Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60 ACC vaihto vakio cruiseen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jörry
    Bimmer Rookie
    • Dec 2010
    • 48
    • parkano

    E60 ACC vaihto vakio cruiseen

    kuullostaa hullulta mutta tuli otettua active cruise pois käytöstä erinäisten onkelmien takia, niin kysymys kuuluu kun laitoin vakio viiksen active cruisen viiksen tilalle ja myös acc poistettu kissvesalan toimesta pois käytöstä ja ohjelmoitu vakio cruise käyttöön niin tässä vaiheessa pitääkö tehdä jtn muutakin muutoksia autoon kun pelkkä viiksen vaihto ja koneella ohjelmointi, bmw wds ohjelmasta tietoa yritin katsoa mutta meni yli hilseen, inpalla katsottu auto tunteen kaikki viiksen liikkeet ja hud näyttöön tulee cruisen kuva, muuta sitten ei tapahdukaa.
  • jaki
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2003
    • 2978
    • Uusimaa

    #2
    Originally posted by jörry View Post
    kuullostaa hullulta mutta tuli otettua active cruise pois käytöstä erinäisten onkelmien takia, niin kysymys kuuluu kun laitoin vakio viiksen active cruisen viiksen tilalle ja myös acc poistettu kissvesalan toimesta pois käytöstä ja ohjelmoitu vakio cruise käyttöön niin tässä vaiheessa pitääkö tehdä jtn muutakin muutoksia autoon kun pelkkä viiksen vaihto ja koneella ohjelmointi, bmw wds ohjelmasta tietoa yritin katsoa mutta meni yli hilseen, inpalla katsottu auto tunteen kaikki viiksen liikkeet ja hud näyttöön tulee cruisen kuva, muuta sitten ei tapahdukaa.
    Onko siis koko auto ohjelmoitu vakiocruiselle?
    BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

    Comment

    • jörry
      Bimmer Rookie
      • Dec 2010
      • 48
      • parkano

      #3
      En 100% voi sanoa mutta kisavesala ohjelmoi ja sanoi että ohjelmointi puoli on kunnossa hoten luulisin sen olevan

      Comment

      • jaki
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2003
        • 2978
        • Uusimaa

        #4
        Originally posted by jörry View Post
        En 100% voi sanoa mutta kisavesala ohjelmoi ja sanoi että ohjelmointi puoli on kunnossa hoten luulisin sen olevan
        Sitten seurava kysymys, johon en pysty vastaamaan: onko jossakin (DDE, DSC tms) eri softa, jos on ACC tai tavallinen cruise.
        BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

        Comment

        • Kissvesala
          Moderator
          • Jun 2010
          • 3110
          • Liminka

          #5
          Koodaus on tehty 99% varmasti oikeen. Vo koodauksella listalta pois $544 acc ja tilalle $540 cc tämän tallennuksen jälkeen koko auton koodaus.
          Vikakoodi tuli autossa mittaritaulusta k-line yhteydestä acc yksikköön. Voiko ny olla että autossa missä on acc olisi eri mittari??
          Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
          Kissvesala.fi
          Priva tai o443424479

          Comment

          • PetriPT
            Bimmer Fanatic
            • Oct 2010
            • 290
            • Ylöjärvi

            #6
            Riippuen vuosimallista tuo on joko ilman erillistä ohjainboksia, eli ACC1 09/2005 asti ja sen jälkeen ACC2 josta ilmeisesti pari versiota joista ainakin toinen erillisellä ohjainboksilla (versio stop&go jossa lyhyen kantaman SRR ja erillinen pitkän matkan tutka LRR).

            Käsittääkseni molemmissa järjestelmissä on liityntä DCS:lle, jossa valvotaan jarrupainetta. Ainakin ACC1 järjestelmässä johdot viedään antureilta suoraan DCS moduulille. Itse anturit löydät kun kurkkaat moottoritilaan pelkääjän puolelle, takapään jarruputkessa on T-haara jossa sensoreista toinen. Etupään jarrupainesensori on muistaakseni oikean puolen pyöränkotelossa.

            En tiedä voisiko vaikuttaa jos nämä ovat edelleen sähköisesti kiinni?

            Ainakin ACC1 järjestelmän osalta tiedän retrofittejä tehdyn (itselläkin työn alla) ja se ei vaadi mittariston vaihtoa. Uudemmista en osaa sanoa.

            Ja jos pelkkä tutka on otettu pois niin jos se on ACC2, tarkista vaikka realoemin kautta onko se versio jossa mukana erillinen ohjainmoduuli.
            now. 530D E61 2005
            ex. 325i A Touring 2004

            Comment

            • JP-76
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2009
              • 1060
              • Kanta-Häme

              #7
              Originally posted by PetriPT View Post
              Ainakin ACC1 järjestelmän osalta tiedän retrofittejä tehdyn (itselläkin työn alla) ja se ei vaadi mittariston vaihtoa. Uudemmista en osaa sanoa.
              Onko kysymyksessä ACC:n asennus autoon jossa pelkkä jarrulla oleva cruise vai päinvastoin niin kuin topicin aloittajalla?

              Olis tarkoitus jossain vaiheessa koittaa tuota ACC:n asennusta 335d:hen ja ois kiva tietää mitä tuo vaatii.
              Kalusto:
              BMW 550i xDrive -14
              BMW S1000R -17
              Toyota Proace -15

              Comment

              • böntti
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2011
                • 2857
                • Tampere

                #8
                Kyllä nyrkkisääntönä voi sanoa että powertrain-CAN-väylään tai väylän moduuleihin kytketyt, sinne koodauksen puolesta kuulumattomat osat aiheuttaa vikakoodeja. Eli nyt pitäis ensihätään nyppästä tuo ACC-moduuli pois, sulakkeen irroitus voi mahdollisesti riittää. Mittaristo näyttäis osakatalogin puolesta olevan sama kaikissa malleissa, softapuolella voi toki olla eroa.
                Last edited by böntti; 19-10-2014, 12:12.
                -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
                -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
                -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
                -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

                -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

                Comment

                • jörry
                  Bimmer Rookie
                  • Dec 2010
                  • 48
                  • parkano

                  #9
                  itsellä oli bmw fans mukaan vinillä katsottuna acc2, auto 2005 heinäkuu. juu ei ole tullut tehtyä muutaku tutka pois paikalta ja viiksen vaihto ja tietysti se ohjelmointi puoli täytyy tsekata onko jtn antureita acc liittyen kiinni.

                  Comment

                  • böntti
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2011
                    • 2857
                    • Tampere

                    #10
                    Älä niitä antureita ekana tutki vaan ota se ACC-moduuli irti.
                    -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
                    -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
                    -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
                    -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

                    -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

                    Comment

                    • PetriPT
                      Bimmer Fanatic
                      • Oct 2010
                      • 290
                      • Ylöjärvi

                      #11
                      Originally posted by JP-76 View Post
                      Onko kysymyksessä ACC:n asennus autoon jossa pelkkä jarrulla oleva cruise vai päinvastoin niin kuin topicin aloittajalla?

                      Olis tarkoitus jossain vaiheessa koittaa tuota ACC:n asennusta 335d:hen ja ois kiva tietää mitä tuo vaatii.
                      ACC1 retrofit autoon jossa ihan tavallinen cruise ilman jarruja. Näissä pre-lci 5-sarjalaisissa se on melko "yksinkertaista" (ainakin teoriassa)

                      Mutta tässä jörryn tapauksessa selvittäisin tosiaan ensin josko tuo ohjainboksi on autossa ja mikäli se siellä on niin pois se kannattaa kokeilla ottaa. Jarrupaineantureilta voi tarvittaessa napata plugit irti.
                      now. 530D E61 2005
                      ex. 325i A Touring 2004

                      Comment

                      • böntti
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2011
                        • 2857
                        • Tampere

                        #12
                        Juu tietty jos sitä ACC-moduulia ei ole, pitää ne sensorit irroittaa sähköistä. ACC-moduulin irroitusajatuksen taustalla on oletus että kaikki sähköt menee sen kautta, varmaa tämä ei ole.
                        Last edited by böntti; 19-10-2014, 16:43.
                        -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
                        -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
                        -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
                        -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

                        -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

                        Comment

                        • jörry
                          Bimmer Rookie
                          • Dec 2010
                          • 48
                          • parkano

                          #13
                          realoemista katsoin ja acc2 ei ollut oman auton kohdalla acc:lle erillistä moduulia ja koitin cruisen sulakkeet hanskalokerosta ja peräkontista pois niin ei vaikutusta, missäs nuo anturit sijaitsee mistä johdot pitäisi ottaa pois?

                          Comment

                          • jörry
                            Bimmer Rookie
                            • Dec 2010
                            • 48
                            • parkano

                            #14
                            mikä neuvoksi kun ilman sulakkeita koitettu cruisea eikä puhu mitään. Acc2 mitään johtoja en ole poistanu muutaku sensorin, taitaa olla tuommone kaavio omassa acc2, nyt siis vakio cruise viiksi ja ohjelma. siis pitääkö jostain ottaa johdot vielä väliltä pois?
                            Attached Files

                            Comment

                            • Tuoppo
                              Bimmer Fanatic
                              • Jul 2007
                              • 559
                              • Joensuu

                              #15
                              E60 530Da 2004 pre-lci, jossa aktiivinen vakionopeudensäädin versio ACC1 tutka rikki. Onnistuisiko muutos perinteiseen malliin seuraavilla toimenpiteillä?

                              - Vakionopeudensäätimen viiksi vaihdetaan perinteiseen malliin, joka tarkoitettu 9/2005 ja vanhemmat.

                              - Acc tutkalta etupuskurista sähköliittimen irroitus.

                              - Vo koodauksella listalta pois $541 acc ja tilalle $540 cc tämän tallennuksen jälkeen koko auton koodaus...

                              Muuta? Mitä?
                              Last edited by Tuoppo; 17-06-2020, 07:05.
                              G30 530e xDrive iPerformance -20
                              E70 X5 xDrive40d -10

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎