Announcement

Collapse
No announcement yet.

E61 Keskuslukon kauko-ohjaus, Comfort acces / keyless-go -Ei toimi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Matson^
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2008
    • 2113
    • Seinäjoki

    E61 Keskuslukon kauko-ohjaus, Comfort acces / keyless-go -Ei toimi

    Mikähän mahtoi pirssin tulla, kun ei keyless-go:lla/comfort accessilla varustettu kuusykkönen enää piittaa kummastakaan avaimesta mitään?

    Herjat/oireet on just samat kuin kaikista avaimista olisit patterit tyhjentyneet kerrasta. Ei tottele avaimien keskuslukon nappeja, ei avaa/sulje lukkoja kahvaan koskemalla, ei anna käynnistää ilman että avaimet on virtalukossa yms. (ja siis on kokeiltu uusillakin pattereilla )

    Selviä vikakoodeja ei vissiin anna mitään, ja avaimien signaali näytti pyöreää nollaa.

    Vika ilmestyi kun auto oli pari päivää tallissa kaikki luukut selällään ja purkasin peräkontin pohjan tyhjäksi äänieristystä varten.. ainut liitin kuitenkin minkä avasin/irrotin oli most-väylä jota testasin comboxin perään, eli se nyt tuskin mitään vaikutti..


    ps. oem webastonkaan kaukkari ei näytä saavan käskyjä perille.
    Last edited by Matson^; 31-07-2014, 12:45.
    | BMW G30 X-Drive M-Sport |
    | Nissan Navara TREK-1 |
    ex. | BMW e61 535dA Sport Edition LCI 2010 | Mercedes-Benz Vito 116CDI 4x4 2012 |Opel Astra H 5D | BMW e60 535d M5-look | Audi A3 2.0TDI Ambition | BMW e46 330D | Opel Omega 3.0 V6 Executive | Opel Astra G Coupe Bertone | Opel Astra G 3D |
  • mahlbte1
    Newbiemmer
    • Jun 2012
    • 2
    • Helsinki

    #2
    Johdotus

    Moi,

    Mulla oli E61 samanlainen ongelma, en muista ihan kaikkia oireita, mutta kaukarin "akkuja" epäilin. Syyksi paljastui takaluukun oikean saranan kautta kulkeva johdotus. Saranan alapäästä kolme piuhaa oli mennyt kokonaan poikki ja se on yleistä. Sen näki kun irroitti muovisen saranan suojan siitä mistä sarana menee katon sisään. Kun katsoi taskulampulla niin näki että piuhat oli poikki. Ne joutuvat siinä kohtaa tiukalle mutkalle.

    Jos olet näppärä, niin voit korjata rikkinäiset piuhan osat takaluukun suojat purkamalla ja auton puolelta pääsee käsiksi purkamalla kattokaiuttimen irti, siihen vain n. puoli metriä uusia piuhoja pätkimään, juottamaan ja kutistesukka päälle. Vaihtoehtoisesti voit viedä huoltoon, missä vaihtavat koko johtosarjan, mutta siinä joutuu purkamaan aika paljon, joten hintaa tulee kivasti.

    TM

    Comment

    • Matson^
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2008
      • 2113
      • Seinäjoki

      #3
      Syylliseksi paljastui kosteutta saanut antennivahvistin spoilerin alla.
      Eli ei antanut vikakoodeja, mutta silti lamautti myös keyless-go:n, vaikka se on nyt kuitenkin ihan eri systeemi ja sille on useita antenneja eri puolila autoa.

      Nyt taas rokkaa
      | BMW G30 X-Drive M-Sport |
      | Nissan Navara TREK-1 |
      ex. | BMW e61 535dA Sport Edition LCI 2010 | Mercedes-Benz Vito 116CDI 4x4 2012 |Opel Astra H 5D | BMW e60 535d M5-look | Audi A3 2.0TDI Ambition | BMW e46 330D | Opel Omega 3.0 V6 Executive | Opel Astra G Coupe Bertone | Opel Astra G 3D |

      Comment

      • ptikkala
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2007
        • 1571

        #4
        rokrok

        Comment

        Working...
        X
        😀
        🥰
        🤢
        😎
        😡
        👍
        👎