Announcement

Collapse
No announcement yet.

E61 uudet takajarrulevyt ja palat lämpenee

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • AnttiMH
    Bimmer Rookie
    • Oct 2013
    • 146
    • Esbo

    E61 uudet takajarrulevyt ja palat lämpenee

    Missäköhän on vika? Uudet osat ovat Zimmermann osia, jarrut kuumenevat, ja haisevat.

    Alkuun oli jopa tärinää kun lämpeni liikaa 5-6km, sitten se rauhoittui, mutta n 35km ajoa, niin sen jälkeen oli takajarrut kuumina....


    Häviääkö itsestään, vai pitääkö viedä takaisin huoltoon?

    Kiitos.
  • JP-76
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2009
    • 1060
    • Kanta-Häme

    #2
    Liukutapit jääny puhdistamatta tai sitten on uralle kuluneet -> vaihtokunnossa.

    Myös männät on hyvä herkistellä jarrurempan yhteydessä, onko tehty?

    Muutenkin noi satulat pitäis putsata kunnolla eikä moni nyrkkipaja jaksa nähdä vaivaa :(

    P.s. Kannattaa tarkistaa vielä nestesäiliön pinta, ettei ois liikaa nestettä nyt järjestelmässä jos on painettu vaan satulat väkisellä sisään eikä oo tarkistettu nesteitä...
    Last edited by JP-76; 28-04-2015, 18:41.
    Kalusto:
    BMW 550i xDrive -14
    BMW S1000R -17
    Toyota Proace -15

    Comment

    • AnttiMH
      Bimmer Rookie
      • Oct 2013
      • 146
      • Esbo

      #3
      Originally posted by JP-76 View Post
      Liukutapit jääny puhdistamatta tai sitten on uralle kuluneet -> vaihtokunnossa.

      Myös männät on hyvä herkistellä jarrurempan yhteydessä, onko tehty?

      Muutenkin noi satulat pitäis putsata kunnolla eikä moni nyrkkipaja jaksa nähdä vaivaa :(

      P.s. Kannattaa tarkistaa vielä nestesäiliön pinta, ettei ois liikaa nestettä nyt järjestelmässä jos on painettu vaan satulat väkisellä sisään eikä oo tarkistettu nesteitä...
      Ok, kiitos. En tiedä toimenpiteistä varmuudella, levyt ja palat ja käsijarrun joku osa vaihdettu.

      Nyt ei lämpene eikä haise ihan niin pahasti, pari 7 km lenkkiä ajettu, sen alun 40 km jälkeen. Alkuun kyllä lämpesi aika helvetisti, ekat 30 km.

      Jos huomenna vielä vaivaa täytyy soittaa ja kysyä miksi lämpenee... Varmaan on vedetty mutkat suoriksi jossain kohdin?!

      Comment

      • WSE1
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2006
        • 3242
        • Suomusjärvi

        #4
        Originally posted by AnttiMH View Post
        Ok, kiitos. En tiedä toimenpiteistä varmuudella, levyt ja palat ja käsijarrun joku osa vaihdettu.

        Nyt ei lämpene eikä haise ihan niin pahasti, pari 7 km lenkkiä ajettu, sen alun 40 km jälkeen. Alkuun kyllä lämpesi aika helvetisti, ekat 30 km.

        Jos huomenna vielä vaivaa täytyy soittaa ja kysyä miksi lämpenee... Varmaan on vedetty mutkat suoriksi jossain kohdin?!
        Olisikohan käsijarrun säätö ollut liian tiukalla ja jäänyt laahaamaan...? Tai sitten männät tai liukutapit jumittavat; näistä aiheutuva lämpeneminen voi toki hävitä itsekseen kun palat / kengät hieman kuluvat mutta kannattaa silti olla huoltoon yhteydessä.

        Liukutappien ja satuloiden puhdistuksen nyt kyllä luulisi jokaisen vähänkään ammattiylpeyttä omaavan tekijän tekevän vaikka olisi kuinka kiire. Jos jarrunesteitä ei ole vaihdettu säännöllisesti niin männät kyllä saavat korroosiota osakseen, sen toki huomaa mäntiä sisään painaessa. Jos eivät painu sisään helpolla niin yleensä mistään herkistelystä ei ole mitään hyötyä vaan mäntä täytyy ottaa ulos ja hioa puhtaaksi tai uusia ja vaihtaa myös tiivistesarja.
        Last edited by WSE1; 30-04-2015, 09:16.

        Comment

        • AnttiMH
          Bimmer Rookie
          • Oct 2013
          • 146
          • Esbo

          #5
          Originally posted by WSE1 View Post
          Olisikohan käsijarrun säätö ollut liian tiukalla ja jäänyt laahaamaan...? Tai sitten männät tai liukutapit jumittavat; näistä aiheutuva lämpeneminen voi toki hävitä itsekseen kun palat / kengät hieman kuluvat mutta kannattaa silti olla huoltoon yhteydessä.

          Liukutappien ja satuloiden puhdistuksen nyt kyllä luulisi jokaisen vähänkään ammattiylpeyttä omaavan tekijän tekevän vaikka olisi kuinka kiire. Jos jarrunesteitä ei ole vaihdettu säännöllisesti niin männät kyllä saavat korroosiota osakseen, sen toki huomaa mäntiä sisään painaessa. Jos eivät painu sisään helpolla niin yleensä mistään herkistelystä ei ole mitään hyötyä vaan mäntä täytyy ottaa ulos ja hioa puhtaaksi tai uusia ja vaihtaa myös tiivistesarja.

          Käsijarrun säätö se vissiin oli jäänyt. Aamulla tuli kuntoon kun vein takaisin. Ongelman huomasi mm. kulutusmittarista, pieni laahaus, niin kulutus maantie/moottoritiellä n 8-9l/100, nyt oli jotain 6,5l/100km.

          Sanotaan että ennen kuin asiakkaalle auton luovuttaa, niin olisihan sen voinut tarkistaa että pyörät pyörii vapaasti, ja sen verran koeajaa että toteaa että jaarut toimii niin kuin pitää, ja ei laahaa....

          WSE1: Et ole enää Autorepairilla?

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎