Pakko avata uus topicci paremman huomion toivossa.
Eli siis auto on 265tkm ajettu e61 530d -05 ja oon paininu nyt puoltoista vuotta ko. ongelman kanssa.
AJ-tecillä pariinkin kertaan ohjelmaa "korjattu", dpf poistettu, korjausarvot suuttimista luettu ja turbo uusittu...siinä pohjatietoa alkuun.
Eli siis auto toimii muuten ok, mutta jostain syystä kulutus on n.1,5 litraa liikaa.. tämä oireilee pakoputkeeen kerääntyvänä karstana, joka sitten reilumman kiihdytyksen aikana purkautuu helvetillisenä mustana nokipilvenä ilmoille. Toisinsanottuna moottori ei polta tuota "normaalin" kulutuksen ylittävää diisseliä vaan tekee sen karstaksi putkeen..
Sen mitä itse olen saanut tutkittua ja huollossa pyytänyt tutkimaan niin pakosarja pitäis olla OK, ne suuttimet OK, ohjelmointi OK, imuilman lämpömittari OK, imuvuodot mahdolliseti ehkä OK..mitenhän oireilee jos vuotaa, imusarjan alapuoli normaalia öljyisempi että siellä EHKÄ voi olla jonkinlaista vuotoa, ilmanputsari OK, ja vikakoodit OK..
Onko tosiaan seuraava askel ajaa auto rullille ja alkaa tarkastelemaan antureiden näyttämiä arvoja jonkun sellaisen häiskän kans joka tietää mitä ne pitää näyttää, jos esim ilmamäärämittari tai lamdan kalibrointi heittää vai alkaa randomilla vaihtamaan osaa..??
Edelliseen samankoneiseen kiuluun tehtiin jotain temppuja kun penkissä ilmeni, että ilmamäärämittarin arvaamat arvot oli liian pieniä..
Auto ohjelmoitiin vikatilaan arvaamaan ilmamäärät ja ymmärtääkseni lamdat yms muutkaan anturin ei ollu tämän tiimoilta enää messissä ja moottori ei olisi voinut missään tilanteessa enää paremmin toimia, kulutus oli aina maantiellä alle 6 ja ei savuttanu.
Eli siis auto on 265tkm ajettu e61 530d -05 ja oon paininu nyt puoltoista vuotta ko. ongelman kanssa.
AJ-tecillä pariinkin kertaan ohjelmaa "korjattu", dpf poistettu, korjausarvot suuttimista luettu ja turbo uusittu...siinä pohjatietoa alkuun.
Eli siis auto toimii muuten ok, mutta jostain syystä kulutus on n.1,5 litraa liikaa.. tämä oireilee pakoputkeeen kerääntyvänä karstana, joka sitten reilumman kiihdytyksen aikana purkautuu helvetillisenä mustana nokipilvenä ilmoille. Toisinsanottuna moottori ei polta tuota "normaalin" kulutuksen ylittävää diisseliä vaan tekee sen karstaksi putkeen..
Sen mitä itse olen saanut tutkittua ja huollossa pyytänyt tutkimaan niin pakosarja pitäis olla OK, ne suuttimet OK, ohjelmointi OK, imuilman lämpömittari OK, imuvuodot mahdolliseti ehkä OK..mitenhän oireilee jos vuotaa, imusarjan alapuoli normaalia öljyisempi että siellä EHKÄ voi olla jonkinlaista vuotoa, ilmanputsari OK, ja vikakoodit OK..
Onko tosiaan seuraava askel ajaa auto rullille ja alkaa tarkastelemaan antureiden näyttämiä arvoja jonkun sellaisen häiskän kans joka tietää mitä ne pitää näyttää, jos esim ilmamäärämittari tai lamdan kalibrointi heittää vai alkaa randomilla vaihtamaan osaa..??
Edelliseen samankoneiseen kiuluun tehtiin jotain temppuja kun penkissä ilmeni, että ilmamäärämittarin arvaamat arvot oli liian pieniä..
Auto ohjelmoitiin vikatilaan arvaamaan ilmamäärät ja ymmärtääkseni lamdat yms muutkaan anturin ei ollu tämän tiimoilta enää messissä ja moottori ei olisi voinut missään tilanteessa enää paremmin toimia, kulutus oli aina maantiellä alle 6 ja ei savuttanu.
Comment