Tekastaampa pikku diy kyseisestä hommasta. Tätä on niin moni kyselly että onnistuuko, no onnistuu! tässä jaetaan ny info muillekki jolla vehkeet löytyy ja kokeilunhalua.
Lopputulos näyttää tältä:
Hud


Idrive valikot:


(nämä nimimerkki tofun 535da:sta, herra voi ite kertoilla tarkemmin toiminnasta)
ncs expertin käyttöä ja nettodata koodaamista en tässä ala käymään läpi, niihin on ohjeita netti täynnä ja jos ei osaa kyseistä softaa käyttää on parempi ettei hommaan ala. jokainen tekee kuiten omalla vastuulla autolleen mitä tykkää
eli ensin hudin fsw_psw.trc auki. sieltä seuraava rivi:
M_SPORT_HUD --> aktiv ja perus koodauksella sisään.
Suraavaksi luetaan moduli uudelleen ja kun nettodat filu aukeaa muutetaan riviä: B 00307000
se kuuluu näyttää muokkauksen jälkeen tältä:
B 00307000,0010,E9,FE,00,5C,B5,9C,9F,A2,A5,D1,00,82, 3B,2E,21,14
sitte tallennetaan tiedosto nettodat.man ja pukataan nettodata koodauksena moduliin.
(nettodataa muokkaamalla saadaan Kierrosluku tieto vastaamaan diesel koneen tietoja)
seuraavaksi muokataan idriveä, eli luetaan cappl (tai mask, riippuu varusteista) moduli ja etsitään sieltä rivi:
MDRIVE --> aktiv
sekä
HUD_M --> aktiv
tämän jälkeen poistetaan mdrive valikosta smg looda:
MDRIVE_SMG --> nicht_aktiv
sitten vaan normi koodauksena pukataan pirttiin.
lisämausteena tulee MDRIVE valikko jolle ny ei juurikaan käyttöä ole, sieltä löytyy mm "power p400/500/500sport", mutta jos tämän jättää pois niin hudia ei voi idrivestä vaihella normaalin ja m-hudin välillä.
ja tuohan se toki hevosvoimaaki lisää kun niitä voi oikeen idrivestä valita millä tehoilla ajaa millonki
kirjotus erheitä varmaanki löytyy, mutta nettodat rivi on sentään 100% varmasti oikeen
Lopputulos näyttää tältä:
Hud
Idrive valikot:
(nämä nimimerkki tofun 535da:sta, herra voi ite kertoilla tarkemmin toiminnasta)
ncs expertin käyttöä ja nettodata koodaamista en tässä ala käymään läpi, niihin on ohjeita netti täynnä ja jos ei osaa kyseistä softaa käyttää on parempi ettei hommaan ala. jokainen tekee kuiten omalla vastuulla autolleen mitä tykkää

eli ensin hudin fsw_psw.trc auki. sieltä seuraava rivi:
M_SPORT_HUD --> aktiv ja perus koodauksella sisään.
Suraavaksi luetaan moduli uudelleen ja kun nettodat filu aukeaa muutetaan riviä: B 00307000
se kuuluu näyttää muokkauksen jälkeen tältä:
B 00307000,0010,E9,FE,00,5C,B5,9C,9F,A2,A5,D1,00,82, 3B,2E,21,14
sitte tallennetaan tiedosto nettodat.man ja pukataan nettodata koodauksena moduliin.
(nettodataa muokkaamalla saadaan Kierrosluku tieto vastaamaan diesel koneen tietoja)
seuraavaksi muokataan idriveä, eli luetaan cappl (tai mask, riippuu varusteista) moduli ja etsitään sieltä rivi:
MDRIVE --> aktiv
sekä
HUD_M --> aktiv
tämän jälkeen poistetaan mdrive valikosta smg looda:
MDRIVE_SMG --> nicht_aktiv
sitten vaan normi koodauksena pukataan pirttiin.
lisämausteena tulee MDRIVE valikko jolle ny ei juurikaan käyttöä ole, sieltä löytyy mm "power p400/500/500sport", mutta jos tämän jättää pois niin hudia ei voi idrivestä vaihella normaalin ja m-hudin välillä.
ja tuohan se toki hevosvoimaaki lisää kun niitä voi oikeen idrivestä valita millä tehoilla ajaa millonki

kirjotus erheitä varmaanki löytyy, mutta nettodat rivi on sentään 100% varmasti oikeen

Comment