Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60 545iA vedot kadoksissa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • djs^
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2009
    • 1177
    • Mikkeli

    E60 545iA vedot kadoksissa

    Joo eli tuntuu että bemussa on nyt vedot jossain muualla kun itse autossa. Mitään vikakoodia ei jätä. Kickdownilla vauhdista lähtee suht pirteästi , mutta alakierros vedot kadoksissa. Katottiin inpalla imm:män toimintaa, niin tyhjäkäynnillä lukema oli jtn 20??? Paljon pitäis olla milläkin kierros aluella.?
    Viikonloppuna ajoin vartin tuloksella 14.2, ja omasta mielestä olisi menny paremminkin.!

    Voisko bensapumppu tulla tien päähän vai?
    EX :
    -E36 316
    -E36 325
    -E39 523
    -E39 530dA M-Sportx2
    -E60 525dA M-Sport x2
    -E60 545i Matte white
    -E53 x5
    -E91 3xx
  • djs^
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2009
    • 1177
    • Mikkeli

    #2
    Ei ole apuja tullut mutta kuitenkin. Autoon nyt vaihdettu jokainen tulppa orgineeliin, imm: vaihdettu orgineeliin.
    Ehkä vetää sillointällöin paremmin. Huomasin että sportti päällä kun vetää kaasun "hiljakseen pohjaan", saa auton lähtemään todella hyvin, jos ajaa D:päällä ja laittaa kaasun pohjaan, ei välttämättä mene. Eli härnäämällä saa lähtemään.

    Yksi vielä minkä huomasin. Kun lähtee kiihdyttämään ja laittaaa kaasun vaikkapa puoliväliiin ja pitää sen siinä, saattaa jossain kohtaa auto nykäistä ja lähtee menemään ihan toisella tavalla.???? :think

    Boch car servicellä mittasivat sen aikaisemman imm:män hajalliseksi, ja kattoivan savu/höyry koneella, jotta imuvuotoja ei ole.
    EX :
    -E36 316
    -E36 325
    -E39 523
    -E39 530dA M-Sportx2
    -E60 525dA M-Sport x2
    -E60 545i Matte white
    -E53 x5
    -E91 3xx

    Comment

    • mr81
      Bimmer Fanatic
      • Oct 2010
      • 300
      • PK-seutu

      #3
      Tsekkaappas Disa "venttiili". Oireili itsellä ainakin tehon puutteella alakierroksilla. Näyttäisi V8 olevan erilainen systeemi kuin rivi6.
      http://ww2.justanswer.com/uploads/EU...disa_valve.pdf
      http://www.realoem.com/bmw/showparts...77&hg=11&fg=40
      Last edited by mr81; 20-07-2014, 12:30.
      E65 730d '08 Monaco blue
      Ex: E60 523iA '08

      Comment

      • djs^
        Bimmer Enthusiast
        • Dec 2009
        • 1177
        • Mikkeli

        #4
        Just nimenomaa on alakierroksilla vedot hävyksis. Mitä siit disasta on tarkistettava?
        EX :
        -E36 316
        -E36 325
        -E39 523
        -E39 530dA M-Sportx2
        -E60 525dA M-Sport x2
        -E60 545i Matte white
        -E53 x5
        -E91 3xx

        Comment

        • mr81
          Bimmer Fanatic
          • Oct 2010
          • 300
          • PK-seutu

          #5
          Heitän nyt mutulla, kun ei ole tuosta V8 kokemusta.
          Lähinnä tsekkaisin, että hammaspyörissä ei ole kulumia (välyksiä). Uskoisin että vikakoodia tulisi, jos toi moottori joka ohjaa läppiä ei toimisi.
          Toinen juttu, että olettehan muistanut nollata moottorin adaptioarvot.
          Last edited by mr81; 20-07-2014, 18:14.
          E65 730d '08 Monaco blue
          Ex: E60 523iA '08

          Comment

          • Vanquish
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2004
            • 1961
            • Hki

            #6
            Vie jollekin vikakoodien lukijakaverille ja suorita vanos testi ja muita testejä (tai merkkiliikkeessä). Imuvuodolta kuullostaa, mutta tuo savutesti on paras testi minkä sen asian suhteen voi tehdä.

            Mutulla - jos bensapumppu on tien päässä, niin eikö se nikottelisi yläkierroksilla? Samoin bensafiltteri. Tulpat ei voi olla vialliset kun muuten tulisi misfireä.

            Comment

            • djs^
              Bimmer Enthusiast
              • Dec 2009
              • 1177
              • Mikkeli

              #7
              Originally posted by Vanquish View Post
              Vie jollekin vikakoodien lukijakaverille ja suorita vanos testi ja muita testejä (tai merkkiliikkeessä). Imuvuodolta kuullostaa, mutta tuo savutesti on paras testi minkä sen asian suhteen voi tehdä.

              Mutulla - jos bensapumppu on tien päässä, niin eikö se nikottelisi yläkierroksilla? Samoin bensafiltteri. Tulpat ei voi olla vialliset kun muuten tulisi misfireä.
              Joo tuo savutesti tehtiin, ja ei imuvuotoja ole. Liikkeessä katsottiin kaikkia arvoja ja missään ei muussa ollut vikaa kun imm:ssä ja se on nyt uusi~ ei suurempaa vaikutusta. Tutustuin tohon disaan ja sen toimintaan, joten melkein voisi sen veikata olevan hajalla. Mistä niitä saa uusia tai todettua oikeasti hajalliseksi?
              EX :
              -E36 316
              -E36 325
              -E39 523
              -E39 530dA M-Sportx2
              -E60 525dA M-Sport x2
              -E60 545i Matte white
              -E53 x5
              -E91 3xx

              Comment

              • Vanquish
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2004
                • 1961
                • Hki

                #8
                Pitää purkaa sen verran että pääsee käsiksi. Jos viallinen, niin akselissa löysää. Tarkoitin tuolla testillä erikseen suoritettavaa testiä, joka ei kuulu laajaankaan vikakoodien lukuun. Onko tätä suoritettu? Tosin testistä huolimatta disa voi olla viallinen ja varmin keino on avata ja katsoa. Kuuluuko kaasuttaessa epämääräistä kalkatusta, flapatusta siinä 3000-4000rpm paikkeilla.

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎