Announcement

Collapse
No announcement yet.

e60 -04 soitin pätkii

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • fzr 1000
    Bimmer Rookie
    • Mar 2008
    • 53

    e60 -04 soitin pätkii

    Eli otsikossa mainitun auton soitin pätkii. Takakontin sivusta otin
    radiomoduulin irti ja käytin kolvattavana mutta ei auttanut.
    Olen palstaa tutkinut ja täytyy vielä katsoa vararenkaan alla olevat systeemit.
    Mitä noi lyhenteet mulf, ccc, mask tarkoittaa?
  • MajorDrake
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 7531
    • Jyväshyvä

    #2
    Originally posted by fzr 1000 View Post
    Eli otsikossa mainitun auton soitin pätkii. Takakontin sivusta otin
    radiomoduulin irti ja käytin kolvattavana mutta ei auttanut.
    Olen palstaa tutkinut ja täytyy vielä katsoa vararenkaan alla olevat systeemit.
    Mitä noi lyhenteet mulf, ccc, mask tarkoittaa?
    Korjatkoon joku jos olen väärässä...

    Mulf=Bluetooth -moduuli
    CCC=Pro navin keskusyksikkö, se jossa 2 DVD asemaa sijaitsee.
    MASK=Business navin keskusyksikkö 1. DVD asema..a
    M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
    Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
    Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

    Comment

    • ptikkala
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2007
      • 1571

      #3
      toimiko soitin silloin kun se moduli oli irti?

      Comment

      • McBeast
        Bimmer Enthusiast
        • Dec 2007
        • 2998
        • Tallinn

        #4
        Tarkennatko hieman, että miten tämä pätkiminen ilmenee? Pätkiikö kuva ruudulla? Pätkiikö äänentoisto? Pätkiikö vain tietyssä kuuntelutilassa(Radio, CD, Aux)?
        Ex: BMW 530d X-Drive F11, BMW 335i E93, BMW 325i E92, BMW 740iL E38, BMW 330Ci E46, BMW 740iA E38

        Comment

        • fzr 1000
          Bimmer Rookie
          • Mar 2008
          • 53

          #5
          En kokeillut soitinta kun moduuli oli irti. Radio siis hävittää äänen samoin kun cd, sekä idriven pyörä menee tunnottomaksi sillä hetkellä. Kun ääni palautuu niin idriven pyöräkin toimii. Näyttö kyllä toimii koko ajan. Avasin myös kontista MPM moduulin mutta siinäkään en huomannut mitään ihmeellistä.
          Onko noissa MPM moduuleissa yleensä joku silminnähtävä vika, vai kannattaako hakea uusi vaikkei mitään ihmeellistä näykkään?

          Comment

          • jaki
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2003
            • 2979
            • Uusimaa

            #6
            Originally posted by fzr 1000 View Post
            En kokeillut soitinta kun moduuli oli irti. Radio siis hävittää äänen samoin kun cd, sekä idriven pyörä menee tunnottomaksi sillä hetkellä. Kun ääni palautuu niin idriven pyöräkin toimii. Näyttö kyllä toimii koko ajan.
            Oireet viittaavat 100% vialliseen BT moduliin = itsellä oli täysin samat oireet. Minulle ei nyt auennut, mikset kokeillut radiota, kun tuo puhelinyksikkö on irti.
            BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

            Comment

            • böntti
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2011
              • 2857
              • Tampere

              #7
              Originally posted by jaki View Post
              Oireet viittaavat 100% vialliseen BT moduliin = itsellä oli täysin samat oireet. Minulle ei nyt auennut, mikset kokeillut radiota, kun tuo puhelinyksikkö on irti.
              Kaikki ei oo elektroniikka-asentajia

              Otat nyt fzr siitä mulffista sähköliittimen irti ja kokeilet toimiiko vehkeet sen jälkeen. Jos tulee sos-call erroria, sulla on tcu- ja ehkä mulf-moduuli, tuon ikäisessä saattaapi olla ainoastaa tcu.

              Jos vika korjaantuu tällä, sen jälkeen sulla on kaks vaihtoehtoa.
              1. Tilaat uuden moduulin ebaysta, samalla tai vastaavalla osanumerolla (itse asiassa kannattaa ostaa uus, näitä hajoilee semmosta tahtia että käytetty on melkoinen riski). www.realoem.com löytyy osanumerot, alkuperäinen löytyy purkista. Mahdollisesti koodaus perään.
              2. Jos et tarvitse handsfreeta niin jätät moduulin kytkemättä, sos-call herjan tullessa koodautat sos-callin pois. Lisäksi jos sulla on muita most-väylässä olevia moduuleja kuten cd-vaihtaja, sun pitää sulkea se most-rinki. Virraton moduuli ei päästä valoa läpi.
              Last edited by böntti; 04-09-2014, 07:45.
              -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
              -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
              -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
              -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

              -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

              Comment

              • Kissvesala
                Moderator
                • Jun 2010
                • 3110
                • Liminka

                #8
                Missäpäin tämä potilas lymyilee. Suomen joka kolkassa löytyy kyllä joku velho joka näihin on päässyt (joutunu) perehtymään.
                Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
                Kissvesala.fi
                Priva tai o443424479

                Comment

                • fzr 1000
                  Bimmer Rookie
                  • Mar 2008
                  • 53

                  #9
                  Ei todellakaan tullut mieleen kokeilla kun oli irti, mut äkkiähän ton ottaa uudelleen irti ja kokeilee. Auto on Hollolassa joten jos on tietoa paikallisista asiantuntijoista niin ilmoitelkaa. Voin toki ajella kauemmaksikin viikonloppuna jos joku viittii vilkaista sopuhinnalla. Kiitti vastanneille tähän mennessä kun aina pääsee vähän eteenpäin vian etsimisessä.

                  Comment

                  • fzr 1000
                    Bimmer Rookie
                    • Mar 2008
                    • 53

                    #10
                    Siinä mulfissahan se vika sitten oli. Otin koko häkkyrän veke ja taas poppikone pauhaa. Jos toi ei vaikuta muuhun kun puhelimeen ja cd vaihtajaan, niin eipä ole kiirettä uuden hommaamisella. Tietenkin jos jollain palstalaisella on myynnissä niin saa tarjota. Kiitti vielä kerran vinkeistä!

                    Comment

                    • böntti
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2011
                      • 2857
                      • Tampere

                      #11
                      Originally posted by fzr 1000 View Post
                      Siinä mulfissahan se vika sitten oli. Otin koko häkkyrän veke ja taas poppikone pauhaa. Jos toi ei vaikuta muuhun kun puhelimeen ja cd vaihtajaan, niin eipä ole kiirettä uuden hommaamisella. Tietenkin jos jollain palstalaisella on myynnissä niin saa tarjota. Kiitti vielä kerran vinkeistä!
                      Most-väylässä on ainakin cd-vaihtaja, navitietojen siirto hudille, puhelinmoduulit ja top hifien vahvistin. Jos haluat väylän toimimaan ilman mulfia, sun pitää muuttaa kytkentää siitä mostin kytkentärasiasta. Se sijaitse E60:ssä takakontissa, vasemman pyöränkaaren yläosassa verhoilun alla. Juurikin mulfin yläpuolella siis. Musta noin 5x5x1 cm kokoinen muoviloota johon menee niitä vihreitä valokuituja.

                      Väylä on rinki joka alkaa navilta ja etenee vuorotellen jokaisen moduulin läpi kunnes palaa naville. Jokaisessa most-moduulissa on siis kuitu sisään ja ulos. Kontissa kytkentä menee niin että piuha tulee keulalta kytkentärasiaan, siitä ensimmäiselle moduulille, sitten takas rasialle, seuraavalle moduulille, takas rasialle jne, lopuksi kuitu lähtee rasialta takas keulaa kohti. Muutat siis kytkennän rasiasta niin, että otat mulfille lähtevän piuhan pois. Pistät tilalle mulfilta palaavan piuhan vastapuolella olevan lähtevän piuhan. Voi kuulostaa monimutkaiselta mutta asian ymmärtää kyllä helposti kun avaa sen kytkentärasian ja näkee miten se toimii.

                      Tuleva piuha on sitten tietenkin se, jossa palaa valo. Sytkävirrat pitää olla päällä.
                      -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
                      -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
                      -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
                      -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

                      -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

                      Comment

                      • ptikkala
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2007
                        • 1571

                        #12
                        Hyvä homma että lähti pelaamaan. Siihen mulfin liittimeen saa myös ostettua kuitusilmukan jos haluaa. Klvaraosilta toimitettuna 35e. Ebaystä halvemmalla, mutta ainakin minulle on kahdelta myyjältä jo tullut vääränlaiset vaikka vannoivat olevan sopivat ja vielä samalla osanumerolla...

                        Comment

                        • buksin-1
                          Bimmer Enthusiast
                          • Dec 2003
                          • 4592
                          • Keski-Pohjanmaa

                          #13
                          Originally posted by ptikkala View Post
                          Hyvä homma että lähti pelaamaan. Siihen mulfin liittimeen saa myös ostettua kuitusilmukan jos haluaa. Klvaraosilta toimitettuna 35e. Ebaystä halvemmalla, mutta ainakin minulle on kahdelta myyjältä jo tullut vääränlaiset vaikka vannoivat olevan sopivat ja vielä samalla osanumerolla...
                          Halvin on ottaa ne päät irti ja liittää vastakkain orkkis suoralla liittimellä
                          Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
                          Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
                          SISUSTAT modaukset

                          Comment

                          • böntti
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2011
                            • 2857
                            • Tampere

                            #14
                            Originally posted by buksin-1 View Post
                            Halvin on ottaa ne päät irti ja liittää vastakkain orkkis suoralla liittimellä
                            Halvin on kyllä kääntää ne piuhat oikein kytkentärasiassa, samalla ku irroittelee mulfin. Tämä siis e60 kohdalla kun kytkentäblokki on sopivasti mulffin vieressä. Eipä ole käynyt mielessäkään tuo suora jatko, se on kyllä helpoin/halvin jos blokki on jossain muualla, esim takapenkin seudussa.
                            -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
                            -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
                            -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
                            -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

                            -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

                            Comment

                            • fzr 1000
                              Bimmer Rookie
                              • Mar 2008
                              • 53

                              #15
                              Kiitti ohjeista mut miten toi kuitujohto lähtee irti? Voimaa on mutta ei älyä, joten neuvokaas vielä tossakin asiassa

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎