E61, (2006/12/100 tkm) mallinen liiteri käytössä ja mietin että alkaakohan akku olla finaalissa vai onko kenties jotain muuta vikaa.
Parin viime vuoden aikana, talvella auto on käynnistettäessä resetoinut tripin & ajan, ei muuta ongelmaa. Kesällä ongelmaa ei ole ollut.
Nyt kk sisään on tullut paljon herjaa increased battery dischargesta, ja aina resetoinut tripin & ajan. Auto on muuten käynnistyt suht. koht. normaalisti.
Eilen tein virran ollessa päällä (ei kone käynnissä) microfilterin resetoinnin, ja sen jälkeen tuli herja "Battery low" varoitus, mutta auto starttaa ihan ok.
Pari kertaa noiden trip & ajan resetointien yhteydessä servotronic on myös tippunut pois pelistä.
Akku on originaali (täysin identtinen, yhden foorumilaisen kuvaa lainatakseni)
Tuo on ilmeisesti normi akku, ei AGM?
Kysymys: voiko tuon akun vaihdon hoitaa normi akkuliikkeessä (jos ostaa lähes identtisen akun) jai pitääkö ne aina ohjelmoida autolle?
Ajan hyvin lyhyitä matkoja, ja ajattelin ostaa tehokkaimman (110 Ah?) akun, mutta onko tuosta mitään hyötyä jos sitä ei ohjelmoi?
Pelkään että toi katiska jättää vielä johonki kaupan parkkiin ellen akkua vaihda pian, muttei viittis marmorihintoja (300-500 euroa?) maksella...
Olisko Kouvolan alueella joku foorumilainen joka pystyis kohtuullista korvausta vastaan lukemaan noita vikakoodeja/koodaamaan mahdollisesti uuden akun autoon?
Parin viime vuoden aikana, talvella auto on käynnistettäessä resetoinut tripin & ajan, ei muuta ongelmaa. Kesällä ongelmaa ei ole ollut.
Nyt kk sisään on tullut paljon herjaa increased battery dischargesta, ja aina resetoinut tripin & ajan. Auto on muuten käynnistyt suht. koht. normaalisti.
Eilen tein virran ollessa päällä (ei kone käynnissä) microfilterin resetoinnin, ja sen jälkeen tuli herja "Battery low" varoitus, mutta auto starttaa ihan ok.
Pari kertaa noiden trip & ajan resetointien yhteydessä servotronic on myös tippunut pois pelistä.
Akku on originaali (täysin identtinen, yhden foorumilaisen kuvaa lainatakseni)
Tuo on ilmeisesti normi akku, ei AGM?
Kysymys: voiko tuon akun vaihdon hoitaa normi akkuliikkeessä (jos ostaa lähes identtisen akun) jai pitääkö ne aina ohjelmoida autolle?
Ajan hyvin lyhyitä matkoja, ja ajattelin ostaa tehokkaimman (110 Ah?) akun, mutta onko tuosta mitään hyötyä jos sitä ei ohjelmoi?
Pelkään että toi katiska jättää vielä johonki kaupan parkkiin ellen akkua vaihda pian, muttei viittis marmorihintoja (300-500 euroa?) maksella...
Olisko Kouvolan alueella joku foorumilainen joka pystyis kohtuullista korvausta vastaan lukemaan noita vikakoodeja/koodaamaan mahdollisesti uuden akun autoon?
Comment