Ei ole kokemusta (ja tuskin tuleekaan),mutta kaksi asiaa tekstissä pisti silmään:
1). "Perinteinen työskentelytapa öljyn vaihtaminen ja vaihteiston pohjan irrottaminen tai uudella öljyllä huuhtelu automaattivaihteistoöljyn vaihtamiseksi ei poista vanhaa ATF öljyä kokonaan. Tutkimusten mukaan n. 40% vanhasta öljystä jää järjestelmään."
Tämä ^ ei varmasti pidä paikkansa.
2). En löytänyt tekstistä mainintaa huollon yhteydessä suoritettavasta laatikon öljysuodattimen vaihdosta.
Eli meneekö jotenkin ohi vai eikö suodatinta(kaan) vaihdeta.Öljypohjan pesusta/uusimisesta puhumattakaan.Joku asiasta perilläoleva voisi tarkentaa asiaa.
Kyseinen toimi suosii vain sen omaa Jenkki öljyä ATF 220 joka ei täytä bemarin automaatti öljylle anettuja laatuvaatimuksia eli se on kaikkea muuta kuin Suomeen tehty ja en pidä tuota hyvänä juuri tuon öljyn takia sen pitää olla Orginaalia vastaava...ja 40% ei pidä paikkaansa siinä on lisätty kala lisää....todellinen jäämä on n. 20-30% ....kaverini Lahdesta korjaamoyrittäjä sano ettei tuossa huuhtelussa vaihdeta suodatinta ja saati irroiteta koko öljypohjaa, joten siinäkin on vajausta...se tukkeinen todellinen suodatin ns. huuhtoutuu huuhtelussa ja "sitä se ei käytännössä tee"...jäänyt lika eli kuona aineet "ei koskaan mene paperisen suodattinen läpi" ja tästä voisi päätellä että kyseinen huuhtelu on ns. valohoitoa ja tapa tehdä helppoa rahaa juuri käsiä likaamatta.
Comment