Announcement

Collapse
No announcement yet.

E61 nytkyttää kylmänä tyhjäkäynnillä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Mnederst
    Bimmer Rookie
    • Sep 2014
    • 88
    • Espoo

    E61 nytkyttää kylmänä tyhjäkäynnillä

    Dieseleissä on tätä ongelmaa ollut, mutta entä bensakoneet?

    Oma auto on 523i (LCI -08) joka alkoi nytkyttää ja heiluttaa kierroksia äsken, kun käynnistin koneen kylmänä. Puolen tunnin motarilenkin jälkeen ongelma katosi.

    Voisiko tämä liittyä siihen, että eilen ajoin kunnollisen karstanpoistolenkin? Kierrokset olivat yli puoli tuntia yli 3000:ssa. Sellaisen jälkeen luulisi, että käynti olisi nimenomaan mahdollisimman tasaista ja siistiä.
  • Maili
    BTCF Member
    • Aug 2011
    • 446
    • E-pohjanmaa

    #2
    Itellä tuo katosi redlinen bensa järjestelmän putsaus aineella. Usa:n bmw suosittelee tuota jatkuvaan käyttöön.
    Last edited by Maili; 23-03-2015, 21:59.
    E61 523lci -08, E36 328i touring-97, Fiat 100-90 Turbo
    Ex kalustoa: E39 520ia touring, E36 323 touring, E36 316, E30 316 , E30 318, E21 316 , E21 323 , Nissan 200SX S14A ym.

    Comment

    • Hakkapeliitta
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2014
      • 552
      • P-Sawo

      #3
      Mites noi polttoaineet, toimiiko bemarin bensat noilla Ekusi5-bensoilla?

      Kakkosauto 1.6FSI Golf ei siedä viinaa aivan samalla tapaa kuin omistajansa...alkaa nykimään kuin olisi vettä bensan seassa.

      annetaan BMW-osaa

      Comment

      • Mnederst
        Bimmer Rookie
        • Sep 2014
        • 88
        • Espoo

        #4
        Ysikasia on aina laitettu, tai V-power nitroa. Ei pitäisi olla siitä kiinni.

        Oliko se Redline tätä?

        Comment

        • Maili
          BTCF Member
          • Aug 2011
          • 446
          • E-pohjanmaa

          #5
          Joo , tuota se oli. Näillä koneilla on kai tapana karstata ja tuo voitelee myös noita suuttimiakin.
          E61 523lci -08, E36 328i touring-97, Fiat 100-90 Turbo
          Ex kalustoa: E39 520ia touring, E36 323 touring, E36 316, E30 316 , E30 318, E21 316 , E21 323 , Nissan 200SX S14A ym.

          Comment

          • Mnederst
            Bimmer Rookie
            • Sep 2014
            • 88
            • Espoo

            #6
            Äsken kokeilin ajoa ja sama ravistus jatkuu. Ihan kuin joku sylinteri olisi poissa pelistä. Kymmenen minuutin ajelun jälkeen käynti on täysin tasaista.

            Voisikohan tuo karstanpoistolenkkini olla syypää? Jos se on saanut jotakin skeidaa liikkeelle, joka katkoo sytytystä?

            Comment

            • MajorDrake
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2006
              • 7524
              • Jyväshyvä

              #7
              Vikakoodien lukuun. Puola todennäköisesti menossa,
              se oireilee ensin alakierroksilla, isommilla toimii OK...
              M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
              Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
              Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

              Comment

              • pertsa
                Bimmer Fanatic
                • Mar 2003
                • 219
                • Tampere

                #8
                Itsellä katosi samankaltainen nytkytys suuttimien vaihdolla. Nytkytteli kylmänä tyhjäkäynnillä ja pienillä kierroksilla. Hieman lämmettyä kävi moitteettomasti.
                G31 530dxA 2017
                ex:F11 530dA 2014 jatoba metallic
                ex:E61 530dA 2009 tiefsee blau
                ex:E60 525iA 2008 titan silber

                Comment

                • Mnederst
                  Bimmer Rookie
                  • Sep 2014
                  • 88
                  • Espoo

                  #9
                  Pullo Redlineä lorautettu tankkiin, saa nähdä auttaako mitään.

                  Vikakoodit on luettu viime viikolla, mutta valitettavasti tämä ongelma tuli vasta eilen.

                  Viime viikon vikakoodeissa kyllä näkyy 30E9, typpioksidikatalysaattori, vanheneminen. Voisikohan sillä olla jotakin tekemistä asian kanssa?

                  Comment

                  • cmug
                    Newbiemmer
                    • Dec 2013
                    • 15
                    • berlin

                    #10
                    Itse olen käyttänyt aina silloin tällöin (parikolme kertaa vuodessa) näitä:

                    530i E61 LCI 11/2007

                    Comment

                    • Mnederst
                      Bimmer Rookie
                      • Sep 2014
                      • 88
                      • Espoo

                      #11
                      No niin, ja tänä aamuna syttyi moottorin vikavalo. Eli ei voi olla pelkästä karstoittumisesta enää kiinni.

                      Varasin jo ajan Laakkoselle. Voikohan tässä sitä odotellessa tehdä itse mitään järkevää diagnostiikkaa?

                      Comment

                      • Hakkapeliitta
                        Bimmer Fanatic
                        • Mar 2014
                        • 552
                        • P-Sawo

                        #12
                        Ite ainakin epäilisin tuota kattia jos kerran vikakoodi tulee ja olisi oma auto.

                        annetaan BMW-osaa

                        Comment

                        • jake2710
                          Bimmer Fanatic
                          • May 2004
                          • 828

                          #13
                          Suuttimet yleensä jos tuntien odotuksen jälkeen käy huonosti.
                          Last edited by jake2710; 25-03-2015, 13:49.

                          Comment

                          • Mnederst
                            Bimmer Rookie
                            • Sep 2014
                            • 88
                            • Espoo

                            #14
                            Kyselinkin jo aikaisemmin Laakkoselta, onko suuttimia uusittu. Umpimielinen huoltokaveri ei kuitenkaan suostunut vastaamaan mitään muuta kuin että "ei ole avoimia aktioita".

                            Kokeilin eilen antaa auton seistä noin kaksi tuntia. Se ei vielä tuottanut käynnistysongelmia, mutta yön yli oli näköjää jo liikaa. Sopiiko tämä suutinongelmaan?

                            Luulisi, että katti ehtisi jäähtyä jo kahdessa tunnissa kokonaan ja ongelmat olisivat palanneet. Siksi epäilen, että vika olisi enemmänkin jossain lohkon alueella.

                            Comment

                            • Maili
                              BTCF Member
                              • Aug 2011
                              • 446
                              • E-pohjanmaa

                              #15
                              Noita suuttimiahan näihin on vaihdeltu. Kamppanja koskee jotain määrättyjä suuttimia. Näkee kait numerosta suuttimen päältä. Tuohon omaankin on edellisen omistajan aikana vaihdettu 3kpl suutinta, puolat ja vanoksen solenoidit. On kyllä suolaisen hintaisia nuo suuttimet. On täksi vuodeksi hinnatkin nousseet jos itse joutuu ne maksaa
                              E61 523lci -08, E36 328i touring-97, Fiat 100-90 Turbo
                              Ex kalustoa: E39 520ia touring, E36 323 touring, E36 316, E30 316 , E30 318, E21 316 , E21 323 , Nissan 200SX S14A ym.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎