Announcement

Collapse
No announcement yet.

E61 Ratti vinossa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kemppainen8
    Bimmer Rookie
    • Mar 2008
    • 87
    • Oulu

    E61 Ratti vinossa

    Elikkäs ratti on autossa hieman vinossa. Mistäköhän moinen voi johtua, auto kävi tänään nelipyöräsuuntauksessa. Puoltaminen lähti pois, mutta ratti edelleen vinossa, vaikka mainitsin erikseen siitä ja huolto ukko meinasi, että pitäisi tulla suoraan. Lisäksi vielä edessä ei ilmeisesti ole muita säätöjä kuin auraus ?
  • protoni
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2008
    • 1342
    • Tampere

    #2
    Viepä takas pajalle ja sano että ratti jäi vinoon. Tyypillisesti ratti lukitaan suoraan silmämääräisesti ennen kulmien säätöä. Pari kertaa on itselläkin jäänyt ruori vinoon. Korjaavat kyllä erheensä veloituksetta.

    Comment

    • WarHead
      Bimmer Fanatic
      • Aug 2005
      • 774

      #3
      Eihä vaan satu olemaan aktiiviohjausversio?
      Sillo vaatii vähä INPAa.

      Originally posted by kemppainen8 View Post
      Elikkäs ratti on autossa hieman vinossa. Mistäköhän moinen voi johtua, auto kävi tänään nelipyöräsuuntauksessa. Puoltaminen lähti pois, mutta ratti edelleen vinossa, vaikka mainitsin erikseen siitä ja huolto ukko meinasi, että pitäisi tulla suoraan. Lisäksi vielä edessä ei ilmeisesti ole muita säätöjä kuin auraus ?
      E91 335iAT -08

      -Iiiiskää, saapi tulla pyyhkimään! -

      Comment

      • Cunttory
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2004
        • 1772
        • Kuopio

        #4
        Kyllä se ilman inpaa pitää aktiiviohjauksellakin suoraan jäädä, eli takasin liikkeeseen.
        Kaikista Pierburgin tuotteista tulee iän myötä paskaa!

        Comment

        • kemppainen8
          Bimmer Rookie
          • Mar 2008
          • 87
          • Oulu

          #5
          Joo, kyllä se nytki sitä koitti laittaa suoraan, mutta selitykseksi pajalla annettiin, että koska jouduttiin pillillä lämmittämään pultteja niin jäähtyessään on menny kulmat eriksi kuin mitä asetettiin.

          Nooh maanantaina uusi yritys sitten. Aiemmin kyselin, että eikö tosiaan ole muita kuin auraus säätöjä edessä koska kone näytti siinä, että joku olikohan caster/camber kulma poikkesi aika paljon suositellusta arvosta

          Comment

          • -rik
            BTCF Member
            • Nov 2009
            • 827
            • Rovaniemi

            #6
            Kyllä camberia pystyy myös säätään, iskarin yläpäistä. Pitää vaan ensin katkaista sieltä semmonen keskitystappi jos vielä löytyy.
            ex bimmers: | BMW e91 335dA | BMW e34 518i | BMW e60 530dA | BMW e36 318iS |

            Comment

            • böntti
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2011
              • 2856
              • Tampere

              #7
              Originally posted by Cunttory View Post
              Kyllä se ilman inpaa pitää aktiiviohjauksellakin suoraan jäädä, eli takasin liikkeeseen.
              Niin pitäis, mutta aktiiviohjauksen tapauksessa kulman voi oikaista myös testerillä.
              -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
              -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
              -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
              -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

              -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

              Comment

              • makkis
                BTCF Member
                • Feb 2005
                • 5152
                • Kouvola, Savisto

                #8
                Nostetaanpas vanhaa topikkia.
                Kyseessa E61 535d -05 aktiiviohjauksella, keväällä nelipyöräsuuntaus tehty ja ratti oli suorassa.
                Säädön jälkeen myös ajettu useampi tuhat kilometriä, kesäkuussa jäi auto seisontaan ja virrat tietysti kadonnut tässä välissä.
                Nyt kun saatiin virrat autoon ja takaisin ajoon niin ratti on vinossa
                Alustaan ei ole mitään tehty välissä, joten voiko johtua virran vähyydestä ja korjattavissa Istalla kuten böntti tuossa edellisessä postauksessa sanoi?
                Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
                Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
                Virallinen Xhp jälleenmyyjä

                Comment

                • JaniLap
                  BTCF Member
                  • Sep 2012
                  • 2554
                  • Tampere

                  #9
                  Originally posted by makkis View Post
                  Nyt kun saatiin virrat autoon ja takaisin ajoon niin ratti on vinossa

                  Alustaan ei ole mitään tehty välissä, joten voiko johtua virran vähyydestä ja korjattavissa Istalla kuten böntti tuossa edellisessä postauksessa sanoi?
                  Autolla on siis jo ajettu seisonnan jälkeen ja rattia käännelty ääriasentoihin, että systeemi tietää liikekulmat? ISTA:lla rattikulman toimintaa voi tosiaan tarkastella ja kalibroida.
                  N57D30O1 - B47D20O0 - N47D20O1- M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
                  BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja muita juttuja. Myös etäyhteydellä
                  Webasto ja Eberspächer vikadiagnostiikka.
                  Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
                  Tampere

                  Comment

                  • makkis
                    BTCF Member
                    • Feb 2005
                    • 5152
                    • Kouvola, Savisto

                    #10
                    Originally posted by JaniLap View Post
                    Autolla on siis jo ajettu seisonnan jälkeen ja rattia käännelty ääriasentoihin, että systeemi tietää liikekulmat? ISTA:lla rattikulman toimintaa voi tosiaan tarkastella ja kalibroida.
                    Juu, kyllä on ajettu ja pyöritelty rattia jotta sai virranvähyyden jälkeen ratinkuvan pois mittaristosta.
                    Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
                    Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
                    Virallinen Xhp jälleenmyyjä

                    Comment

                    • Juuså
                      BTCF Member
                      • Oct 2009
                      • 210
                      • Kuopio

                      #11
                      Originally posted by makkis View Post
                      Nostetaanpas vanhaa topikkia.
                      Kyseessa E61 535d -05 aktiiviohjauksella, keväällä nelipyöräsuuntaus tehty ja ratti oli suorassa.
                      Säädön jälkeen myös ajettu useampi tuhat kilometriä, kesäkuussa jäi auto seisontaan ja virrat tietysti kadonnut tässä välissä.
                      Nyt kun saatiin virrat autoon ja takaisin ajoon niin ratti on vinossa
                      Alustaan ei ole mitään tehty välissä, joten voiko johtua virran vähyydestä ja korjattavissa Istalla kuten böntti tuossa edellisessä postauksessa sanoi?
                      Koitappas tehdä se kalibrointi istalla ensin ja sitten nelipyöräsuunnata. Ite tekisin sen kalibroinnin aina ensin, jos ei ole tietoa milloinka sitä on viimeks tehty. Sen verra helppo juttu kuitenki istalla..
                      G31 540d xDrive -18

                      Comment

                      • makkis
                        BTCF Member
                        • Feb 2005
                        • 5152
                        • Kouvola, Savisto

                        #12
                        Aktiiviohjauksen moottorin resetointi taisi olla se juttu mikä auttoi/mätti.
                        Eli toisin sanoen, nyt on ratti suorassa vaikkei pyöränkulmiin koskettu
                        Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
                        Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
                        Virallinen Xhp jälleenmyyjä

                        Comment

                        • lyfi
                          Bimmer Rookie
                          • Apr 2007
                          • 110

                          #13
                          Originally posted by makkis View Post
                          Aktiiviohjauksen moottorin resetointi taisi olla se juttu mikä auttoi/mätti.
                          Eli toisin sanoen, nyt on ratti suorassa vaikkei pyöränkulmiin koskettu
                          Millä tuo resetointi onnistui? Ista:lla?

                          Comment

                          • Vanhapieru
                            Newbiemmer
                            • Jan 2019
                            • 19
                            • West

                            #14
                            Active steering

                            Mistä tietää onko tämä omassa autossa? Akku kun meni loppuun, mutta juuri ja juuri lähti käyntiin, niin oli ohjaus todella raskas. Ei se vielä taida kertoa onko sitä vai ei:think: Näkeekö impalla?
                            Last edited by Vanhapieru; 10-09-2019, 18:40.

                            Comment

                            • Juuså
                              BTCF Member
                              • Oct 2009
                              • 210
                              • Kuopio

                              #15
                              Originally posted by Vanhapieru View Post
                              Mistä tietää onko tämä omassa autossa? Akku kun meni loppuun, mutta juuri ja juuri lähti käyntiin, niin oli ohjaus todella raskas. Ei se vielä taida kertoa onko sitä vai ei:think: Näkeekö impalla?
                              Mittaristoon syttyy ratin kuva ja muistaakseni i-drivekin herjaa active steeringiä akun vaihdon/virrattomuuden jälkeen. Tästä pääsee eroon kun pyörittää rattia molempiin laitoihin.
                              G31 540d xDrive -18

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎