Kiinteä vauhtipyörä kaksoimassan tilalle ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Hakkapeliitta
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2014
    • 552
    • P-Sawo

    Kiinteä vauhtipyörä kaksoimassan tilalle ?

    Tänä vuonna on kytkin ja vauhtipyöräremontti edessä.

    Olen alkanut harkitsemaan jäykkää vauhtipyörää tuon kaksoimassan tilalle. Yritin etsiä tietoa, olisko joku muutoksen tehnyt mutta palstalla puhuttiin vain E39:n kiinteistä vauhtipyöristä.

    Ruotsissa on firma, http://www.dli-teknik.se/ , joka tekee kaiken muun hyvän lisäksi myös kiinteitä vauhtipyöriä kaksoismassaversioiden tilalle.
    Mallista tekevät mihin vain, jollei heiltä mittoja jo valmiiksi hyllystä löydy.

    Mitä mieltä porukka on ?
    Kannattaako tätä tehdä, onko kokemuksia miten kytkintuntuma muuttuu jousien poistumisen jälkeen voimansiirtolinjasta ja kestääkö tuo aski?
    Nykyinen vauhtipyörä on alkuperäinen, kuten kytkinkin ja niillä on ajettu 281tkm tähän mennessä.
    Tuo kiinteä tietty menisi auton loppuiän...

    annetaan BMW-osaa
  • peto2
    BTCF Member
    • Jan 2007
    • 8278
    • Järvikylä (Nakkila)

    #2
    Originally posted by Hakkapeliitta View Post
    Tänä vuonna on kytkin ja vauhtipyöräremontti edessä.

    Olen alkanut harkitsemaan jäykkää vauhtipyörää tuon kaksoimassan tilalle. Yritin etsiä tietoa, olisko joku muutoksen tehnyt mutta palstalla puhuttiin vain E39:n kiinteistä vauhtipyöristä.

    Ruotsissa on firma, http://www.dli-teknik.se/ , joka tekee kaiken muun hyvän lisäksi myös kiinteitä vauhtipyöriä kaksoismassaversioiden tilalle.
    Mallista tekevät mihin vain, jollei heiltä mittoja jo valmiiksi hyllystä löydy.

    Mitä mieltä porukka on ?
    Kannattaako tätä tehdä, onko kokemuksia miten kytkintuntuma muuttuu jousien poistumisen jälkeen voimansiirtolinjasta ja kestääkö tuo aski?
    Nykyinen vauhtipyörä on alkuperäinen, kuten kytkinkin ja niillä on ajettu 281tkm tähän mennessä.
    Tuo kiinteä tietty menisi auton loppuiän...
    Ymmärränkö ihan oikein että suunnittelet laittavasi kovan vauhtipyörän ja kytkimen dieseliin?
    F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
    ex:
    E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
    Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
    Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
    Nakkaa privaa jos tarvetta.

    Comment

    • Hakkapeliitta
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2014
      • 552
      • P-Sawo

      #3
      Kova vauhtipyörä kyllä, vakiokytkimellä. En ymmärtänyt ehkä täysin kysymystä..

      Idea lähti kun näin Bavauton videon operaatiosta:

      Last edited by Hakkapeliitta; 07-05-2015, 00:17.

      annetaan BMW-osaa

      Comment

      • TeemuT
        Bimmer Fanatic
        • Jun 2007
        • 329
        • Muhos

        #4
        vaihdoin M52B28 (E36 ) kovan vauhtiksen. Samalla kyllä sitten vaihtui levy jousitetuksi koska jommassa kummassa tuo jousitus on kai oltava(asetelmassa tai levyssä) tai se on "yhtä puuta" sitten kokonaan.
        siinä muutos ainakin oli hyvä mutta tosiaan jos laitat jousittamattoman levynkin niin empä osaa sanoa miten se käytännössä sitten ?

        Vai löytyykö noihin jousitettu levykin jostain...
        -TT-
        F30 320d

        Comment

        • Hakkapeliitta
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2014
          • 552
          • P-Sawo

          #5
          Niin, 530d M57 306 D3-moottorille löytyy Sachsin sivuiltakin Performance kytkin mutta omaani ei löydy edes sitä. Performance ei ainakaan tässä tapauksessa ole värinävaimennettu.

          Olet siinä oikeassa, että jos kaksoismassavauhtis poistuu, täytyy kytkimestä löytyä se vaimennus.


          Linkissäkin puhutaan noista vaimennetuista, jousitetuista kytkimistä mutten tosiaan LUKilta tai Sachsilta ole niitä löytänyt.

          Dieseleihin näkyy löytyvän näitä performance-juttuja vähän huonommin, oli kyse sitten putkistoista, kytkimistä tai muista sellaisista.

          Harmi jos jää kytkimen saamisesta kiinni, olisin voinut tuosta vauhtiksesta kyllä luopua...

          annetaan BMW-osaa

          Comment

          • TeemuT
            Bimmer Fanatic
            • Jun 2007
            • 329
            • Muhos

            #6
            omaani meinasin laittaa jotain tuollaista kun tuo nykyinen antautuu.
            Ei ainakaan 1500 maksa



            225tkm ja vielä toimii (kop kop) 300/600nm kyllä syö sitä koko ajan
            -TT-
            F30 320d

            Comment

            • Hakkapeliitta
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2014
              • 552
              • P-Sawo

              #7
              No joo, LUKin vauhtis ja Sachsin kytkinpaketti yhteensä 600€ mutta kaikki tilpehöörät tohon päälle tuplaa hinnan. Aion samalla vaihtaa paljon osia kun tulee laatikko ja vauhtipyörä käytettyä irti.

              annetaan BMW-osaa

              Comment

              Working...
              X