Announcement

Collapse
No announcement yet.

E61 535d lci nykii DS päällä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Pöllö-öljy
    Newbiemmer
    • Apr 2015
    • 20
    • Kalajoki

    E61 535d lci nykii DS päällä

    Mistähän mahtaa johtua kun DS päällä vaihdot 1->2->3 nykäisee tosi rajusti, loput vaihteet vaihtuvat normaalisti. D ja M asetteella vaihteisto toimii normaalisti, ei nytkytä kierroksia eikä nopeutta tasaisessa vauhdissa. Autolla on ajettu 195tkm ja öljyt vaihdettu huuhtelemalla 5tkm sitten.
  • djs^
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2009
    • 1177
    • Mikkeli

    #2
    Originally posted by Pöllö-öljy View Post
    Mistähän mahtaa johtua kun DS päällä vaihdot 1->2->3 nykäisee tosi rajusti, loput vaihteet vaihtuvat normaalisti. D ja M asetteella vaihteisto toimii normaalisti, ei nytkytä kierroksia eikä nopeutta tasaisessa vauhdissa. Autolla on ajettu 195tkm ja öljyt vaihdettu huuhtelemalla 5tkm sitten.
    Onko aina tehnyt sitä? Omissa diiseleissä on kaikissa aina nykäissyt kun nostaa kierrokset niin isoiksi.
    EX :
    -E36 316
    -E36 325
    -E39 523
    -E39 530dA M-Sportx2
    -E60 525dA M-Sport x2
    -E60 545i Matte white
    -E53 x5
    -E91 3xx

    Comment

    • Pöllö-öljy
      Newbiemmer
      • Apr 2015
      • 20
      • Kalajoki

      #3
      On tehnyt aina mun aikana. Olen ajanut autolla vasta reilut 5tkm.

      Comment

      • MajorDrake
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2006
        • 7524
        • Jyväshyvä

        #4
        Kyllähän sen sportti asennossa kuuluukin vähän terävemmin vaihtaa mutta ei sen pitäisi mitenkään "repiä". En kyllä viittis kovin paljon vaivaantua asiasta jos d-asennolla pelaa OK...
        M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
        Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
        Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

        Comment

        • Pöllö-öljy
          Newbiemmer
          • Apr 2015
          • 20
          • Kalajoki

          #5
          Ok kiitos tiedosta. Eipä tuota sportti asentoa tule koskaan käytettyä suuren väännön takia joten ei sinänsä väliä vaikka nykii . Pisti vaan miettimään kun ei mikään muu auto ole tehnyt vastaavaa nykimistä millä olen ajanut.

          Comment

          • MakeJ
            BTCF Member
            • Jun 2005
            • 323
            • Hml

            #6
            Lainataanpa tätä thrediä. Potilaana samanmoinen kiesi. Mulla DS:llä tulee todella helposti kengurumaista menoa, mutta muuten vaihdot toimii mielestäni hyvin. Esimerkiksi hidastaa risteykseen ja sitten painaa kaasua vähän rivakammin, saa todella helposti aika rajun kenguru efektin. Ei oikein tunnu normaalilta? Normi D:llä ei kenguru ongelmaa ole, mutta tulee välillä nykäisy vastaavassa tilanteessa. Vähän niinkuin D tarraisi kiinni vähän myöhään. Laatikon öljytaso ainakin pitäisi varmaan tarkastaa? Voimansiirron joku välys voisi kai tälläistä myös aiheuttaa esim. moottorin/vaihteiston tukikumi.
            E60 535dA LCI -07 M-sport
            E39 530dAT -99 "M-sport"

            Comment

            • JarnoE36
              BTCF Member
              • Jun 2009
              • 253
              • Uusimaa

              #7
              Originally posted by MakeJ View Post
              Lainataanpa tätä thrediä. Potilaana samanmoinen kiesi. Mulla DS:llä tulee todella helposti kengurumaista menoa, mutta muuten vaihdot toimii mielestäni hyvin. Esimerkiksi hidastaa risteykseen ja sitten painaa kaasua vähän rivakammin, saa todella helposti aika rajun kenguru efektin. Ei oikein tunnu normaalilta? Normi D:llä ei kenguru ongelmaa ole, mutta tulee välillä nykäisy vastaavassa tilanteessa. Vähän niinkuin D tarraisi kiinni vähän myöhään. Laatikon öljytaso ainakin pitäisi varmaan tarkastaa? Voimansiirron joku välys voisi kai tälläistä myös aiheuttaa esim. moottorin/vaihteiston tukikumi.
              Omasta autostani olen huomannut että polttaa DPF:ää aika usein ja silloin D:lläkin ajelu ei ole mitään pehmeää vaan vaihdot aika ylhäällä ja nykiviä. Huomannut autosta tullessa ulos että käry on haisee.

              Ps. Jos ajotyyli on agressiivinen ja ajelet D:llä niin laatikko ottaa hätäsemmin vaihtavan moodin päälle ja kyyti ei ole pehmeää. Itse olen siiirtynyt ajamaan DS:llä niin laatikko ei "opi" pahoja tapoja tuolloin. Vaimon ajellessa autollani auto vaihtaa nätisti ja superpehmeästi..

              Edit: Omalla autolla ajettu reilu 160tkm ja ei ole luonnollisesti uutta vastaava loota enää. Haluaisin kyllä nähdä miten lastutus ja dpfn poisto vaikuttaa automaatin toimintaan.
              Last edited by JarnoE36; 21-05-2015, 08:04.
              Jarppa

              Toyota GT86
              (330d Sport F31 N57 2014)
              ( 518d F10 2015 B47 Business Exclusive )
              (330da E91 N57 LCI 2008 ///M-Sport)
              ( 530da E60 M57N2 2006)
              ( 520da E60 2006)
              ( 520 E39x3)
              (E46x2)
              (Z3)

              Comment

              • jnj
                Bimmer Rookie
                • Sep 2004
                • 70
                • Jkl

                #8
                Originally posted by MakeJ View Post
                Lainataanpa tätä thrediä. Potilaana samanmoinen kiesi. Mulla DS:llä tulee todella helposti kengurumaista menoa, mutta muuten vaihdot toimii mielestäni hyvin. Esimerkiksi hidastaa risteykseen ja sitten painaa kaasua vähän rivakammin, saa todella helposti aika rajun kenguru efektin. Ei oikein tunnu normaalilta? Normi D:llä ei kenguru ongelmaa ole, mutta tulee välillä nykäisy vastaavassa tilanteessa. Vähän niinkuin D tarraisi kiinni vähän myöhään. Laatikon öljytaso ainakin pitäisi varmaan tarkastaa? Voimansiirron joku välys voisi kai tälläistä myös aiheuttaa esim. moottorin/vaihteiston tukikumi.
                Itsellä aivan samat ongelmat. Ylöspäin vaihtaa ok, mutta pienemmälle välillä todella terävästi rykäisten. Ja risteykseen tullessa, kun kaasua taas painaa tuntuu, kuin voimansiirrossa olisi väljää. Kierrokset ehtii selvästi nousta ennen kuin vaihde kytkee päälle.
                DPF mullakin tukossa ja poltto tuon tuosta päällä.

                Comment

                • PetriPT
                  Bimmer Fanatic
                  • Oct 2010
                  • 290
                  • Ylöjärvi

                  #9
                  Jos on orkkis softat laatikossa niin saattaa tuo karkea vaihtaminen ja pieni "välys" ennen liikkeelle lähtöä johtua siitä. Itsellä 530d korjaantui
                  uusimmalla saatavilla olevalla softalla em. oireista.
                  now. 530D E61 2005
                  ex. 325i A Touring 2004

                  Comment

                  • E39Fin
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2013
                    • 1761
                    • HKI/Orimattila

                    #10
                    Originally posted by jnj View Post
                    Itsellä aivan samat ongelmat. Ylöspäin vaihtaa ok, mutta pienemmälle välillä todella terävästi rykäisten. Ja risteykseen tullessa, kun kaasua taas painaa tuntuu, kuin voimansiirrossa olisi väljää. Kierrokset ehtii selvästi nousta ennen kuin vaihde kytkee päälle.
                    DPF mullakin tukossa ja poltto tuon tuosta päällä.
                    Taitaa olla enemmänkin ominaisuus. Täälläkin 530d Lci:ssä Ds asennossa nykii pienempien vaihteiden kanssa kun antaa kickdownin eli vaihtaa pienemmälle ja ja sitten nykäsemällä siitä liikkelle. D:llä vaihdot menee pehmeästi ja mun mielestä toimii paremmin kovemmassakin kiihdytyksessä kuin sportilla..
                    Jaguar XF Sportbrake R-sport.
                    E39 523iA Oxfordgreen

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎