Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mukava ja laadukas alusta. Ei madallettu

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sjobbe
    Newbiemmer
    • Nov 2007
    • 25
    • Espoo

    Mukava ja laadukas alusta. Ei madallettu

    Moi

    Mitä laittaisitte E60 alle jos haluaa parempaa kun vakio mutta ei madallettua jousitusta? Onko sellaista vai pitääkö mennä perus iskareilla ja jousilla?

    * parempaa, eli pehmeä, progressiivinen jne...

    - Janne
    BMW e60 525iA
    BMW e34 518i
  • nevari
    BTCF Member
    • Apr 2008
    • 259
    • jyväskylä

    #2
    Ei kokemusta e60 mutta veikkaisin ettei huonone. Koni fsd iskunvaimentimet. omien kokemuksien mukaan mukavat.

    Comment

    • JKK
      Bimmer Enthusiast
      • May 2006
      • 2328
      • Uusimaa

      #3
      Originally posted by sjobbe View Post
      Moi

      Mitä laittaisitte E60 alle jos haluaa parempaa kun vakio mutta ei madallettua jousitusta? Onko sellaista vai pitääkö mennä perus iskareilla ja jousilla?

      * parempaa, eli pehmeä, progressiivinen jne...

      - Janne
      Ei kait noilla kriteereillä taida löytyä Konin FSD:lle edes kilpailijaa? Itsekin tilasin eilen sellaiset, jotka tulee tosin OEM-sport-jousien pariksi. Ainakin edellisessä Volvon V70:ssä olivat todella nappivalinta. Muuttivat V70:n lähtökohtaisesti kelvottoman vakioalustan nykyaikaiseksi ja turvallisen tuntuiseksi.
      BMW G30 545e M-Sport

      Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

      Comment

      • sjobbe
        Newbiemmer
        • Nov 2007
        • 25
        • Espoo

        #4
        Kiitos vastauksista. Nyt tutkimaan tuota ja koittaa löytää halvin myyjä
        BMW e60 525iA
        BMW e34 518i

        Comment

        • JKK
          Bimmer Enthusiast
          • May 2006
          • 2328
          • Uusimaa

          #5
          Tuolta tilasin itselleni:

          https://www.larkspeed.com

          Hyvä palvelu ja tavara löytyi suoraan heiltä varastosta. Toimituskulut suomeen 25 puntaa. Viikon päästä pääsee asentelemaan.

          Sen jälkeen vapautuu uudenveroinen Eibach/Sachs -setti.
          BMW G30 545e M-Sport

          Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

          Comment

          • sjobbe
            Newbiemmer
            • Nov 2007
            • 25
            • Espoo

            #6
            Originally posted by JKK View Post
            Tuolta tilasin itselleni:

            https://www.larkspeed.com

            Hyvä palvelu ja tavara löytyi suoraan heiltä varastosta. Toimituskulut suomeen 25 puntaa. Viikon päästä pääsee asentelemaan.

            Sen jälkeen vapautuu uudenveroinen Eibach/Sachs -setti.


            685e + 19e postit löyty saksasta
            Last edited by sjobbe; 05-04-2015, 14:25.
            BMW e60 525iA
            BMW e34 518i

            Comment

            • 325E
              Bimmer Enthusiast
              • May 2006
              • 1227
              • LAHTI

              #7
              Iskunvaimentimet, Jouset ja Kallistuken vakaajat

              Alusta muodostuu kolmesta elementistä Iskareista, Jousista ja Kallistuksen vakaajista. Jos muutat omaasi joksikin muuksi kuin sinulla on , on noiden kolmen elementin oltava balanssissa.




              Originally posted by sjobbe View Post
              Moi

              Mitä laittaisitte E60 alle jos haluaa parempaa kun vakio mutta ei madallettua jousitusta? Onko sellaista vai pitääkö mennä perus iskareilla ja jousilla?

              * parempaa, eli pehmeä, progressiivinen jne...

              - Janne

              Comment

              • _nixu_
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2006
                • 8973
                • Kellokoski

                #8
                Yleensä jengi kyllä vaihtaa noi eibachit m-sporttien tilalle ajomukavuuden nimissä, mutta :think
                E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                Comment

                • JKK
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2006
                  • 2328
                  • Uusimaa

                  #9
                  Originally posted by 325E View Post
                  Alusta muodostuu kolmesta elementistä Iskareista, Jousista ja Kallistuksen vakaajista. Jos muutat omaasi joksikin muuksi kuin sinulla on , on noiden kolmen elementin oltava balanssissa.
                  Justiisa tästä syystä mulle on tulossa alkuperäiset M-Sport -kallistuksenvakaajat myös Ovat jo matkalla ruotsista kotiovelle...

                  Autossa on nyt Eibachin ProKit -jouset/Sachsin vakiotolpat/vakiovakaajat. Tämä paketti on ajotuntumaltaan tosi mukava ajettava, mutta "alustafriikkinä" huomaan että ohuimmat vakiovakaajat on tässä yhtälössä "heikoin lenkki", jonka huomaa sivuttaisheitoissa. Jättäisin tuon nykyisen tolppapaketin autoon tuollaisenaan, mutta ikääntyneisiin silmiini tuo Eibachien alustan korkeus on liian matala (350mm navasta). Orggisjouset on käsittääkseni n.365mm, joka tuntuu omaan makuuni asiallisemmalta. Tämä voi kuullostaa tällä foorumilla oudolta, mutta näin se vaan on. Sikäli harmi, kun Eibachit todellakin on mukavat ajella noiden vakio-sachsien kanssa.

                  Tosin jos tulevat M-Sport -jouset painuu samaan 350mm tasoon, saatan heittää vielä FSD:eiden kaveriksi nämä nykyiset Eibachit. Tämän vuoksi olen kysellyt useaan kertaan jos joku jaksaisi mitata omasta autostaan tarkan mitan M-Sport-jousien etupään korkeuden suhteen.... Tai SportSuspension-alustasta, koska siinä on sama jousi. Aika vähän on ollut innokkuutta tämän suhteen...
                  BMW G30 545e M-Sport

                  Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

                  Comment

                  • koz-528
                    Bimmer Fanatic
                    • May 2008
                    • 339
                    • Ylivieska

                    #10
                    Voin käydä mittaamassa kun vielä pari saunakaljaa tässä otan ensin
                    f11 520 da m-sport
                    ex e61 530 da
                    ex e39 530 da
                    ex e38 725 tdsa
                    ex e39 528i m5-look

                    Comment

                    • koz-528
                      Bimmer Fanatic
                      • May 2008
                      • 339
                      • Ylivieska

                      #11
                      355mm edessä. Sport suspension settings alusta.
                      f11 520 da m-sport
                      ex e61 530 da
                      ex e39 530 da
                      ex e38 725 tdsa
                      ex e39 528i m5-look

                      Comment

                      • JKK
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2006
                        • 2328
                        • Uusimaa

                        #12
                        Originally posted by koz-528 View Post
                        355mm edessä. Sport suspension settings alusta.
                        Jeps, kiitoksia paljon Ovat siis korkeudeltaan samaa tasoa kuin Eibachin ProKit. Pistää miettimään että kannattaako sittenkään asentaa niitä originaaleja sport-jousia...
                        BMW G30 545e M-Sport

                        Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

                        Comment

                        • 325E
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2006
                          • 1227
                          • LAHTI

                          #13
                          Oikein oivalettu eli tietoinen olet...

                          Minkä mallisen vakaajat tilasit, itse laitoin E60 530D LCI malliin M5 Touring LCI vakaajat paksuudet etu 28mm ja taka 20mm. Näitä asiuoista kannattaa miettiä.




                          Originally posted by JKK View Post
                          Justiisa tästä syystä mulle on tulossa alkuperäiset M-Sport -kallistuksenvakaajat myös Ovat jo matkalla ruotsista kotiovelle...

                          Autossa on nyt Eibachin ProKit -jouset/Sachsin vakiotolpat/vakiovakaajat. Tämä paketti on ajotuntumaltaan tosi mukava ajettava, mutta "alustafriikkinä" huomaan että ohuimmat vakiovakaajat on tässä yhtälössä "heikoin lenkki", jonka huomaa sivuttaisheitoissa. Jättäisin tuon nykyisen tolppapaketin autoon tuollaisenaan, mutta ikääntyneisiin silmiini tuo Eibachien alustan korkeus on liian matala (350mm navasta). Orggisjouset on käsittääkseni n.365mm, joka tuntuu omaan makuuni asiallisemmalta. Tämä voi kuullostaa tällä foorumilla oudolta, mutta näin se vaan on. Sikäli harmi, kun Eibachit todellakin on mukavat ajella noiden vakio-sachsien kanssa.

                          Tosin jos tulevat M-Sport -jouset painuu samaan 350mm tasoon, saatan heittää vielä FSD:eiden kaveriksi nämä nykyiset Eibachit. Tämän vuoksi olen kysellyt useaan kertaan jos joku jaksaisi mitata omasta autostaan tarkan mitan M-Sport-jousien etupään korkeuden suhteen.... Tai SportSuspension-alustasta, koska siinä on sama jousi. Aika vähän on ollut innokkuutta tämän suhteen...

                          Comment

                          • JKK
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2006
                            • 2328
                            • Uusimaa

                            #14
                            Originally posted by 325E View Post
                            Minkä mallisen vakaajat tilasit, itse laitoin E60 530D LCI malliin M5 Touring LCI vakaajat paksuudet etu 28mm ja taka 20mm. Näitä asiuoista kannattaa miettiä.
                            Juu mä mietiskelin noita M5-vakaajia myös, kun niitäkin oli ruotsissa tarjolla useita settejä. Otin kuitenkin nuo toiseksi jäykimmät M-Sport-tangot, jotka on paksuudeltaan 25,5mm/16,0mm. Auto on kuitenkin "kevytkeulainen" 520dA, johon tulee pehmeänpuoleiset Konin FSD:t. Joten pelkäsin että jäykimmät M5-tangot olisivat saattaneet viedä vakaajat liian jäykiksi suhteessa muuhun alustaan. M-Sport -tangoilla takapään tangon paksuus lisääntyy kuitenkin 3mm alkuperäiseen verrattuna. Originaalit vakiotangothan on 24,6/13,0mm.

                            Ja sitten välimallina olisi ollut vielä "SportSuspension"-tangot, jotka on 25,0/13,6mm. Niiden ero standardeihin on kuitenkin niin marginaalinen että tokkopa tuota edes huomaisi käytännössä?

                            Eli normiautoihin näitä on virallisesti kolmea eri paksuutta riippuen alustan varustekoodista. Ja neljäntenä "custom" -vaihtoehtona sitten M5:sen vakaajat (28mm/20mm), mitkä sulla ilmeisesti on. Miltä ne muuten tuntuu käytännössä? Ne on kuitenkin todella radikaalisti paksummat kuin standardit. Eikös vakaajien pidä olla jäykkyydeltään jotakuinkin balanssissa muun jousituksen kanssa?

                            Toisaalta katselin viikko sitten eräästä Audin A6 3,0TDi S-Linesta, että siinä on normina todella jykevän näköiset vakaajatangot. Samaa luokkaa kuin M5:ssa.
                            Last edited by JKK; 09-04-2015, 06:15.
                            BMW G30 545e M-Sport

                            Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

                            Comment

                            • 325E
                              Bimmer Enthusiast
                              • May 2006
                              • 1227
                              • LAHTI

                              #15
                              Alustaa Vakaaja asiaa...28mm ja 20mm, E60 530D

                              Tuosta alustasta tuli sopivan pintapehmeä (ei paukuta kaivon kansissa) ja kun tulee mutkaan, niin tulee tautisen kova kallistuksenvakaimen antama tuki, laittaa hymyn naamalle ja toimii ei puske edes liikenneympyrässä renkaat vaan vikisee ja kääntuu nöyrästi mihin kuski sitä vie. Eihän tämäkään kori ja kone paina juuri enempää kuin sinunkaan, voin suositella tätä vakaaja kokonaisuutta eli, mallia Etu 28mm ja Taka 20mm ne on M5 Touring vakaajia. Niin iskarini on Sport mallia merkiltään Sach ja jouset sen Sport mallin mukaiset.

                              Tuossa M5 mallissa Sedan Takavakaaja on 18mm ja Touringin 20mm. Vakaajien päätehtävä on kallistelun rajoittaminen , omassa olevilla osilla alustasta tuli sellainen unelma joka on tosiaan pintapehmeä ja sitten kun rankasee on Racing meininki. Lahdesta yksi foorumilainen kävi luonani tutustumassa tähän tekemääni alustaan ja kehtui tätä lopputulosta. Jos hän lukee tätä kommentoikoon itse kokemaansa tuntumaa millainen alustani on.

                              Tietysti alustan pitää olla balansissa alustan kokonaisuuteen , kun täällä monesti lukee kun joku on laittanut alustan ainoastaan tekemällä Jousi ja Iskari remontin he kommentoivat lopputulosta, että ei kallistele ja silloin voi sanoa jos kallistelu on laitettu kuriin Iskarilla Jousilla, se silloin on päin persettä. Pitää tietää mikä minkäkin alustan osan tehtävä on ja pitää muistaa kallistelun hoitaa Kallistuksenvakaaja, ei jousi ja iskari. Jousi ottaa auton pitkittäisen massan vastaan ja iskari vaimentaa jousen heilahduksen taajuuden vaimentaen sen miellyttäväksi juuri siten kuin se halutaan toimivan. Aikoinaan tehdessäni Ralli alustaa on säädettävä iskarin ventiilejä siten, että ne toimivat auton jousen kanssa yhteen ja tuossa kompensiossa alustasta tuli monesti sellainen, että auto nousi ilmaan nyppylältä ja silti auto oli hyvin hallittavissa, no tämä on tästä asiasta hieman sivuutettua asiaa ja tärkeintä on tietää mitä tekee. Tieton on valtaa, on vaan kiva osata asioita ja täällä vaan kukoistaa itseoppimisen tieto ja ulkonäkö ja tontissa olo on ensijijainen asia joka monelle riittää ja senhän ymmärtää kun ei olla autoalan ammattilaisia.


                              Originally posted by JKK View Post
                              Juu mä mietiskelin noita M5-vakaajia myös, kun niitäkin oli ruotsissa tarjolla useita settejä. Otin kuitenkin nuo toiseksi jäykimmät M-Sport-tangot, jotka on paksuudeltaan 25,5mm/16,0mm. Auto on kuitenkin "kevytkeulainen" 520dA, johon tulee pehmeänpuoleiset Konin FSD:t. Joten pelkäsin että jäykimmät M5-tangot olisivat saattaneet viedä vakaajat liian jäykiksi suhteessa muuhun alustaan. M-Sport -tangoilla takapään tangon paksuus lisääntyy kuitenkin 3mm alkuperäiseen verrattuna. Originaalit vakiotangothan on 24,6/13,0mm.

                              Ja sitten välimallina olisi ollut vielä "SportSuspension"-tangot, jotka on 25,0/13,6mm. Niiden ero standardeihin on kuitenkin niin marginaalinen että tokkopa tuota edes huomaisi käytännössä?

                              Eli normiautoihin näitä on virallisesti kolmea eri paksuutta riippuen alustan varustekoodista. Ja neljäntenä "custom" -vaihtoehtona sitten M5:sen vakaajat (28mm/20mm), mitkä sulla ilmeisesti on. Miltä ne muuten tuntuu käytännössä? Ne on kuitenkin todella radikaalisti paksummat kuin standardit. Eikös vakaajien pidä olla jäykkyydeltään jotakuinkin balanssissa muun jousituksen kanssa?

                              Toisaalta katselin viikko sitten eräästä Audin A6 3,0TDi S-Linesta, että siinä on normina todella jykevän näköiset vakaajatangot. Samaa luokkaa kuin M5:ssa.
                              Last edited by 325E; 10-04-2015, 11:08.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎