Announcement

Collapse
No announcement yet.

E61 maskin läppien asenus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 1031
    Bimmer Rookie
    • Jul 2008
    • 125

    E61 maskin läppien asenus

    Hei, varmaan ollut juttuakin täällä aiemmin, tarvis vaan nopeasti vinkkiä että onnistuuko seuraava:

    Potilas: 2007 LCI 520DA ilman kyseisiä läppiä.
    Läpät vuoden 2008 autosta, moottoroitu ohjaus (purkaamon kaveri sanoi että vanhemmissa olisi solenoidilla ja uudemmissa moottorilla tuo läppien ohjaus)?

    Jos joku on retrofitannut tuollaiset paikoilleen niin vinkit olisivat tervetulleet. Eli tarvinko muuta osaa kuin nuo läpät, käsitin foorumeita kahlattuani että autossa olisi moottorinohjaimessa kilkkeet valmiina tuon läppämekanismin ohjausta varten.

    Lämmöt on ok (termarit vaihdettu) mutta hakusessa olisi tosiaan nopeanpi lämpeneminen ilman mitään pahvi virityksiä.
    E61 520da LCI 2007
    EX: E36 325TDS touring 1997, E30 324D 1989
  • 1031
    Bimmer Rookie
    • Jul 2008
    • 125

    #2
    Läpät saatu hommattua, tiedä sitten saako tuon setin toimimaan ok. Läpät tuli vuoden 2008 e60 525i:stä, maskin alaosassa on "passiviset" läpät joille on tuo solenoidi lukitus, munuaisten läpät on sitten moottorilla ohjatut.
    Kytkentää kun kattelin niin näyttäisi siltä että tuo moottoroitu yksikkö saa moottorinohjaimelta tiedon ja tämä moottoroitu yksikkö sitten ohjaa alaosan läppien solenoidia.
    Alaosan läpissä oli "tilaa" kolmelle läpälle, mutta vain kaksi oli paikallaan, tuo voi olla hyväkin asia? välijäähy saa ainakin ilmaa jonkin verran oli läpät sitten kiinni/auki.
    Tuo ohjaimen signaali taitaa olla kyllä muuta kuin (kiinni/auki) kokeilin läppien ohjainmoottoria virtalähteellä ja ainakaan ohjainsignaalin maadoitus ei tehnyt mitään (varmaan siellä bittejä vilistää kun vikakoodejakin tuolta yksiköltä voit tulla)
    E61 520da LCI 2007
    EX: E36 325TDS touring 1997, E30 324D 1989

    Comment

    • tovayryn
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2005
      • 464
      • Kajaani

      #3
      oisi kyllä mieluiset talveksi.
      Mistä hommasit, ja mitä makso?

      Nyt innolla odotellaan, miten saat pelaamaan.

      -Tommi
      MB W164
      ex: //DTM535

      Comment

      • 1031
        Bimmer Rookie
        • Jul 2008
        • 125

        #4
        Originally posted by tovayryn View Post
        oisi kyllä mieluiset talveksi.
        Mistä hommasit, ja mitä makso?

        Nyt innolla odotellaan, miten saat pelaamaan.

        -Tommi
        Hei, purkaamolta noi löyty, varaosahaku ei tuota löydä (ei ole nimikettä) joten soittelin läpi että keltä löytyy.. bauttiarallaa satasen noi kustansi (ostelin muutakin samalla köntässä, joten tarkkaa hintaa en noille voi sanoa)
        Täytyy kattoa josko viikonloppuna kerkeäisi asentelemaan.
        E61 520da LCI 2007
        EX: E36 325TDS touring 1997, E30 324D 1989

        Comment

        • 1031
          Bimmer Rookie
          • Jul 2008
          • 125

          #5
          Kokoan tähän vähän tietoa tästä läppä hommasta



          tuon mukaan turbollisissa ei olisi alaläppiä?

          tuossa yleistä juttua kytkennöistä

          E61 520da LCI 2007
          EX: E36 325TDS touring 1997, E30 324D 1989

          Comment

          • 1031
            Bimmer Rookie
            • Jul 2008
            • 125

            #6
            Hei, ei mennyt asennukset kuin strömsössä :think
            Autossa on DDE7 ohjain ja ohjauksen otin tuon toisen viestiketjun ohjeiden mukaan liittimen X2413 pinnistä 31, vedin piuhat ja servomoottorin sekä ala läppien solenoidin vänkärin penkille -> ei mitään logiikkaa servon toiminnassa?
            No systeemit irti ja "testipenkkiin" Kun servomoottorille ajaa 400hz kanttiaallon amplitudiltaan 12v se kääntää "läpät kiinni "asentoon 200HZ taas kääntää läpät auki paitsi alaläppien solenoidi pitää alaläpät kiinni, ohjaus pois taasen avaa alaläppien lukituksen.

            Osaako joku sanoa millaista läppä systeemiä tuon DDE 7 ohjaimen pitäisi tukea?
            WDS (netin) ei tunne koko DDE 7:kaa
            Vai vaatiko tuo koodauksen toimiakseen.
            E61 520da LCI 2007
            EX: E36 325TDS touring 1997, E30 324D 1989

            Comment

            • 1031
              Bimmer Rookie
              • Jul 2008
              • 125

              #7
              Vaikuttaa siltä että tämä DDE7 ohjaus ohjaisi vain "passivista" läppä systeemiä. WDS:ää surffailin ja ainut mitä WDS kertoin DDE7:kan maskin läpistä oli tämä:
              Engine cooling DDE7

              • Radiator shutter control condition

              Radiator shutter

              The DDE control unit opens or closes the radiator blind depending on the operating range.
              The radiator blind opens at:
              • Coolant temperature > 100 °C (closes at < 95 °C)
              • Speed > 180 kph (closes at < 140 km/h)
              • Speed request for electric fan > 1600 rpm (closes at < 1380 rpm)
              • Speed request for electric fan by air conditioning system > 1600 rpm
                (closes at < 1050 rpm)
              • Winter safety function:
                • Window wipers ON and
                • Speed between 65 kph and 125 kph and
                • Ambient temperature between -8 °C and 2 °C

              • Electric fan after-run
              • With automatic transmission: transmission temperature > 115 °C (closes at < 110 °C)

              During trailer towing, the radiator blind is permanently opened if the trailer is connected to the trailer module.
              The winter safety function prevents the radiator blind from freezing shut while the vehicle is being driven in wet or snowy conditions.

              Täytyy varmaan vetää piuhat kabiiniin (nuo jotka kytkin boxilta tuota läppien servomoottoria varten) ja kytkeä 3-5W lamppu ja tarkistaa onko toiminta loogista ja sitten hommata "passivinen" versio maskin läpistä.
              E61 520da LCI 2007
              EX: E36 325TDS touring 1997, E30 324D 1989

              Comment

              • 1031
                Bimmer Rookie
                • Jul 2008
                • 125

                #8
                [QUOTE=1031;3464528]Vaikuttaa siltä että tämä DDE7 ohjaus ohjaisi vain "passivista" läppä systeemiä. WDS:ää surffailin ja ainut mitä WDS kertoin DDE7:kan maskin läpistä oli tämä:QUOTE]

                netin WDS:ssä kun valitsee kieleksi saksan aukeaa tuon DDE7:kan osalta myös kytkentä, ja kytkentä on "aktiiviselle" versiolle, eli juurikin tuolle jota kokeilin. No täytyy jatkaa ihmettelyä
                E61 520da LCI 2007
                EX: E36 325TDS touring 1997, E30 324D 1989

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎