memebuy23buy

e61 nyki ja jätti tielle

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • vilsku
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2003
    • 728
    • Tampere

    #16
    Originally posted by Perlenbacher View Post
    Siirtolinjan polttoainepainetta voisi katsoa tippuuko se kun auton saa käyntiin, samoin railipaineita.

    Sillä kyselin kun kirjoitit että korjaamon mies oli kertonut että "polttoainepaineet hyvät"

    Oli juuri vastaava myöskin, tosin 530d, siirtopaine n. 1bar, ei enää kun lupaillut. Pumpun vaihtamalla tokeni.

    Bemarin testeri olis kova juttu kyllä jos saisit jonkun sitä autoa katsomaan.
    Jep, kaikki ideat on tarpeen. Menen huomenna ennen duunia oman INPAn kanssa katsomaan mitä siellä näkyy, ja muutenkin pitämään pikku palaverin, tuleeko hullua hurskaammaksi.

    Korjaamon kaveri puhelimessa puhui noista rail-paineista jne. en kyllä enää muista mitä, mutta sanoi että olisi "normaali".

    Koko päivän yrittänyt keksiä lisää vikakohtia ja törmäsin äsken tuohon siirtopumppuun myös, ainakin tuolla jonkun oireet täsmää eli alkuun oli tökkimistä, luettaessa vikakoodit hehkuista yms. joten lienee tuo melko potentiaalinen tässä vaiheessa...

    Taisin pistää edellisenä iltana täyden tankin joten olisko pumppu ollut jotenkin kovemmalla kuin ennen ja antautunut...Salavalikosta taitaa nähdä meneekö sinne toiselle tankille mitään, vai millä pyhällä hengellä tuo käy sen 10-15s startatessa kuitenkin...
    Last edited by vilsku; 28-06-2015, 18:23.
    e61 525d (2006)
    ex: e36 328i M-Sport (1996)
    ex: e30 316i (1988)

    Comment

    • MajorDrake
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2006
      • 7551
      • Jyväshyvä

      #17
      Originally posted by JKK View Post
      Suosittelen myös uusimaan DDE:n releen, joka on hyvin tyypillinen ongelmatapaus E60-dieseleissä. Meillä oli viime talvena kaksi tapausta, jossa auto välillä käynnistyi ja välillä taas ei. Ensimmäisen tapauksen kanssa hakattiin aikamme päätä seinään ja lopulta korjaantui DDE:n releen uusimisella. Toinen tapaus meni jo vähemmällä tutkimisella

      Enemmittä löpinöittä: Pistäppä googleen "E60 dde relay".

      Tällä saa edullisesti yhden potentiaalisen vikakohteen eliminoitua.
      Sama ongelma oli myös kaverin -04 530dta:ssa.
      Välillä kylmänä kun pisti käyntiin niin autoa ehti liikuttaa puolen auton verran ja sen jälkeen heitti kaikki mahdolliset plimpommit tauluun ja auto sammui.
      Vikakoodeina oli kaiken näköistä väylävikaa...
      Aikamme ihmeteltyä (mm. jäähdytettiin dde:tä) vika löytyi releestä. Väillä auto toimi OK usemapia päiviä,
      M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
      Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
      Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

      Comment

      • vilsku
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2003
        • 728
        • Tampere

        #18
        Jees, hieman updatea:

        Kävin vikakoodit lukaisemassa. Korjaamon jamppa oli saanut auton jopa pihalle ajettua noin 10m matkan. Lähti myös käyntiin ilman mitään synkkailuita, tosin akun logo oli taulussa noiden lukuisten starttien jälkeen. Kävi edelleen sen about 30 sekkaa ihan kiltisti, kunnes alkaa kiekat heitteleen ja lopulta sammahtaa.

        INPAn mielestä kaikki oli "OKAY" paitsi DME/DDE erroreita kaksin kappalein;
        4212 44
        4232 44

        Kävin sitten KL-Varaosista hakemassa tuon 15 euron DDE-releen (koodi 61 36 6 915 327 jos joku muu miettii, sininen 4-napainen mötikkä) iltapäivällä näkee oliko tuosta kiinni vai lähteekö hinurin lavalle.


        Edit: Selvis sekin mistä nuo "hehkutulpat 1 ja 3 katkonaiset" on peräisin kun korjaamon kanssa puhelimessa oli puhetta. Noilla koodeilla löytyy tosiaan ainakin tämmöiset selitykset.
        4212 Glow Plug Cyl 1 – Activation Interrupted
        4232 Glow Plug Cyl 3 – Activation Interrupted
        Last edited by vilsku; 29-06-2015, 09:41.
        e61 525d (2006)
        ex: e36 328i M-Sport (1996)
        ex: e30 316i (1988)

        Comment

        • vilsku
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2003
          • 728
          • Tampere

          #19
          DDE-releen vaihdolla ei vaikutusta.

          Tämmöisiä vikakoodeja 2kpl löytää INPA.
          e61 525d (2006)
          ex: e36 328i M-Sport (1996)
          ex: e30 316i (1988)

          Comment

          • MajorDrake
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2006
            • 7551
            • Jyväshyvä

            #20
            Eipä nuo käynnistämiseen vaikuta näillä keleillä...
            M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
            Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
            Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

            Comment

            • vilsku
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2003
              • 728
              • Tampere

              #21
              Originally posted by MajorDrake View Post
              Eipä nuo käynnistämiseen vaikuta näillä keleillä...
              Juu pistin kuvan kun on noita paineita yms. tuossa, jos joku niistä osaa jotakin tulkita...
              e61 525d (2006)
              ex: e36 328i M-Sport (1996)
              ex: e30 316i (1988)

              Comment

              • peto2
                BTCF Member
                • Jan 2007
                • 8283
                • Järvikylä (Nakkila)

                #22
                Originally posted by vilsku View Post
                Juu pistin kuvan kun on noita paineita yms. tuossa, jos joku niistä osaa jotakin tulkita...
                Katso livedatan puolelta F5 näppäimen takaa, analog values tjsp. Omaan silmään näyttää rail paine tuossa vikakoodin yhteydessä alhaiselle mutta ei se kerro oikeen mitään kun on vain hetkellinen arvo.
                F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                ex:
                E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                Nakkaa privaa jos tarvetta.

                Comment

                • VolvoTDi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2006
                  • 1576
                  • Tampere - Pori

                  #23
                  Rail-paine on ok ja voi olla vielä alempikin. Oletko koittanut maf liitin auki? EGR siellä on ainakin auki, koska ilmaa pitäisi mennä yli 500mg tyhjäkäynnillä. Voit kokeilla ottaa väliaikaisesti EGR pois käytöstä jos vaikka ilmamäärä kasvaa...
                  Last edited by VolvoTDi; 29-06-2015, 17:01.
                  Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
                  Check:
                  www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
                  Tampere 044-5867096

                  Comment

                  • vilsku
                    Bimmer Fanatic
                    • Mar 2003
                    • 728
                    • Tampere

                    #24
                    Originally posted by VolvoTDi View Post
                    Rail-paine on ok ja voi olla vielä alempikin. Oletko koittanut maf liitin auki? EGR siellä on ainakin auki, koska ilmaa pitäisi mennä yli 500mg tyhjäkäynnillä. Voit kokeilla ottaa väliaikaisesti EGR pois käytöstä jos vaikka ilmamäärä kasvaa...
                    En ole kokeillut MAFia poistaa pelistä. Oletin jotenkin että INPA sanoisi jos siinä on vikaa. Voihan tuotakin vielä koittaa.

                    Miten tuon EGR:n saa väliaikaisesti pois käytöstä?
                    e61 525d (2006)
                    ex: e36 328i M-Sport (1996)
                    ex: e30 316i (1988)

                    Comment

                    • janne30
                      BTCF Member
                      • Apr 2011
                      • 2198
                      • Vantaa

                      #25
                      Voiko olla polttoainetankin pumppu? Jos on vetelemässä viimesiä...
                      Itellä oli nelikutosessa paskana ja pari kertaa hyyty tien päälle, koputtelemalla pumppua railipaineet nousi taas ja auto pysyi käynnissä. Sitten vaihdoin uuden pumpun.

                      Ootko mitannu railipaineita inpalla? Suriseeko penkin alla kun lyö virrat päälle? Toimiiko siirtopumppu kuskin penkin alla? Tämmöstä mutuilua :think
                      G20 330e M-Sport ’20 Dravitgrey metallic
                      E46 325ti M-Sport ’03 Sapphireblack metallic


                      1 x F20
                      3 x E30
                      2 x E36
                      5 x E46
                      3 x E9X

                      Comment

                      • vilsku
                        Bimmer Fanatic
                        • Mar 2003
                        • 728
                        • Tampere

                        #26
                        Originally posted by janne30 View Post
                        Voiko olla polttoainetankin pumppu? Jos on vetelemässä viimesiä...
                        Itellä oli nelikutosessa paskana ja pari kertaa hyyty tien päälle, koputtelemalla pumppua railipaineet nousi taas ja auto pysyi käynnissä. Sitten vaihdoin uuden pumpun.

                        Ootko mitannu railipaineita inpalla? Suriseeko penkin alla kun lyö virrat päälle? Toimiiko siirtopumppu kuskin penkin alla? Tämmöstä mutuilua :think
                        Spekuloin ääneen tuota pumppua kun tänään kävin, ja korjaamon kaveri oli aika vakuuttunut että pumppu toimii, oli nuo paineet mitannut jollain toisella testerillä sen jälkeen kun vaihtoivat PA-filtterin.
                        e61 525d (2006)
                        ex: e36 328i M-Sport (1996)
                        ex: e30 316i (1988)

                        Comment

                        • Perlenbacher
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jan 2010
                          • 1103
                          • Suomi

                          #27
                          Oli tuossa yksikin auto joka kävi aina kylmiltään jokusen sekunnin, mutta sitten ei enää luvannutkaan jokuseen kymmeneen minuuttiin. Oli myös ekan kerran sammunut nykien.

                          Syyksi paljastui kaiken mahdollisen kokeilemisen jälkeen että katalysaattori oli tukkinut pakoputken täysin. Ei ihan ekana tule mieleen tuollainen.

                          Comment

                          • foursquare
                            Bimmer Rookie
                            • Jun 2012
                            • 76
                            • Lahti

                            #28
                            Ilmamassamittari? Voisiko se olla? Antais varmaan jotain koodia sekin erikseen kyllä.
                            530dA E60 -orientblau metallic

                            Comment

                            • jake2710
                              Bimmer Fanatic
                              • May 2004
                              • 828

                              #29
                              Originally posted by Perlenbacher View Post
                              Oli tuossa yksikin auto joka kävi aina kylmiltään jokusen sekunnin, mutta sitten ei enää luvannutkaan jokuseen kymmeneen minuuttiin. Oli myös ekan kerran sammunut nykien.

                              Syyksi paljastui kaiken mahdollisen kokeilemisen jälkeen että katalysaattori oli tukkinut pakoputken täysin. Ei ihan ekana tule mieleen tuollainen.
                              Veikkaus myös, että tukossa on jostain.

                              Comment

                              • jrbeemer
                                Bimmer Enthusiast
                                • Aug 2002
                                • 1844
                                • Muurame

                                #30
                                Mietin avaanko oman threadin tälle mutta kirjoitellaan samaan.
                                Mulla hyvin samanlainen vika omassa. Katotaan josko jompikumpi saisi ekana selvitettyä.

                                Meillä emäntä oli menossa Karstulaan kunnes auto alkoi hyytymään ja lopulta rykimään kunnes sammui bussipysäkille. Lähtee joka kerta sammumisen jälkeen käyntiin, käy nätisti sen n. 10 sekkaa kunnes tukehtuu sammuksiin.

                                BMWhatilla oon koittanu tutkia asiaa ja oon saanu selville ainoastaan että imuilman lämpötilan anturi on viallinen. Näyttää 77 astetta lämpötilaksi. Piuhan irti nyppää niin näyttää 19,95 astetta. Tällä ei kuitenkaan ole vaikutusta käyntiin tai käymättömyyteen.

                                Maffin piuhaa oon myös käyttäny irti mutta tämäkään ei korjaa vikaa.

                                Kerran sain auton kuitenkin käymään pitempään ja jopa huonoa tyhjäkäyntiäkin joten kovin isosta viasta ei voi olla kyse.

                                Inpalla tai Istalla autoa ei ole vielä tutkittu.

                                Edit: MAF antaa kyllä vikakoodia mutta en ole vielä saanut käsiin toimivaa maffia millä kokeilla.

                                E61 535D M-SPORT LCI ALPINWEISS III
                                Myydään munuaiset http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=331983
                                Myydään E6x LCI M-Sport ratti
                                http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=348466

                                Comment

                                Working...
                                X