jos imusarjan läpät on ymmärretty poistaa ei mitään fataalia vikaa ole odotettavissa, moottori kyllä kestää, tosin 2,5 koneessa ei läppiä olekaan. Samaten kestävät alusta ja vaihteisto, vaihteisto saattaa alkaa nykimään cruisella ajaessa n 250tkm kohdalla, korjaus n. 1300.
Termostaattivikoja tulee ja jos niit ei huomaa hoitaa ajoissa joutuu partikkelifilsun pesemään auki, ja touringissa takaluukun johtosarjat vikaantuvat jos luukkua paljon käyttää ja samoin takailmajousituksen kompessori vikaantuu jos ei imuilmaletkua ymmärrä ajoissa uusia. Jos on panoraamakattoluukku se vikantuu mutta korjaukseen menee puoli tuntia vaikka merkkiliike haluaisi vaihtaa koko luukun. Varusteisiin ei fataaleja vikoja tule, ainoa on jos radio on ccc tyyppinen niin voi tulla vikaa, käytetyt kustantavat n 500e ja toki voi päivittää cic radioon (viihdekeskukseen) myös.
Sittenhän minulla tulee olemaan helppoa.
Sedan
Ei crusea
525 3.0d ei läppiä edes ole alkuperäisenä.
Ei panoramaa
Termarit kunnossa.
jos imusarjan läpät on ymmärretty poistaa ei mitään fataalia vikaa ole odotettavissa, moottori kyllä kestää, tosin 2,5 koneessa ei läppiä olekaan. Samaten kestävät alusta ja vaihteisto, vaihteisto saattaa alkaa nykimään cruisella ajaessa n 250tkm kohdalla, korjaus n. 1300.
Termostaattivikoja tulee ja jos niit ei huomaa hoitaa ajoissa joutuu partikkelifilsun pesemään auki, ja touringissa takaluukun johtosarjat vikaantuvat jos luukkua paljon käyttää ja samoin takailmajousituksen kompessori vikaantuu jos ei imuilmaletkua ymmärrä ajoissa uusia. Jos on panoraamakattoluukku se vikantuu mutta korjaukseen menee puoli tuntia vaikka merkkiliike haluaisi vaihtaa koko luukun. Varusteisiin ei fataaleja vikoja tule, ainoa on jos radio on ccc tyyppinen niin voi tulla vikaa, käytetyt kustantavat n 500e ja toki voi päivittää cic radioon (viihdekeskukseen) myös.
Miten tuo panoraamakattoluukku korjataan puolessa tunnissa?
Sittenhän minulla tulee olemaan helppoa.
Sedan
Ei crusea
525 3.0d ei läppiä edes ole alkuperäisenä.
Ei panoramaa
Termarit kunnossa.
Älä murehdi, ei ne tyyppiviat tuohon vielä päättyneet .
Halkeava pakosarja, hehkut ja ohjausyksikkö, jakolaatikon muovirattaat ym. pientä tulee vielä vastaan...
Älä murehdi, ei ne tyyppiviat tuohon vielä päättyneet .
Halkeava pakosarja, hehkut ja ohjausyksikkö, jakolaatikon muovirattaat ym. pientä tulee vielä vastaan...
Miten yleisiä nämä ovat...10%, 50% vai 100% E6x Bmw autoista ?
Sittenhän minulla tulee olemaan helppoa.
Sedan
Ei crusea
525 3.0d ei läppiä edes ole alkuperäisenä.
Ei panoramaa
Termarit kunnossa.
En tiiä edelleenkään kuinka hyvin pysyy työkalut kourassa ja kustannukset muodostuu aika pitkälti sen mukaan, e6x koppasten perusvikojen korjaaminen oman kokemuksen mukaan koostuu suurimmaksi osaksi työstä, ei niinkään osisen hinnasta.
Mutta menee ne kontin johdot sedanistakin.
Crusella tarkoitat varmaan cruisea... olennaista ei nyt ollut onko autossasi vakiovarusteisiin kuuluva vakionopeudensäädin vaan se , että laatikko vikaantuu...
Ja termareita saat vaihtaa hyvälläkin onnella vähintään pariin otteeseen ennen kuin on 200tkm lasissa..luultavasti myös laatikon lämmönvaihtimen..
Omista e6x on laitettu 100-240 tkm
nuo hehkuhilut, DPF, laturin jännitteensäädin/hiilipaketti/ehkä koko laturi, akku, jarrut ympäriasti, moniurahihna ja kiristinrullat, dampperi, lämppärinmoottori... no se ehkä vasta +200tkm, laatikon turbiini, turbo, pakosarja, joitain nuppeja, peruutustutkan antureita, ilmamäärämittari, imuilmanlämpömittari, alipaineletkuja, pyöränlaakereita...
Omista e6x on laitettu 100-240 tkm
nuo hehkuhilut, DPF, laturin jännitteensäädin/hiilipaketti/ehkä koko laturi, akku, jarrut ympäriasti, moniurahihna ja kiristinrullat, dampperi, lämppärinmoottori... no se ehkä vasta +200tkm, laatikon turbiini, turbo, pakosarja, joitain nuppeja, peruutustutkan antureita, ilmamäärämittari, imuilmanlämpömittari, alipaineletkuja, pyöränlaakereita...
Ja kuinkahan moni niistäkin oli oikeasti 100-200tkm ajettu? Voihan se ollakkin, who knows.. :think ja tämä oli sitten retorinen kysymys ja heitto ihmisten ilmoille.. Ei saa ottaa herneitä tms.
-e30 2d m10b18
EX -e53 X5 3.0D
EX -e39 523i Sedan
EX -e36 325i Coupe
EX -e46 323i Sedan
EX -e36 320i Touring
En tiiä edelleenkään kuinka hyvin pysyy työkalut kourassa ja kustannukset muodostuu aika pitkälti sen mukaan, e6x koppasten perusvikojen korjaaminen oman kokemuksen mukaan koostuu suurimmaksi osaksi työstä, ei niinkään osisen hinnasta.
Mutta menee ne kontin johdot sedanistakin.
Crusella tarkoitat varmaan cruisea... olennaista ei nyt ollut onko autossasi vakiovarusteisiin kuuluva vakionopeudensäädin vaan se , että laatikko vikaantuu...
Ja termareita saat vaihtaa hyvälläkin onnella vähintään pariin otteeseen ennen kuin on 200tkm lasissa..luultavasti myös laatikon lämmönvaihtimen..
Omista e6x on laitettu 100-240 tkm
nuo hehkuhilut, DPF, laturin jännitteensäädin/hiilipaketti/ehkä koko laturi, akku, jarrut ympäriasti, moniurahihna ja kiristinrullat, dampperi, lämppärinmoottori... no se ehkä vasta +200tkm, laatikon turbiini, turbo, pakosarja, joitain nuppeja, peruutustutkan antureita, ilmamäärämittari, imuilmanlämpömittari, alipaineletkuja, pyöränlaakereita...
Aika paljon tuntuu sinulle sattuneen vikoja E6x kohdalle.
Kyllä, työkalut pysyy jotenkuten lapasissa mutten ole kovin innostunut nykyisin vapaa-aikaani käyttämään isohkoihin remontteihin tahi varsinkaan hankkimaan erikoistyökaluja näihin remontteihin. Mieluummin annan tehtävän (Esim. Suutinremontti tai turbiini) korjaamon tehtäväksi.
Pitää arvioida oman 525:n pitämisen mielekkyyttä jos vikoja alkaa liukuhihnalta tulla.
Oman ajokkini historia on aukottomasti tiedossani, Suomiauto yhdeltä edelliseltä omistajalta ja kaikki määräaikaishuollot tehty ostopaikan merkkihuollossa, myös muutama ylimääräinen huolto pidemmän ulkomailla asumisen johdosta.
Katsastin BMW:n kuukausi takaperin, ainakin katsurin mielestä tuntui olevan tikissään. Ei kehunut sen kummemmin mutta mainitsi "jollei vuodessa tule paljon yli 50tkm ajoa, lähetä ensi vuonna valokuva"
Aika paljon tuntuu sinulle sattuneen vikoja E6x kohdalle.
Kyllä, työkalut pysyy jotenkuten lapasissa mutten ole kovin innostunut nykyisin vapaa-aikaani käyttämään isohkoihin remontteihin tahi varsinkaan hankkimaan erikoistyökaluja näihin remontteihin. Mieluummin annan tehtävän (Esim. Suutinremontti tai turbiini) korjaamon tehtäväksi.
Pitää arvioida oman 525:n pitämisen mielekkyyttä jos vikoja alkaa liukuhihnalta tulla.
Oman ajokkini historia on aukottomasti tiedossani, Suomiauto yhdeltä edelliseltä omistajalta ja kaikki määräaikaishuollot tehty ostopaikan merkkihuollossa, myös muutama ylimääräinen huolto pidemmän ulkomailla asumisen johdosta.
Katsastin BMW:n kuukausi takaperin, ainakin katsurin mielestä tuntui olevan tikissään. Ei kehunut sen kummemmin mutta mainitsi "jollei vuodessa tule paljon yli 50tkm ajoa, lähetä ensi vuonna valokuva"
Nuo saarikosken mainitsemat jututhan on normeja näissä, kuin myös osittain muissa merkeissä. Mutta eihän nuo kaikki kerralla tule, jos ei huono tuuri käy
Ja nuo katsureiden kehut, kyllä pistää aina meikät naurattaan...
Aika paljon tuntuu sinulle sattuneen vikoja E6x kohdalle.
Oman ajokkini historia on aukottomasti tiedossani, Suomiauto yhdeltä edelliseltä omistajalta ja kaikki määräaikaishuollot tehty ostopaikan merkkihuollossa, myös muutama ylimääräinen huolto pidemmän ulkomailla asumisen johdosta.
"Aika hyvin, edellisen omistajan kertoman mukaan tähän ei tosiaankaan ole ikinä jouduttu korjauksia (edes polttimoita) tekemään huoltojen lisäksi...135374km siis ilman vikoja."
Mitäs muuten kuuluu huolto ohjelmaan tuohon kilometrilukemaan asti..? Pelkästään öljynvaihtoa ja pari kertaa suodattimet..?
"Aika hyvin, edellisen omistajan kertoman mukaan tähän ei tosiaankaan ole ikinä jouduttu korjauksia (edes polttimoita) tekemään huoltojen lisäksi...135374km siis ilman vikoja."
Mitäs muuten kuuluu huolto ohjelmaan tuohon kilometrilukemaan asti..? Pelkästään öljynvaihtoa ja pari kertaa suodattimet..?
Öljynvaihdot tehty 20tkm välein ja talvihuolto ylimääräisenä, vedenerotin esim.
Pääsääntöisesti näyttää huollot olleen öljyt+suotimet mutta edellinen omistaja on vaihdattanut 80tkm kohdalla vetojärjestelmän kaikki öljyt ja joka huollon yhteydessä raitisilmasuodinta yms. Jarrut oli juuri tehty myyjäliikkeen toimesta ennenkuin auto tuli minulle, levyt+palat. Jarrunesteet vaihdettu kerran.
Mielestäni ihan tarpeeksi on huoltoa tehty...vai onko?
Aika paljon tuntuu sinulle sattuneen vikoja E6x kohdalle.
Kyllä, työkalut pysyy jotenkuten lapasissa mutten ole kovin innostunut nykyisin vapaa-aikaani käyttämään isohkoihin remontteihin tahi varsinkaan hankkimaan erikoistyökaluja näihin remontteihin. Mieluummin annan tehtävän (Esim. Suutinremontti tai turbiini) korjaamon tehtäväksi.
Pitää arvioida oman 525:n pitämisen mielekkyyttä jos vikoja alkaa liukuhihnalta tulla.
Oman ajokkini historia on aukottomasti tiedossani, Suomiauto yhdeltä edelliseltä omistajalta ja kaikki määräaikaishuollot tehty ostopaikan merkkihuollossa, myös muutama ylimääräinen huolto pidemmän ulkomailla asumisen johdosta.
Katsastin BMW:n kuukausi takaperin, ainakin katsurin mielestä tuntui olevan tikissään. Ei kehunut sen kummemmin mutta mainitsi "jollei vuodessa tule paljon yli 50tkm ajoa, lähetä ensi vuonna valokuva"
Pakko tähän on kommentoida, että faijalla on vielä (menossa tosin juuri vaihtoon) E60 LCI 525xda -08, uutena sen kutakuinkin tasan 6 vuotta sitten hankkinut Laakkoselta. Sillä on nyt ajettu 325tkm ja se on pelannut kuin sveitsiläinen kello. Kaikki huollot on tehty Laakkosella ja Schmiedmannilla. Näin äkkiseltään en muista että siihen olis tehty muuta kuin seuraavat toimenpiteet:
-takavalon valomoduuli (Takuuseen)
-raidetangon päät (kahteen kertaan n.150 ja n.300tkm kohdilla)
-xenon polttimot (n.250tkm kohdilla)
-etuiskareiden yläpäät (n. 250tkm kohdilla)
-hehkuyksikkö ja hehkut (n.250tkm kohdilla)
-koiranluut (n.250tkm kohdilla)
-reaktiotangot eteen (n.320 Tkm kohdilla)
- jarrupalasarjat eteen pariin otteeseen, ja etulevyt kertaalleen. Taakse vissiin vain kerran jarrupalat.
- +muut huolto-ohjelman mukaiset vaihdot
Mitään muuta tähän mosseen ei ole tehty. Kyllä. Siinä on termarit tehtaan laittamana edelleen sisässä ja silti se käy 86-88 asteen lämpöjä vieläkin. Kyllä. Laatikolle ei ole tehty mitään, eikä se humppaa cruisella yhtään! Pakosarjakin on koskematon, eikä konehuoneessa haise nafta koneen käydessä, joten kai sekin ainakin suht ehjä on. Ccc:lle ei myöskään ole tehty yhtään mitään ja se toimii moitteetta. En tiedä mikä poikkeusyksilö tämä on mutta, mutta tyyppiviat joista täällä aikapaljon kirjoitellaan eivät kyllä tähän yksilöön ole juurikaan iskeneet.
Sinuna olisin aika huoletta tuon 135 tkm ajetun kanssa. Tällä kokemuksella uskallan sanoa myös, että eniten remonttia tulee vasta n. 250tkm kohdilla...
Comment