mitkä on nykyiset autosi speksit alustassa?
Eli mikä alusta sinulla on nyt autossasi ja jos autosi on 4-veto ei laskua voi paljoa tehdä.
Mitä haluat autoltasi ja mikä on alustasi haluttu lopputulos, sekä vastaako se ajotyyliäsi.
Tiedät varmaan, että vakio BMW alustassa on kolmea alusta mallia.
1.Vakio
2.Sport
3.M-Sport
Itse sekoitin pakkaa laitoin 2.Sport Iskari/jouset, mutta siihen laitoin M-Sport E61 M5 LCI Touring Kallistuksenvakaajat 28mm/20mm. Lopputuloksesta tuli sellainen, että on pinta pehmeä esim. kaivonkansissa ja kun lisää nopeutta/sport-ajotyylillä ja sekä mutkaan lisää ajonopeutta, astuu kehiin ns. M-Sport ominaisuus, eli kallistelevuus pysähtyy kuin seinään ja huomautankin... sanomaasi lainaten missään tapauksessa kyseeseen ei tule mikroautomainen ominaisuus, jota mainitset ja pelkäät sellaista lopputulosta.
Onko sinulla on ajatusta sekä mitä tarkoitat ja mainitset jousilla saavutetuilla jäykyydellä? Mistä saat siihen pintakovuuden, iskareistako jos ne on liian jäykät tulee kivireki ja pito katoaa.
Iskari ja jousi balanssi tarkoitaa niiden keskenäistä toiminta suhdetta , jossa jousen värähtely tapetaan iskarin oikealla jäykkyydellä/herkyydellä ja lisäksi niiden toiminta alueella ,eli ne toimisivat mahdollisimman käsi-kädessä samoin. eikä siten että, kun mahdollisesti liian matala jousi lakkaa toimimasta (jossa mahdollisesti jousen kantavuus ei riitä) niin on iskarin toiminta alue jo toisessa päässä eli iskari pohjassa, jossa iskari ei toimi ollenkaan ja autosta tulee pintakova ja pompottava.
Alustaa ei voi alusta/toiminta teoriasta tietämätön alkaa rakentaa persetuntumasta muutoin lopputulos on silloin aina hallitsematon ja epäonnistunut. Pitää olla tietoa alustan toiminnasta ja mikä on niiden tehtävä. Toki kaikki rakentakoon alustansa miten huvitaa jos ei ota hyviä neuvoja vastaan.
Voi sanoa alustaan on myytävänä kaikenlaista ja merkkistä palikaa kuin Legoja ja kun kaikki niitä saa ostaa ja mitä vaan, sekä asentaminen ei vaadi ammattitaitoa juurikaan. Näin ollen on myös lopputulos kirjava, monesti kun ei paremmasta tiedä, on se rakennettu oma tietenkin paras.
Eli mikä alusta sinulla on nyt autossasi ja jos autosi on 4-veto ei laskua voi paljoa tehdä.
Mitä haluat autoltasi ja mikä on alustasi haluttu lopputulos, sekä vastaako se ajotyyliäsi.
Tiedät varmaan, että vakio BMW alustassa on kolmea alusta mallia.
1.Vakio
2.Sport
3.M-Sport
Itse sekoitin pakkaa laitoin 2.Sport Iskari/jouset, mutta siihen laitoin M-Sport E61 M5 LCI Touring Kallistuksenvakaajat 28mm/20mm. Lopputuloksesta tuli sellainen, että on pinta pehmeä esim. kaivonkansissa ja kun lisää nopeutta/sport-ajotyylillä ja sekä mutkaan lisää ajonopeutta, astuu kehiin ns. M-Sport ominaisuus, eli kallistelevuus pysähtyy kuin seinään ja huomautankin... sanomaasi lainaten missään tapauksessa kyseeseen ei tule mikroautomainen ominaisuus, jota mainitset ja pelkäät sellaista lopputulosta.
Onko sinulla on ajatusta sekä mitä tarkoitat ja mainitset jousilla saavutetuilla jäykyydellä? Mistä saat siihen pintakovuuden, iskareistako jos ne on liian jäykät tulee kivireki ja pito katoaa.
Iskari ja jousi balanssi tarkoitaa niiden keskenäistä toiminta suhdetta , jossa jousen värähtely tapetaan iskarin oikealla jäykkyydellä/herkyydellä ja lisäksi niiden toiminta alueella ,eli ne toimisivat mahdollisimman käsi-kädessä samoin. eikä siten että, kun mahdollisesti liian matala jousi lakkaa toimimasta (jossa mahdollisesti jousen kantavuus ei riitä) niin on iskarin toiminta alue jo toisessa päässä eli iskari pohjassa, jossa iskari ei toimi ollenkaan ja autosta tulee pintakova ja pompottava.
Alustaa ei voi alusta/toiminta teoriasta tietämätön alkaa rakentaa persetuntumasta muutoin lopputulos on silloin aina hallitsematon ja epäonnistunut. Pitää olla tietoa alustan toiminnasta ja mikä on niiden tehtävä. Toki kaikki rakentakoon alustansa miten huvitaa jos ei ota hyviä neuvoja vastaan.
Voi sanoa alustaan on myytävänä kaikenlaista ja merkkistä palikaa kuin Legoja ja kun kaikki niitä saa ostaa ja mitä vaan, sekä asentaminen ei vaadi ammattitaitoa juurikaan. Näin ollen on myös lopputulos kirjava, monesti kun ei paremmasta tiedä, on se rakennettu oma tietenkin paras.
Originally posted by Heguli 31
View Post
Comment