Terve,
Auto: e60 530d
vm: 09/2004
km: 216tkm
Marraskuussa 2014 meni juuri ostamastani autosta dpf tukkoon => syyksi osoittautui termarit.
Pesin itte tuon pöntön liuttimella ja kuumavesipainepesurilla.
Auton herättelin henkiin nilkutusmoodista resetoimalla virheet inpalla ja taisinpa yrittää polton pakkogenerointia DIS:lläkin.
Vesipumpussa oli sen verran välystä,että vaihdatin sen ja termarit samalla (remmit myös).
No, eihän tätä iloa riittäny pitkään kun ~8tkm ja viime viikolla (3/2015) nilkutus taasen päälle.
Yritin DIS:llä pakottaa polttoa päälle, mutta ei onnistunut (Alkoi jo motarilla käydä vaaralliseksi ajaminen läppärin näpyttely...)
Vastapaineet 2000rpm kohdalla oli jotain 350-400mbar... (lämmöt kuitenkin ok eli 90c/240c)
Ensiksi ajattelin suosia suomalaista työtä ja viedä auton suosiolla dpf:n poistoon, mutta paras tarjous Oulussa oli 650e
(tehoa maltillisesti ja dpf poltto + sisuskalut poies). Vähän tuo koneen parempi käyttäytyminen tuossa olisi kiinnostanut,
mutta on just nyt rahat sen verran tiukilla että pitää priorisoida asiat tärkeysjärjestykseen...
Mulla ei ole omaa tallia niin piti lähteä käymään mummolassa 80) Matka meni mukavasti kun nuo lapsetkin osasi olla huutamatta 4h 80)
Auto tunkilla toiselta laidalta ylös ja pönttö poies 30min (ko. autossa erillinen pönttö).
Pönttö penkkiin kiinni ja poravasara (tokmannin powerplus 59e + porasarja 40e) viereen.
Ajelin ensiksi poralla muutaman reijän, mutta sitten käytin vaan talttaa ja sillä avitin tyhjennystä.
Hepposelle tuo sisusta tuntui, kun alkuun pääsi, niin tuolla pitemmällä poran terällä ihan käsin tökkimällä noita paloja irrottelin.
Varmaankin tuon vasaralla ja pitkällä taltalla / sorkkaraudalla tuon tyhjäksi saisi.
Olisikohan tähänkin operaation mennyt 30-40min.
Pönttö autoon kiinni 15min.
Lopuksi inpalla virheiden poisto ja testiajelulle.
Nyt muuten lähti poltto päälle kun DIS:llä statuksia tarkastelin. (putkessa näytti sinne 560c-600c seudulle lämpötila nousevan)
Eli jos 2h varaat työhön, niin ei hikikään ehdi tulla.
Itsellä jäi käyttämättä hengityssuojainta, mutta sen köhityttää että suosittelen sen käyttämistä.
Minun auton tapauksessa suodatin oli niin tukossa, että vähän alkoi epäilyttämään miten pitkäikäinen ratkaisu tuo pesu näissä
vanhemmissa vehkeissä on (toki jos vahtaa viimesen päälle antureiden ja termareiden kuntoa, niin kyllä noilla 200-300tkm voikin mennä).
Nyt nuo vastapaineet on arvatenkin 0:ssa.
Virhettä antaa tuosta oletettua alemmasta paineesta, mutta en nyt jaksa huolestua siitä.
Koodataan sitten vaikka pois kun saa taloutta tasapainoon.
4166 4166 Partikelfiltersystem
Error counter: 1 Logistic counter: 40
Mileage 216944 km
Motordrehzahl 1461.87 1/min
Kühlmitteltemperatur 91.28 °C
Raildruck Ist 417.49 bar
Einspritzmenge 18.12 mg/Hub
Luftmasse pro Zylinder 680.57 mg/Hub
Ladedruck Istwert 1329.22 mbar
Abgasvolumenstrom im Partikelfilter 275.85 m^3/h
Differenzdruck über Partikelfilter 0.00 mbar
Abgasgegendruck vor Partikelfilter 1004.30 mbar
Umgebungsdruck 994.46 mbar
Stroemungswiderstand zu niedrig (Filter defekt oder nicht verbaut)
Testbedingungen erfüllt
Fehler momentan vorhanden, aber noch nicht gespeichert (Entprellphase)
Fehler würde kein Aufleuchten einer Warnlampe verursachen
Fehler in Entprellphase
Fehler in Entprellphase
Fehler in Entprellphase
Error code: 41 66 42 02 00 00 01 28 69 EE 35 8D 35 2E 6C 87
21 00 66 65


Auto: e60 530d
vm: 09/2004
km: 216tkm
Marraskuussa 2014 meni juuri ostamastani autosta dpf tukkoon => syyksi osoittautui termarit.
Pesin itte tuon pöntön liuttimella ja kuumavesipainepesurilla.
Auton herättelin henkiin nilkutusmoodista resetoimalla virheet inpalla ja taisinpa yrittää polton pakkogenerointia DIS:lläkin.
Vesipumpussa oli sen verran välystä,että vaihdatin sen ja termarit samalla (remmit myös).
No, eihän tätä iloa riittäny pitkään kun ~8tkm ja viime viikolla (3/2015) nilkutus taasen päälle.
Yritin DIS:llä pakottaa polttoa päälle, mutta ei onnistunut (Alkoi jo motarilla käydä vaaralliseksi ajaminen läppärin näpyttely...)
Vastapaineet 2000rpm kohdalla oli jotain 350-400mbar... (lämmöt kuitenkin ok eli 90c/240c)
Ensiksi ajattelin suosia suomalaista työtä ja viedä auton suosiolla dpf:n poistoon, mutta paras tarjous Oulussa oli 650e
(tehoa maltillisesti ja dpf poltto + sisuskalut poies). Vähän tuo koneen parempi käyttäytyminen tuossa olisi kiinnostanut,
mutta on just nyt rahat sen verran tiukilla että pitää priorisoida asiat tärkeysjärjestykseen...
Mulla ei ole omaa tallia niin piti lähteä käymään mummolassa 80) Matka meni mukavasti kun nuo lapsetkin osasi olla huutamatta 4h 80)
Auto tunkilla toiselta laidalta ylös ja pönttö poies 30min (ko. autossa erillinen pönttö).
Pönttö penkkiin kiinni ja poravasara (tokmannin powerplus 59e + porasarja 40e) viereen.
Ajelin ensiksi poralla muutaman reijän, mutta sitten käytin vaan talttaa ja sillä avitin tyhjennystä.
Hepposelle tuo sisusta tuntui, kun alkuun pääsi, niin tuolla pitemmällä poran terällä ihan käsin tökkimällä noita paloja irrottelin.
Varmaankin tuon vasaralla ja pitkällä taltalla / sorkkaraudalla tuon tyhjäksi saisi.
Olisikohan tähänkin operaation mennyt 30-40min.
Pönttö autoon kiinni 15min.
Lopuksi inpalla virheiden poisto ja testiajelulle.
Nyt muuten lähti poltto päälle kun DIS:llä statuksia tarkastelin. (putkessa näytti sinne 560c-600c seudulle lämpötila nousevan)
Eli jos 2h varaat työhön, niin ei hikikään ehdi tulla.
Itsellä jäi käyttämättä hengityssuojainta, mutta sen köhityttää että suosittelen sen käyttämistä.
Minun auton tapauksessa suodatin oli niin tukossa, että vähän alkoi epäilyttämään miten pitkäikäinen ratkaisu tuo pesu näissä
vanhemmissa vehkeissä on (toki jos vahtaa viimesen päälle antureiden ja termareiden kuntoa, niin kyllä noilla 200-300tkm voikin mennä).
Nyt nuo vastapaineet on arvatenkin 0:ssa.
Virhettä antaa tuosta oletettua alemmasta paineesta, mutta en nyt jaksa huolestua siitä.
Koodataan sitten vaikka pois kun saa taloutta tasapainoon.
4166 4166 Partikelfiltersystem
Error counter: 1 Logistic counter: 40
Mileage 216944 km
Motordrehzahl 1461.87 1/min
Kühlmitteltemperatur 91.28 °C
Raildruck Ist 417.49 bar
Einspritzmenge 18.12 mg/Hub
Luftmasse pro Zylinder 680.57 mg/Hub
Ladedruck Istwert 1329.22 mbar
Abgasvolumenstrom im Partikelfilter 275.85 m^3/h
Differenzdruck über Partikelfilter 0.00 mbar
Abgasgegendruck vor Partikelfilter 1004.30 mbar
Umgebungsdruck 994.46 mbar
Stroemungswiderstand zu niedrig (Filter defekt oder nicht verbaut)
Testbedingungen erfüllt
Fehler momentan vorhanden, aber noch nicht gespeichert (Entprellphase)
Fehler würde kein Aufleuchten einer Warnlampe verursachen
Fehler in Entprellphase
Fehler in Entprellphase
Fehler in Entprellphase
Error code: 41 66 42 02 00 00 01 28 69 EE 35 8D 35 2E 6C 87
21 00 66 65



Comment