Announcement

Collapse
No announcement yet.

530d E60 -04 Ohjaustangon asennontunnistin

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Pepper1976
    Bimmer Rookie
    • Oct 2014
    • 144
    • Forssa

    530d E60 -04 Ohjaustangon asennontunnistin

    Löytyi vikamuistista tuollainen. Onko tuo joku anturi? Mitään tietoa minkä hintainen jos vaihtamaan joutuu?
  • *PexU*
    BTCF Member
    • Aug 2002
    • 1989
    • Vantaa

    #2
    Se on se anturi (osa) jonka mukaan auto sammuttaa mm. vilkut kun viikset pysyvät paikallaan, vikatilassa aiheuttaa myös mm. sen että luistoesto ei toimi, eikä muistaakseni abs, seiskassa myös (sähköinen) käsijarru heitti vikaoodia, mutta lukittautui kyllä, ainakin jotenkin.

    Itse tilailin E65:een e-bay:sta latviasta purkuautosta osan, maksoikohan ~60e ja koodaukset päälle, marmorin hinnat muistaakseni ~400e ja koodaus päälle..

    Tuossa mm yksi, mutta sopivuudesta en ole varma, ja käytettyhän se tuokin on
    http://www.varaosahaku.fi/fi-fi/BMW/...i/?parttype_id[0]=0
    Last edited by *PexU*; 24-11-2014, 19:29.
    AjamisenIloa jo vuodesta ysikuus!

    E61 530xd M-Sport Touring -07
    Nissan Maxima QX 3.0 V6 -04 (kauppakassi)
    Duunissa: F11 520d x-drive -17

    Comment

    • MNi
      Bimmer Enthusiast
      • Nov 2008
      • 3143
      • Tampere

      #3
      Vai riittäiskö pelkkä kalibrointi DIS:llä?

      Onhan näitä näemmä puhdistettukin: KLIK.

      Comment

      • Macke
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2009
        • 1134
        • Porvoo

        #4
        Ja E60/61 löytyy ihan korjaussatsi ainakin -06 malliseen kulkineeseen kyseistä vaivaa varten. Siinä tulee hanskat, torx ruuvit ja toi muovinen linssi joka on kiinni siinä piirilevyssä -> tämän setin vaihtamalla hävis ainakin vaivat tämän talouden kärrystä. Ei ole osanumeroa tallessa tuolle setille, mutta muutama vuos sitten kulunki oli jonkin 40-50 euroa.

        Comment

        • japemw
          Bimmer Rookie
          • Sep 2006
          • 51
          • Oulu

          #5
          Steering angle sensor fault

          525D E61 04 teki tihentyvään tahtiin tuota ajovakauden päältä tippumista ja sitä ettei vilkut palauttaneet. Vihdoin kerkesin asiaa selvittää. Marmori olisi vaihtanut sen osa 2 sen real oem kuva. Purkaminen selvitti että anturi ei ole ainakaan tässä optinen vaan liukuharjat olivat kuluneet lähes olemattomiin kun hiilikalvoa vasten olivat aikansa toimineet. Eli tähän tarvitsi vain ne liukuharjat varaosasta. Onko LCI ssä tuo optinen anturi.

          Comment

          • japemw
            Bimmer Rookie
            • Sep 2006
            • 51
            • Oulu

            #6
            Asentotunnistin eli SZL-moduuli

            Nyt oli jo hiiliradat kuluneet puhki ja vaihdoin purkuautosta tämän SZL-modulin. Siis osa jossa viiksikytkimet kiinni ratin alla. Onko kellään tietoa onnistuuko koodamaan INPA:lla ja jos niin miten. Ilmeisesti tuossa purkuosassa on eri auton VIN-numero. Pitäisi koodata oikea VIN-numero.

            Comment

            • japemw
              Bimmer Rookie
              • Sep 2006
              • 51
              • Oulu

              #7
              SZL-modulin koodaus

              Netistä löytyi hyvät ohjeet tähän, mutta käytin tuolla Limingassa koodauksilla. Sen jälkeen vielä INPAlla resettiä ja adjust kun ratti oli suorassa. A vot, taas toimii ja tuore leima otteessa.
              K-arvo oli 0.0. Aika hyvin 465 tkm ajetulta moottorilta. 6-reikänen M57 -04

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎