Announcement

Collapse
No announcement yet.

-07 525d lci saksamallin ja suomimallin erot

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • allu89
    Bimmer Rookie
    • Jun 2008
    • 43
    • joensuu

    -07 525d lci saksamallin ja suomimallin erot

    tuollaista 525d lci farkkua saksasta olen katellut eli onko koneeseen vaihdettava huohottimia tai muuta suomi malliseksi?
    onko LCI mallin laatikko kestävämpi/heikompi kuin se vanhempi? Vai onko niillä muuta eroa kuin keppi?
  • BMW525Xda
    BTCF Member
    • Feb 2014
    • 8681
    • Xxxxxx

    #2
    Nyt jälkiviisaana päätyisin 530 tai 535 malliin.
    Lci 525d:ssä on surkea laatikko (autom.) joka ei kestä lastuttamista eikä ilmeisesti edes vakiona kovin pitkään.

    Olen kyllä ollut tyytyväinen tähän nykyiseen (Lci -08), muttamutta....
    Last edited by BMW525Xda; 26-12-2014, 18:22.

    Comment

    • allu89
      Bimmer Rookie
      • Jun 2008
      • 43
      • joensuu

      #3
      Originally posted by BMW525Xda View Post
      Nyt jälkiviisaana päätyisin 530 tai 535 malliin.
      Lci 525d:ssä on surkea laatikko (autom.) joka ei kestä lastuttamista eikä ilmeisesti edes vakiona kovin pitkään.

      Olen kyllä ollut tyytyväinen tähän nykyiseen (Lci -08), muttamutta....

      onko myös takavedossa heikko se automaatti? Sinulla taitaa olla nelikko?

      Comment

      • BMW525Xda
        BTCF Member
        • Feb 2014
        • 8681
        • Xxxxxx

        #4
        Taitaa olla sama loota....

        Comment

        • jms1601
          Bimmer Fanatic
          • Oct 2006
          • 338
          • P-Pohjanmaa

          #5
          530 en ole vaihtanut ainakaan mitään eikä tarvikkaan. Tuskimpa tarvii 525:kaan vaihtaa. Lämppäri+renkaat niin se on siinä.
          530e G30 M-Sport -21
          ***********************
          Ex Audi A6 allroad -17
          Ex X5 xd30 M-Sport -14
          Ex 530dA F11 M-Sport -11
          Ex E61 530xD M-Sport -08
          Ex 530DAT E61
          Ex E39 M-Sport

          Comment

          • MajorDrake
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2006
            • 7527
            • Jyväshyvä

            #6
            Suomi-autossa on cold climate paketti eli käytännössä huohottimessa lämmitysvastus. Sitä ei kuitenkaan tarvitse jos autolla ei juurikaan ajeta pelkästään lyhyttä matkaa (ts. jos kone ei ehdi lämmetä, jäätä kertyy huohottimen putken ja ilmanottoputken haaraan ja irtoava jääköntti voi rikkoa tubon siivet)...
            M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
            Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
            Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

            Comment

            • tuikku
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2005
              • 1353

              #7
              .
              Aito suomimalli





              ... Kannattaa varoa nahkahousujen tekemiä väärennöksiä.
              CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
              Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
              Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
              tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5

              Comment

              • jms1601
                Bimmer Fanatic
                • Oct 2006
                • 338
                • P-Pohjanmaa

                #8
                Originally posted by tuikku View Post
                .
                Aito suomimalli





                ... Kannattaa varoa nahkahousujen tekemiä väärennöksiä.
                Tuon perässä ei valkoisella autolla parane ajella
                530e G30 M-Sport -21
                ***********************
                Ex Audi A6 allroad -17
                Ex X5 xd30 M-Sport -14
                Ex 530dA F11 M-Sport -11
                Ex E61 530xD M-Sport -08
                Ex 530DAT E61
                Ex E39 M-Sport

                Comment

                • jms1601
                  Bimmer Fanatic
                  • Oct 2006
                  • 338
                  • P-Pohjanmaa

                  #9
                  Originally posted by MajorDrake View Post
                  Suomi-autossa on cold climate paketti eli käytännössä huohottimessa lämmitysvastus. Sitä ei kuitenkaan tarvitse jos autolla ei juurikaan ajeta pelkästään lyhyttä matkaa (ts. jos kone ei ehdi lämmetä, jäätä kertyy huohottimen putken ja ilmanottoputken haaraan ja irtoava jääköntti voi rikkoa tubon siivet)...
                  Eikö noita asennella jälkiasennuksenakin Suomessa? Nyt kun tuon mainitsit niin enpä muista tarkkaan, mutta taidettiin asentaa munkin edelliseen jälkikäteen.
                  530e G30 M-Sport -21
                  ***********************
                  Ex Audi A6 allroad -17
                  Ex X5 xd30 M-Sport -14
                  Ex 530dA F11 M-Sport -11
                  Ex E61 530xD M-Sport -08
                  Ex 530DAT E61
                  Ex E39 M-Sport

                  Comment

                  • VolvoTDi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2006
                    • 1576
                    • Tampere - Pori

                    #10
                    Originally posted by allu89 View Post
                    onko myös takavedossa heikko se automaatti? Sinulla taitaa olla nelikko?
                    Nelikossa on sama laatikko kuin 530D, takavetomallissa heikompi.
                    Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
                    Check:
                    www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
                    Tampere 044-5867096

                    Comment

                    • BMW525Xda
                      BTCF Member
                      • Feb 2014
                      • 8681
                      • Xxxxxx

                      #11
                      Originally posted by VolvoTDi View Post
                      Nelikossa on sama laatikko kuin 530D, takavetomallissa heikompi.
                      Okei, mutta eikös juuri jossakin topicissa sanottu että 525xda laatikko olisi heikompi malli kuin 30 ja 35 malleissa. Taisi siinä vilahtaa vaihteiston mallityypitkin samalla ja joku nimenomaan kirjoitti että on heikompi loota eikä syytä ole tiedossa miksi valmistaja moisen idean saanut.

                      Comment

                      • Heguli 31
                        BTCF Member
                        • Oct 2004
                        • 10036
                        • KVLA

                        #12
                        Originally posted by VolvoTDi View Post
                        Nelikossa on sama laatikko kuin 530D, takavetomallissa heikompi.
                        Näinköhän on? HP19 vs. HP26

                        530xd= AUTOMATIC GA6HP26Z - 4-WHEEL
                        530d = AUTOMATIC GA6HP26Z

                        525xd= AUTOMATIC GA6HP19Z - 4-WHEEL
                        525d = AUTOMATIC GA6HP19Z

                        Comment

                        • BMW525Xda
                          BTCF Member
                          • Feb 2014
                          • 8681
                          • Xxxxxx

                          #13
                          Originally posted by Heguli 31 View Post
                          Näinköhän on? HP19 vs. HP26

                          530xd= AUTOMATIC GA6HP26Z - 4-WHEEL
                          530d = AUTOMATIC GA6HP26Z

                          525xd= AUTOMATIC GA6HP19Z - 4-WHEEL
                          525d = AUTOMATIC GA6HP19Z
                          Näin muistelinkin. Mutta mitä tuo nro 19 vs 26 tarkoittaa, välityssuhdetta vai max momenttia tms. ?.

                          Comment

                          • markok
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2002
                            • 3018
                            • Kuopio

                            #14
                            Originally posted by BMW525Xda View Post
                            Näin muistelinkin. Mutta mitä tuo nro 19 vs 26 tarkoittaa, välityssuhdetta vai max momenttia tms. ?.
                            Numero 6 kertoo vaihteiden määrän ja jälkimmäinen luku max momenttia. En nyt muista suoraan paljonko 19 ja 26 max vääntö kestävyys oli, mutta arvot löytyy googlella.

                            Edit.
                            ZF6HP19 max. torque 400NM
                            ZF6HP26 max. torque 600NM
                            Last edited by markok; 27-12-2014, 21:17.
                            BMW 530iA Touring -05

                            Comment

                            • tuikku
                              Bimmer Enthusiast
                              • Sep 2005
                              • 1353

                              #15
                              .
                              Olikohan sillä jotain tekemistä kytkinlevyjen määrän kanssa.
                              CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
                              Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
                              Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
                              tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎