Announcement

Collapse
No announcement yet.

E61 nytkyttää kylmänä tyhjäkäynnillä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jake2710
    Bimmer Fanatic
    • May 2004
    • 828

    #46
    Originally posted by Kössi745 View Post
    Mun autosta (valm. 11/07) viime viikolla vaihdetut oli kokonaan eri numerosarja xxx 37 03 eli ei ollenkaan tuohon nyt päättyvä xxx 48 xx sarjaa, jota nyt myydään.

    Yleensähän aiemmat numerot on näkyvissä realoem.com osien listauksessa mutta näiden suuttimien kohdalla ei???
    Mikä niissä oli se index luku? Olikohan että alle 4 indexillä olevat menee tehtaan piikkiin.
    alkupään n53 niitä ainakin on ollut.


    edit. esim. tässä on index 8 (-08)

    Last edited by jake2710; 08-04-2015, 17:31.

    Comment

    • jake2710
      Bimmer Fanatic
      • May 2004
      • 828

      #47
      Originally posted by kaartsi View Post
      Itselläni on -07 E60 ja vastaavanlaisia ongelmia.

      Auto silloin tällöin, yleensä käynnistyksen jälkeen ja alle 2k kierroksilla, nykii hieman. Välillä nykiminen on voimakkaampaa. Tulee mieleen takavuodet kun antoi autolle ryyppyä liikaa.

      Olen itse vielä töissä, mutta vaimo soitti juuri huoltoliikkeeseen jossa epäiltiin sytytystulppia. Lieneekö tämä kovin todennäköistä?

      Itse olen täysi käsi auton huoltamisessa ja aika pahasti noiden pajojen armoilla, joten sillä lähdin kyselemään...

      terv
      Simo

      edit: auto siis 530iA 120tkm ajettu 200kW
      Onko ongelma "kylmänä" pidemmän seisottamisen jälkeen (esim. 8h)?

      Comment

      • Kössi745
        Newbiemmer
        • Apr 2008
        • 28
        • Hyvinkää

        #48
        Noi mun autossa ollee suuttimet on 03 indexillä.

        Pitänee aloittaa keskustelu BMW Suomen kanssa.
        Last edited by Kössi745; 08-04-2015, 18:32.
        518D -20
        + 10 edellistä bemuu
        + 2 bemu mopoo

        Comment

        • Maili
          BTCF Member
          • Aug 2011
          • 446
          • E-pohjanmaa

          #49
          Edit. Ilo loppui lyhyeen, kyllä se suutin ongelmaksi vain loppujen lopuksi kohdistui. Sama käynti jatkui uusilla kiluilla. Eli ostan nuo 1-3 suuttimet uudet, koska nuo 4-6 pytyn suuttimet on vain vuoden vanhat jotka entinen omistaja on vaihtanut. 3 pytyn suutin on nyt kaput,mutta eipä oikein noita kahta kannata jättää vaihtamatta.Suuttimien 1-3 loppu numerot oli-08 ja 4-6 -11.
          Last edited by Maili; 08-04-2015, 22:22.
          E61 523lci -08, E36 328i touring-97, Fiat 100-90 Turbo
          Ex kalustoa: E39 520ia touring, E36 323 touring, E36 316, E30 316 , E30 318, E21 316 , E21 323 , Nissan 200SX S14A ym.

          Comment

          • kaartsi
            Newbiemmer
            • Apr 2015
            • 3
            • Helsinki

            #50
            Originally posted by jake2710 View Post
            Onko ongelma "kylmänä" pidemmän seisottamisen jälkeen (esim. 8h)?
            Käytettiin auto tänään korjaamolla jossa luettiin vikakoodit, en ole itse päässyt dokumenttia vielä näkemään mutta ilmeisesti näiden perusteella joko suuttimet tai ne mainitut sytytystulpat. Pitää kuulemma oikeasti katsoa konepellin alle että selviää...

            Ja säännönmukaisesti ongelmaa ei ole, tuntuu tulevan aika satunnaisesti. Tänään esim ei ilmeisesti lainkaan...

            Comment

            • Maili
              BTCF Member
              • Aug 2011
              • 446
              • E-pohjanmaa

              #51
              Originally posted by kaartsi View Post
              Käytettiin auto tänään korjaamolla jossa luettiin vikakoodit, en ole itse päässyt dokumenttia vielä näkemään mutta ilmeisesti näiden perusteella joko suuttimet tai ne mainitut sytytystulpat. Pitää kuulemma oikeasti katsoa konepellin alle että selviää...

              Ja säännönmukaisesti ongelmaa ei ole, tuntuu tulevan aika satunnaisesti. Tänään esim ei ilmeisesti lainkaan...
              Voihan se olla tulppa tai Puola, mutta aika suurella todennäköisyydellä suutin.
              Samalla tavalla tuo minunkin auto oireilee ja suutin ongelmaksi paljastui.
              Mutta tapauskohtaisiahan nämä aina on.
              E61 523lci -08, E36 328i touring-97, Fiat 100-90 Turbo
              Ex kalustoa: E39 520ia touring, E36 323 touring, E36 316, E30 316 , E30 318, E21 316 , E21 323 , Nissan 200SX S14A ym.

              Comment

              • Mnederst
                Bimmer Rookie
                • Sep 2014
                • 88
                • Espoo

                #52
                Originally posted by Kössi745 View Post
                Noi mun autossa ollee suuttimet on 03 indexillä.

                Pitänee aloittaa keskustelu BMW Suomen kanssa.
                Oletko jo kysynyt vastaantuloa?

                Comment

                • Maili
                  BTCF Member
                  • Aug 2011
                  • 446
                  • E-pohjanmaa

                  #53
                  Edit .asia selvisikin jo.
                  Last edited by Maili; 10-04-2015, 14:46.
                  E61 523lci -08, E36 328i touring-97, Fiat 100-90 Turbo
                  Ex kalustoa: E39 520ia touring, E36 323 touring, E36 316, E30 316 , E30 318, E21 316 , E21 323 , Nissan 200SX S14A ym.

                  Comment

                  • kaartsi
                    Newbiemmer
                    • Apr 2015
                    • 3
                    • Helsinki

                    #54
                    Originally posted by Maili View Post
                    Voihan se olla tulppa tai Puola, mutta aika suurella todennäköisyydellä suutin.
                    Samalla tavalla tuo minunkin auto oireilee ja suutin ongelmaksi paljastui.
                    Mutta tapauskohtaisiahan nämä aina on.
                    Suuttimet vaihtoon ja kallis remppa. Tuli sentään myyjä yli puolella kustannuksissa vastaan...

                    Comment

                    • Mnederst
                      Bimmer Rookie
                      • Sep 2014
                      • 88
                      • Espoo

                      #55
                      Paljonko tuli hintaa koko roskalle? Oliko merkkiliikkeestä ostettu auto?

                      Mulla myyjä maksoi 2700 euron rempasta alle tonnin, vaikka auto on vuoden uudempi ja vain 82 tkm ajettu. Tänään lähtee vaatimus + dokumentit Kuluttajariitalautakuntaan, saa nähdä mikä on heidän linjauksensa.

                      Comment

                      • Kössi745
                        Newbiemmer
                        • Apr 2008
                        • 28
                        • Hyvinkää

                        #56
                        Originally posted by Mnederst View Post
                        Äsken kokeilin ajoa ja sama ravistus jatkuu. Ihan kuin joku sylinteri olisi poissa pelistä. Kymmenen minuutin ajelun jälkeen käynti on täysin tasaista.

                        Voisikohan tuo karstanpoistolenkkini olla syypää? Jos se on saanut jotakin skeidaa liikkeelle, joka katkoo sytytystä?

                        Mulla on E46:ssa vastaavaa kun toin auton saksasta. Tuli vähän ajeltua reippaammin. Valoihin pysähtyessä sammahteli. oli kovettunutta öljytöhnää imupuolen nokka-akselin tunnisteanturissa. Toisessa E46:ssa vuoto ilmamäärän mittarin jälkeisessä haitarikumissa mutta oireet oli vielä pahemmat.
                        518D -20
                        + 10 edellistä bemuu
                        + 2 bemu mopoo

                        Comment

                        • Maili
                          BTCF Member
                          • Aug 2011
                          • 446
                          • E-pohjanmaa

                          #57
                          Eilen sain tuon oman kotteron kasaan,eli vaihtoon meni 3 suutinta, puolat ja tulpat. Aika helppo nuo on itse vaihtaa jos jonkinmoista ruuvaus kokemusta löytyy. Lähi korjaamolta kävi kaveri laittamassa dme:lle uudet arvot. Nyt auto käy kunnolla ja myös pieni nyppiminen kiihdytettäessä katosi. Nuo kolme muuta suutinta oli jo ennemmin vuoden sisällä vaihdettu. Eli kaikki kerralla vaihtoon jos oireita alkaa olemaan. Yksitelllen noita on aika hankala vaihtaa, ite kohdistin vian 3 pytyn suuttimelle, mutta huonoin olikin 1 pytyn suutin. Ainakin sillä perusteella, mitä lampulla suuttimen reijästä männän pintaa katsoi.
                          Last edited by Maili; 15-04-2015, 20:43.
                          E61 523lci -08, E36 328i touring-97, Fiat 100-90 Turbo
                          Ex kalustoa: E39 520ia touring, E36 323 touring, E36 316, E30 316 , E30 318, E21 316 , E21 323 , Nissan 200SX S14A ym.

                          Comment

                          • Maili
                            BTCF Member
                            • Aug 2011
                            • 446
                            • E-pohjanmaa

                            #58
                            Ei aivan täydelliseksi vieläkään tullut. Pari kertaa tehnyt ajon jälkeen ontumista tyhjäkäynnillä, mutta ei sellaista mitä oli noilla rikkinäisillä suuttimilla. Epäilen tuota korkeapaine pumppua tai matalapaine anturia. Pitää jossain välissä tsekata nuo bensan paineet. Mutta autolla toki ajettu tuon suutin remontin jälkeen yli 500km ja vain pari kertaa teki tuon aluksi ja muutoin kyllä pelannut normaalisti. Voi olla ihan ohi menevä juttu.
                            Mutta noita pumppuvikoja ja anturi vikoja näissä on kaikkien muiden vikojen lisäksi ollut
                            Last edited by Maili; 16-04-2015, 13:42.
                            E61 523lci -08, E36 328i touring-97, Fiat 100-90 Turbo
                            Ex kalustoa: E39 520ia touring, E36 323 touring, E36 316, E30 316 , E30 318, E21 316 , E21 323 , Nissan 200SX S14A ym.

                            Comment

                            • Maili
                              BTCF Member
                              • Aug 2011
                              • 446
                              • E-pohjanmaa

                              #59
                              Onko kukaan vaihtanut tuota korkeapaine pumppua? Pitääkö imusarja ottaa pakosta irti vai sopiiko vaihtamaan, kun purkaa laturin pois?
                              E61 523lci -08, E36 328i touring-97, Fiat 100-90 Turbo
                              Ex kalustoa: E39 520ia touring, E36 323 touring, E36 316, E30 316 , E30 318, E21 316 , E21 323 , Nissan 200SX S14A ym.

                              Comment

                              • Maili
                                BTCF Member
                                • Aug 2011
                                • 446
                                • E-pohjanmaa

                                #60
                                Itse itselleni vastaten, ei pysty vaihtamaan imusarja kiinni. Imusarjan irrotukseen löytyy hyvät ohjeet netin syövereistä ihan googlettamalla. Näyttää , että uusimman mallin suutin pitää imupuolen puhtaana. Oli helppo verrata, kun 3 suutinta on jo ennemmin vaihdettu ja 3 ihan hiljattain. Ero oli tosi suuri. Pumpun vaihdon yhteydessä kannattaa uusia myös matalapaine anturi.
                                Last edited by Maili; 28-06-2015, 13:54.
                                E61 523lci -08, E36 328i touring-97, Fiat 100-90 Turbo
                                Ex kalustoa: E39 520ia touring, E36 323 touring, E36 316, E30 316 , E30 318, E21 316 , E21 323 , Nissan 200SX S14A ym.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎