Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60 takavalo ongelma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • -rik
    BTCF Member
    • Nov 2009
    • 827
    • Rovaniemi

    E60 takavalo ongelma

    Eli semmonen vaiva potilaalla, että oikealla puolen takana palaa koko ajan ulommainen jarruvalo. Takavalon liittimet käyty läpi ja yleismittarilla mitattuna puskee liittimeen 12-13v jatkuvaa jännitettä. (Tälle jarruvalon liittimelle) Kun polttimon (ulonmaisen jarruvalon) ottaa pois, ei auto edes anna vikaherjaa tästä. Toisella puolella antaa kun testaa sieltä saman tempun.

    Autoon retrofitattu lci valot ja löytyy lm2. Kaikki toiminut täydellisesti ja muutenkin kaikki toimii hyvin, eikä tuota ois edes tajunnu jos ei olis pysähtyny kuselle ja kävelly auton taakse.

    Nyt arvokkaita neuvoja
    ex bimmers: | BMW e91 335dA | BMW e34 518i | BMW e60 530dA | BMW e36 318iS |
  • -rik
    BTCF Member
    • Nov 2009
    • 827
    • Rovaniemi

    #2
    Semmosia havaintoja lisää, että otin ks. jarruvalon pinnin irti liittimestä joka menee takavaloon (pinni nro. 6) ja auto käyntiin. --Auto ei edelleenkään ilmoita palaneesta polttimosta. Eli itse takavalon ja sen liitinten osalta voidaan sulkea vika heti pois.

    Käytin myös jarrupedaalin luota liittimen irti jarruvalokatkaisijasta. Tällöin nähtävästi kaikki jarruvalot takana paloivat (joku safety mode) mutta tämä yksi ongelma lapsi paloi muita hieman kirkkaammin.

    Eli onko vika nyt valomoduulissa vai johtosarjassa, johonkinhan tuo maadottaa tuota virtaa jos on johtosarjassa, jännä sinäänsä että maadottaa niin sopivasti että valomoduuli ei huomaa mitään poikkeavaa jännitteessä, eikö se kuitenki aika tarkka ole jos tuommonen johto jossain "räpsii" Mistä ylipäätään tuo johto voisi hiertyä, missään vaiheessahan se ei liiku, ainoastaan takakonttiin menevät johdot joutuvat nitkutukseen (rekisterikilven valot, konti lukko... mitä muuta siellä onkaan) mutta eikai näiden pitäisi vaikuttaa takavaloihin sedanissa?

    Ei oikein joutaisi koko autoa purkaa ja etsiä vikaa, oisko helpoin ku nappais moduulilta ks. johdon poikki ja vetäisi vaikka pinta asennuksena taakse uuden... jos tällä lähtis vika poikkeen niin sittehä se pitäs kuitenki käydä johtosarja läpi.

    Perkele ku tiiä uskaltaako tota paljo käyttää, palaa pian koko auto ku oikee pahaksee pistää!
    ex bimmers: | BMW e91 335dA | BMW e34 518i | BMW e60 530dA | BMW e36 318iS |

    Comment

    • Kissvesala
      Moderator
      • Jun 2010
      • 3110
      • Liminka

      #3
      Käytikkö sen modulilta lähtevän piuhan irti? Sillä sen parhaiten saat selvyyden onko moduli vai johto sekasin.
      Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
      Kissvesala.fi
      Priva tai o443424479

      Comment

      • -rik
        BTCF Member
        • Nov 2009
        • 827
        • Rovaniemi

        #4
        En oo vielä käyttäny... Käytin kyllä itse moduulin irti autosta ja päällepäin katoin että ei siellä mitään radikaalia näkynyt, mutta en ottanut itse liittimestä pinniä irti. Pitää katsoa.
        ex bimmers: | BMW e91 335dA | BMW e34 518i | BMW e60 530dA | BMW e36 318iS |

        Comment

        • -rik
          BTCF Member
          • Nov 2009
          • 827
          • Rovaniemi

          #5
          Ks. Jarruvalon pinni käytetty irti moduulilta.

          -> nyt ei tuu enää virtaa, eikä edelleenkään anna vikakoodia tästä. Moduuli kaput?
          ex bimmers: | BMW e91 335dA | BMW e34 518i | BMW e60 530dA | BMW e36 318iS |

          Comment

          • Kissvesala
            Moderator
            • Jun 2010
            • 3110
            • Liminka

            #6
            Originally posted by -rik View Post
            Ks. Jarruvalon pinni käytetty irti moduulilta.

            -> nyt ei tuu enää virtaa, eikä edelleenkään anna vikakoodia tästä. Moduuli kaput?
            Eiköhän me koita eka koodata se uusiksi.
            Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
            Kissvesala.fi
            Priva tai o443424479

            Comment

            • -rik
              BTCF Member
              • Nov 2009
              • 827
              • Rovaniemi

              #7
              Näin teemme, laitappa savumerkkejä ku tuut käymään kotikonnuilla.
              ex bimmers: | BMW e91 335dA | BMW e34 518i | BMW e60 530dA | BMW e36 318iS |

              Comment

              • Kissvesala
                Moderator
                • Jun 2010
                • 3110
                • Liminka

                #8
                Originally posted by -rik View Post
                Näin teemme, laitappa savumerkkejä ku tuut käymään kotikonnuilla.
                Jovain.
                Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
                Kissvesala.fi
                Priva tai o443424479

                Comment

                • WSE1
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2006
                  • 3242
                  • Suomusjärvi

                  #9
                  Jos valo palaa koko ajan niin todennäköisesti ohjaava piiri on palanut eikä minkäänlainen koodaus tai ohjelmointi tähän auta. Edessä on kuitenkin todennäköisesti moduulin korjaus joko piirin vaihdolla tai moduulin vaihto, käytettykin luonnollisesti käy.

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎