Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hiukkassuodattimen (DPF) poisto e60

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Caravaanari
    Newbiemmer
    • Nov 2014
    • 3
    • Oulu

    Hiukkassuodattimen (DPF) poisto e60

    Terve,

    Auto: e60 530d
    vm: 09/2004
    km: 216tkm

    Marraskuussa 2014 meni juuri ostamastani autosta dpf tukkoon => syyksi osoittautui termarit.
    Pesin itte tuon pöntön liuttimella ja kuumavesipainepesurilla.
    Auton herättelin henkiin nilkutusmoodista resetoimalla virheet inpalla ja taisinpa yrittää polton pakkogenerointia DIS:lläkin.
    Vesipumpussa oli sen verran välystä,että vaihdatin sen ja termarit samalla (remmit myös).

    No, eihän tätä iloa riittäny pitkään kun ~8tkm ja viime viikolla (3/2015) nilkutus taasen päälle.
    Yritin DIS:llä pakottaa polttoa päälle, mutta ei onnistunut (Alkoi jo motarilla käydä vaaralliseksi ajaminen läppärin näpyttely...)

    Vastapaineet 2000rpm kohdalla oli jotain 350-400mbar... (lämmöt kuitenkin ok eli 90c/240c)

    Ensiksi ajattelin suosia suomalaista työtä ja viedä auton suosiolla dpf:n poistoon, mutta paras tarjous Oulussa oli 650e
    (tehoa maltillisesti ja dpf poltto + sisuskalut poies). Vähän tuo koneen parempi käyttäytyminen tuossa olisi kiinnostanut,
    mutta on just nyt rahat sen verran tiukilla että pitää priorisoida asiat tärkeysjärjestykseen...

    Mulla ei ole omaa tallia niin piti lähteä käymään mummolassa 80) Matka meni mukavasti kun nuo lapsetkin osasi olla huutamatta 4h 80)

    Auto tunkilla toiselta laidalta ylös ja pönttö poies 30min (ko. autossa erillinen pönttö).
    Pönttö penkkiin kiinni ja poravasara (tokmannin powerplus 59e + porasarja 40e) viereen.

    Ajelin ensiksi poralla muutaman reijän, mutta sitten käytin vaan talttaa ja sillä avitin tyhjennystä.
    Hepposelle tuo sisusta tuntui, kun alkuun pääsi, niin tuolla pitemmällä poran terällä ihan käsin tökkimällä noita paloja irrottelin.
    Varmaankin tuon vasaralla ja pitkällä taltalla / sorkkaraudalla tuon tyhjäksi saisi.
    Olisikohan tähänkin operaation mennyt 30-40min.

    Pönttö autoon kiinni 15min.
    Lopuksi inpalla virheiden poisto ja testiajelulle.
    Nyt muuten lähti poltto päälle kun DIS:llä statuksia tarkastelin. (putkessa näytti sinne 560c-600c seudulle lämpötila nousevan)

    Eli jos 2h varaat työhön, niin ei hikikään ehdi tulla.
    Itsellä jäi käyttämättä hengityssuojainta, mutta sen köhityttää että suosittelen sen käyttämistä.

    Minun auton tapauksessa suodatin oli niin tukossa, että vähän alkoi epäilyttämään miten pitkäikäinen ratkaisu tuo pesu näissä
    vanhemmissa vehkeissä on (toki jos vahtaa viimesen päälle antureiden ja termareiden kuntoa, niin kyllä noilla 200-300tkm voikin mennä).

    Nyt nuo vastapaineet on arvatenkin 0:ssa.
    Virhettä antaa tuosta oletettua alemmasta paineesta, mutta en nyt jaksa huolestua siitä.
    Koodataan sitten vaikka pois kun saa taloutta tasapainoon.

    4166 4166 Partikelfiltersystem
    Error counter: 1 Logistic counter: 40
    Mileage 216944 km
    Motordrehzahl 1461.87 1/min
    Kühlmitteltemperatur 91.28 °C
    Raildruck Ist 417.49 bar
    Einspritzmenge 18.12 mg/Hub
    Luftmasse pro Zylinder 680.57 mg/Hub
    Ladedruck Istwert 1329.22 mbar
    Abgasvolumenstrom im Partikelfilter 275.85 m^3/h
    Differenzdruck über Partikelfilter 0.00 mbar
    Abgasgegendruck vor Partikelfilter 1004.30 mbar
    Umgebungsdruck 994.46 mbar

    Stroemungswiderstand zu niedrig (Filter defekt oder nicht verbaut)
    Testbedingungen erfüllt
    Fehler momentan vorhanden, aber noch nicht gespeichert (Entprellphase)
    Fehler würde kein Aufleuchten einer Warnlampe verursachen
    Fehler in Entprellphase
    Fehler in Entprellphase
    Fehler in Entprellphase
    Error code: 41 66 42 02 00 00 01 28 69 EE 35 8D 35 2E 6C 87
    21 00 66 65



    -2005 bmw e61 530d touring
    -2001 bmw e39 520i touring
  • Kissvesala
    Moderator
    • Jun 2010
    • 3110
    • Liminka

    #2
    Eihän tämä rakettitiedettä ole, mutta homman saa tehtyä puolessa tunnissa irrottamalla koko putken ja rälläköimällä luukun pöntön yläpuolelle. Kaiken lisäksi suodatinpanos säilyy Ehjänä ja jotku jopa maksaa niistä
    Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
    Kissvesala.fi
    Priva tai o443424479

    Comment

    • JP-76
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2009
      • 1060
      • Kanta-Häme

      #3
      Originally posted by Kissvesala View Post
      Eihän tämä rakettitiedettä ole, mutta homman saa tehtyä puolessa tunnissa irrottamalla koko putken ja rälläköimällä luukun pöntön yläpuolelle. Kaiken lisäksi suodatinpanos säilyy Ehjänä ja jotku jopa maksaa niistä
      Kuka? Mulla olis ehjä ja toimiva panos tallissa.
      Kalusto:
      BMW 550i xDrive -14
      BMW S1000R -17
      Toyota Proace -15

      Comment

      • suppari
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2006
        • 4048
        • Turku

        #4
        Virolaiset ostaa suodattimia.
        sigpic
        P:0409699000

        JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
        tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
        huollot/korjaukset!

        BMW E&F sarjaan.
        Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
        8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
        AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

        Comment

        • jp_olli
          Bimmer Rookie
          • Feb 2009
          • 101
          • Kalajoki

          #5
          Kunnollinen pesu vaatii kunnolliset työvälineet ja pesuaineet onnistuakseen. On tullut tehtyä useisiin autoihin.
          Autoelektroniikan huoltoa
          Teho-optimointeja
          Varaosia pikselikorjauksiin
          www.sercap.fi
          044-0760422

          Comment

          • Dabbler
            Bimmer Rookie
            • Aug 2010
            • 102
            • Lpr

            #6
            Originally posted by Kissvesala View Post
            Eihän tämä rakettitiedettä ole, mutta homman saa tehtyä puolessa tunnissa irrottamalla koko putken ja rälläköimällä luukun pöntön yläpuolelle. Kaiken lisäksi suodatinpanos säilyy Ehjänä ja jotku jopa maksaa niistä
            Kaikilla vaan ei ole hitsausvehkeitä tai taitoa saada luukku takaisin ehjäksi

            Comment

            • 03R6
              Bimmer Rookie
              • Sep 2005
              • 153
              • Kotka

              #7
              Minulla olisi 1 kpl ehjä, mutta tukossa oleva hiukkassuodatin joutavana. E61 520 d:stä kotoisin. Eli auton alla oleva erillinen dpf. Privalla voi kysellä jos tarvetta jollakulla. Pesua siis vaatii.

              Comment

              • Mlatvala
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2003
                • 3553
                • Kuopio

                #8
                Etkö meinaa ohjelmoida polttoja pois autosta ?
                E61 535d alkuunsa viritetty.

                Comment

                • Saarikoski
                  R.I.P.
                  • Feb 2005
                  • 726
                  • KOKKOLA

                  #9
                  Nythän tuo tosiaan polttelee turhaan tuolla ja antaa vikakoodia.
                  Omassa on pöntön sisälle hitsattu paksuseinämäinen putki vielä kuminoiden vähentäniseks. Tältä foorumilta löytyy oulustakin varmasti kaveri joka saa sopuhintaan poltot pois ja samalla tietysti auton kulkupuolen ihmismäiseks.
                  Last edited by Saarikoski; 23-03-2015, 14:53.

                  Comment

                  • Caravaanari
                    Newbiemmer
                    • Nov 2014
                    • 3
                    • Oulu

                    #10
                    Originally posted by Mlatvala View Post
                    Etkö meinaa ohjelmoida polttoja pois autosta ?
                    Tuntuu tuo pois konffaus olevan saman hintaista kuin ns. "Stage 1" viritys eli 400 - 600€. Mielelläänhän tuon polton pois laittaisi, kun hinta vaan olisi kohtuullinen. Eipä tuo poltto mua haittaa, muutama litra sinne tänne. Liekö tuolla pöntön tyhjentämisellä mitään negatiivisia vaikutuksia, jos tässä vaan ajelee menemään? Laittakaapa viestiä, jos tiedätte kuka noita edullisesti konffaa Oulun, Tornion tai Kuopion alueella.
                    -2005 bmw e61 530d touring
                    -2001 bmw e39 520i touring

                    Comment

                    • Kissvesala
                      Moderator
                      • Jun 2010
                      • 3110
                      • Liminka

                      #11
                      Samanlainen hommahan se on poistaa se generointi kun lastutus eli samalla vaivalla sinne saa löylyä lisää. Toki jos ihan välttämättä haluat pelkän polton pois niin väännetään hinta kohalleen.
                      Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
                      Kissvesala.fi
                      Priva tai o443424479

                      Comment

                      • mikkod
                        BTCF Member
                        • Aug 2007
                        • 5202
                        • Stadi

                        #12
                        Originally posted by Caravaanari View Post
                        Tuntuu tuo pois konffaus olevan saman hintaista kuin ns. "Stage 1" viritys eli 400 - 600€. Mielelläänhän tuon polton pois laittaisi, kun hinta vaan olisi kohtuullinen. Eipä tuo poltto mua haittaa, muutama litra sinne tänne. Liekö tuolla pöntön tyhjentämisellä mitään negatiivisia vaikutuksia, jos tässä vaan ajelee menemään? Laittakaapa viestiä, jos tiedätte kuka noita edullisesti konffaa Oulun, Tornion tai Kuopion alueella.
                        Suosittelen löylyä lisää samalla saa dpf polton ja egr pois pelistä.

                        Originally posted by Kissvesala View Post
                        Samanlainen hommahan se on poistaa se generointi kun lastutus eli samalla vaivalla sinne saa löylyä lisää. Toki jos ihan välttämättä haluat pelkän polton pois niin väännetään hinta kohalleen.
                        Jyrkiltä saa kaikki palvelut yhdeltä läppäriltä
                        Helkama S3000
                        Myydään kutosen alustaosia
                        This message has been deleted by Dualfun. Reason: doni sanoi että topikki rönsyilee ja poistin oman viestin hardilla

                        Turvasana on sitten "PEHMEÄ JÄNIS"

                        Comment

                        • terhakka
                          Newbiemmer
                          • Jan 2011
                          • 22
                          • Jyväskylä

                          #13
                          Originally posted by Kissvesala View Post
                          Eihän tämä rakettitiedettä ole, mutta homman saa tehtyä puolessa tunnissa irrottamalla koko putken ja rälläköimällä luukun pöntön yläpuolelle. Kaiken lisäksi suodatinpanos säilyy Ehjänä ja jotku jopa maksaa niistä
                          Täältä löytyis yksi joka jopa voisi ko. työstä maksaa jos toimenpiteen jälkeen auto toimii menee katsastuksesta läpi. Tai jos satut täältä Keski-Suomesta jobkun vinkin heittää, kuka näitä myös pystyy duunaa niin kiitollisin mielin ota lisä infoa vastaan. Boschin laitteistolka ei saanut pakko polttoa päälle. Lienee jo liian tukossa?

                          Comment

                          • HTK12
                            BTCF Member
                            • Jul 2011
                            • 10941
                            • Joensuu

                            #14
                            Originally posted by terhakka View Post
                            Täältä löytyis yksi joka jopa voisi ko. työstä maksaa jos toimenpiteen jälkeen auto toimii menee katsastuksesta läpi. Tai jos satut täältä Keski-Suomesta jobkun vinkin heittää, kuka näitä myös pystyy duunaa niin kiitollisin mielin ota lisä infoa vastaan. Boschin laitteistolka ei saanut pakko polttoa päälle. Lienee jo liian tukossa?
                            Onhan moottorinlämmöt kunnossa? Joskus joutuu jatkuvasti ajossa nollaamaan koodeja, että polton saa päälle. Se ei riitä, että pistää pelkän pakkopoltto pyynnön päälle, jos vikakoodia ehtii tulla ennen polttoa. Jonkun foorumilaisen kanssa homma onnistuu.
                            e39 540iA E85

                            Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                            Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                            Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                            Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                            INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                            Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎