Announcement

Collapse
No announcement yet.

*poks*****

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • BMW525Xda
    BTCF Member
    • Feb 2014
    • 8681
    • Xxxxxx

    *poks*****

    Xxxxx
    Last edited by BMW525Xda; 27-08-2021, 07:14.
  • -challenger-
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2009
    • 2150
    • L a h t i

    #2
    Mulla meni just 115tkm myös parkkivalon polttimo.. Eikai se niin ihmeellistä ole että tarvii alkaa siitä vinkumaa kun mikäkin pikkukakara erillisessä topikissa..
    32e oem ja googleta josset osaa parkkivaloa vaihtaa.. Ja 1 kpl

    Comment

    • Zeta
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2004
      • 7548
      • Kotona

      #3
      Joo otsikosta päätteli jo että koko motti meni mutta mitä vielä joku kämäinen polttimo...
      -
      Käyttöautona: F20
      Myydään: DELL pöytätietokone **120e**
      Myydään: HP 12.5" kannettava **220e**
      -

      Comment

      • Weuli
        BTCF Member
        • Feb 2008
        • 1169
        • Turku

        #4
        Ai prkl.
        Ainoa vaihtoehto on uuden auton osto.
        F10 530da xDrive -14
        ----------------
        E92 330d -09
        E93 325i -08
        E92 330d -08
        E61 535d -06
        E91 320d -08
        E46 330Ci -01
        E61 525d -06
        E90 320i -05
        E46 325i -01
        E46 318i -99
        E36 316i -91

        Comment

        • Kesäromu
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2011
          • 230
          • Espoo

          #5
          Hmmm... Tätäkös se nyt on se "klikkihuoraaminen"...
          F10 -11
          E21 315 -83

          Comment

          • BMW525Xda
            BTCF Member
            • Feb 2014
            • 8681
            • Xxxxxx

            #6
            Lipsautin tarkoituksella ironiaa mukaan.
            Kaikki tutut ja myös nettikirjoittelit on täynnä sitä kuinka paljon näissä premiumautoissa (varsinkin uudemmissa) on vikoja, varsinkin sähkövikojahan näissä on taivaspaikan verran. Samaa saarnaa on nettikirjoittelut italialaisista ja ranskalaisista....molempia olen omistanut enkä ikinä törmännyt ihmeempiin vikoihin.

            Bemaria ostomielessä ääneen harkittuani aikanaan sain romaanin verran "ohjeistusta" kuinka vikoja on kokoajan eikä yhtään ehjää beeämveetä ole valmistettu ikinä.

            Kehotettiin kiertämään kaukaa, tein vastoin neuvoja kuten olen aina tehnyt autovalinnoissani.

            Polttimon "palaminen" nauratti siinä määrin että oli pakko avata uusi topikki, pahoittelut niille joiden huumori ei kestänyt.

            Kiitän kuitenkin polttimon määrän tiedosta ja ohjeesta että valopatteri on irroitettava....viikonloppuna pitää purkaa ja vaihtaa.

            Comment

            • Mlatvala
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2003
              • 3553
              • Kuopio

              #7
              Mikä perkeleen valopatteri

              Sukua sille punaisen kuonon petterille?
              E61 535d alkuunsa viritetty.

              Comment

              • nallez
                Bimmer Rookie
                • Jan 2011
                • 30
                • Vantaa

                #8
                Jos on vaihtamassa jotain muuta kuin pitkiä valoja, niin helpointa on ottaa koko etulyhty irti autosta.

                Toisin kuin BMW:n huolto-ohje sanoo, niin valon saa irti ilman puskurin irroitusta.

                F07 530D

                Comment

                • Saarikoski
                  R.I.P.
                  • Feb 2005
                  • 726
                  • KOKKOLA

                  #9
                  100% varmasti saat ironiallesi vastapainoa jotenkin muuten kuin pelkkien polttimoiden vaihdon muodossa.

                  (Rautalangasta väännettynä kyllä siihen vikaa vielä tulee ja taaloja palaa tuhansia...useitakin ennenkuin on 2markkaa taulussa mikäli ei työkalut pysy hyvin hanskassa.)

                  "valopatteri"

                  t:myös jo kahden e6x omistaja

                  Comment

                  • bavaristi
                    Newbiemmer
                    • Jan 2014
                    • 21
                    • pohjanmaa

                    #10
                    Miksi muuten n. 100tkm ajetun auton arvo on parempi(tuplat) kuin saman ikäisen 200tkm ajetun? 200tkm mittarissa niin suurin osa ns. kalliista remonteista tehty ja enemmän huolettomia kilometrejä tiedossa. Ei olla enää 80-luvulla missä autot/moottorit kesti sen 200-300tkm. ugh

                    Comment

                    • Mikiis
                      Bimmer Fanatic
                      • Mar 2013
                      • 906
                      • Oulu

                      #11
                      Eikö täällä oo rallimiehiä, ja tiiä mikä valopatteri on
                      F11 530d -11
                      E91 -06 320d
                      x2 Tuikut
                      Ex. E60 -05 535d M-Sport 386hv/766nm

                      Comment

                      • jämerä
                        Bimmer Rookie
                        • Jun 2014
                        • 58
                        • Uusimaa

                        #12
                        Itsellä meni viikko takaperin pelkääjänpuolen päivävalo pimeeksi,vaihdoin molemmat varmuuden vuoksi.Ja ihan "valopatteria irroittamatta"parissa minuutissa
                        Tämä on ollut toinen vika kinnerissä puolenvuoden omistamisen aikana,päätermari vaihdettu kun lämmöt ei noussu kuin 75-78℃.Muuten ollut huoletonta ajoa.
                        Last edited by jämerä; 28-06-2014, 23:02.
                        G11 740e Pure Excellence -16
                        E85 Z4 Roadster 2.5i -03 kesäauto
                        Ex: F30 330e M-Sport -16
                        Ex: F11 530d xDrive M-Sport -12
                        Ex: E60 530d LCI -08
                        Ja pitkä lista muita😎

                        Comment

                        • BMW525Xda
                          BTCF Member
                          • Feb 2014
                          • 8681
                          • Xxxxxx

                          #13
                          Nyt kun puheeksi tuli niin mitäs kaikkea on odotettavissa seuraavien ~70tkm (135-200tkm) aikana ns. kalliita remontteja ?

                          Kait nämä nyt 200-300tkm pitäisi mennä vielä ilman mittavampia vaihteisto/moottoriremontteja ?.

                          Hintaeroon vaikea sanoa mutta kun omaani katselin oli tuplaero 100 ja 350 ajettujen välillä. 100 ajetut oli 35t€ ja 350 ajetut 15-20t€. Varusteista riippuen toki paljon. Omani on perusmalli ja nahkapenkeillä varusteltu samanlainen maksoi 10t€ enemmän....
                          Last edited by BMW525Xda; 29-06-2014, 08:46.

                          Comment

                          • WSE1
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2006
                            • 3242
                            • Suomusjärvi

                            #14
                            jos imusarjan läpät on ymmärretty poistaa ei mitään fataalia vikaa ole odotettavissa, moottori kyllä kestää, tosin 2,5 koneessa ei läppiä olekaan. Samaten kestävät alusta ja vaihteisto, vaihteisto saattaa alkaa nykimään cruisella ajaessa n 250tkm kohdalla, korjaus n. 1300.
                            Termostaattivikoja tulee ja jos niit ei huomaa hoitaa ajoissa joutuu partikkelifilsun pesemään auki, ja touringissa takaluukun johtosarjat vikaantuvat jos luukkua paljon käyttää ja samoin takailmajousituksen kompessori vikaantuu jos ei imuilmaletkua ymmärrä ajoissa uusia. Jos on panoraamakattoluukku se vikantuu mutta korjaukseen menee puoli tuntia vaikka merkkiliike haluaisi vaihtaa koko luukun. Varusteisiin ei fataaleja vikoja tule, ainoa on jos radio on ccc tyyppinen niin voi tulla vikaa, käytetyt kustantavat n 500e ja toki voi päivittää cic radioon (viihdekeskukseen) myös.

                            Comment

                            • Heguli 31
                              BTCF Member
                              • Oct 2004
                              • 10058
                              • KVLA

                              #15
                              "Joysticcejä" on vissiin hajonnut joillain alle 200tkm.Ja laatikon "mecatronic" saatta kyllä porsia jopa alle 150tkm.Esim. omaani ko. laite uusittiin autoliikkeen piikkiin jossain reilussa 140tkm.Etuvetarien suojakumeista kannattaa pitää huolta/tarkkailla.Muuten voi tulla euron viasta huonoimmillaan monen touhutonnin remppa.Myös jakolaatikon öljyt kannattaa jossain vaiheessa vaihdattaa.Tuokaan ei taida kuulua huolto-ohjelmaan.Jne...

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎