Announcement

Collapse
No announcement yet.

535d alkoi savuttamaan uskomattomasti

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jakemon
    Bimmer Rookie
    • Apr 2009
    • 54
    • savonlinna

    535d alkoi savuttamaan uskomattomasti

    Elikkä nyt koneen vaihdon jälkeen ajettu noin 200-300km ja toiminut melko moitteettomasti ja tehot ollut normaalit. Tänään sitten vähän matka-ajoa missä kokeilin antaa koneelle pikkasen enemmän runtua niin parin kovemman vedon jälkeen tuntui että tehot hukassa ja sit ajelinkin pihoille rauhakseen. No sitten tupakoinnin jälkeen taas auto käyntiin niin pöllyyttää valkosta/sinistä savua aivan hulluna, pakko oli päästä syrjäseudulta kaupunkiin joten ajelin noin 25km todella rauhakseen noin 70-80km/h vauhtia ilman savua kun ei ahtoja nostettu ja ensimmäisiin liikennevaloihin pysähdyttyä niin savua taas niin perkeleesti putken päästä ja jopa konehuoneesta pakosarjan puolelta. Lämmöt kesti kesti hyvin normaali lukemissa tuossa savutuksen alettua.

    Enempää en tutkinu kun sammutin auton valoihin ja jätin kaupunkiin parkkiin, liekkö söi öljyä tuossa matkalla kuin paljon :think... Illalla tarkotus hinata auto talliin ja ruveta purkamaan.

    Oisko kellään visioita että onko ahtimien puolella vika vaiko jossain muualla, en uskaltanu enää käydä kokeilemaan että onko tehot hukassa että ei ainakaan siivet lennä ahtimelta hevonvittuun Olihan niissä turboissa kyllä jonkin verran väljää kun kasasin tuon uuden koneen mutta eivät oireilleet vanhan koneen kanssa millään tavalla joten jätin huollot myöhemmälle.
    Last edited by jakemon; 04-05-2015, 16:26.
    e61 535d
  • MajorDrake
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 7524
    • Jyväshyvä

    #2
    Huohottimen kumikalvo kannattaa tarkastaa ekana, mulla oli yhdessä LCI:ssä kalvon jousi kääntynyt poikittain ja välillä tuprutteli todella pahasti. Tosin ei ne konehuoneesta tulleet...
    M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
    Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
    Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

    Comment

    • jakemon
      Bimmer Rookie
      • Apr 2009
      • 54
      • savonlinna

      #3
      Originally posted by MajorDrake View Post
      Huohottimen kumikalvo kannattaa tarkastaa ekana

      Mites tuo huohotin homma toimii tossa, en oo yhtään perehtyny edes koneen vaihdon yhteydessä koko asiaan? :think
      e61 535d

      Comment

      • jakemon
        Bimmer Rookie
        • Apr 2009
        • 54
        • savonlinna

        #4
        No niin, sen verran keretty tutkimaan hutkimaan että isomman ahtimen kiinnityslaipan välistä ainakin tullut öljyä pihalle, öljyä oli hävinnyt "vähän" mittatikusta, ahtoputkissa ei näyttänyt äkkiseltään olevan öljyä normaalia enempää, välijjähdittimeen en ennättänyt katsella enempiä, vuotavasta egr-haitariputkesta oli roiskinut öljyä myöskin.

        Suuremmalta tunnekuohulta välttyen jätin purkamisen tältä illalta. Kannattaneeko nuo ahtimet nappasta pakosarjan kanssa pois vai mikä helpoin tie siihen hommaan?
        e61 535d

        Comment

        • Kesäromu
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2011
          • 228
          • Espoo

          #5
          Originally posted by MajorDrake View Post
          Huohottimen kumikalvo kannattaa tarkastaa ekana, mulla oli yhdessä LCI:ssä kalvon jousi kääntynyt poikittain ja välillä tuprutteli todella pahasti. Tosin ei ne konehuoneesta tulleet...
          Juu-u, tuo kannattais tsekata ihan ekana. Saattaa pukata öljyä pihalle "löysimmistä" paikoista kun ei pääse huohottamaan.
          F10 -11
          E21 315 -83

          Comment

          • jakemon
            Bimmer Rookie
            • Apr 2009
            • 54
            • savonlinna

            #6
            Purin huohottimen venttiilikopasta pois ja kalvo ja jousi vaikutti olevan paikoillaan niinkuin kuuluukin, laitoin sen kalvon kannen takaisin huohottimeen ja imin/puhaltelin siihen pikkunatsaan siinä kannen päällä, kalvon kuuluu ilmeisestikkin olla tiivis ja liikkua vain jousen salliman liikkeen?

            Tuleeko kellään muuta vielä mieleen mistä lähtisi tuota savutuksen syytä purkamaan, ajaa tuolla ei ehkä uskalla että katsoisi loppuuko savutus tai pääsisi testaamaan onko tehot oikeasti hukassa... Ahtimista ei minusta ole kuulunut mitään vakavampia ääniä kuin normaali vihellys tyhjällä putkella pakoputken päästä enimmäkseen.
            e61 535d

            Comment

            • pouri
              Bimmer Fanatic
              • Feb 2007
              • 370
              • 06 area

              #7
              Mikä siihen alkuperäiseen moottoriin tuli? Onko tuossa sitä vaaraa, että lähtee käymään öljyllä jos sitä tulee useammasta paikasta ulos. Yhden Mersun tiedän, joka alkoi savuttamaan imusarjan läpän taittuessa imusarjaan, sekin tuli kuntoon kun irrotti läpät ja tulppasi imusarjan.
              Diesel, fuel of satin man

              Comment

              • jakemon
                Bimmer Rookie
                • Apr 2009
                • 54
                • savonlinna

                #8
                Entisestä koneesta meni alakerrasta laakerit kappaleiksi, imusarjan läpät on poistettu että ei sieltä ainakaan johdu. Kai se on mahdollista että lähtee käymään öljyllä, mutta näillä näkymin vaikutti näillä purkamisilla että se ei ollut ahtoputkiin/imusarjalle öljyä työntänyt, varmaankin egr kautta sekin on mahdollista.
                e61 535d

                Comment

                • TommiT
                  Bimmer Rookie
                  • Mar 2015
                  • 81
                  • Äänekoski

                  #9
                  Ettei nyt vaan jompikumpi ahdin kuitenkin ole saanut siipeensä ja vuotaisi öljyt pakopuolen tiivisteestä pakoputkeen?
                  E61 535d M-Sport

                  Comment

                  • racediesel
                    BTCF Member
                    • Jun 2003
                    • 248
                    • porvoo

                    #10
                    moi
                    jos savuttaa moottorijarrussa ja joutokäynnillä-->kokeileppas ottaa "kaasuläpältä" liitin irti.
                    Ford Capri-69 3,0 turbo. 350hv ja 500nm 1986
                    Golf GTD-83 1,6d 120hv ja 350nm,1987
                    Golf GTI turbo-83 1,8 282hv ja 400nm 1,2bar , 1989
                    Opel corsa GSI turbo -89 1,6 235hv ja 350nm 1,3bar ,1996 100-200 10s
                    Opel corsa GSI turbo -89 616hv ja 740nm 1,8bar.12,4s 1/4 / 207km/h 100-200 4,5s. 0-1km 298km/h
                    BMW 330d-00 250hv ja 630nm
                    BMW 330D-05 vakio 2005
                    BMW 335DAT-07 361hv ja 780nm 2007-- 13,32 1/4 ja 235 topspeed
                    BMW 530DA-09 LCI n.320hv e60
                    BMW 535D Xdrive 2012 F11 447hv ja 870nm

                    Comment

                    • jakemon
                      Bimmer Rookie
                      • Apr 2009
                      • 54
                      • savonlinna

                      #11
                      Taas pientäpäivitystä tähän harrastukseen liittyen.

                      Elikkä pakoputkessa selkeästi havaittavissa jäähdytinnestettä, päästin egr-lämmönvaihtimen irti niin taitaa mennä siinä mötikässä nyt pakokaasut ja nesteet sekasin, kun puhaltaa vesipuolelle ja tukkii toisen vesireijän niin puhalluspaine karkaa pakopuolen rööreistä.

                      Onko tuon egr vaihtimen poistoon mitään oikotietä että siihen ei menisi enää nesteitä ja jos tukkisi pakopuolelta tulevan laipan, vai kannattaako siihen yrittää metsästää vaan uusi osa? Aikasempaan e60 530d kyselin samaa osaa niin tuntu olevan melko arvokas...:think
                      e61 535d

                      Comment

                      • suppari
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2006
                        • 4049
                        • Turku

                        #12
                        Tukkoon vaan ja ohjelmointi perään.
                        sigpic
                        P:0409699000

                        JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
                        tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
                        huollot/korjaukset!

                        BMW E&F sarjaan.
                        Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
                        8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
                        AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

                        Comment

                        • jakemon
                          Bimmer Rookie
                          • Apr 2009
                          • 54
                          • savonlinna

                          #13
                          Originally posted by suppari View Post
                          Tukkoon vaan ja ohjelmointi perään.

                          Vieläkun löytyisi se ohjelmoija läheltä, leima mennä tupsahtaa ihan kohta umpeen ja ei kehtais vikavalon kanssa tarjota konttorille...
                          Vaihtimelle menevät vesiletkut jo tulppasinkin, enää pikkuhitsaus operaatio siihen pakosarjalle tulevaan natsaan niin testaillaan että mikä paikka seuraavana remontissa.

                          Pysyykö itse egr-venttiili kiinni jos tulppaan sen alipaineletkun ennen ohjelmointia?
                          e61 535d

                          Comment

                          • kaismat
                            Bimmer Rookie
                            • Dec 2014
                            • 139
                            • kuopio

                            #14
                            Originally posted by jakemon View Post
                            Vieläkun löytyisi se ohjelmoija läheltä, leima mennä tupsahtaa ihan kohta umpeen ja ei kehtais vikavalon kanssa tarjota konttorille...
                            Vaihtimelle menevät vesiletkut jo tulppasinkin, enää pikkuhitsaus operaatio siihen pakosarjalle tulevaan natsaan niin testaillaan että mikä paikka seuraavana remontissa.

                            Pysyykö itse egr-venttiili kiinni jos tulppaan sen alipaineletkun ennen ohjelmointia?
                            Pysyy kiinni. Itsellä e60 530d -03 ja ei syty vikavaloja vaikka alipaineletku irti ja tulpattu.

                            Comment

                            • Hene-82
                              Newbiemmer
                              • Apr 2005
                              • 14
                              • kuopio

                              #15
                              Selviskö mikä tässä oli?

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎