Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bmw E61 cd vaihtaja ei toimi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tinkemaster
    BTCF Member
    • Jul 2008
    • 35

    Bmw E61 cd vaihtaja ei toimi

    Eli 3/2005 vuoden E61 bemussa lopetti cd vaihtaja toimintansa, sisään kun laittaan kelkan käy kaikki levyt vuorotellen läpi mutta näytössä kaikki 1-6 levyt näkyy harmaana, ei ilmeisesti tunnista siis kelkkaa tai jotain? Ei ole mitään kikkauluja ollut ennen, yhtäkkiä vain lopetti toimimisen.
    Mikähän tuossa nyt on :(
    -11 F11 525D
  • buksin-1
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2003
    • 4592
    • Keski-Pohjanmaa

    #2
    Oletko vaihtanut soittimen ja jäänyt koodaamatta?
    Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
    Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
    SISUSTAT modaukset

    Comment

    • tinkemaster
      BTCF Member
      • Jul 2008
      • 35

      #3
      Kyllä se on tossa ollut koko omistamisaikani, lopetti vain yhtäkkiä viikko sitten toimimisen
      -11 F11 525D

      Comment

      • buksin-1
        Bimmer Enthusiast
        • Dec 2003
        • 4592
        • Keski-Pohjanmaa

        #4
        Jos itse soitinyksikkö toimii ongelmitta, niin cd-vaihtajaan on tullut vika. Laita PM, jos sellaisen tarvitset.
        Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
        Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
        SISUSTAT modaukset

        Comment

        • böntti
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2011
          • 2857
          • Tampere

          #5
          Tai sitten joku muu most-väylän laite on rikki, voi aiheuttaa cd-vaihtajan pläräämistä. Auton varustelistan perusteella voisi katsoa että onko siellä muita laiteita ja mitkä muut toiminnot mahdollisesti puuttuisivat.
          -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
          -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
          -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
          -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

          -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

          Comment

          • tinkemaster
            BTCF Member
            • Jul 2008
            • 35

            #6
            Ei näkymän puhelinkaan toimi, joku taasen mättää sit varmaan siinä
            Last edited by tinkemaster; 08-06-2015, 18:44.
            -11 F11 525D

            Comment

            • tinkemaster
              BTCF Member
              • Jul 2008
              • 35

              #7
              nyt pelaa. bluetooth boxihan siellä oli rikki
              -11 F11 525D

              Comment

              • böntti
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2011
                • 2857
                • Tampere

                #8
                TCU oli oireillut jo pitempään ja nyt sitten lopulta polttanut sulakkeen, tämän seurauksena koko MOST-väylä pimeänä. Vaihdettiin "uusi" TCU ja vehkeet rokkaa taas.

                Hanskalokeron pumpun kun irroittaa alapäästään, pääsee käsiksi pumpun takana olevan syvennyksen katossa olevaan luukkuun. Luukun kun irroittaa niin sen mukana tulee ulos MOST-väylän diagnostiikkaportti. Tämä portti on viimeinen kohta väyräringissä ennen valon palaamista naville. Luukussa olevan palikan saa irti valokuiduista. Jos auton ollessa käynnissä toiseen valokuituun ei tule kirkas punainen valo (valon kuuluu tulla vain toiseen johtoon, toinen on lähtevä piuha), on väylä jostain kohtaa poikki. Tämä johtuu yleensä siitä että joku väylän ohjainlaite on rikki tai virraton, tämmoinen ohjainlaite ei koskaan päästä valoa jatkamaan matkaa seuraavalle moduulille. Vikaa voi sitten etsiä moduuli kerrallaan. Valokuituliitin irti moduulista ja diagnostiikkaportin luukun liitin johtosarjaan kiinni, irroitetun ohjainlaitteen tilalle. Sitten kun valo tulee diagnostiikkaporttiin, on ongelmalaite löytynyt. Navin/radion pitää olla koko ajan päällä, se on ensimmäinen laite josta valo alunperin lähtee. Yleisin vika on joko tcu/mulf moduuli takakontissa, tai sitten itse navigaattori. Kun ottaa jonkin laitteen kuituliittimen irti ja huomaa että valo ei tule edes siihen asti, pitää siirtyä suoraan ringissä edellisenä olevan moduulin kimppuun.

                MOST on siis yhdellä valokuidulla toteutettu valokuiturinkin joka lähtee navilta/radiosta, kulkee muiden MOST-laitteiden kautta, lopuksi menee diagnostiikkaliittimen kautta takaisin naviin/radioon. Joka laitteeseen menee kaksi kuitua, toinen on tuleva ja toinen lähtevä. Tulevassa kuidussa palaa valo, lähtevässä ei (kun liitin on irti).
                Last edited by böntti; 10-06-2015, 08:12.
                -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
                -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
                -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
                -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

                -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎