E61 LCI tasonsäädön taivastelua

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Hessu Hopo
    Newbiemmer
    • Dec 2014
    • 29
    • Tornio

    E61 LCI tasonsäädön taivastelua

    Miten tuon tasonsäädön pitäisi toimia. Aika-ajoin olen huomannut, että toinen puoli on 2-3 senttiä alempana, kun olen siirtänyt auton muhkuraiselta pihalta talliin. Aamulla töihin ajellessa kompura surauttaa sen jokseenkiin suoraan.

    Kärenkaita vaihtaessa kuskin puoli jäi varmaan vielä reilummin ylemmäs ja taas aamulla ensimmäisen ajokilometrin aikana kompura pärähti ja auto melko suorassa.

    Näyttäähän tuossa tosin olevan nytkin noin sentin ero, eli kuskin puoli ylempänä. Auto on tosin parkissa muhkuraisella alustalla.

    Mitään vikailmoituksia ei ole tasonsäädöstä, eikä muustakaan. Toimiiko siis oikein ja kuuluuko asiaan vai pitäiskö jonkin sortin kalibrointia suunnitella?
    Mercedes
  • ///THe
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2009
    • 842
    • Espoo

    #2
    Originally posted by Hessu Hopo View Post
    Miten tuon tasonsäädön pitäisi toimia. Aika-ajoin olen huomannut, että toinen puoli on 2-3 senttiä alempana, kun olen siirtänyt auton muhkuraiselta pihalta talliin. Aamulla töihin ajellessa kompura surauttaa sen jokseenkiin suoraan.

    Kärenkaita vaihtaessa kuskin puoli jäi varmaan vielä reilummin ylemmäs ja taas aamulla ensimmäisen ajokilometrin aikana kompura pärähti ja auto melko suorassa.

    Näyttäähän tuossa tosin olevan nytkin noin sentin ero, eli kuskin puoli ylempänä. Auto on tosin parkissa muhkuraisella alustalla.

    Mitään vikailmoituksia ei ole tasonsäädöstä, eikä muustakaan. Toimiiko siis oikein ja kuuluuko asiaan vai pitäiskö jonkin sortin kalibrointia suunnitella?
    Vuotoa apparinpuolen venttiilissä (tai jossain sen puolen piirissä). Päästää seistessä painetta pois ja sitten liikkeelle lähdettäessä korjaa oikeaan korkeuteen nostamalla painetta.
    X5 F15 ///Msport
    CRX 2gen +25psi

    Comment

    • Hessu Hopo
      Newbiemmer
      • Dec 2014
      • 29
      • Tornio

      #3
      Mutta kun... eikö sen pitäis valua alas päivän aikana, jos vuotais? Käytän sitä keskiviikkona huollossa. Jos ne osais tarkistaa asian.

      Originally posted by ///THe View Post
      Vuotoa apparinpuolen venttiilissä (tai jossain sen puolen piirissä). Päästää seistessä painetta pois ja sitten liikkeelle lähdettäessä korjaa oikeaan korkeuteen nostamalla painetta.
      Mercedes

      Comment

      • Dabbler
        Bimmer Rookie
        • Aug 2010
        • 102
        • Lpr

        #4
        Painiskelen lähes samanlaisen ongelman kanssa ei lci malli minulla, kompura saattaa käydä lähtiessä pihalta ja 5 kilometrin jälkeen määränpäässä parkkeeratessa käy taas, yleensä kompura saattaa käydä useamman kerran reissulla jos sattuu parkkeerauksia olemaan, asiaa tutkittu mm. merkkiliikkeessä, ei vuotoa (pidetty yön yli teipit kaarissa) ja kalibroivat myös tason sekä ajoivat anturit koko skaalan, toimivat kuulemma normaalisti. Itse vaihdoin myös venttiilipaketin kompuraan ei vaikutusta, lisäksi kompuran saa käymään kun pomputtaa autoa takakontista, eli aivan kuin säätö olisi liian "herkkä". V...u näitä vehkeitä.

        Comment

        • Hakkapeliitta
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2014
          • 552
          • P-Sawo

          #5
          Mikäs siinä on sitten vikana?

          Jollei pussit tyhjene, ei tule herjoja ja kompura pärisee niin eikö kaikki ole ok?

          annetaan BMW-osaa

          Comment

          • Dabbler
            Bimmer Rookie
            • Aug 2010
            • 102
            • Lpr

            #6
            Originally posted by Hakkapeliitta View Post
            Mikäs siinä on sitten vikana?

            Jollei pussit tyhjene, ei tule herjoja ja kompura pärisee niin eikö kaikki ole ok?
            Ei pärissyt kompura ennen noin herkästi, saako muut kompuran käymään pomputtamalla takakontista vaikka jalalla tai istumalla reippaammin, johan tuo kuluttaa kompuraa kun pitää jatkuvasti huudattaa.

            Comment

            • Hessu Hopo
              Newbiemmer
              • Dec 2014
              • 29
              • Tornio

              #7
              Originally posted by Hakkapeliitta View Post
              Mikäs siinä on sitten vikana?

              Jollei pussit tyhjene, ei tule herjoja ja kompura pärisee niin eikö kaikki ole ok?
              Meikäpojalla menee kaikkien keksintöjen kans aina samanlaiseksi neuroottiseksi millimetrin mittailuksi... luonnevika :( Mahdollisesti tuossa minun autossa ei mitään vikaa olekaan. Mutta miksi se pumppaa toisinaan ittensä vinoon ja renkaat reilusti eri tasoon. Tuo tapahtuu parkissa ollessa (epätasaisella alustalla), jos esim keula on vinossa ja kuskin rengas kuopassa. Oikenee yleensä vasta ajoon lähdettäessä, eli pelkkä talliin auton siirtäminen ei aina riitä käynnistämään kompuraa, vaikka autossa on selkeä ryhtivirhe. Ei siis ole kovinkaan herkkä käynnistymään ja silloin kun käy, niin muutama sekunti riittää ja auto on suoristettu. Nyt kun kävin autoilemassa ja se oli kaupungissa asfalttiparkissa... aika tasanen siis, niin äkkiä mittailin, että aika hyvin tasossa. Ehkä siinä pieni ero saattoi olla, mutta tässä pitäis varmaan käyttää sitä kirvesmiehen mittatarkkuutta +- sentti.
              Mercedes

              Comment

              • veku
                Bimmer Enthusiast
                • May 2005
                • 6327
                • P-Pohjanmaa

                #8
                Kyllä Hessu Hopon auto taitaa täysin kunnossa olla.
                Jos ei hälyjä näytölle tule niin raakaa ajoa vaan
                F11 M550D
                E39 M5
                F26 3.0 Da M-Sport
                E61 535D M-Sport

                Comment

                • Hessu Hopo
                  Newbiemmer
                  • Dec 2014
                  • 29
                  • Tornio

                  #9
                  Originally posted by veku View Post
                  Kyllä Hessu Hopon auto taitaa täysin kunnossa olla.
                  Jos ei hälyjä näytölle tule niin raakaa ajoa vaan
                  Niin se varmaan on Ei tuu hälyjä.

                  Käykää nyt jotku muutki mittailemassa niitä renkaan ja kaaren välejä ja löytäkää edes puolen sentin ero, niin johan Hessua helpottaa
                  Mercedes

                  Comment

                  • markok
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2002
                    • 3018
                    • Kuopio

                    #10
                    Originally posted by Hessu Hopo View Post
                    Niin se varmaan on Ei tuu hälyjä.

                    Käykää nyt jotku muutki mittailemassa niitä renkaan ja kaaren välejä ja löytäkää edes puolen sentin ero, niin johan Hessua helpottaa
                    Ei todellakaan kannata puolen sentin tarkkuudella mittailla Harvoin tuo millilleen on suorassa ja taitaa normaali asetus olla se, että kuskin puoli on puoli senttiä ylempänä. Ilmeisesti suunniteltu siten, että auto on suorassa kun kuljettaja istuu sisään. Pysäköintipaikan tasaisuus vaikuttaa mittoihin aika paljonkin. Yhden kulman tunkkauksen jälkeen korkeus voi olla ihan mitä tahansa ennenkuin auton käynnistää. Jos mittailla haluat niin mittaa paljonko perä tippuu vuorokaudessa. Jos perä ei laske eikä varoituksia tule niin ei tosiaan kannata huolestua... Tai ehkä sen verran pitäisi kaikkien huolestua, että tarkastaa sen imuputken kunnon joka on tyyppivika näissä jos ei vielä ole tarkastettu/uusittu.
                    BMW 530iA Touring -05

                    Comment

                    • Hessu Hopo
                      Newbiemmer
                      • Dec 2014
                      • 29
                      • Tornio

                      #11
                      Originally posted by markok View Post
                      Ei todellakaan kannata puolen sentin tarkkuudella mittailla Harvoin tuo millilleen on suorassa ja taitaa normaali asetus olla se, että kuskin puoli on puoli senttiä ylempänä. Ilmeisesti suunniteltu siten, että auto on suorassa kun kuljettaja istuu sisään. Pysäköintipaikan tasaisuus vaikuttaa mittoihin aika paljonkin. Yhden kulman tunkkauksen jälkeen korkeus voi olla ihan mitä tahansa ennenkuin auton käynnistää. Jos mittailla haluat niin mittaa paljonko perä tippuu vuorokaudessa. Jos perä ei laske eikä varoituksia tule niin ei tosiaan kannata huolestua... Tai ehkä sen verran pitäisi kaikkien huolestua, että tarkastaa sen imuputken kunnon joka on tyyppivika näissä jos ei vielä ole tarkastettu/uusittu.
                      Kiitos kiitos! Tämä viesti laskia pulssia edelleen Onhan tämä vähän noloa, mutta mullahan on menossa vasta tutustuminen tähän upeaan autoon. Imuputken kunnosta en ole vielä älynnyt olla huolissani, kun auto on noinkin uusi (5 vuotias). Hyvähän se olis tietty tarkastaa.
                      Mercedes

                      Comment

                      • veku
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2005
                        • 6327
                        • P-Pohjanmaa

                        #12
                        Originally posted by Hessu Hopo View Post
                        Kiitos kiitos! Tämä viesti laskia pulssia edelleen Onhan tämä vähän noloa, mutta mullahan on menossa vasta tutustuminen tähän upeaan autoon. Imuputken kunnosta en ole vielä älynnyt olla huolissani, kun auto on noinkin uusi (5 vuotias). Hyvähän se olis tietty tarkastaa.
                        Mitkä ihmeen imuputket..mulla oli +7 vuotta/+200tkm kaksi eri E61:stä(530d ja 535d) enkä tuommoisesta ole kuullut.

                        Varmaan se akun maadoitus+läpivienti eka joka kannattaa nyt tsekata (tulipalovaara)
                        Last edited by veku; 20-04-2015, 20:46. Reason: imuputki= kompurassa ???
                        F11 M550D
                        E39 M5
                        F26 3.0 Da M-Sport
                        E61 535D M-Sport

                        Comment

                        • Hakkapeliitta
                          Bimmer Fanatic
                          • Mar 2014
                          • 552
                          • P-Sawo

                          #13
                          Originally posted by veku View Post
                          Mitkä ihmeen imuputket..mulla oli +7 vuotta/+200tkm kaksi eri E61:stä(530d ja 535d) enkä tuommoisesta ole kuullut.

                          Varmaan se akun maadoitus+läpivienti eka joka kannattaa nyt tsekata (tulipalovaara)
                          Imuputkella varmaan tarkoitetaan kompuralle menevää ilmaputkea, josta se suodattimen kautta ilmansa imeskelee. Alkuperäinen letku on hapero ja murenee iän myötä. Sitten menee suodattimen ohi paskaa kompuraan ja rikkoo sen.

                          annetaan BMW-osaa

                          Comment

                          • markok
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2002
                            • 3018
                            • Kuopio

                            #14
                            Originally posted by Hakkapeliitta View Post
                            Imuputkella varmaan tarkoitetaan kompuralle menevää ilmaputkea, josta se suodattimen kautta ilmansa imeskelee. Alkuperäinen letku on hapero ja murenee iän myötä. Sitten menee suodattimen ohi paskaa kompuraan ja rikkoo sen.
                            Juuri tätä tarkoitin. Omassa yhdeksän vuotta vanhassa oli täysin poikki hapertunut letku. En tiedä kauanko tuo on kuraa sisäänsä vetänyt. Kompura ei ole enää läheskään yhtä tehokas kuin täysin kunnossa oleva, mutta en ole vielä vaihtanut kun ei koodia anna.
                            BMW 530iA Touring -05

                            Comment

                            Working...
                            X