Announcement

Collapse
No announcement yet.

e61 535d pakoäänet??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jakemon
    Bimmer Rookie
    • Apr 2009
    • 54
    • savonlinna

    e61 535d pakoäänet??

    Elikkä nyt kun auton sain muilta osin kuntoon niin alko sellanen ongelma että normaali taajama-ajossa muuttuu pakoäänet matalaksi pörinäksi melko nopeasti, ikään kuin olisi dpf-poltto päällänsä jatkuvasti.

    Jo muutaman kilometrin rauhallista ajoa tuntuu että ahtimet käyvät normaalia kuumempana ja niiden ympäriltä nousee välillä käry/savu, muuten kulkine pelaa hyvin eikä vedoissa ole tapahtunut muutosta eikä pidä ahtimetkaan normaalia enempää ääntä.

    En ole päässyt mittaamaan millään pakopaineta tai vastaavaa jotta näkis että on dpf tukkeentumassa eikä ole myöskään mitään valoja toistaiseksi sytyttänyt mittaristoon...

    Mistäköhän nyt tähän hätää lähtisi ettimään vikaa ulos? Vastauksista jo kiitos etukäteen!!
    e61 535d
  • Tommix
    BTCF Member
    • Dec 2006
    • 5448
    • S:t Karins

    #2
    Kyllä tuo vaatisi INPA:lla, DIS:llä tai ISTA:lla datan lukua moottorista jotta tietää mitä tuolla taphtuu...
    Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
    Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
    ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
    Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

    Comment

    • VolvoTDi
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2006
      • 1576
      • Tampere - Pori

      #3
      Kuulostaa kyllä kovin dpf poltolta. Jos termarit on kunnossa niin katso piilovalikosta moottorin lämmöt (valikko 7) kun epäilet polton olevan päällä, nimittäin tuolloin lämmöt on 100 asteen korvilla kun normisti ne pyörii 88-92. Testerillä näkee sitten tarkemmin myös muut asiat.
      Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
      Check:
      www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
      Tampere 044-5867096

      Comment

      • jakemon
        Bimmer Rookie
        • Apr 2009
        • 54
        • savonlinna

        #4
        Sitä polttoa ajattelin itekkin kyllä... Lämmöt koko ajan pyörii siinä 90c hujakoilla vaikka oletettu poltto olisikin käynnissä. Enemmän ihmetyttää kun se nimenomaan tuossa taajama-ajossa tekee tota, ei niinkään matkassa. Mites puhdas tuon pakoputken pään kuulu olla jos dpf on normaali kunnossa ja toiminnassa, itsellä yhtä nokinen kuin kaverin 330d josta dpf poistettu? No ensi viikolla oli meininkinä päästää putki irti ja tyhjentää pönttö ja sit samalla herkutella pikkasen piristystä softalla tohon, katsellaan sen jälkeen vieläkö ko.asia vaivaa
        e61 535d

        Comment

        • casino
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2007
          • 663
          • Keski-Suomi

          #5
          Originally posted by jakemon View Post
          Sitä polttoa ajattelin itekkin kyllä... Lämmöt koko ajan pyörii siinä 90c hujakoilla vaikka oletettu poltto olisikin käynnissä. Enemmän ihmetyttää kun se nimenomaan tuossa taajama-ajossa tekee tota, ei niinkään matkassa. Mites puhdas tuon pakoputken pään kuulu olla jos dpf on normaali kunnossa ja toiminnassa, itsellä yhtä nokinen kuin kaverin 330d josta dpf poistettu? No ensi viikolla oli meininkinä päästää putki irti ja tyhjentää pönttö ja sit samalla herkutella pikkasen piristystä softalla tohon, katsellaan sen jälkeen vieläkö ko.asia vaivaa
          Jos dpf toimii niin putki on puhdas ilman nokea.
          Bmw e61 535 d touring M-sport 11/2004 "TÄYSITEHOINEN"
          Ja autoa janottaa alla näkyvään tapaan...
          http://tankkaus.com/cars/public_grap...33/2016/2015/3

          e39 -530d touring 11/1999
          ex:Bmw e21 320 6 syl "kaasari" 1979

          Automaattivaihteiston huuhteluöljynvaihto

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎