Announcement

Collapse
No announcement yet.

E61 nytkyttää kylmänä tyhjäkäynnillä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Maili
    BTCF Member
    • Aug 2011
    • 446
    • E-pohjanmaa

    #31
    En tainnut minäkään selvitä ilman suuttimien vaihtoa. Kävi jonkun viikkoa tosi hyvin kylmänä/ lämpimänä , mutta eilen ja tänä aamuna alkoi uudelleen pahemmasti kuin ennemmin. Vikakoodia ei ole tullut, mutta aika selvästi oireilee. Aloitan jumpan tulpilla ja puolilla ja jos ei tokene, siirrytään suuttimiin. Mistä noita korjattuja ootte ostaneet ja mihin hintaan? Meneekö noiden puolien vaihto ihan uudet vanhojen tilalle systeemillä ilman mitään kipinöinnin opettamisia? Pystyykös nuo suuttimet vaihtaa ihan kotikonstein?
    E61 523lci -08, E36 328i touring-97, Fiat 100-90 Turbo
    Ex kalustoa: E39 520ia touring, E36 323 touring, E36 316, E30 316 , E30 318, E21 316 , E21 323 , Nissan 200SX S14A ym.

    Comment

    • jake2710
      Bimmer Fanatic
      • May 2004
      • 828

      #32
      taitaa noi korjatut olla dieseliin.

      Käytettyihin sitten kannattaa vaihtaa tiivisteet jne. Mutta suosiolla uudet ja samaa sarjaa.
      Saa käydä aika perseelleen ennen kuin vikavalo syttyy.

      Ei kai sentään puolille tarvitse opettaa mitään suuttimet sitten ilmoitetaan DME:lle

      Comment

      • Maili
        BTCF Member
        • Aug 2011
        • 446
        • E-pohjanmaa

        #33
        Eli käytännössä voin vaihtaa suuttimia myöten kaikki itte, mutta jonkun pitää saada tekemään se ilmoitus dme:lle. Mitä tuo dme:lle ilmoitus käytännössä tarkoittaa ja mitä siinä tehdään? Noi käytetyt suuttimet on käytännössä vain ultra pesty, testattu ja laitettu uudet tiivisteet. Englannista niitä sais, mutta taidan ostaa koko sarjan uusia.
        Last edited by Maili; 07-04-2015, 21:50.
        E61 523lci -08, E36 328i touring-97, Fiat 100-90 Turbo
        Ex kalustoa: E39 520ia touring, E36 323 touring, E36 316, E30 316 , E30 318, E21 316 , E21 323 , Nissan 200SX S14A ym.

        Comment

        • Kössi745
          Newbiemmer
          • Apr 2008
          • 28
          • Hyvinkää

          #34
          Originally posted by Maili View Post
          Eli käytännössä voin vaihtaa suuttimia myöten kaikki itte, mutta jonkun pitää saada tekemään se ilmoitus dme:lle. Mitä tuo dme:lle ilmoitus käytännössä tarkoittaa ja mitä siinä tehdään? Noi käytetyt suuttimet on käytännössä vain ultra pesty, testattu ja laitettu uudet tiivisteet. Englannista niitä sais, mutta taidan ostaa koko sarjan uusia.
          Mulla on vastaavaa jumppaa just menossa. Laitoin autooni huolletut suuttimet uusimmalla valmistenumerolla. Olin jo tilannut kolariautosta irroitetut tuolla samalla viimmeisimmä valmistenumerolla (13-53-7-589-048) kun huomasin saksassa 210€ hintaiset suuttimet, joiden luulin olevan uudet. Ne oli huolletut.

          Linkki tarvittaviin osiin:


          Samalla suutinten kanssa vaihdettiin suuttimille tulevat bensaputket (kuvassa osat 4 ja 5) ja tiivisteeet kaikkiin (osa 10). DME:lle kerrotaan jokaisen suuttimimen arvot (2).

          Multa saat noi kolariautosta irroitetut omakustannehintaa eli 175€ postitettuna. Niissä on alin tiivisterengas ehjä ja hiukan karstaa kärjessä. Ne on pakattuna muovipussiin ja vähän käytetyn oloiset. Kuvia voin laittaa tarvittaessa.

          Itse laittaisin ne autooni kun toiset tilaamani eivät oleet uudet ja suutinongelmat ilmeisesti koskee vanhemmalla valmistenumeroilla olevia suuttimia, jotka autostani nyt vaihdettiin.
          518D -20
          + 10 edellistä bemuu
          + 2 bemu mopoo

          Comment

          • Maili
            BTCF Member
            • Aug 2011
            • 446
            • E-pohjanmaa

            #35
            Koitan vielä tulpat ja puolat vaihtaa, jahka saan ne. Tuli ensimmäisen kerran vikakoodiakin 3 pytyn misfires, niin voi olla vielä mahdollista, että olis vain puola menossa. Jos ei tuolla tokene, sitten siirrytään suuttimien ihmettelyyn.
            E61 523lci -08, E36 328i touring-97, Fiat 100-90 Turbo
            Ex kalustoa: E39 520ia touring, E36 323 touring, E36 316, E30 316 , E30 318, E21 316 , E21 323 , Nissan 200SX S14A ym.

            Comment

            • Mnederst
              Bimmer Rookie
              • Sep 2014
              • 88
              • Espoo

              #36
              Kuinka paljon sulla on autossa mittarilukemaa? Mietin, kannattaisikohan maahantuojalta kysellä vastaantuloa asiassa. Kyseessä on kuitenkin selvä tyyppivika.

              Comment

              • Maili
                BTCF Member
                • Aug 2011
                • 446
                • E-pohjanmaa

                #37
                Originally posted by Mnederst View Post
                Kuinka paljon sulla on autossa mittarilukemaa? Mietin, kannattaisikohan maahantuojalta kysellä vastaantuloa asiassa. Kyseessä on kuitenkin selvä tyyppivika.
                Tuossa on jo 209tkm mittarissa. Uskoisin , että kaikki päivitykset on kertaalleen tehty. Uskon kyllä aika vahvasti, että tässä on vain tulppa tai Puola mennyt. Se selviää tänään tai huomenna, kun osat on tullu. En löytäny tulppien vaihdosta dokumenttia ja jos niitä ei ole vaihdettu 60tkm sisällä, voi tulppa rikkoa puolan.
                E61 523lci -08, E36 328i touring-97, Fiat 100-90 Turbo
                Ex kalustoa: E39 520ia touring, E36 323 touring, E36 316, E30 316 , E30 318, E21 316 , E21 323 , Nissan 200SX S14A ym.

                Comment

                • Kössi745
                  Newbiemmer
                  • Apr 2008
                  • 28
                  • Hyvinkää

                  #38
                  Originally posted by Maili View Post
                  Tuossa on jo 209tkm mittarissa. Uskoisin , että kaikki päivitykset on kertaalleen tehty. Uskon kyllä aika vahvasti, että tässä on vain tulppa tai Puola mennyt. Se selviää tänään tai huomenna, kun osat on tullu. En löytäny tulppien vaihdosta dokumenttia ja jos niitä ei ole vaihdettu 60tkm sisällä, voi tulppa rikkoa puolan.
                  Niin ja mullahan on toi vajaa kone ja suuttimia löytyy 4 kpl kun sun tarve olisi 6.
                  518D -20
                  + 10 edellistä bemuu
                  + 2 bemu mopoo

                  Comment

                  • Maili
                    BTCF Member
                    • Aug 2011
                    • 446
                    • E-pohjanmaa

                    #39
                    Originally posted by Kössi745 View Post
                    Niin ja mullahan on toi vajaa kone ja suuttimia löytyy 4 kpl kun sun tarve olisi 6.
                    Joo , niinpä on , harmi jos sattuis suuttimia tarviimaan. Tässä tapauksessa vajaa kone on parempi, aina vähemmällä kuntoon
                    E61 523lci -08, E36 328i touring-97, Fiat 100-90 Turbo
                    Ex kalustoa: E39 520ia touring, E36 323 touring, E36 316, E30 316 , E30 318, E21 316 , E21 323 , Nissan 200SX S14A ym.

                    Comment

                    • jake2710
                      Bimmer Fanatic
                      • May 2004
                      • 828

                      #40
                      Originally posted by Kössi745 View Post
                      Mulla on vastaavaa jumppaa just menossa. Laitoin autooni huolletut suuttimet uusimmalla valmistenumerolla. Olin jo tilannut kolariautosta irroitetut tuolla samalla viimmeisimmä valmistenumerolla (13-53-7-589-048) kun huomasin saksassa 210€ hintaiset suuttimet, joiden luulin olevan uudet. Ne oli huolletut.

                      Linkki tarvittaviin osiin:


                      Samalla suutinten kanssa vaihdettiin suuttimille tulevat bensaputket (kuvassa osat 4 ja 5) ja tiivisteeet kaikkiin (osa 10). DME:lle kerrotaan jokaisen suuttimimen arvot (2).

                      Multa saat noi kolariautosta irroitetut omakustannehintaa eli 175€ postitettuna. Niissä on alin tiivisterengas ehjä ja hiukan karstaa kärjessä. Ne on pakattuna muovipussiin ja vähän käytetyn oloiset. Kuvia voin laittaa tarvittaessa.

                      Itse laittaisin ne autooni kun toiset tilaamani eivät oleet uudet ja suutinongelmat ilmeisesti koskee vanhemmalla valmistenumeroilla olevia suuttimia, jotka autostani nyt vaihdettiin.
                      Index numero on ratkaiseva, ei niinkään osanumero.

                      Comment

                      • Kössi745
                        Newbiemmer
                        • Apr 2008
                        • 28
                        • Hyvinkää

                        #41
                        Originally posted by jake2710 View Post
                        Index numero on ratkaiseva, ei niinkään osanumero.
                        Eli viimeiset 2 nro? Mitkä niiden tulee olla?
                        518D -20
                        + 10 edellistä bemuu
                        + 2 bemu mopoo

                        Comment

                        • Mnederst
                          Bimmer Rookie
                          • Sep 2014
                          • 88
                          • Espoo

                          #42
                          Olisi varmaan pitänyt pyytää Laakkoselta vanhat suuttimet itselle. Ei olisi ollut paha rasti kokeilla niihin ultraäänipesua.

                          Comment

                          • jake2710
                            Bimmer Fanatic
                            • May 2004
                            • 828

                            #43
                            Originally posted by Kössi745 View Post
                            Eli viimeiset 2 nro? Mitkä niiden tulee olla?
                            Siinä on erikseen numero esim. -11

                            Comment

                            • kaartsi
                              Newbiemmer
                              • Apr 2015
                              • 3
                              • Helsinki

                              #44
                              Itselläni on -07 E60 ja vastaavanlaisia ongelmia.

                              Auto silloin tällöin, yleensä käynnistyksen jälkeen ja alle 2k kierroksilla, nykii hieman. Välillä nykiminen on voimakkaampaa. Tulee mieleen takavuodet kun antoi autolle ryyppyä liikaa.

                              Olen itse vielä töissä, mutta vaimo soitti juuri huoltoliikkeeseen jossa epäiltiin sytytystulppia. Lieneekö tämä kovin todennäköistä?

                              Itse olen täysi käsi auton huoltamisessa ja aika pahasti noiden pajojen armoilla, joten sillä lähdin kyselemään...

                              terv
                              Simo

                              edit: auto siis 530iA 120tkm ajettu 200kW

                              Comment

                              • Kössi745
                                Newbiemmer
                                • Apr 2008
                                • 28
                                • Hyvinkää

                                #45
                                Mun autosta (valm. 11/07) viime viikolla vaihdetut oli kokonaan eri numerosarja xxx 37 03 eli ei ollenkaan tuohon nyt päättyvä xxx 48 xx sarjaa, jota nyt myydään.

                                Yleensähän aiemmat numerot on näkyvissä realoem.com osien listauksessa mutta näiden suuttimien kohdalla ei???
                                518D -20
                                + 10 edellistä bemuu
                                + 2 bemu mopoo

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎