Oli termarirempan jälkeen (helmikuu) vienyt nestettä normaalitasosta hälytysrajalle. Lisäsin nestepinnan normaaliin ja aloin seuraamaan asioita. Putkesta tulee vesihöyryä melkoisesti jonkun aikaa kun kylmänä lähtee liikkeele. loppuu kyllä eikä näyttäisi lämpimänä enää tulevan, ainakaan näillä keleillä ei näe. Pakokaasu haisee pistävältä, miltä nyt tälläinen diesel, mistä dpf poistettu.. eli en huomaa hajussa mitään makeutta tms. Mutta siis mielestäni ei tuollainen määrä vesihöyryä normaalia, vaikka paljon sitä tietysti kondensoituu putkeen kun putki aluksi kylmä.
nyt avasin paisarin korkin kun auto oli seisonut reilun vuorokauden ja järjestelmässä oli hiukan painetta. Normaalia? nestepinta oli pudonnut taas alle minimin..
EGR:n lauhdutinta en ole vielä avannut, että vuotaako se nesteitä pakokaasun mukaan. EGR-venttiili on ohjelmallisesti suljettu ja vesikierto tukittu termarilta.
Nyt mielessäni pelottelee onko tuosta kansipahvi mennyt... Onko muita konsteja selvitellä asiaa muutakuin mitata pakokaasut jäähdytinnesteestä? Näkyykö silti pakosti siitäkään?
nyt avasin paisarin korkin kun auto oli seisonut reilun vuorokauden ja järjestelmässä oli hiukan painetta. Normaalia? nestepinta oli pudonnut taas alle minimin..
EGR:n lauhdutinta en ole vielä avannut, että vuotaako se nesteitä pakokaasun mukaan. EGR-venttiili on ohjelmallisesti suljettu ja vesikierto tukittu termarilta.
Nyt mielessäni pelottelee onko tuosta kansipahvi mennyt... Onko muita konsteja selvitellä asiaa muutakuin mitata pakokaasut jäähdytinnesteestä? Näkyykö silti pakosti siitäkään?
Comment