Announcement

Collapse
No announcement yet.

530i manuaali perä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Juggie
    Bimmer Rookie
    • Jun 2007
    • 199
    • Pohjois-Pohjanmaa

    530i manuaali perä

    Minulla on tuosta omasta pirssistä kuulunut jo jonkinaikaa sellainen selvästi voimansiirron ääni ja käytin aamulla pajalla, jossa stetoskoopin kanssa olivat kuunnelleet sen tulevan perästä

    Mitähän tuolle kannattaisi alkaa tekemään?
    Uusi näyttäisi olevan kolmannella tonnilla ja ebaysta saa käytettyjä muutamalla satasella.

    Pystyykö tuota huoltamaan?
    Olen kypsytellyt muutenkin ajatusta, että laittaisi Quaifen lukon tuohon. Korjaisiko se tilannetta? Ilmeisesti ei yksinään, kun eihän siinä uusia laakereita tule mukana?

    Vai ajeleeko menemään ulinan kanssa

    Perän osanumero on 33107560592
  • Timelord
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2010
    • 504
    • Loimaa

    #2
    Originally posted by Juggie View Post
    Minulla on tuosta omasta pirssistä kuulunut jo jonkinaikaa sellainen selvästi voimansiirron ääni ja käytin aamulla pajalla, jossa stetoskoopin kanssa olivat kuunnelleet sen tulevan perästä

    Mitähän tuolle kannattaisi alkaa tekemään?
    Uusi näyttäisi olevan kolmannella tonnilla ja ebaysta saa käytettyjä muutamalla satasella.

    Pystyykö tuota huoltamaan?
    Olen kypsytellyt muutenkin ajatusta, että laittaisi Quaifen lukon tuohon. Korjaisiko se tilannetta? Ilmeisesti ei yksinään, kun eihän siinä uusia laakereita tule mukana?

    Vai ajeleeko menemään ulinan kanssa

    Perän osanumero on 33107560592
    Öljymäärä on tarkistettu varmasti? Ettei vollota sen takia.
    Kyllähän noita joku korjaa (riippuu mitä mennyt) mutta jos spurkuosa maksaa muutaman satasen ja on varmasti kunnossa niin se ei iso panostus ole.
    W201 2,5D
    W123 280ce
    E21 316
    ex-E60 530ia
    ex-E53 4,4i
    ex-E39 523i
    ex-E34 520ia
    ex-E21 318i

    Comment

    • Anzafin
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2006
      • 3747
      • Kajaani

      #3
      Multa löytyy ehjä e60 530d vakioperä ilman poskilaakereita tosin. Eikä maksa paljon, mikäli tarvetta.

      edit: Vaan taitaa eri perä olla dieselissä...

      Comment

      • Juggie
        Bimmer Rookie
        • Jun 2007
        • 199
        • Pohjois-Pohjanmaa

        #4
        Originally posted by Timelord View Post
        Öljymäärä on tarkistettu varmasti? Ettei vollota sen takia.
        Kyllähän noita joku korjaa (riippuu mitä mennyt) mutta jos spurkuosa maksaa muutaman satasen ja on varmasti kunnossa niin se ei iso panostus ole.
        En kyllä ole katsonut öljymääriä, katsonut aina vain, että perä on kuiva joka puolelta ja niinhän tuo on ollut.
        Kylläpä tuo varmaan käytetyn perän puoleen kääntyy...
        Toki pitää katsoa nuo öljyt kunhan pääsee taas montulle

        Comment

        • Juggie
          Bimmer Rookie
          • Jun 2007
          • 199
          • Pohjois-Pohjanmaa

          #5
          Tuommosesta puljusta löytyisi korjaussarja perälle hintaan 399£, sis. postikulut.

          Osaakohan tuollaista itse huoltaa? :think
          Tuossa kyllä tulee kuulemma ohjeet mukana ja minulla on pääsy prässeihin, yms. laitteisiin.
          Laittais samalla Quaifen lukon sisään

          Comment

          • suppari
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2006
            • 4049
            • Turku

            #6
            Taitaa maksaa laakerit paikalliseen kauppaan tilattuna noin 300€. Uutta krymppiä ei välttämättä tarvitse. Stefat marmorilta about 50€
            sigpic
            P:0409699000

            JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
            tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
            huollot/korjaukset!

            BMW E&F sarjaan.
            Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
            8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
            AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

            Comment

            • Juggie
              Bimmer Rookie
              • Jun 2007
              • 199
              • Pohjois-Pohjanmaa

              #7
              Originally posted by suppari View Post
              Taitaa maksaa laakerit paikalliseen kauppaan tilattuna noin 300€. Uutta krymppiä ei välttämättä tarvitse. Stefat marmorilta about 50€
              Eli ne laakerit on oikeasti noin kalliit, itseä vähän epäilytti
              Tuohon neljään sataan taalaan kuuluu myös stefat.

              Olen kuitenkin pikkuhiljaa kallistumassa Birds Garagen palvelujen puoleen.
              Heiltä saa tarkastetun käytetyn perän vuoden takuulla ja Quaifen lukolla reippaalla parilla tonnilla.
              Pirun kallishan tuo on ja pitää vielä miettiä, että raaskiiko laittaa. Niitä käytettyjä periä kun saa 600-700€:lla

              Edit: ei sinulla olisi saatavilla niitä laakereiden varaosanumeroita? Jos yrittäisi kunnostaa tuon vanhan perän myyntiin
              Last edited by Juggie; 04-06-2015, 07:42.

              Comment

              • Juggie
                Bimmer Rookie
                • Jun 2007
                • 199
                • Pohjois-Pohjanmaa

                #8
                Birdsiltä tilattuna ilmaantuikin vielä lisäkuluja ja jätin sen väliin.
                Päädyin tilaamaan Ruotsista purkaamolta tietojen mukaan 23tkm ajetun perän ja se tulikin tänään.
                Siistin näköinen ulkoapäin, kun on alkuperäisessä maalissaan, mutta voinko mitenkään kasikopelolla kuulostella tuon kuntoa, että ei viallista tulisi laitettua turhaan paikoilleen.

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎