Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60 Takavalojen lisämaadoitus, miten?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 325E
    Bimmer Enthusiast
    • May 2006
    • 1227
    • LAHTI

    E60 Takavalojen lisämaadoitus, miten?

    Luin aikaisemmin , että E60 malliin pitää vahvistaa takavalojen maadoitus ja siinä oli kuvia miten se tehdään jos jollakin on niitä asennus kuvia laita tähän ketjuun näkyville. Kysyn mitä oireita maadoituksen puute tekee, käsitin kuumenemisen voi sulattaa muovia ja tekeekö takavalojen ja muuta herjauksia mittaristoon..takatutka, takavalo, takavilkku ja takasumuvalo herjauksia kyseinen vika?
  • Muppe
    BTCF Member
    • May 2006
    • 1866
    • Östermyra

    #2
    Tuossa ainakin yksi.

    E61 530dA M-Sport
    E39 520iA Touring

    ex. E34 525iA
    ex. E34 535iA
    ex. E34 520i
    ex. E34 520i
    ex. E36 320i

    Comment

    • Heguli 31
      BTCF Member
      • Oct 2004
      • 10031
      • KVLA

      #3
      Minulla omassa tuo huono maadoitus sulatti sen pistokkeen osittain.Ja nimenomaan sen maadoituspinnien kohdalta.Itse laitoin lisämaadoitusjohdon.Porasin siihen polttimorunkoon pienen reijän ja siihen popniitillä abikoliitin kiinni.Tuosta liittimestä sitten (1,5mm/2) lisämaaoitusjohto,jonka toisen pään laitoin lampun alla olevaan maadoitusjohtojen liitinkiskoon myös abikolla.Häiriöt valovioista hävisi.Muutaman minuutin homma.

      PS.Jos jostain syystä tarvii tuo lamppurunko uusia,esim. pahoin sulaneen pistokkeen takia,niin siinä uudessa oem-osassa on jo valmiina tuo lisämaadoitusjohto.
      Last edited by Heguli 31; 23-05-2015, 12:52.

      Comment

      • 325E
        Bimmer Enthusiast
        • May 2006
        • 1227
        • LAHTI

        #4
        Mitä häiriöitä tuli valovioista

        Mitä häiriöitä sinulla oli tuosta heikosta maadoitus viasta? Oliko noita vikoja joita luettelin? Jossakin näin sellaisen asennuksen jossa oli vedetty maadoitus suoraan takavalojen metallirungosta ns. ohittaen tuon oman takavalopistokkeen, mite te teitte tuon asennuksen.



        Originally posted by Heguli 31 View Post
        Minulla omassa tuo huono maadoitus sulatti sen pistokkeen osittain.Ja nimenomaan sen maadoituspinnien kohdalta.Itse laitoin lisämaadoitusjohdon.Porasin siihen polttimorunkoon pienen reijän ja siihen popniitillä abikoliitin kiinni.Tuosta liittimestä sitten (1,5mm/2) lisämaaoitusjohto,jonka toisen pään laitoin lampun alla olevaan maadoitusjohtojen liitinkiskoon myös abikolla.Häiriöt valovioista hävisi.Muutaman minuutin homma.

        PS.Jos jostain syystä tarvii tuo lamppurunko uusia,esim. pahoin sulaneen pistokkeen takia,niin siinä uudessa oem-osassa on jo valmiina tuo lisämaadoitusjohto.
        Last edited by 325E; 23-05-2015, 23:51.

        Comment

        • Heguli 31
          BTCF Member
          • Oct 2004
          • 10031
          • KVLA

          #5
          Originally posted by 325E View Post
          Mitä häiriöitä sinulla oli tuosta heikosta maadoitus viasta? Oliko noita vikoja joita luettelin? Jossakin näin sellaisen asennuksen jossa oli vedetty maadoitus suoraan takavalojen metallirungosta ns. ohittaen tuon oman takavalopistokkeen, mite te teitte tuon asennuksen.
          Minulla tuli häiriöilmoituksia viallisesta takavalosta,jarruvalosta,sumarista ja vilkusta.Yksitellen tai kaikkia yht.aikaa.

          HUOM: Kaikki kuitenkin toimi.

          Ja kuten tuossa kirjoitin,niin vedin paksumman lisämaadoitusjohdon siitä takavalojen metallisesta polttimorungosta suoraa siihen auton korissa olevaan maadoituspisteeseen.(Orkkispistoke siis ohitettu).Kun avaat sen takavalon peittävän verhoilun,niin näet maadoituskiskon takavalon alla.Siinä on useita (ruskeita) johtoja,mutta löytyy vielä vapaitakin pinnejä.Ja maadoitusjohdon toinen pää siihen metalliseen polttimorunkoon kiinni.Tällöin se orkkis pistoke tulee ohitettua maadoituksen osalta.Laita suosiolla orkkista paksummalla johdolla.

          Mutta mikäli se takavalon pistoke on oikein pahasti sulanut,eli kosketushäikkää niissä virtajohdoissakin,niin se on varmaan pakko uusia.
          Last edited by Heguli 31; 24-05-2015, 10:55.

          Comment

          • 325E
            Bimmer Enthusiast
            • May 2006
            • 1227
            • LAHTI

            #6
            Nyt on tullut lisää ongelmia mm.

            Nyt on ilmennyt lisää ongelmia kun on hetimiten käynnistetty auto, niin tapahtuu seuraavaa kello ja ajotietokone nollaantuu, onko tuo maadoituksesta olevaa ongelmaa ja voiko väylässä oleva vika tehdä tuollaisia temppuiluita.

            Originally posted by Heguli 31 View Post
            Minulla tuli häiriöilmoituksia viallisesta takavalosta,jarruvalosta,sumarista ja vilkusta.Yksitellen tai kaikkia yht.aikaa.

            HUOM: Kaikki kuitenkin toimi.

            Ja kuten tuossa kirjoitin,niin vedin paksumman lisämaadoitusjohdon siitä takavalojen metallisesta polttimorungosta suoraa siihen auton korissa olevaan maadoituspisteeseen.(Orkkispistoke siis ohitettu).Kun avaat sen takavalon peittävän verhoilun,niin näet maadoituskiskon takavalon alla.Siinä on useita (ruskeita) johtoja,mutta löytyy vielä vapaitakin pinnejä.Ja maadoitusjohdon toinen pää siihen metalliseen polttimorunkoon kiinni.Tällöin se orkkis pistoke tulee ohitettua maadoituksen osalta.Laita suosiolla orkkista paksummalla johdolla.

            Mutta mikäli se takavalon pistoke on oikein pahasti sulanut,eli kosketushäikkää niissä virtajohdoissakin,niin se on varmaan pakko uusia.

            Comment

            • markok
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2002
              • 3018
              • Kuopio

              #7
              Originally posted by Heguli 31 View Post
              Minulla tuli häiriöilmoituksia viallisesta takavalosta,jarruvalosta,sumarista ja vilkusta.Yksitellen tai kaikkia yht.aikaa.

              HUOM: Kaikki kuitenkin toimi.

              Ja kuten tuossa kirjoitin,niin vedin paksumman lisämaadoitusjohdon siitä takavalojen metallisesta polttimorungosta suoraa siihen auton korissa olevaan maadoituspisteeseen.(Orkkispistoke siis ohitettu).Kun avaat sen takavalon peittävän verhoilun,niin näet maadoituskiskon takavalon alla.Siinä on useita (ruskeita) johtoja,mutta löytyy vielä vapaitakin pinnejä.Ja maadoitusjohdon toinen pää siihen metalliseen polttimorunkoon kiinni.Tällöin se orkkis pistoke tulee ohitettua maadoituksen osalta.Laita suosiolla orkkista paksummalla johdolla.

              Mutta mikäli se takavalon pistoke on oikein pahasti sulanut,eli kosketushäikkää niissä virtajohdoissakin,niin se on varmaan pakko uusia.
              Onko tämä ainoastaan sedanin ongelma vai onko touringissa sama juttu?
              BMW 530iA Touring -05

              Comment

              • Heguli 31
                BTCF Member
                • Oct 2004
                • 10031
                • KVLA

                #8
                Originally posted by 325E View Post
                Nyt on ilmennyt lisää ongelmia kun on hetimiten käynnistetty auto, niin tapahtuu seuraavaa kello ja ajotietokone nollaantuu, onko tuo maadoituksesta olevaa ongelmaa ja voiko väylässä oleva vika tehdä tuollaisia temppuiluita.
                Helppo pikatesti: Ota lampun verhoilu auki.Irroitat takavalosta sen polttimorungon.Sitten vaikka starttikaapelilla yhdistät polttimorungon ja akun miinusnavan.Jos ongelmat poistuu,voilaa.Jos ei,niin vika on muualla.

                Kun maadoitusongelmaa tulee,niin sen näkee jo yleensä silmillä siitä lämpöä saaneesta pistokkeesta maadoitusjohdon pinnien kohdilla.


                Originally posted by markok View Post
                Onko tämä ainoastaan sedanin ongelma vai onko touringissa sama juttu?
                Ei tietoa.Omakohtainen kokemus vain sedanista.Niitä taidettiin joskus takuuseen jopa korjaillakkin,jos en ihan väärin muista.Ja noissa uusissa (ainakin) sedanin orkkis-polttimorungoissa on jo tehtaan jäljiltä tuo lisämaadoitus johto.
                Last edited by Heguli 31; 24-05-2015, 21:16.

                Comment

                • jmz
                  Bimmer Rookie
                  • Mar 2005
                  • 40
                  • Vihti

                  #9
                  Onko lci:säkin samaa ongelmaa?
                  sigpic

                  - E60 520da 2009 LCI.
                  - E38 740ia 1996.
                  - E34 535ia 1990.
                  - E39 523ia 1996.

                  Comment

                  • Muppe
                    BTCF Member
                    • May 2006
                    • 1866
                    • Östermyra

                    #10
                    Originally posted by markok View Post
                    Onko tämä ainoastaan sedanin ongelma vai onko touringissa sama juttu?
                    Originally posted by jmz View Post
                    Onko lci:säkin samaa ongelmaa?
                    Tarinoita löytyy tältäkin foorumilta ja on ollut sedanissa, touringissa sekä pre lci och lci.
                    E61 530dA M-Sport
                    E39 520iA Touring

                    ex. E34 525iA
                    ex. E34 535iA
                    ex. E34 520i
                    ex. E34 520i
                    ex. E36 320i

                    Comment

                    • 325E
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2006
                      • 1227
                      • LAHTI

                      #11
                      Minulla on LCI 2008 ja Ongelma

                      Ilmeisesti on, koska minulla on LCI 2008 E60 530D


                      Originally posted by jmz View Post
                      Onko lci:säkin samaa ongelmaa?

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎