Announcement

Collapse
No announcement yet.

BOINNGG! Drive moderately blah blah.. apuja kiitos..

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ceeray
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2005
    • 1400
    • Kuopio

    BOINNGG! Drive moderately blah blah.. apuja kiitos..

    Eli tollanen otsikon mukainen ihanuus pamahti taas vaihteeksi tauluun. DISsillä kävin läpi taas koko auton ja DSC puolella oli rukseja, samoin Active steering.

    AS kuittaantu mutta tuo DSC ei millään, olen monta kertaa koettanut. Ajoin diagnostiikan.
    Antaa DSC control unit vikakoodin - 5EB1.

    Tuo taas kuitenkin viittaisi Active steering sensoriin, eli kulkukulma tms. anturiin. Tuo olisi jopa ehkä puhdistettavissa.

    Mutta taasen diagnostiikka muuten antaa ohjeiksi vaihtaa oikean puolen kiihtyvyysanturin!
    :Replace DSC sensor (internal) right hand side.

    Pistin livedatan päälle ja lateral acceleration (sivuttaiskiihtyvyys) ei sitten antanut muuta kuin nollaa kun pihalla ajelin.

    Eli mitä tässä nyt aletaan korjaamaan, ratin asentotunnistinta vaiko tuota kiihtyvyysanturia? Ja miten iso nakki tuo kiihtyvyysanturin fiksaus on ja saako ebay osalla korjattua?

    vituttaa taas vaihteeksi. Ei päivää ilman pajaa.
    Bemariton..Jagge I-Pace HSE alla..
  • Larzza
    Bimmer Rookie
    • Dec 2011
    • 147
    • Suo

    #2
    Originally posted by Ceeray View Post
    Eli tollanen otsikon mukainen ihanuus pamahti taas vaihteeksi tauluun. DISsillä kävin läpi taas koko auton ja DSC puolella oli rukseja, samoin Active steering.

    AS kuittaantu mutta tuo DSC ei millään, olen monta kertaa koettanut. Ajoin diagnostiikan.
    Antaa DSC control unit vikakoodin - 5EB1.

    Tuo taas kuitenkin viittaisi Active steering sensoriin, eli kulkukulma tms. anturiin. Tuo olisi jopa ehkä puhdistettavissa.

    Mutta taasen diagnostiikka muuten antaa ohjeiksi vaihtaa oikean puolen kiihtyvyysanturin!
    :Replace DSC sensor (internal) right hand side.

    Pistin livedatan päälle ja lateral acceleration (sivuttaiskiihtyvyys) ei sitten antanut muuta kuin nollaa kun pihalla ajelin.

    Eli mitä tässä nyt aletaan korjaamaan, ratin asentotunnistinta vaiko tuota kiihtyvyysanturia? Ja miten iso nakki tuo kiihtyvyysanturin fiksaus on ja saako ebay osalla korjattua?

    vituttaa taas vaihteeksi. Ei päivää ilman pajaa.
    Valitettavasti en voi auttaa mutta tiedän tunteen.

    285.000km joista 100.000 itse ajanut.
    Kaiken näköistä ja hintasta on ollut viimeksi hammastankoa ja alustaa parilla tonnilla.

    Ei voi ku todeta että ei näillä köyhät aja


    bmw on paras silloin kun se ei ole paskana.
    e61 525 dat
    ex.e36 318ti compact m-sport

    Comment

    • casino
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2007
      • 663
      • Keski-Suomi

      #3
      Originally posted by Larzza View Post
      Valitettavasti en voi auttaa mutta tiedän tunteen.

      285.000km joista 100.000 itse ajanut.
      Kaiken näköistä ja hintasta on ollut viimeksi hammastankoa ja alustaa parilla tonnilla.

      Ei voi ku todeta että ei näillä köyhät aja


      bmw on paras silloin kun se ei ole paskana.
      8


      onko laturi vielä alkuperäinen.?

      onko vikakoodeja laturista..?

      näissä tahtoo lataussäädin mennä ja päästää ylijännitteelle.... jolloin tulee herjoja.
      Bmw e61 535 d touring M-sport 11/2004 "TÄYSITEHOINEN"
      Ja autoa janottaa alla näkyvään tapaan...
      http://tankkaus.com/cars/public_grap...33/2016/2015/3

      e39 -530d touring 11/1999
      ex:Bmw e21 320 6 syl "kaasari" 1979

      Automaattivaihteiston huuhteluöljynvaihto

      Comment

      • MikaLaaksonen
        BTCF Member
        • Jan 2011
        • 377
        • Vantaa

        #4
        Mulla loppui osa noista virheilmoituksista (joita tulee etenkin talvella), kun vaihdettiin laturi ja akku. No edelleen kuitenkin satunnaisesti tuli toi DSC-herja. Se on nyt toistaiseksi pysynyt poissa ratin asentotunnistimen vaihdon jälkeen.

        Siinä tunnistimessa on 2 pari sellaisia metallisia luikukoskettimia, jotka voi olla a) kuluneet b) likaiset

        Mulla ne ei ollut kuuneet, eli vanha joutaa kyllä varaosaksi. Ei selvinnyt mikä siinä yksikössä sitten oli vikana (jos mikään, joihan olla, että BONK on pysynyt poissa vaan tuurilla...)

        Comment

        • Ceeray
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2005
          • 1400
          • Kuopio

          #5
          Kiitosta vain kaikille. DISsiä käyttämällä ja Clavurionia konsultoimalla vika (toivottavasti) on eristetty pelkurin penkin alle lateral acceleration-sensoriin. Eli kiihtyvyysanturi.

          Jos tuota vaihtamalla ei ala skulaamaan niin sitten vika onpi can-bus johdoissa joka alkaa olla jo isompi savotta.

          Livedataa tutkimalla tuo anturi on ainut mihin ei saa yhteyttä , antaa vain 0 arvoja ja kun auto liikahtaa ja ei tule minkään sortin kiihtyvyyttä->boing ja DSC tippuu pelistä.

          Osa tilattu Ebaysta, identtisellä osanumerolla. hintaa posteineen se reippa 60€, kun uusi on marmorilla varmaan 4-500€.

          Kerron tuliko kuntoon. Tuli vain kilsat vissiin täyteen sille.

          Sitten ratin asentotunnistin on oma juttunsa, sen voipi putsata. Jenkkipojilla on DIY jossain netin syövereissä.
          Bemariton..Jagge I-Pace HSE alla..

          Comment

          • Ceeray
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2005
            • 1400
            • Kuopio

            #6
            Uusi (käytetty)anturi paikalleen ja kaikki rokkaa kuten pitääkin.

            Penkin pultit irti, kallista jakkaraa taaksepäin ja 10mm hylsyllä anturi irti, uus tilalle. Helppo tehdä.
            Se vanha anturi oli aika kuuma kun ajon jälkeen purin. Eli jotenki varmaan oikosessa. Mikä lie tullut.
            Bemariton..Jagge I-Pace HSE alla..

            Comment

            • Clavurion
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2005
              • 9159
              • Oulu

              #7
              Mitenkäs ne osanumerot, kun niissä oli osaluettelossa sekavuutta?
              E39 530dA -02 M-Sport
              E53 X5 3.0dA -06 Sport
              * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
              Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

              Comment

              • Ceeray
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2005
                • 1400
                • Kuopio

                #8
                Siinäpä osa jolla etsin ebaystä. Etsin tolla boschin numerolla.
                Last edited by Ceeray; 31-08-2020, 18:34.
                Bemariton..Jagge I-Pace HSE alla..

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎