520d e61 -06 Satunnainen nykiminen/sammuminen heti käynnistyksen jälkeen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JTK77
    Newbiemmer
    • Jun 2014
    • 3
    • Helsinki

    520d e61 -06 Satunnainen nykiminen/sammuminen heti käynnistyksen jälkeen

    Otsikon mukainen kulkine on tosiaan satunnaisesti alkanut nykimään. Teki tämän ensin pitkän 300km matkan viime kilometreillä. Silloin näyttöön iski Transmission faulttia. Uudelleen käynnistin pariin kertaan ja pääsin kuitenkin määränpäähän n.10km ajolla. Hinuri vei huoltoon jossa vaihdettiin kampiakselin asentotunnistin (tosin oli kuulemman vaikeuksia kun vanha hajosi paikoilleen-->lisää euroja paloi). Tämän jälkeen tuli ajetua 100-200 km pätkiä muutama+ päivittäistä työmatkaa alle 10km pari-kolme viikkoa jona aikana ilmaantuui kerran yksi hyvin pieni nypäys (huomasi juuri). Seuraava pidempi matka päättyi reilun 100km ajon jälkeen ensin satunnaisten nykimisten jälkeen kun auto tauolta startatessa sammui n.1-2 sekunnin päästä (koko ajan P:llä). Koitin muutaman kerran samoin tuloksin. Hinausautoa siis tilaamaan...kokeilin vielä ennen hinurin saapumista (n.1-2 tuntia edellisistä yrityksistä) starttia ja kas nyt kävi tyhjäkäyntiä sen n. minuutin minkä annoin käydä...Päästin auton kuitenkin kyydillä korjaamolle ja odottelen uutisia.

    Kokemuksia vastaavasta tai muuten tietoa mikä mahtaa vaivata?
  • MNi
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2008
    • 3144
    • Tampere

    #2
    Jos vaihto tehtiin merkkiliikkeessä niin sama hinta pitäisi olla vaihtotyöllä riippumatta kauanko siihen menee, jollei nyt ihan poikkeavaa satu. Paskassa paikassa se on.

    Seuraavaksi nokan anturia epäilemään, tämä on jo helpommassa paikassa. Vakiovika ettei lämpimänä käynnisty mutta kylmänä kylläkin.

    Kampuran asentoanturin debuggaaminen on sikäli hankalaa ettei jätä välttämättä vikakoodia.

    Comment

    • JTK77
      Newbiemmer
      • Jun 2014
      • 3
      • Helsinki

      #3
      Originally posted by MNi View Post
      Jos vaihto tehtiin merkkiliikkeessä niin sama hinta pitäisi olla vaihtotyöllä riippumatta kauanko siihen menee, jollei nyt ihan poikkeavaa satu. Paskassa paikassa se on.

      Seuraavaksi nokan anturia epäilemään, tämä on jo helpommassa paikassa. Vakiovika ettei lämpimänä käynnisty mutta kylmänä kylläkin.

      Kampuran asentoanturin debuggaaminen on sikäli hankalaa ettei jätä välttämättä vikakoodia.
      Kieltämättä hieman syletti kun 300euron homma muuttui lähes 800 euron hintaiseksi....siis kampiakselin asentotunnistimen vaihtotyö vianetsintöineen. Etenkin kun ei tullut kuntoon. BMW merkkihuollossa Mikkelissä oli.
      Vikakoodit oli ehditty nyt Lahdessa lukea. Niitä oli koko liuta kuulemma(ei ollut mekaanikko enää eilen paikalla kun soitin kysyäkseni tilanneraporttia), mutta tänään kuulee lisää toivottavasti...

      Comment

      • Heguli 31
        BTCF Member
        • Oct 2004
        • 10117
        • KVLA

        #4
        Originally posted by JTK77 View Post
        Kieltämättä hieman syletti kun 300euron homma muuttui lähes 800 euron hintaiseksi....siis kampiakselin asentotunnistimen vaihtotyö vianetsintöineen...
        Älä helvetissä maksa.Jos hinnaksi oli sovittu tuo 300€,niin ei se hinta ilman neuvottelua saa moninkertaistua.Ei ainakaan merkkiliikkeessä.Nyrkkipajat tuollaista vielä voi yrittää.

        Comment

        • JTK77
          Newbiemmer
          • Jun 2014
          • 3
          • Helsinki

          #5
          Originally posted by Heguli 31 View Post
          Älä helvetissä maksa.Jos hinnaksi oli sovittu tuo 300€,niin ei se hinta ilman neuvottelua saa moninkertaistua.Ei ainakaan merkkiliikkeessä.Nyrkkipajat tuollaista vielä voi yrittää.
          Soittivat kyllä ja ns. pyysivät luvan. Ei siinä oikein ollut muuta vaihtoehtoa kun suostua kun auto oli ns.hevonkuusessa. Tietysti vänkäsin tuota hintaa, ja jotain pientä vastaan tulemista tapahtui....ketutti silti.

          Viimeisimpään päivitystä sen verran, että ilmeisesti viat on paikallistettu ja saatu kuntoon. Eli jonkin moottoritilassa oleva johtonipun kiinnike on ollut rikki ja piuha hiertynyt puhki-->menee moottorikosketuksesta oikoseen. Lisäksi ahtopaineen tunnisti likainen-->puhdistettu.

          Comment

          Working...
          X