Mistähän mahtaa johtua kun DS päällä vaihdot 1->2->3 nykäisee tosi rajusti, loput vaihteet vaihtuvat normaalisti. D ja M asetteella vaihteisto toimii normaalisti, ei nytkytä kierroksia eikä nopeutta tasaisessa vauhdissa. Autolla on ajettu 195tkm ja öljyt vaihdettu huuhtelemalla 5tkm sitten.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E61 535d lci nykii DS päällä
Collapse
X
-
Originally posted by Pöllö-öljy View PostMistähän mahtaa johtua kun DS päällä vaihdot 1->2->3 nykäisee tosi rajusti, loput vaihteet vaihtuvat normaalisti. D ja M asetteella vaihteisto toimii normaalisti, ei nytkytä kierroksia eikä nopeutta tasaisessa vauhdissa. Autolla on ajettu 195tkm ja öljyt vaihdettu huuhtelemalla 5tkm sitten.EX :
-E36 316
-E36 325
-E39 523
-E39 530dA M-Sportx2
-E60 525dA M-Sport x2
-E60 545i Matte white
-E53 x5
-E91 3xx
-
-
Kyllähän sen sportti asennossa kuuluukin vähän terävemmin vaihtaa mutta ei sen pitäisi mitenkään "repiä". En kyllä viittis kovin paljon vaivaantua asiasta jos d-asennolla pelaa OK...M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment
-
-
Lainataanpa tätä thrediä. Potilaana samanmoinen kiesi. Mulla DS:llä tulee todella helposti kengurumaista menoa, mutta muuten vaihdot toimii mielestäni hyvin. Esimerkiksi hidastaa risteykseen ja sitten painaa kaasua vähän rivakammin, saa todella helposti aika rajun kenguru efektin. Ei oikein tunnu normaalilta? Normi D:llä ei kenguru ongelmaa ole, mutta tulee välillä nykäisy vastaavassa tilanteessa. Vähän niinkuin D tarraisi kiinni vähän myöhään. Laatikon öljytaso ainakin pitäisi varmaan tarkastaa? Voimansiirron joku välys voisi kai tälläistä myös aiheuttaa esim. moottorin/vaihteiston tukikumi.E60 535dA LCI -07 M-sport
E39 530dAT -99 "M-sport"
Comment
-
-
Originally posted by MakeJ View PostLainataanpa tätä thrediä. Potilaana samanmoinen kiesi. Mulla DS:llä tulee todella helposti kengurumaista menoa, mutta muuten vaihdot toimii mielestäni hyvin. Esimerkiksi hidastaa risteykseen ja sitten painaa kaasua vähän rivakammin, saa todella helposti aika rajun kenguru efektin. Ei oikein tunnu normaalilta? Normi D:llä ei kenguru ongelmaa ole, mutta tulee välillä nykäisy vastaavassa tilanteessa. Vähän niinkuin D tarraisi kiinni vähän myöhään. Laatikon öljytaso ainakin pitäisi varmaan tarkastaa? Voimansiirron joku välys voisi kai tälläistä myös aiheuttaa esim. moottorin/vaihteiston tukikumi.
Ps. Jos ajotyyli on agressiivinen ja ajelet D:llä niin laatikko ottaa hätäsemmin vaihtavan moodin päälle ja kyyti ei ole pehmeää. Itse olen siiirtynyt ajamaan DS:llä niin laatikko ei "opi" pahoja tapoja tuolloin. Vaimon ajellessa autollani auto vaihtaa nätisti ja superpehmeästi..
Edit: Omalla autolla ajettu reilu 160tkm ja ei ole luonnollisesti uutta vastaava loota enää. Haluaisin kyllä nähdä miten lastutus ja dpfn poisto vaikuttaa automaatin toimintaan.Last edited by JarnoE36; 21-05-2015, 08:04.Jarppa
Toyota GT86
(330d Sport F31 N57 2014)
( 518d F10 2015 B47 Business Exclusive )
(330da E91 N57 LCI 2008 ///M-Sport)
( 530da E60 M57N2 2006)
( 520da E60 2006)
( 520 E39x3)
(E46x2)
(Z3)
Comment
-
-
Originally posted by MakeJ View PostLainataanpa tätä thrediä. Potilaana samanmoinen kiesi. Mulla DS:llä tulee todella helposti kengurumaista menoa, mutta muuten vaihdot toimii mielestäni hyvin. Esimerkiksi hidastaa risteykseen ja sitten painaa kaasua vähän rivakammin, saa todella helposti aika rajun kenguru efektin. Ei oikein tunnu normaalilta? Normi D:llä ei kenguru ongelmaa ole, mutta tulee välillä nykäisy vastaavassa tilanteessa. Vähän niinkuin D tarraisi kiinni vähän myöhään. Laatikon öljytaso ainakin pitäisi varmaan tarkastaa? Voimansiirron joku välys voisi kai tälläistä myös aiheuttaa esim. moottorin/vaihteiston tukikumi.
DPF mullakin tukossa ja poltto tuon tuosta päällä.
Comment
-
-
Jos on orkkis softat laatikossa niin saattaa tuo karkea vaihtaminen ja pieni "välys" ennen liikkeelle lähtöä johtua siitä. Itsellä 530d korjaantui
uusimmalla saatavilla olevalla softalla em. oireista.now. 530D E61 2005
ex. 325i A Touring 2004
Comment
-
-
Originally posted by jnj View PostItsellä aivan samat ongelmat. Ylöspäin vaihtaa ok, mutta pienemmälle välillä todella terävästi rykäisten. Ja risteykseen tullessa, kun kaasua taas painaa tuntuu, kuin voimansiirrossa olisi väljää. Kierrokset ehtii selvästi nousta ennen kuin vaihde kytkee päälle.
DPF mullakin tukossa ja poltto tuon tuosta päällä.Jaguar XF Sportbrake R-sport.
E39 523iA Oxfordgreen
Comment
-
Comment