520d N47 jäähdytinjärjestelmä - miten ilmataan?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • THN78
    Newbiemmer
    • Oct 2014
    • 4
    • Kirkkonummi

    520d N47 jäähdytinjärjestelmä - miten ilmataan?

    Morientes,

    tuli asennettua letkulämppäri 520d N47 koneelliseen.
    Mikä on oikea tapa ilmata jäähdytinjärjestelmää?

    On vähän eri tapoja löytynyt, mutta mikä on absoluuttinen totuus

    - onko ilmausruuvia missään vai hoidetaanko sähk. vesipumpulla?

    Kiitti etukäteen!
  • JP-76
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2009
    • 1060
    • Kanta-Häme

    #2
    Originally posted by THN78 View Post
    Morientes,

    tuli asennettua letkulämppäri 520d N47 koneelliseen.
    Mikä on oikea tapa ilmata jäähdytinjärjestelmää?

    On vähän eri tapoja löytynyt, mutta mikä on absoluuttinen totuus

    - onko ilmausruuvia missään vai hoidetaanko sähk. vesipumpulla?

    Kiitti etukäteen!
    Mun tietoon ihan ajamalla nuo on ilmattu :think

    Katot vaan lämpöjä salavalikosta, kun nousee lähelle sataa, auto stoppiin ja kaadat lisää nestettä paisuntasäiliöön.

    Kannattaa vielä pari kertaa kattoa kylmänä nesteen taso ajojen välissä.

    On siinä EGR-termarin päällä ihan ilmausruuvikin mutta taitaa olla turhaa hienostelua
    Kalusto:
    BMW 550i xDrive -14
    BMW S1000R -17
    Toyota Proace -15

    Comment

    • THN78
      Newbiemmer
      • Oct 2014
      • 4
      • Kirkkonummi

      #3
      Mjoo, onnistuuhan se varmaan noinkin.
      Mutta ilmaisin järjestelmän mielellään kotona pihalla oikeaoppisesti, jotta varmasti kaikki ilma poistuu järjestelmästä.

      Tavoitteena, että letkulämmitin ei kärähtäisi heti ensimmäisellä lämmityskerralla.

      Comment

      • jjanii
        Bimmer Fanatic
        • Apr 2012
        • 629
        • joensuu

        #4
        eikös tuo riittäne kun egr ilmausruuvi pois ja kaadat paisariin nestettä ja ruuvi sitten kiinni kun ei tule ilmaa, ajaa lämpimäks ja kylmänä nestepinta max

        Comment

        Working...
        X