Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60/61 Kysymyksiä ja vastauksia V

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Supa
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2005
    • 7597
    • Järvenpää

    530d -03. Vuoden vanha dieselsuodatin mennyt tukkoon ja kun purin kenno oli ihan musta.
    Voiko olla että jostain pääsisi moottoriöljyä paluupuolta pitkin tankkiin? Eikai sentään? :think
    - E90 320i LCI M-sport -09
    - Porsche Boxster 987 2.7 -07

    Comment

    • Supa
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2005
      • 7597
      • Järvenpää

      Jarrutehostin vuotaa ja pihisee aika voimakkaasti. Onko tyypillistä että pettää jostain saumasta? Muilla vastaavaa?
      - E90 320i LCI M-sport -09
      - Porsche Boxster 987 2.7 -07

      Comment

      • heifetz
        Bimmer Fanatic
        • May 2015
        • 429
        • Finland

        Haluan parantaa halogeeni -projektiovaloja toukassani. Onko kukaan asentanut keltaisten tavis-halogeenien tilalle valkoiset Nightbreakerit? Näyttääkö hölmöltä? Jos joltain löytyisi kuva miltä näyttää perus-keltaisten enkeli-silmien kera niin pistäkee jakoon.
        Ex. E61 525dA LCI Spacegrau Edition Fleet Plus
        Ex. E81 118d LCI Bluewater

        Comment

        • Kert
          Bimmer Rookie
          • Apr 2006
          • 108
          • Vantaa

          Miten takapuskurin parkkitutkat lähtee irti?
          Kädellä tuntuu että anturin kummalakin puolella on muoviset klipsit.
          Yritin levittää niitä klipsejä ja toisella kädellä painaa anturia ulkopuolelta sisään, mutta ei liiku mihinkään.
          Sattuisiko kellään olemaan takapuskuria irrallaan jossa olisi anturit kiinni ja vois ottaa kuvan kiinityksistä?
          Pitäisi yksi anturi vaihtaa mutta en jaksais koko puskuria irroittaa sen takia.
          Mulla on M-sport puskuri ja siitä kun ottaa sen alalipan pois, niin mahtuu aika hyvin kädet väliin. Anturin saisi varmaan irti puskuria irroittamatta, mutta kun ei näe mitään niin on vähän hankala.
          E60 525i (09/2004)
          Exät: Volvo V40 | Nissan Terrano | BMW E39 520i | BMW E34 535i | Honda CRX | VW Caravelle | Fiat Ritmo

          Comment

          • enins
            Bimmer Fanatic
            • Apr 2009
            • 513
            • Rauma

            Originally posted by Supa View Post
            Jarrutehostin vuotaa ja pihisee aika voimakkaasti. Onko tyypillistä että pettää jostain saumasta? Muilla vastaavaa?
            Jos se tehostimen alapuolella oleva vedenpoistoaukko on mennyt lehdistä yms. moskata tukkeeseen, jää tehostin vesikylpyyn ja ruostuu aikanaan puhki. Ainakin tämmöisistä tapauksista olen lukenut, muuta vuotoa en tiedä.
            Autokalusto: 320d f30

            Comment

            • Cunttory
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2004
              • 1772
              • Kuopio

              Originally posted by Kert View Post
              Miten takapuskurin parkkitutkat lähtee irti?
              Kädellä tuntuu että anturin kummalakin puolella on muoviset klipsit.
              Yritin levittää niitä klipsejä ja toisella kädellä painaa anturia ulkopuolelta sisään, mutta ei liiku mihinkään.
              Sattuisiko kellään olemaan takapuskuria irrallaan jossa olisi anturit kiinni ja vois ottaa kuvan kiinityksistä?
              Pitäisi yksi anturi vaihtaa mutta en jaksais koko puskuria irroittaa sen takia.
              Mulla on M-sport puskuri ja siitä kun ottaa sen alalipan pois, niin mahtuu aika hyvin kädet väliin. Anturin saisi varmaan irti puskuria irroittamatta, mutta kun ei näe mitään niin on vähän hankala.
              Muistaakseni klipseillä molemmin puolin. Piuha kulkee myös sitten kiinnikkeillä puskurissa, kuulostaa melko hankalalle ilman puskurin irrotusta vaihtaa, että kiinnikkeet pysyy ehjinä. Puskurinhan pikkuhommalla irrottaa ja asentaa ihan itsekseen.
              Kaikista Pierburgin tuotteista tulee iän myötä paskaa!

              Comment

              • Mik@
                BTCF Member
                • Jul 2010
                • 1413
                • Nurmes

                Originally posted by Kert View Post
                Miten takapuskurin parkkitutkat lähtee irti?
                Kädellä tuntuu että anturin kummalakin puolella on muoviset klipsit.
                Yritin levittää niitä klipsejä ja toisella kädellä painaa anturia ulkopuolelta sisään, mutta ei liiku mihinkään.
                Sattuisiko kellään olemaan takapuskuria irrallaan jossa olisi anturit kiinni ja vois ottaa kuvan kiinityksistä?
                Pitäisi yksi anturi vaihtaa mutta en jaksais koko puskuria irroittaa sen takia.
                Mulla on M-sport puskuri ja siitä kun ottaa sen alalipan pois, niin mahtuu aika hyvin kädet väliin. Anturin saisi varmaan irti puskuria irroittamatta, mutta kun ei näe mitään niin on vähän hankala.
                Siinä puskurin irroituksessa ei mene kuin 5-10min että kannattaa suosiolla se puskurinmuovi irroittaa. Ne klipsut millä tutkat on kiinni voi irrota puskurista.
                E61 520Da

                Comment

                • Kernwaffe
                  Bimmer Rookie
                  • Jul 2006
                  • 173
                  • Masku

                  MIkäs on tämö passkey jonka auto pyytää bluetoothia yhdistäessä?

                  Comment

                  • Fabsu
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2004
                    • 1754

                    Originally posted by Kernwaffe View Post
                    MIkäs on tämö passkey jonka auto pyytää bluetoothia yhdistäessä?
                    Kokeile 0000 tai 1234
                    AUDI e-tron Sportback Edition S line 55 quattro

                    ex: SEAT Leon ST 1.5 TGI FR -20, X5 xDrive 40e -16, 535iX M-Sport -12, e70 X5 3,0d sport -07, Mini John Cooper Works Coupe -12,
                    e60 530 xd M-sport -06, Mini Cooper S + JCW kit -02, e46 328i -98, e36 325i -91,
                    e30 318i -88

                    Comment

                    • jjanii
                      Bimmer Fanatic
                      • Apr 2012
                      • 629
                      • joensuu

                      pystyykö noita 61sen etuumpioita purkamaan? on nuo "linssit" sisältä aika kulahtaneet :think

                      Comment

                      • ohhoh
                        Bimmer Rookie
                        • Aug 2014
                        • 191
                        • .

                        Onko kellään ideoita?

                        Eli: parkkitutkat edessä ja takana. Mikään ei toiminut, 2 vikakoodia taka-antureilta: Vaihdoin kyseiset anturit uusiin -> Takana alkoi toimimaan normaalisti.

                        Etupää on edelleen ihan mykkä, mikään antureista ei pidä eloa eikä mitään vikakoodia tule. Mistä kannattaisi lähteä vikaa metsästämään?

                        Tossa vielä kuva livedataa, jos siitä jotain voi päätellä.
                        Attached Files

                        Comment

                        • böntti
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2011
                          • 2855
                          • Tampere

                          Olisiko mahdollista että etututkat on koodattu pois, tai autoon on vaihdettu käytetty pdc-moduuli jossa on koodattuna vain takatutkat?
                          -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
                          -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
                          -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
                          -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

                          -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

                          Comment

                          • Harzzu
                            Newbiemmer
                            • May 2012
                            • 21

                            löytyykö keneltäkään ylimääräistä CCC yksikköä, vai mistä niitä vois saada järkevään hintaan?

                            Comment

                            • ohhoh
                              Bimmer Rookie
                              • Aug 2014
                              • 191
                              • .

                              Originally posted by böntti View Post
                              Olisiko mahdollista että etututkat on koodattu pois, tai autoon on vaihdettu käytetty pdc-moduuli jossa on koodattuna vain takatutkat?
                              Katsoin millaiset asetukset oli päällä ja näytti olevan ihan kohdallaa. En tiedä onko modulia koskaan vaihdettu, tuskin kun auton valmistusvuosi täsmäsi modulissa olevan vuoden kanssa.

                              Kokeilin käyttää modulin irti, löin auton tulille ja sammutin, jonka jälkeen kytkin palikan takaisin kiinni ja kappas, etututkat alkoivat pitämään särinää, vaikkakin todella hiljaista verrattuna takatutkiin. Etummaiset eivät tunnista mitään auton näytölle/piippaa mistään, eivätkä anna myöskään mitään vikakoodia.

                              Onko nyt vain todettava että kaikki 4 ovat sen verran toimintakykyisiä, että eivät anna vikakoodia, mutta eivät silti tunnista mitään?
                              Eli toisin sanoen entisiä

                              Comment

                              • böntti
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2011
                                • 2855
                                • Tampere

                                Tutkat tai ohjainlaite varmaankin rikki. Rikkinäisistä johdoista pitäisi tulla vikakoodi. Rikkinäiset tutkat ei aina anna koodia. Jos sulla on ncs expert niin eihän siinä mitään menetä jos kokeilee koodata pdc:n ja headunitin uusiksi, varustelistan mukaan. Jos haluat jumpata niin jonku takatutkan vois myös siirtää eteen ja katsoa että miten käy.
                                Last edited by böntti; 25-07-2015, 16:53.
                                -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
                                -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
                                -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
                                -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

                                -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎