E61 ohjaus meni raskaaksi ja haisi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Raidahl
    Bimmer Rookie
    • Jan 2009
    • 90
    • Helsinki

    E61 ohjaus meni raskaaksi ja haisi

    Eli olin lähdössä parkkikselta ja ohjaus tuntui hieman oudolta kun oli ääriasennossa ja sitten kun aloin palauttamaan oli ratti ääretömän raskas kääntää ja alkoi muodostua hajua. Sammutin auton ja käynnistin uudelleen, muutama kääntö ja sama ongelma. Sain auton siirrettyä tuolla tavalla tien sivuun. Autossa aktiiviohjaus. Menikö nyt tuo paskaks? Tietää vaan, että kuinkakohan syvältä täytyy taskua alkaa kaivelemaan kun vie huoltoon :think
    Ex...-06 E61 530DA, hopeanharmaa kuten omistajansakin, aktiiviohjaus + adaptiiviset ajovalot + Sport alusta.

    Nykyinen -13 F11 530 DA XDrive Luxury
  • Bullitt
    BTCF Member
    • Jul 2002
    • 2786
    • Turku

    #2
    Värinänvaimennin/kampiakselin hihnapyörä paskana.


    Comment

    • -Ilkka-
      Bimmer Rookie
      • Oct 2011
      • 73
      • Riihimäki

      #3
      Originally posted by Bullitt View Post
      Värinänvaimennin/kampiakselin hihnapyörä paskana.
      Juuri näin

      Comment

      • Raidahl
        Bimmer Rookie
        • Jan 2009
        • 90
        • Helsinki

        #4
        Kuulostaa kalliilta :think
        Tosin mitään merkkivaloja ei syttynyt tauluun, toisaalta tuosta voisi johtua myös latausongelmat, mikäli tuolla toisessa topikissa asiasta oikein luin.
        Last edited by Raidahl; 05-07-2014, 13:43.
        Ex...-06 E61 530DA, hopeanharmaa kuten omistajansakin, aktiiviohjaus + adaptiiviset ajovalot + Sport alusta.

        Nykyinen -13 F11 530 DA XDrive Luxury

        Comment

        • MNi
          Bimmer Enthusiast
          • Nov 2008
          • 3144
          • Tampere

          #5
          Tuolta keskustelua dampperista: KLIK.

          Vaihtoehdot: KLIK.

          Päätät itse otatko alkuperäisen esim. 364€ GP: KLIK. Tai Febi 222€: KLIK. Tai Gates 193€: KLIK.

          Tarvitset lisäksi ne neljä venypulttia, ei voi käyttää uusiksi.

          Ei siis kovin paha. Itse vaihtaisin moniurahihnat samalla vaivalla, ne ei paljoa kustanna.

          Comment

          • Nmeri
            Bimmer Enthusiast
            • May 2012
            • 1712
            • Nurmijärvi

            #6
            Originally posted by Bullitt View Post
            Värinänvaimennin/kampiakselin hihnapyörä paskana.
            Samaa epäilen. Kertaalleen mennyt itseltänikin toi paskaks
            E92 335d ///M335d 476hp/866nm

            Ex.
            E61 535D ///M-Sport 405hv/773nm
            E60 530d
            Audi A6 -07
            E87 116i -07

            "Siinä vaiheessa ku katoin et taustapeilistä näkyy valkosta savua nii vedin röökin suuhun ja annoin kaasua" #ESsej

            Comment

            • Raidahl
              Bimmer Rookie
              • Jan 2009
              • 90
              • Helsinki

              #7
              No huomenna tuo selviää, auto on nyt hinattu korjaamon pihaan.
              Ex...-06 E61 530DA, hopeanharmaa kuten omistajansakin, aktiiviohjaus + adaptiiviset ajovalot + Sport alusta.

              Nykyinen -13 F11 530 DA XDrive Luxury

              Comment

              • Raidahl
                Bimmer Rookie
                • Jan 2009
                • 90
                • Helsinki

                #8
                No se hihnapyörähän se oli, nyt on auto taas kunnossa. Kävi jo sellanen kylmä rinki ahterin alla, että menikö aktiiviohjaus
                Ex...-06 E61 530DA, hopeanharmaa kuten omistajansakin, aktiiviohjaus + adaptiiviset ajovalot + Sport alusta.

                Nykyinen -13 F11 530 DA XDrive Luxury

                Comment

                • yrd3
                  Bimmer Rookie
                  • Feb 2013
                  • 163
                  • Ylistaro

                  #9
                  eilen otti ja itelläkin hävis ohj.tehostin, tauluun tuli latausvaroitus ilmoitus. sivuun ja tutkimaan, kummi haisi, remmit oli paikallaan mutta pientä kummisilppua oli kampuranpyörän sisällä aavistuksen verran. ajoin tuon 300m kotiin ja huomasin että kun antaa enemmän jonkua koneeseen n.2000kierrosta niin tehostil alkaa pelaamaan. tänään tutkintaan ja katotaan mikä sieltä on porsinut. ei vaikuttanut ilmastoinnin asento. eikä varoitellut ennemmin millään tavoin. autona -05 525d E61 2,5l koneella. ja ajettu pian sisäänajo loppuun +300 000km

                  Comment

                  • jaki
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2003
                    • 2979
                    • Uusimaa

                    #10
                    Originally posted by yrd3 View Post
                    eilen otti ja itelläkin hävis ohj.tehostin, tauluun tuli latausvaroitus ilmoitus. sivuun ja tutkimaan, kummi haisi, remmit oli paikallaan mutta pientä kummisilppua oli kampuranpyörän sisällä aavistuksen verran. ajoin tuon 300m kotiin ja huomasin että kun antaa enemmän jonkua koneeseen n.2000kierrosta niin tehostil alkaa pelaamaan.
                    Olisit antanut enemmän runtua. Olen nähnyt tapauksen, kun tuo hihnapyörä on päätänyt tulla vilkaisemaan miltä maailma näyttää konepellin yläpuolella. Valitettavasti vaan pelti oli edessä, ja flekti sekä syylari esitti moisesta yrityksestä mielipiteensä
                    BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

                    Comment

                    • yrd3
                      Bimmer Rookie
                      • Feb 2013
                      • 163
                      • Ylistaro

                      #11
                      Dampperista vulkanointi pettänyt. Uudet remmit samalla.

                      Comment

                      Working...
                      X