Announcement

Collapse
No announcement yet.

Restraint system failure

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tommipommi
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2011
    • 225
    • sastamala

    #31
    No pistetään nyt tähän ketjun loppuun että nyt on sit vaihdettu se tunnistinmatto sinne etumatkustajan penkkiin. Menihän siinä pari-iltaa ja viiskymppistä torxiakin(T-50) joutu siinä aluksi vähän metästämään että sai penkin auton lattiasta irti ja turvavyön penkistä. Jakkara siitä makuuhuoneeseen pariksi illaksi työn alle.. Metallihakaset jolla verhoilu oli kiinni penkissä oli aika piukkoja ilman oikeanlaisia työkaluja? Yhdet sivuleikkuritkin katkesi hakasia irti katkottaessa, vaik ei tainnu edes olla honkkarilaatua. Kasasin penkin takaisin panduitin nippusiteillä niin oli vähän helpompaa se kokoonpanuvaihe.. Yritin aluksi ottaa sitä oven puoleisen sivun muoviakin irti, mutta taisi olla popniiteillä kiinni, joten istuinverhoilun irrotin sit vaan edestä, takaa ja vasemmasta reunasta. Vikakoodikin nollautui onneksi hyvin ja penkki kestää nyt istua ilman että näytöt muuttuu iloisen punaisiksi

    Katastettu on nyt kottero juu, ainoastaan väljä etupyörän laakeri ilmaantui vaihdettavaksi(kehoitus). Semmosta nyt jostain hommaamaan??? Kl:ssä näytti olevan 154e, autonvaraosat24.fi noin 90e ja motonetistä SKF 179e. No tämä ei kuulu tähän ketjuun, mutta bägit pitäisi taas ainakin toimia

    Comment

    • BeamR
      BTCF Member
      • Jul 2007
      • 13363
      • Espoon takametsät

      #32


      he hakaset on tosiaan tosi jäykät, kuten kuuluukin. Toisaalta ne kestää sitten myös aika hyvin vääntöä eli saa taivuteltua takaisin kaksilla pihdeillä. Tosi prohan olisi sitten verhoilupihdit.
      F46 Gran Tourer -20
      Boxster 2.5 -97

      Comment

      • tommipommi
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2011
        • 225
        • sastamala

        #33
        juu laadukkaat pihdit täytyy olla kun niitä hakasia käy vääntelemään. Ja jos päätyy muutaman ensimmäisen jälkeen(hakasen ja @#%&%!:n) alkaa katkomishommiin niin ihan sivuleikkurin kärkiosaa kannattaa välttää ettei kärki/leuka katkea, kuten mulla. Tosin vanhan loven kohdaltahan se taisi murtua. En kyllä silmin huamannu mistä tuo vanha matto oli rikki? Voisikohan sitä vastusmittauksella analysoida?

        Comment

        • suppari
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2006
          • 4049
          • Turku

          #34
          Ne hakaset lähtee helpommin vääntämällä irti.
          sigpic
          P:0409699000

          JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
          tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
          huollot/korjaukset!

          BMW E&F sarjaan.
          Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
          8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
          AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

          Comment

          • rikuh1
            Bimmer Fanatic
            • Sep 2009
            • 520
            • Hämeenlinna

            #35
            Saa ne hakaset korvattua niillä nippusiteilläkin, mutta jos vähänkään enemmän niitä tekee, niin pihdit tilaukseen eivät kuitekaan mahdottomia maksa.

            Purkamiseen kunnolliset sivuleikkurit, tai vääntämällä.

            E38 750iL 1999 | Bmw i3 94ah Rex |
            Bmw asiantuntemusta Kanta-Hämeestä, Detailing palvelut, Virallinen XHP jälleenmyyjä
            RikunAutofix.fi

            Comment

            • jönez
              Bimmer Rookie
              • May 2005
              • 35
              • Lahti

              #36
              Vaikka alottajalla näytti vika olevan tunnistematossa, niin elkää hutkiko ennenku tutkitte. Itellä pamahti samallailla iDriveen ilmotus että auton turvatyynyt ja kiristäjät pois pelistä, sekä airbagin valo sytty kojetauluun. Muutaman päivän tutkittuani asiaa ja nettiä lueskeltuani tarkistin apparin penkin alle ja kappas;



              johto irronnu liittimestään. Johto kiinni, INPA:lla nollaus eikä vika ole palautunut tähän päivään mennessä. Tunnistematto toimii myös.
              Johdossa ei ollut yhtään varoja, joten ei ihme että polvillaan penkillä ollessa se on irronnut. Tämä vaan apuna saman ongelman kanssa painiville.

              Comment

              • tommipommi
                Bimmer Fanatic
                • Aug 2011
                • 225
                • sastamala

                #37
                Hyva pointti!

                Comment

                • abject
                  BTCF Member
                  • Jan 2010
                  • 378
                  • Vähäkyrö

                  #38
                  Vanhan nostoa, mutta kokeillaan.

                  9913 koodi läsnä täälläkin, apukuskin tunnistimesta siis herjaa. Ilmaantui ihan "tyhjästä," en pysty muistamaan että olis esimerkiksi polvella painettu penkin istuinosaa tai muuta epätavallista. Kokeilin ens'avuksi eBaysta hankittua, käytettyä modulia penkin pohjaan, mutta koodien nollaamisen jälkeen ~viidennellä penkin kuormittamiskerralla valot lävähtää tauluun taas.

                  Vastusmittarilla tarkistettuna tunnistinmatossa on kyllä elämää, ja vaihtelevasti myös autoa ajellessa turvavyösummeri huutaa ellei köysi ole kiinni ja välillä ei reagoi mitään. Tämä vaihtelevasti toimivuus on toki todettavissa myös INPAlla, välillä täppä aktivoituu kun penkille istuu ja välillä sitten ei.

                  Tuota uutta käytettyä modulia ei kai tarvitse sen suuremmin koodailla mihinkään? Ajattelin vielä raadilta varmistaa, ennenkuin alan tilaamaan uutta tunnistinmattoa ja repimään penkin verhousta irti.
                  F11 525dx M-Sport ’14
                  w123 240D Lang MR '81

                  Comment

                  • tommipommi
                    Bimmer Fanatic
                    • Aug 2011
                    • 225
                    • sastamala

                    #39
                    Noh, sattuipas että tämäkin ketju noussut taas esille kun itselläkin taas vikavalot kajahti tauluun tässä samaisessa autossa n.5v tauon jälkeen

                    Comment

                    • abject
                      BTCF Member
                      • Jan 2010
                      • 378
                      • Vähäkyrö

                      #40
                      No eipä ollu paha arpeeti. Osanumero varmistettu ja uus matto tilauksessa.

                      F11 525dx M-Sport ’14
                      w123 240D Lang MR '81

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎