Tässä tämän uuden verotuksen myötä iski ajatus lähteä Saksaan hakemaan kesäksi joko M5 tai M3. Enemmän kiehtoo tuo M5 moottorina ja autonakin hiukan käytännöllisempi. Nyt mietityttää että mitä isompia murheita on tai voi tulla näissä malleissa? Ja mitä pitää ottaa huomioon kun ostaa! Veikkaan että kilsat tulee olemaan luokkaa ~~130tkm.. Molemmat saa paskottua toki helpostikkin mutta onko jotain selkeetä ajatusta joka puoltaisi jompaa kumpaa?? En tiedä kirjotinko oikeeseen paikkaan mut kysyn kuitenkin täälä..
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E60 M5 vaiko sittenkin E92/93 M3?
Collapse
X
-
Molemmat on ihan ok vaihtoehtoja jos lompakossa jatkuvasti 6-10k€ ylimääräistä.
E6x m5 menee vanoksen pumppu sekä vanosyksiköt vaihtoon 100-150tkm välillä. Kk laakerit kannattaa tehdä samalla.
E6x löytyy ainoastaan smg vaihteistolla ja se ei vaan ole hyvä. Kallis korjata ja vikaherkkä.
E9x m3 kk laakerit vaihtoon vähintään 100k välein. Koneen tukikumit samalla vaihtoon yleensä.
Tossa pari heikkoa lenkkiä mokomissa. E9x m3 on huomattavasti halvempi ylläpitää kuin e6x m5.Last edited by Robi; 27-01-2015, 12:29.Kaarien mankelointia yli kymmenen vuoden kokemuksella.
Tiedustelut priva tai 0452210069
Current
E61 530d
E39 530d
E39 520iA
E46 330xd
E28 528i
-
-
Itselläkin ollut sama mietintä ja ehkä E9x menee edelle sporttisempana sekä kustannusystävällisempänä (riippuen yksilöstä kuitenkin) ja tottakai jos coupen tai avon haluaa niin sitten tulee M6 kuvioon mukaan...
Kuitenkin E6x M5 SMG on mielestäni vikaherkempi kuin uudempi DCT :think, tosin taidan päätyä edelleen manuaaliin...
PS. jenkeistä löytys E6x ämmiä manuaali lootalla
Esim: http://sandiego.craigslist.org/csd/ctd/4855565831.htmlF36 428iA GC M-Sport
Z3 2.8i Roadster Myytävänä
M: 1kpl style25 vanne ja Michelin 225/50/16
M: E36 328i osia
M: E39 business cd ja info display
M: F3x M-Sport takapuskurin diffuusori
Nick O-Peksi - ReWon Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset, sorvaukset ja CNC-koneistukset. Myös kaikenlaiset viritystyöt!
Comment
-
-
Originally posted by ///MJ View PostItselläkin ollut sama mietintä ja ehkä E9x menee edelle sporttisempana sekä kustannusystävällisempänä (riippuen yksilöstä kuitenkin) ja tottakai jos coupen tai avon haluaa niin sitten tulee M6 kuvioon mukaan...
Kuitenkin E6x M5 SMG on mielestäni vikaherkempi kuin uudempi DCT :think, tosin taidan päätyä edelleen manuaaliin...
PS. jenkeistä löytys E6x ämmiä manuaali lootalla
Esim: http://sandiego.craigslist.org/csd/ctd/4855565831.htmlF15 M50D
F20 Msport
EX: 2*G30, 3*E70, 4*E90, 2*E93, 2*E61, F15, F16, 2*F10, F11, F01, kasa E46,E36,E30,E39
Comment
-
-
Kyllä minusta ainoa oikea vaihtoehto on vaparikoneiden joutsenlaulu 5.0 V10. M5 siis saa ääneni tässä. Tuollaisen ylläpidosta ei ole kokemuksia, mutta varmasti kaikesta selviää rahalla, joten sitä on hyvä olla.F10 530da xDrive -14
----------------
E92 330d -09
E93 325i -08
E92 330d -08
E61 535d -06
E91 320d -08
E46 330Ci -01
E61 525d -06
E90 320i -05
E46 325i -01
E46 318i -99
E36 316i -91
Comment
-
-
Tätä debaattia tullut joskus itselläkin käytyä unettomina öinä ja tullut siihen tulokseen että ääneni menee E9X suuntaan.. Tosiaan mitä itsekkin asiaa tutkinut niin kolmosen ämmän ylläpito tulee jokseenkin tuntuvasti halvemmaksi, niinkun ylempänä jo mainittiinkin. Robin postia komppaan noiden kulutusosien sekä vaihteistojen kannalta (manuaalihan sen ämmän olisi oltava ). Se vielä lisänä tekniikkaan että S65 koneen sisukalut ovat jokseenkin edullisempia kuin S85 koneen ja onpahan noita rikkoutuvia osiakin S65 koneessa lukumääräisesti vähemmän ihan maalaisjärjen mukaan
Mitä käytettävyyteen tulee niin kesä/harrastepeliähän tässä haeskelit ja sen enemmän kuljetustarpeistasi tietämättä niin onhan se kolmonen kuitenkin se "urheiluauto" verrattuna kolossaaliseen viitoseen.. Nämä ovat tietenkin näitä mielipidejuttuja
Suorituskykyhän näissä painoeron takia on ainakin persdynon, sekä ilmeisesti tehtaan suoritusarvojenkin perusteella suunnilleen sama, vaikka pellin alta ei kolmosessa ihan yhtä montaa hepoista löydykkään.. Ketteryydessä ja käyttäytymisessä kuitenkin ero on aika huomattava, joka sekin tietysti selitettävissä ihan maalaisjärjellä ja pisteet vie kotiin tässäkin kategoriassa kolmonen. Sitten taas enempi mielipidejuttu on se että tykkääkö moottorina enemmän tuosta kasikannusesta vai kympistä..
Tämän enempää en kyllä hataroiden tutkimusten ja muutamien koeajojen perusteella osaa sanoaLast edited by TorQuel; 27-01-2015, 14:40.Näitä ja muita, enimmäkseen näitä.
Comment
-
-
Originally posted by ///MJ View PostPS. jenkeistä löytys E6x ämmiä manuaali lootalla
Itseäni automaatista tykkäävänä kiinnostaisi LCI E60 Alpina B5:n,mutta ne hinnat ja verot...Last edited by Heguli 31; 27-01-2015, 16:30.
Comment
-
-
Kannattaa noihin ulkomaalaisiin foorumeihin tutustua mm. m5board, sieltä löytyy paljon tietoa ylläpitoon liittyen ja kustannuksistakin saa jonkinlaisen käsityksen.
Itsekin viime kesänä pitkään harkitsin, että haetuttaisin Saksasta e61 korimallisen M5:sen, kun niitä ei täältä Suomen perukoilta löytynyt, korvaamaan silloisen 535d:n. Aikani noita foorumeita luettuani päädyin sitten "järkiratkaisuna" tuohon allekijoituksen malmikasaan, jotta ei tarvitse joka ajoreissulla pelätä näitä jo yllä olevissa postauksissa mainittuja vikoja. Ja ilmeisesti se Suomen ainut todellinen tekniikka-asiantuntijakin muutti britteihin....
Mutta mikä ettei, jos tosiaan lompakko on kunnossa. Oishan se varmasti hieno peli ollut. Ehkä sitten aikanaan se F11 M5, jos sellainen joskus tulee, vaikka ei kyllä äänimaailmaltaan ole lähimainkaan tätä e6x M5:sta.Tesla MY LR -22
i3 94Ah -18
ex: F15 X5 40d ///M-Sport -16
ex: F15 X5 40e ///M-Sport -16
ex: E70 X5 LCI 40d ///M-Sport -12
ex: e61 535d LCI ///M-Sport -08
ex: e87 116i -05
Comment
-
-
Sen verran noista M5:n huoltokohteista, ettei ymmärtääkseni vanos-yksiköt loppujen lopuksi niin huonoja ole, ja niitä lieneekin vaihdettu maailmalla lukuisia enemmän tai vähemmän turhaan.
Vanokset roklattaa usein tyhjäkäynnillä, mutta ei se siitä kerro että ne rikki on. Sen sijaan venttiilien ajoituksen viat ovat usein johdannaisia rikkoutuneesta/huonosta vanos-öljypumpusta, vanoksissa kiertävän öljyn paluu(paine)letkun vuodosta (eli paine häviää) kuin myös kiertokankien laakereista liikkeelle lähteneestä metallihileestä, joka tukkii vanos-yksiköiden ohjaussolenoidit.
On niitä vanoksia varmasti rikkikin mennyt, mutta en väittäisi että vanos-yksiköt menee yhtä varmasti vaihtoon 100-150tkm välillä kuin kiertokankien laakerit. Just my 02 cents .
- Antti -
edit: Ja minulla ei todellakaan ole 6-10k€ joutorahaa, mutta silti olen pärjännyt... Toistaiseksi... kop kop .Last edited by Anzafin; 27-01-2015, 21:24.
Comment
-
-
No tässähän sitä asiaa nyt jo on tullutkin. Näinhän se on että kun mitä tehokkaamman/erikoisemman auton ostat niin sitä suurempi riski on joutua laittamaan dollareita kasapäin lisää siihen mikäli murheita ilmenee! Tarkoitus kuitenkin olis ostaa sellanen auto mikä kestää ja saa hyvillä mielin laittaa vielä eteenkin päin joutumatta nyt heti remppaamaan! Eli lähtökohtaisesti siis pienillä kilometreillähän se täytys sit olla.. Täytyypä nyt vielä vähän miettiä,ehkä se tosiaan kaikessa järkevyydessään näistä olisi se M3 vaihtoehtona kuitenkin parempi.. Tarjontahan sen myös hyvin pitkälti sanelee! Tuntuu että noita murheita tulee jos on tullakseen näiden kans joka tapauksessa,ajoi sitte pikku diisselillä tai motorsport laitteella! Merkkiä en silti vaihda!!!F15 M50D
F20 Msport
EX: 2*G30, 3*E70, 4*E90, 2*E93, 2*E61, F15, F16, 2*F10, F11, F01, kasa E46,E36,E30,E39
Comment
-
-
hmm
tottakai M3:kin vie kaiken mitä tankkiin laittaa eikä V8 käy pyhällä hengellä..mutta
matka ajossa, pääseekö edes rauhallisella ja tasaisella ajolla alle 12L lukemiin / 100 km?
ja monessa näköjään kk laakerit jouduttu uusimaan n.100 tkm välein?
joten onko tuo todella noin kulutustavaraa ja saako siihen millä summalla
kestävämmän ratkaisun?
kovasti mietityttää 335XD F-sarjalainen josta pelkällä M550D pumpun vaihdolla ulos noin 450 hp /900 nm..mutta juuri viikonloppuna kun kuuli M3 E90 äänet läheltä niin ei helv*** sentään..miten äänet voi tuottaa niin paljon mielihyvää
Comment
-
-
SMG on aika huono kertakaikkiaan. Normaali ihminen ei pysty ajamaan sillä automaattimoodilla. Noh, vaihtoväli-säätö minimiin ja keppi/läpyskät käyttöön, ihan ok. E60/M5/SMG ei ole rehellisesti sanoen every-day-car.
V10:ssä on sellanen ääni mihin jää koukkuun, mihin valitettavasti rivi6, V8:t ei pääse lähellekkään. Voin kuvitella kuinka vaikeaa on varmasti joskus palata 6-8 (4! ) pyttyjen äänimaailmaan. Jos moottorin F1-naukuminen ei oo se tärkein juttu, sitten vois ostaa jotain järkevämpää kuin M5, suht koht samoilla tehoilla.
Comment
-
Comment