Announcement

Collapse
No announcement yet.

Sekalaista vikailmoitusta

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jjamsa
    Bimmer Rookie
    • Feb 2010
    • 82
    • Tampere

    Sekalaista vikailmoitusta

    Syksy tulee ja sen mukana näyttää autossakin (E61 545i Touring, tuotanto 09/2004) taas alkavan tapahtua.

    Tänä aamuna oli mahtava flow päällä. Muutaman minuutin välein tuli seuraavanlaisia ilmoituksia:
    -Ensin alkoi "Central electrics" vialla. Pysäytä auto heti ja vie huoltoon. Jatkoin ajoa ja ilmoitus poistui
    -Seuraavaksi tuli herja jarruvaloista. Tämä vika jäi päälle auton sammuttaessa.
    -Lopuksia vielä "Active steering failure". Tämä jäi myös päälle.

    Ei hassumpi aamu. Kirjoitus tänne on tietenkin aikainen siinä mielessä, että en ole asiaan sen enempää vielä paneutunut. Halusin kuitenkin jakaa tämän, jos joillain muulla olisi vastaavanlaista vikasarjaa tapahtunut.

    ps. johan tässä jo olikin 2 vikavapaata kuukautta
    F11 530xd -11
    ___
    E61 545i -05, E61 530xd -07, E30 325e -87
    + 2xAudi A4, Volvo S40 T4
  • jjamsa
    Bimmer Rookie
    • Feb 2010
    • 82
    • Tampere

    #2
    Iltapäiväajossa noin viiden minuutin kohdalla sama "central electrics failure". Lopeta heti ajaminen ja ota yhteyttä huoltoon. Viisarit heiluivat oudosti, iDrive Service muisti nollautunut, buuttasi keskinäytön ja HUDin. Täytyy jättää auto ajosta pois siksi aikaa, kun syy selviää.

    Voiko kastunut mpm aiheuttaa tämmöistä?
    F11 530xd -11
    ___
    E61 545i -05, E61 530xd -07, E30 325e -87
    + 2xAudi A4, Volvo S40 T4

    Comment

    • yrd3
      Bimmer Rookie
      • Feb 2013
      • 163
      • Ylistaro

      #3
      ettei olisi akku vaihtokunnossa. aiheuttaa mitä mielenkiintoisempia ilmoja kun rupiaa olemaan akku finaalis

      Comment

      • hkroger
        Bimmer Rookie
        • Sep 2012
        • 104
        • Espoo

        #4
        Originally posted by jjamsa View Post
        Voiko kastunut mpm aiheuttaa tämmöistä?
        Kyllä. Mulla kävi just noin: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=259582
        BMW X5 4.4i E53 vm. 2001

        Comment

        • PetriPT
          Bimmer Fanatic
          • Oct 2010
          • 290
          • Ylöjärvi

          #5
          Omassa panoraamakatollisessa e61:sessä tuli pitkän aikaa erittäin sekalaisia vikakoodeja. Ongelma selvisi kun kurkkasin varapyörän koteloon. Siellä oli noin 5cm vettä ja moduulit kelluivat tai olivat pikemminkin uppeluksissa siellä. kannattaa kyllä tarkistaa tuo varapyörän kotelo.
          now. 530D E61 2005
          ex. 325i A Touring 2004

          Comment

          • jjamsa
            Bimmer Rookie
            • Feb 2010
            • 82
            • Tampere

            #6
            Kieltämättä aika samanlaista menoa tänään oli.
            Toivottavasti olisi vain mpm mennyt. No se selviää pian.
            Thanks tuesta taas kerran.
            F11 530xd -11
            ___
            E61 545i -05, E61 530xd -07, E30 325e -87
            + 2xAudi A4, Volvo S40 T4

            Comment

            • böntti
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2011
              • 2857
              • Tampere

              #7
              Siinä sun autossa on kyllä käynyt se akku useita kertoja aivan tyhjänä, muistaakseni joskus sanoit että akkujännite oli mitattuna reilusti alle 10 volttia. Tommonen toki voi hyvinkin rikkoa varsinkin ei-AGM-akun.
              -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
              -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
              -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
              -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

              -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

              Comment

              • exautisti
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2007
                • 1267
                • oulu

                #8
                Lue vikakoodit ja niistä jännite tiedot,voi olla ylijännitettäkin.
                -99 punane passatti

                https://www.nettiauto.com/bmw/535/9505964

                Tuikun softat
                Webasto retrofitit (myös F sarjaan)
                BMW Maahantuonti ammattitaidolla
                Laatikon huuhtelut (myös F sarjaan)
                Vuokraamme otsonaattoreita,painehuuhtelulaitteita ym..

                www.mcars.fi

                Kysy 041-5056506

                https://www.facebook.com/MCarsOulu/

                INPA DIS BMW Scanner VCDS OPCOM ,MB Star

                Webasto,BMW,VW,OPEL,MB Vikakoodinluvut,Koodaukset,N47 jakopää remontit.RAVENOL öljyt edullisesti

                Comment

                • arne525
                  Bimmer Rookie
                  • Dec 2004
                  • 97
                  • 02600

                  #9
                  Mulla on ollut vastaavia kokemuksia. Syynä oli takaluukun johtosarja, sedanissa, joka oli hapertunut.
                  Se nimenomaan herjasi mm aktiiviohjauksesta jonka pudotti pois pelistä. Johdotuksellisesti tourinki lienee samanlainen ja varmaan esiintyy yleisemmin, mutta oiretta todistetusti monissa sedaneissa myös.

                  Comment

                  • JP-76
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2009
                    • 1060
                    • Kanta-Häme

                    #10
                    Originally posted by exautisti View Post
                    Lue vikakoodit ja niistä jännite tiedot,voi olla ylijännitettäkin.
                    Itellä tuli ensin myös mieleen laturin jännitteensäädin, mut voihan tuo johtua muustakin. Jos jännite on noussut missään vaiheessa yli 15v, niin tod.näk. siinä vika.
                    Kalusto:
                    BMW 550i xDrive -14
                    BMW S1000R -17
                    Toyota Proace -15

                    Comment

                    • jjamsa
                      Bimmer Rookie
                      • Feb 2010
                      • 82
                      • Tampere

                      #11
                      Asia tutkittu ja sitten vähän hutkittukin.
                      Syynä oli takakontin pohjalla kastuneet ohjausmoduulit (peräkoukun ja takaluukun). Panoraman vedenpoistoputkissa oli tukosta ja myös peräluukun vedenpoisto ei toiminut.

                      Nyt on uudet moduulit asennettu. Vedenpoistoihin tehty muutokset, eli ei pitäisi uudestaan mennä/jäädä vettä konttiin. Pohjalla olleet moduulit nostettiin 5cm ylös, joten pitäisi olla jatkossa turvassa vaikka vettä tulisikin. Eniten harmittaa, ettei näitä toimenpiteitä ole tullut tehtyä jo etukäteen.
                      F11 530xd -11
                      ___
                      E61 545i -05, E61 530xd -07, E30 325e -87
                      + 2xAudi A4, Volvo S40 T4

                      Comment

                      • böntti
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2011
                        • 2857
                        • Tampere

                        #12
                        Originally posted by jjamsa View Post
                        Asia tutkittu ja sitten vähän hutkittukin.
                        Syynä oli takakontin pohjalla kastuneet ohjausmoduulit (peräkoukun ja takaluukun). Panoraman vedenpoistoputkissa oli tukosta ja myös peräluukun vedenpoisto ei toiminut.

                        Nyt on uudet moduulit asennettu. Vedenpoistoihin tehty muutokset, eli ei pitäisi uudestaan mennä/jäädä vettä konttiin. Pohjalla olleet moduulit nostettiin 5cm ylös, joten pitäisi olla jatkossa turvassa vaikka vettä tulisikin. Eniten harmittaa, ettei näitä toimenpiteitä ole tullut tehtyä jo etukäteen.
                        Jaahas, klassikko. Itse ottaisin ne moduulit ja releet ylös sieltä kontin pohjalta niin pitkäksi aikaa että voisin todeta vuodon olevan pois 100% varmuudella. Just kävin maanantaina tutkimassa vastaavaa autoa, kuukautta aiemmin oli tehty yli 3000e remontti jossa "korjattu vuoto" ja vaihdettu kaikki kastuneet varapyöränkotelon moduulit ja releet. No, vuoto ei ollut kuitenkaan korjaantunut ja kaikki vehkeet taas totaalisesti paskana, urho matti sanois vääpeli.
                        -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
                        -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
                        -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
                        -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

                        -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎