Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60 520iA -04 nykii vain 5 vaihteella, 25% kuormalla

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • D0300162
    Bimmer Rookie
    • Oct 2011
    • 34
    • Rauma

    E60 520iA -04 nykii vain 5 vaihteella, 25% kuormalla

    Onko ketään törmännyt vastaavanlaiseen ongelmaan?
    Ja kyseessä tosiaan automaattilaatikko.
    Manuaalipuolella kokeiltu kaikki vaihteet läpi ja nykiminen todettu tapahtuvan vain 5 vaihteella.
    Kaasupolkimen asento on silloin noin 23-25% ja kierrokset noin 1500 - 2000 rpm.
    Normaalisti auto rullaa tällaisessa ajossa. Nyt nykii suhteellisen voimakkaasti. Nykiessä myös jarruttaa selvästi. Ihan niinkuin joku ottaisi kiinni ja sitten taas helppaisi. Tekee tätä jatkuvalla syötöllä ellei nosta tai laske nopeutta.

    On aika tarkka tuon kaasupolkimen asennon kanssa ennenkuin nykiminen alkaa. Itse joudun vain päivittäin ajamaan reittiä jossa on juuri tämä kaasupolimen asento ja nykimistä tapahtuu.

    M54, 11/2004, GA6HP19Z
    Last edited by D0300162; 15-07-2014, 06:02.
  • djs^
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2009
    • 1177
    • Mikkeli

    #2
    Tekeekö pelkästään kylmällä/lämpimällä?
    Ensimmäisenä tulis mieleen laatikko. Ootko vikakoodeja luetuttanut?
    EX :
    -E36 316
    -E36 325
    -E39 523
    -E39 530dA M-Sportx2
    -E60 525dA M-Sport x2
    -E60 545i Matte white
    -E53 x5
    -E91 3xx

    Comment

    • D0300162
      Bimmer Rookie
      • Oct 2011
      • 34
      • Rauma

      #3
      Originally posted by djs^ View Post
      Tekeekö pelkästään kylmällä/lämpimällä?
      Ensimmäisenä tulis mieleen laatikko. Ootko vikakoodeja luetuttanut?
      Juu laatikkoa tässä epäillään, eikä ole vikakoodeja. Mitä tuolta laatikko puolelta kannattaisi seurata, jos pääsen livedataa katsomaan?¨

      edit. Lämpimällä tekee. Laatikon öljymäärä on tarkistettu.
      Last edited by D0300162; 15-07-2014, 11:49.

      Comment

      • Heguli 31
        BTCF Member
        • Oct 2004
        • 10078
        • KVLA

        #4
        Originally posted by D0300162 View Post
        Juu laatikkoa tässä epäillään, eikä ole vikakoodeja. Mitä tuolta laatikko puolelta kannattaisi seurata, jos pääsen livedataa katsomaan?¨

        edit. Lämpimällä tekee. Laatikon öljymäärä on tarkistettu.
        Millä nuo vikakoodit on luettu?

        Comment

        • D0300162
          Bimmer Rookie
          • Oct 2011
          • 34
          • Rauma

          #5
          Originally posted by Heguli 31 View Post
          Millä nuo vikakoodit on luettu?
          ISTA:lla

          Comment

          • casino
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2007
            • 663
            • Keski-Suomi

            #6
            Originally posted by D0300162 View Post
            Onko ketään törmännyt vastaavanlaiseen ongelmaan?
            Ja kyseessä tosiaan automaattilaatikko.
            Manuaalipuolella kokeiltu kaikki vaihteet läpi ja nykiminen todettu tapahtuvan vain 5 vaihteella.
            Kaasupolkimen asento on silloin noin 23-25% ja kierrokset noin 1500 - 2000 rpm.
            Normaalisti auto rullaa tällaisessa ajossa. Nyt nykii suhteellisen voimakkaasti. Nykiessä myös jarruttaa selvästi. Ihan niinkuin joku ottaisi kiinni ja sitten taas helppaisi. Tekee tätä jatkuvalla syötöllä ellei nosta tai laske nopeutta.

            On aika tarkka tuon kaasupolkimen asennon kanssa ennenkuin nykiminen alkaa. Itse joudun vain päivittäin ajamaan reittiä jossa on juuri tämä kaasupolimen asento ja nykimistä tapahtuu.

            M54, 11/2004, GA6HP19Z
            Ettei nyt vaan laatikon venttiilikoneisto kaipaisi remonttia.? Autorepair voisi ehkä auttaa samoin jn trading siellä lähellä...
            Bmw e61 535 d touring M-sport 11/2004 "TÄYSITEHOINEN"
            Ja autoa janottaa alla näkyvään tapaan...
            http://tankkaus.com/cars/public_grap...33/2016/2015/3

            e39 -530d touring 11/1999
            ex:Bmw e21 320 6 syl "kaasari" 1979

            Automaattivaihteiston huuhteluöljynvaihto

            Comment

            • repsa
              Bimmer Enthusiast
              • May 2006
              • 1367
              • Lempäälä

              #7
              ettei katselu olisi väärässä suunnassa ?
              Oliko moottorissa vikakoodeja ?

              kokeile ajaa sama reitti ilman ilmamassamittarin johtoa - jos auttaa niin uus maf.

              Jotenkin vaan kuulostaa tommonen oire joltain muulta vialta kuin vaihteistopohjaiselta.
              5c jetta 1.2TSI 140/220
              530e m-sport alpinweiss3 vakio
              a4 cabi 220/300
              vian ei tarvitse olla iso jos se on korvien välissä...

              Comment

              • D0300162
                Bimmer Rookie
                • Oct 2011
                • 34
                • Rauma

                #8
                Originally posted by repsa View Post
                ettei katselu olisi väärässä suunnassa ?
                Oliko moottorissa vikakoodeja ?

                kokeile ajaa sama reitti ilman ilmamassamittarin johtoa - jos auttaa niin uus maf.

                Jotenkin vaan kuulostaa tommonen oire joltain muulta vialta kuin vaihteistopohjaiselta.

                Kuinka paljon maf pitäisi näyttää kiloja ja miten sen voi testata onko kunnossa?
                Oliko se niin että kolmosvaihteella kaasu pohjassa?

                Comment

                • repsa
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2006
                  • 1367
                  • Lempäälä

                  #9
                  eihän tässä ole ongelmana tietääkseni täyskaasutilanne, vaan pienen kuormituksen virtausmäärät.

                  Kokeile ilman sitä maffia toistaa se ajotilanne missä nykii.
                  5c jetta 1.2TSI 140/220
                  530e m-sport alpinweiss3 vakio
                  a4 cabi 220/300
                  vian ei tarvitse olla iso jos se on korvien välissä...

                  Comment

                  • D0300162
                    Bimmer Rookie
                    • Oct 2011
                    • 34
                    • Rauma

                    #10
                    Originally posted by repsa View Post
                    eihän tässä ole ongelmana tietääkseni täyskaasutilanne, vaan pienen kuormituksen virtausmäärät.

                    Kokeile ilman sitä maffia toistaa se ajotilanne missä nykii.

                    Kokeilin näin edellispäivänä että irroitin ilmamassamittarin johdon.
                    Silloin auto ei nykinyt, mutta jostain syystä ei nykinyt myöskään sen jälkeen kun laitoin johdon takaisin kiinni.
                    Auto ei nykinyt myöskään eilen vaikka yritin ajaa juuri näillä kierroksilla / kaasulla. Kun alkaa taas nykimään niin irrotan tuon johdon heti ja kokeilen onko mitään muutoksia.
                    Tämän takia ajattelin kysyä että pystyykö tuota ilmamassamittarin toimintaa jotenkin muuten testaamaan? Vai voisiko olla että anturi alkaa olemaan jo sen verran likainen että joskus voi toimia ja toisinaan taas ei?
                    Luin jostain että niitä voisi myös itse yrittää puhdistaa?

                    Comment

                    • repsa
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2006
                      • 1367
                      • Lempäälä

                      #11
                      joskus korjaamotoiminnan yhteydessä on menestyksekkäästi käytetty CRC:n maf:n puhdistusspräytä. Sitä saat holvata 1/3 .. 1/2 purkin yhteen maffiin.

                      Varoituksen sana, ei ole aina hyötyä, vaan joskus jopa haittaa (ehkä 1/20 tapauksista). Pahin skene on siis että joudut ostaan uuden maffin, mutta se lienee joka tapauksessa edessä ?
                      5c jetta 1.2TSI 140/220
                      530e m-sport alpinweiss3 vakio
                      a4 cabi 220/300
                      vian ei tarvitse olla iso jos se on korvien välissä...

                      Comment

                      • repsa
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2006
                        • 1367
                        • Lempäälä

                        #12
                        Onko ollut menestystä vai suuria mieshukkia ?
                        5c jetta 1.2TSI 140/220
                        530e m-sport alpinweiss3 vakio
                        a4 cabi 220/300
                        vian ei tarvitse olla iso jos se on korvien välissä...

                        Comment

                        • D0300162
                          Bimmer Rookie
                          • Oct 2011
                          • 34
                          • Rauma

                          #13
                          Originally posted by repsa View Post
                          Onko ollut menestystä vai suuria mieshukkia ?
                          Tuli oltua vähän kesälomareissulla perheen toisella bemulla.
                          Olen nyt jonkin verran ajellut taas omalla autollani ja nykimistä ei ole tapahtunut. Olisikohan kyse voinut olla vaikka siitä liittimen kontaktista. Jos kuitenkin alkaa taas nykimään niin yritän puhdistaa liitintä tai sitten anturia. Laitan lisätietoa kun tilanne muuttuu ja jos saan selville mistä vika johtui.
                          Kiitos sinulle avusta.

                          Comment

                          • D0300162
                            Bimmer Rookie
                            • Oct 2011
                            • 34
                            • Rauma

                            #14
                            Originally posted by D0300162 View Post
                            Tuli oltua vähän kesälomareissulla perheen toisella bemulla.
                            Olen nyt jonkin verran ajellut taas omalla autollani ja nykimistä ei ole tapahtunut. Olisikohan kyse voinut olla vaikka siitä liittimen kontaktista. Jos kuitenkin alkaa taas nykimään niin yritän puhdistaa liitintä tai sitten anturia. Laitan lisätietoa kun tilanne muuttuu ja jos saan selville mistä vika johtui.
                            Kiitos sinulle avusta.
                            Tuli tässä loppukesällä tutkittua autoa taas enemmän kun nykiminen alkoi uudelleen. IMM piuhan irroituksesta ei ollut apua. Aloin kuitenkin epäilemään vaihdelaatikkoa ja kaverinkin suosituksesta vaihdatin laatikon öljyt ja suodattimen. Tästäkään toimenpiteestä ei ollut apua. Tämä on vielä siten omituinen ongelma kun tätä nykimistä ei tapahdu joka päivä.
                            Ja vika ei selvästikään johdu konehuoneen puolelta.
                            Autossa on aina minun aikanani ollut myös sellainen ongelma ettei heti hidastetöyssyn jälkeen voi lähteä kiihdyttämään voimakkaasti, vasta sitten kun auton liike on tasaantunut. Tästäkin tulee sellainen pieni nykiminen joka loppuu vasta kun kaasusta helpataan.
                            Tuleeko kenellekään mieleen mistä tällaiset voisi johtua? Ja liittyvätkö toisiinsa? Tuo suoralla nykiminen tuli vasta tänä vuonna. Auto on ollut minulla useamman vuoden.

                            Comment

                            • jake2710
                              Bimmer Fanatic
                              • May 2004
                              • 828

                              #15
                              Voisiko olla kaasuläpässä/polkimessa jotain häikkää, jos tekee juuri tuolla 25% tuota nykimistä (Istalla tuo % katsottu?)?

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎