Announcement

Collapse
No announcement yet.

*poks*****

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mikkis
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2006
    • 1901
    • Vantaa

    #16
    No nyt oli otsikko kohdillaan

    Comment

    • BMW525Xda
      BTCF Member
      • Feb 2014
      • 8681
      • Xxxxxx

      #17
      Originally posted by WSE1 View Post
      jos imusarjan läpät on ymmärretty poistaa ei mitään fataalia vikaa ole odotettavissa, moottori kyllä kestää, tosin 2,5 koneessa ei läppiä olekaan. Samaten kestävät alusta ja vaihteisto, vaihteisto saattaa alkaa nykimään cruisella ajaessa n 250tkm kohdalla, korjaus n. 1300.
      Termostaattivikoja tulee ja jos niit ei huomaa hoitaa ajoissa joutuu partikkelifilsun pesemään auki, ja touringissa takaluukun johtosarjat vikaantuvat jos luukkua paljon käyttää ja samoin takailmajousituksen kompessori vikaantuu jos ei imuilmaletkua ymmärrä ajoissa uusia. Jos on panoraamakattoluukku se vikantuu mutta korjaukseen menee puoli tuntia vaikka merkkiliike haluaisi vaihtaa koko luukun. Varusteisiin ei fataaleja vikoja tule, ainoa on jos radio on ccc tyyppinen niin voi tulla vikaa, käytetyt kustantavat n 500e ja toki voi päivittää cic radioon (viihdekeskukseen) myös.
      Sittenhän minulla tulee olemaan helppoa.
      Sedan
      Ei crusea
      525 3.0d ei läppiä edes ole alkuperäisenä.
      Ei panoramaa
      Termarit kunnossa.

      Comment

      • BmwPunisher
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2003
        • 7629
        • Lemu

        #18
        Originally posted by WSE1 View Post
        jos imusarjan läpät on ymmärretty poistaa ei mitään fataalia vikaa ole odotettavissa, moottori kyllä kestää, tosin 2,5 koneessa ei läppiä olekaan. Samaten kestävät alusta ja vaihteisto, vaihteisto saattaa alkaa nykimään cruisella ajaessa n 250tkm kohdalla, korjaus n. 1300.
        Termostaattivikoja tulee ja jos niit ei huomaa hoitaa ajoissa joutuu partikkelifilsun pesemään auki, ja touringissa takaluukun johtosarjat vikaantuvat jos luukkua paljon käyttää ja samoin takailmajousituksen kompessori vikaantuu jos ei imuilmaletkua ymmärrä ajoissa uusia. Jos on panoraamakattoluukku se vikantuu mutta korjaukseen menee puoli tuntia vaikka merkkiliike haluaisi vaihtaa koko luukun. Varusteisiin ei fataaleja vikoja tule, ainoa on jos radio on ccc tyyppinen niin voi tulla vikaa, käytetyt kustantavat n 500e ja toki voi päivittää cic radioon (viihdekeskukseen) myös.
        Miten tuo panoraamakattoluukku korjataan puolessa tunnissa?
        E70 X5 30d

        Comment

        • Tommix
          BTCF Member
          • Dec 2006
          • 5446
          • S:t Karins

          #19
          Originally posted by BMW525Xda View Post
          Sittenhän minulla tulee olemaan helppoa.
          Sedan
          Ei crusea
          525 3.0d ei läppiä edes ole alkuperäisenä.
          Ei panoramaa
          Termarit kunnossa.
          Älä murehdi, ei ne tyyppiviat tuohon vielä päättyneet .
          Halkeava pakosarja, hehkut ja ohjausyksikkö, jakolaatikon muovirattaat ym. pientä tulee vielä vastaan...
          Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
          Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
          ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
          Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

          Comment

          • BMW525Xda
            BTCF Member
            • Feb 2014
            • 8681
            • Xxxxxx

            #20
            Originally posted by Tommix View Post
            Älä murehdi, ei ne tyyppiviat tuohon vielä päättyneet .
            Halkeava pakosarja, hehkut ja ohjausyksikkö, jakolaatikon muovirattaat ym. pientä tulee vielä vastaan...
            Miten yleisiä nämä ovat...10%, 50% vai 100% E6x Bmw autoista ?
            Last edited by BMW525Xda; 29-06-2014, 18:34.

            Comment

            • Mik@
              BTCF Member
              • Jul 2010
              • 1413
              • Nurmes

              #21
              No eiköhän ne hajoa kaikista jossain vaiheessa.
              E61 520Da

              Comment

              • Saarikoski
                R.I.P.
                • Feb 2005
                • 726
                • KOKKOLA

                #22
                Originally posted by BMW525Xda View Post
                Sittenhän minulla tulee olemaan helppoa.
                Sedan
                Ei crusea
                525 3.0d ei läppiä edes ole alkuperäisenä.
                Ei panoramaa
                Termarit kunnossa.

                En tiiä edelleenkään kuinka hyvin pysyy työkalut kourassa ja kustannukset muodostuu aika pitkälti sen mukaan, e6x koppasten perusvikojen korjaaminen oman kokemuksen mukaan koostuu suurimmaksi osaksi työstä, ei niinkään osisen hinnasta.
                Mutta menee ne kontin johdot sedanistakin.
                Crusella tarkoitat varmaan cruisea... olennaista ei nyt ollut onko autossasi vakiovarusteisiin kuuluva vakionopeudensäädin vaan se , että laatikko vikaantuu...
                Ja termareita saat vaihtaa hyvälläkin onnella vähintään pariin otteeseen ennen kuin on 200tkm lasissa..luultavasti myös laatikon lämmönvaihtimen..
                Omista e6x on laitettu 100-240 tkm
                nuo hehkuhilut, DPF, laturin jännitteensäädin/hiilipaketti/ehkä koko laturi, akku, jarrut ympäriasti, moniurahihna ja kiristinrullat, dampperi, lämppärinmoottori... no se ehkä vasta +200tkm, laatikon turbiini, turbo, pakosarja, joitain nuppeja, peruutustutkan antureita, ilmamäärämittari, imuilmanlämpömittari, alipaineletkuja, pyöränlaakereita...

                Comment

                • HerraHuu
                  Bimmer Fanatic
                  • Jan 2012
                  • 355
                  • Keski-Suomi

                  #23
                  Originally posted by Saarikoski View Post



                  Omista e6x on laitettu 100-240 tkm
                  nuo hehkuhilut, DPF, laturin jännitteensäädin/hiilipaketti/ehkä koko laturi, akku, jarrut ympäriasti, moniurahihna ja kiristinrullat, dampperi, lämppärinmoottori... no se ehkä vasta +200tkm, laatikon turbiini, turbo, pakosarja, joitain nuppeja, peruutustutkan antureita, ilmamäärämittari, imuilmanlämpömittari, alipaineletkuja, pyöränlaakereita...
                  Ja kuinkahan moni niistäkin oli oikeasti 100-200tkm ajettu? Voihan se ollakkin, who knows.. :think ja tämä oli sitten retorinen kysymys ja heitto ihmisten ilmoille.. Ei saa ottaa herneitä tms.


                  -e30 2d m10b18

                  EX -e53 X5 3.0D
                  EX -e39 523i Sedan
                  EX -e36 325i Coupe
                  EX -e46 323i Sedan
                  EX -e36 320i Touring

                  Elämä on kuin banaani, johon apinat ei yllä.

                  Comment

                  • BMW525Xda
                    BTCF Member
                    • Feb 2014
                    • 8681
                    • Xxxxxx

                    #24
                    Originally posted by Saarikoski View Post
                    En tiiä edelleenkään kuinka hyvin pysyy työkalut kourassa ja kustannukset muodostuu aika pitkälti sen mukaan, e6x koppasten perusvikojen korjaaminen oman kokemuksen mukaan koostuu suurimmaksi osaksi työstä, ei niinkään osisen hinnasta.
                    Mutta menee ne kontin johdot sedanistakin.
                    Crusella tarkoitat varmaan cruisea... olennaista ei nyt ollut onko autossasi vakiovarusteisiin kuuluva vakionopeudensäädin vaan se , että laatikko vikaantuu...
                    Ja termareita saat vaihtaa hyvälläkin onnella vähintään pariin otteeseen ennen kuin on 200tkm lasissa..luultavasti myös laatikon lämmönvaihtimen..
                    Omista e6x on laitettu 100-240 tkm
                    nuo hehkuhilut, DPF, laturin jännitteensäädin/hiilipaketti/ehkä koko laturi, akku, jarrut ympäriasti, moniurahihna ja kiristinrullat, dampperi, lämppärinmoottori... no se ehkä vasta +200tkm, laatikon turbiini, turbo, pakosarja, joitain nuppeja, peruutustutkan antureita, ilmamäärämittari, imuilmanlämpömittari, alipaineletkuja, pyöränlaakereita...
                    Aika paljon tuntuu sinulle sattuneen vikoja E6x kohdalle.

                    Kyllä, työkalut pysyy jotenkuten lapasissa mutten ole kovin innostunut nykyisin vapaa-aikaani käyttämään isohkoihin remontteihin tahi varsinkaan hankkimaan erikoistyökaluja näihin remontteihin. Mieluummin annan tehtävän (Esim. Suutinremontti tai turbiini) korjaamon tehtäväksi.

                    Pitää arvioida oman 525:n pitämisen mielekkyyttä jos vikoja alkaa liukuhihnalta tulla.

                    Oman ajokkini historia on aukottomasti tiedossani, Suomiauto yhdeltä edelliseltä omistajalta ja kaikki määräaikaishuollot tehty ostopaikan merkkihuollossa, myös muutama ylimääräinen huolto pidemmän ulkomailla asumisen johdosta.

                    Katsastin BMW:n kuukausi takaperin, ainakin katsurin mielestä tuntui olevan tikissään. Ei kehunut sen kummemmin mutta mainitsi "jollei vuodessa tule paljon yli 50tkm ajoa, lähetä ensi vuonna valokuva"
                    Last edited by BMW525Xda; 30-06-2014, 19:40.

                    Comment

                    • Mikiis
                      Bimmer Fanatic
                      • Mar 2013
                      • 906
                      • Oulu

                      #25
                      Originally posted by BMW525Xda View Post
                      Aika paljon tuntuu sinulle sattuneen vikoja E6x kohdalle.

                      Kyllä, työkalut pysyy jotenkuten lapasissa mutten ole kovin innostunut nykyisin vapaa-aikaani käyttämään isohkoihin remontteihin tahi varsinkaan hankkimaan erikoistyökaluja näihin remontteihin. Mieluummin annan tehtävän (Esim. Suutinremontti tai turbiini) korjaamon tehtäväksi.

                      Pitää arvioida oman 525:n pitämisen mielekkyyttä jos vikoja alkaa liukuhihnalta tulla.

                      Oman ajokkini historia on aukottomasti tiedossani, Suomiauto yhdeltä edelliseltä omistajalta ja kaikki määräaikaishuollot tehty ostopaikan merkkihuollossa, myös muutama ylimääräinen huolto pidemmän ulkomailla asumisen johdosta.

                      Katsastin BMW:n kuukausi takaperin, ainakin katsurin mielestä tuntui olevan tikissään. Ei kehunut sen kummemmin mutta mainitsi "jollei vuodessa tule paljon yli 50tkm ajoa, lähetä ensi vuonna valokuva"
                      Nuo saarikosken mainitsemat jututhan on normeja näissä, kuin myös osittain muissa merkeissä. Mutta eihän nuo kaikki kerralla tule, jos ei huono tuuri käy

                      Ja nuo katsureiden kehut, kyllä pistää aina meikät naurattaan...
                      F11 530d -11
                      E91 -06 320d
                      x2 Tuikut
                      Ex. E60 -05 535d M-Sport 386hv/766nm

                      Comment

                      • Saarikoski
                        R.I.P.
                        • Feb 2005
                        • 726
                        • KOKKOLA

                        #26
                        Originally posted by BMW525Xda View Post
                        Aika paljon tuntuu sinulle sattuneen vikoja E6x kohdalle.

                        Oman ajokkini historia on aukottomasti tiedossani, Suomiauto yhdeltä edelliseltä omistajalta ja kaikki määräaikaishuollot tehty ostopaikan merkkihuollossa, myös muutama ylimääräinen huolto pidemmän ulkomailla asumisen johdosta.
                        "Aika hyvin, edellisen omistajan kertoman mukaan tähän ei tosiaankaan ole ikinä jouduttu korjauksia (edes polttimoita) tekemään huoltojen lisäksi...135374km siis ilman vikoja."

                        Mitäs muuten kuuluu huolto ohjelmaan tuohon kilometrilukemaan asti..? Pelkästään öljynvaihtoa ja pari kertaa suodattimet..?
                        Last edited by Saarikoski; 30-06-2014, 22:33.

                        Comment

                        • BMW525Xda
                          BTCF Member
                          • Feb 2014
                          • 8681
                          • Xxxxxx

                          #27
                          Originally posted by Saarikoski View Post
                          "Aika hyvin, edellisen omistajan kertoman mukaan tähän ei tosiaankaan ole ikinä jouduttu korjauksia (edes polttimoita) tekemään huoltojen lisäksi...135374km siis ilman vikoja."

                          Mitäs muuten kuuluu huolto ohjelmaan tuohon kilometrilukemaan asti..? Pelkästään öljynvaihtoa ja pari kertaa suodattimet..?
                          Öljynvaihdot tehty 20tkm välein ja talvihuolto ylimääräisenä, vedenerotin esim.
                          Pääsääntöisesti näyttää huollot olleen öljyt+suotimet mutta edellinen omistaja on vaihdattanut 80tkm kohdalla vetojärjestelmän kaikki öljyt ja joka huollon yhteydessä raitisilmasuodinta yms. Jarrut oli juuri tehty myyjäliikkeen toimesta ennenkuin auto tuli minulle, levyt+palat. Jarrunesteet vaihdettu kerran.

                          Mielestäni ihan tarpeeksi on huoltoa tehty...vai onko?

                          Comment

                          • KJ
                            Bimmer Fanatic
                            • Jan 2004
                            • 695
                            • Järvenpää

                            #28
                            Originally posted by BMW525Xda View Post
                            Aika paljon tuntuu sinulle sattuneen vikoja E6x kohdalle.

                            Kyllä, työkalut pysyy jotenkuten lapasissa mutten ole kovin innostunut nykyisin vapaa-aikaani käyttämään isohkoihin remontteihin tahi varsinkaan hankkimaan erikoistyökaluja näihin remontteihin. Mieluummin annan tehtävän (Esim. Suutinremontti tai turbiini) korjaamon tehtäväksi.

                            Pitää arvioida oman 525:n pitämisen mielekkyyttä jos vikoja alkaa liukuhihnalta tulla.

                            Oman ajokkini historia on aukottomasti tiedossani, Suomiauto yhdeltä edelliseltä omistajalta ja kaikki määräaikaishuollot tehty ostopaikan merkkihuollossa, myös muutama ylimääräinen huolto pidemmän ulkomailla asumisen johdosta.

                            Katsastin BMW:n kuukausi takaperin, ainakin katsurin mielestä tuntui olevan tikissään. Ei kehunut sen kummemmin mutta mainitsi "jollei vuodessa tule paljon yli 50tkm ajoa, lähetä ensi vuonna valokuva"
                            Pakko tähän on kommentoida, että faijalla on vielä (menossa tosin juuri vaihtoon) E60 LCI 525xda -08, uutena sen kutakuinkin tasan 6 vuotta sitten hankkinut Laakkoselta. Sillä on nyt ajettu 325tkm ja se on pelannut kuin sveitsiläinen kello. Kaikki huollot on tehty Laakkosella ja Schmiedmannilla. Näin äkkiseltään en muista että siihen olis tehty muuta kuin seuraavat toimenpiteet:
                            -takavalon valomoduuli (Takuuseen)
                            -raidetangon päät (kahteen kertaan n.150 ja n.300tkm kohdilla)
                            -xenon polttimot (n.250tkm kohdilla)
                            -etuiskareiden yläpäät (n. 250tkm kohdilla)
                            -hehkuyksikkö ja hehkut (n.250tkm kohdilla)
                            -koiranluut (n.250tkm kohdilla)
                            -reaktiotangot eteen (n.320 Tkm kohdilla)
                            - jarrupalasarjat eteen pariin otteeseen, ja etulevyt kertaalleen. Taakse vissiin vain kerran jarrupalat.
                            - +muut huolto-ohjelman mukaiset vaihdot

                            Mitään muuta tähän mosseen ei ole tehty. Kyllä. Siinä on termarit tehtaan laittamana edelleen sisässä ja silti se käy 86-88 asteen lämpöjä vieläkin. Kyllä. Laatikolle ei ole tehty mitään, eikä se humppaa cruisella yhtään! Pakosarjakin on koskematon, eikä konehuoneessa haise nafta koneen käydessä, joten kai sekin ainakin suht ehjä on. Ccc:lle ei myöskään ole tehty yhtään mitään ja se toimii moitteetta. En tiedä mikä poikkeusyksilö tämä on mutta, mutta tyyppiviat joista täällä aikapaljon kirjoitellaan eivät kyllä tähän yksilöön ole juurikaan iskeneet.

                            Sinuna olisin aika huoletta tuon 135 tkm ajetun kanssa. Tällä kokemuksella uskallan sanoa myös, että eniten remonttia tulee vasta n. 250tkm kohdilla...
                            F30 330e -17 Alpinweiss 3
                            E70 X5 3.0sd -08 Schwarz 2

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎