En tainnut minäkään selvitä ilman suuttimien vaihtoa. Kävi jonkun viikkoa tosi hyvin kylmänä/ lämpimänä , mutta eilen ja tänä aamuna alkoi uudelleen pahemmasti kuin ennemmin. Vikakoodia ei ole tullut, mutta aika selvästi oireilee. Aloitan jumpan tulpilla ja puolilla ja jos ei tokene, siirrytään suuttimiin. Mistä noita korjattuja ootte ostaneet ja mihin hintaan? Meneekö noiden puolien vaihto ihan uudet vanhojen tilalle systeemillä ilman mitään kipinöinnin opettamisia? Pystyykös nuo suuttimet vaihtaa ihan kotikonstein?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E61 nytkyttää kylmänä tyhjäkäynnillä
Collapse
X
-
Eli käytännössä voin vaihtaa suuttimia myöten kaikki itte, mutta jonkun pitää saada tekemään se ilmoitus dme:lle. Mitä tuo dme:lle ilmoitus käytännössä tarkoittaa ja mitä siinä tehdään? Noi käytetyt suuttimet on käytännössä vain ultra pesty, testattu ja laitettu uudet tiivisteet. Englannista niitä sais, mutta taidan ostaa koko sarjan uusia.Last edited by Maili; 07-04-2015, 21:50.E61 523lci -08, E36 328i touring-97, Fiat 100-90 Turbo
Ex kalustoa: E39 520ia touring, E36 323 touring, E36 316, E30 316 , E30 318, E21 316 , E21 323 , Nissan 200SX S14A ym.
Comment
-
-
Originally posted by Maili View PostEli käytännössä voin vaihtaa suuttimia myöten kaikki itte, mutta jonkun pitää saada tekemään se ilmoitus dme:lle. Mitä tuo dme:lle ilmoitus käytännössä tarkoittaa ja mitä siinä tehdään? Noi käytetyt suuttimet on käytännössä vain ultra pesty, testattu ja laitettu uudet tiivisteet. Englannista niitä sais, mutta taidan ostaa koko sarjan uusia.
Linkki tarvittaviin osiin:
Samalla suutinten kanssa vaihdettiin suuttimille tulevat bensaputket (kuvassa osat 4 ja 5) ja tiivisteeet kaikkiin (osa 10). DME:lle kerrotaan jokaisen suuttimimen arvot (2).
Multa saat noi kolariautosta irroitetut omakustannehintaa eli 175€ postitettuna. Niissä on alin tiivisterengas ehjä ja hiukan karstaa kärjessä. Ne on pakattuna muovipussiin ja vähän käytetyn oloiset. Kuvia voin laittaa tarvittaessa.
Itse laittaisin ne autooni kun toiset tilaamani eivät oleet uudet ja suutinongelmat ilmeisesti koskee vanhemmalla valmistenumeroilla olevia suuttimia, jotka autostani nyt vaihdettiin.518D -20
+ 10 edellistä bemuu
+ 2 bemu mopoo
Comment
-
-
Koitan vielä tulpat ja puolat vaihtaa, jahka saan ne. Tuli ensimmäisen kerran vikakoodiakin 3 pytyn misfires, niin voi olla vielä mahdollista, että olis vain puola menossa. Jos ei tuolla tokene, sitten siirrytään suuttimien ihmettelyyn.E61 523lci -08, E36 328i touring-97, Fiat 100-90 Turbo
Ex kalustoa: E39 520ia touring, E36 323 touring, E36 316, E30 316 , E30 318, E21 316 , E21 323 , Nissan 200SX S14A ym.
Comment
-
-
Originally posted by Mnederst View PostKuinka paljon sulla on autossa mittarilukemaa? Mietin, kannattaisikohan maahantuojalta kysellä vastaantuloa asiassa. Kyseessä on kuitenkin selvä tyyppivika.E61 523lci -08, E36 328i touring-97, Fiat 100-90 Turbo
Ex kalustoa: E39 520ia touring, E36 323 touring, E36 316, E30 316 , E30 318, E21 316 , E21 323 , Nissan 200SX S14A ym.
Comment
-
-
Originally posted by Maili View PostTuossa on jo 209tkm mittarissa. Uskoisin , että kaikki päivitykset on kertaalleen tehty. Uskon kyllä aika vahvasti, että tässä on vain tulppa tai Puola mennyt. Se selviää tänään tai huomenna, kun osat on tullu. En löytäny tulppien vaihdosta dokumenttia ja jos niitä ei ole vaihdettu 60tkm sisällä, voi tulppa rikkoa puolan.518D -20
+ 10 edellistä bemuu
+ 2 bemu mopoo
Comment
-
-
Originally posted by Kössi745 View PostNiin ja mullahan on toi vajaa kone ja suuttimia löytyy 4 kpl kun sun tarve olisi 6.E61 523lci -08, E36 328i touring-97, Fiat 100-90 Turbo
Ex kalustoa: E39 520ia touring, E36 323 touring, E36 316, E30 316 , E30 318, E21 316 , E21 323 , Nissan 200SX S14A ym.
Comment
-
-
Originally posted by Kössi745 View PostMulla on vastaavaa jumppaa just menossa. Laitoin autooni huolletut suuttimet uusimmalla valmistenumerolla. Olin jo tilannut kolariautosta irroitetut tuolla samalla viimmeisimmä valmistenumerolla (13-53-7-589-048) kun huomasin saksassa 210€ hintaiset suuttimet, joiden luulin olevan uudet. Ne oli huolletut.
Linkki tarvittaviin osiin:
Samalla suutinten kanssa vaihdettiin suuttimille tulevat bensaputket (kuvassa osat 4 ja 5) ja tiivisteeet kaikkiin (osa 10). DME:lle kerrotaan jokaisen suuttimimen arvot (2).
Multa saat noi kolariautosta irroitetut omakustannehintaa eli 175€ postitettuna. Niissä on alin tiivisterengas ehjä ja hiukan karstaa kärjessä. Ne on pakattuna muovipussiin ja vähän käytetyn oloiset. Kuvia voin laittaa tarvittaessa.
Itse laittaisin ne autooni kun toiset tilaamani eivät oleet uudet ja suutinongelmat ilmeisesti koskee vanhemmalla valmistenumeroilla olevia suuttimia, jotka autostani nyt vaihdettiin.
Comment
-
-
Itselläni on -07 E60 ja vastaavanlaisia ongelmia.
Auto silloin tällöin, yleensä käynnistyksen jälkeen ja alle 2k kierroksilla, nykii hieman. Välillä nykiminen on voimakkaampaa. Tulee mieleen takavuodet kun antoi autolle ryyppyä liikaa.
Olen itse vielä töissä, mutta vaimo soitti juuri huoltoliikkeeseen jossa epäiltiin sytytystulppia. Lieneekö tämä kovin todennäköistä?
Itse olen täysi käsi auton huoltamisessa ja aika pahasti noiden pajojen armoilla, joten sillä lähdin kyselemään...
terv
Simo
edit: auto siis 530iA 120tkm ajettu 200kW
Comment
-
-
Mun autosta (valm. 11/07) viime viikolla vaihdetut oli kokonaan eri numerosarja xxx 37 03 eli ei ollenkaan tuohon nyt päättyvä xxx 48 xx sarjaa, jota nyt myydään.
Yleensähän aiemmat numerot on näkyvissä realoem.com osien listauksessa mutta näiden suuttimien kohdalla ei???518D -20
+ 10 edellistä bemuu
+ 2 bemu mopoo
Comment
-
Comment