Announcement

Collapse
No announcement yet.

E61 tuulilasin pyyhkijän moottori 404.822 vs. 405.125

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Muurinen
    Newbiemmer
    • Mar 2013
    • 17
    • Kouvostoliitto

    E61 tuulilasin pyyhkijän moottori 404.822 vs. 405.125

    Nyt se tuulilasinpyyhkijän moottori otti ja hajosi! Oireina useilla foorumeilla kuvailtu epämääräinen toiminta ja pyyhkimien pysähtely milloin mihinkin asentoon. Lopuksi pyyhkijät lakkasivat toimimasta kokonaan... Kulmavaihteeseen oli päässyt vettä ja sisuskalut olivat aika hurjassa kunnossa.

    Olen olen etsinyt uutta vaihdemoottoria, mutta paikalliset tarvikeliikkeet myyvät "ei-oo:ta" ja Schmiedmannillakin uusi maksaa melko härskit 404€! Korkea hinta taas johtuu siitä ettei moottoria myydä erikseen, vaan myös vivusto kuuluu aina kauppaan..:think

    E60/61:seen on ilmeisesti asennettu ainakin kahta erityyppistä moottoria, koodit 405.125 ja 404.822. Omassa E61 523:ssa (2006) on jälkimmäinen numero.

    Ja nyt kysymykseeni; tietääkö kukaan onko nuo eri mallit vaihtokelpoisia keskenään? Tiedossani olisi nimittäin ehjä, "väärällä" koodilla oleva moottori, mutta ei maksa vaivaa lähteä purkamaan, mikäli se ei käy omaani
  • VolvoTDi
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2006
    • 1576
    • Tampere - Pori

    #2
    Originally posted by Muurinen View Post
    Nyt se tuulilasinpyyhkijän moottori otti ja hajosi! Oireina useilla foorumeilla kuvailtu epämääräinen toiminta ja pyyhkimien pysähtely milloin mihinkin asentoon. Lopuksi pyyhkijät lakkasivat toimimasta kokonaan... Kulmavaihteeseen oli päässyt vettä ja sisuskalut olivat aika hurjassa kunnossa.

    Olen olen etsinyt uutta vaihdemoottoria, mutta paikalliset tarvikeliikkeet myyvät "ei-oo:ta" ja Schmiedmannillakin uusi maksaa melko härskit 404€! Korkea hinta taas johtuu siitä ettei moottoria myydä erikseen, vaan myös vivusto kuuluu aina kauppaan..:think

    E60/61:seen on ilmeisesti asennettu ainakin kahta erityyppistä moottoria, koodit 405.125 ja 404.822. Omassa E61 523:ssa (2006) on jälkimmäinen numero.

    Ja nyt kysymykseeni; tietääkö kukaan onko nuo eri mallit vaihtokelpoisia keskenään? Tiedossani olisi nimittäin ehjä, "väärällä" koodilla oleva moottori, mutta ei maksa vaivaa lähteä purkamaan, mikäli se ei käy omaani
    Juuri vaihdoin "väärän" vivuston ja ainoa mikä tökkäsi oli vänkkärin pyyhkijän mutteri, joka ei vanhasta sopinut kun oli pienempi. Uusi perusmutteri kävi ja homma pelaa.
    Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
    Check:
    www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
    Tampere 044-5867096

    Comment

    • Muurinen
      Newbiemmer
      • Mar 2013
      • 17
      • Kouvostoliitto

      #3
      Ok, tattis!

      Comment

      • KOMBI7
        Bimmer Rookie
        • Jul 2011
        • 82
        • Satakunta

        #4
        Originally posted by Muurinen View Post
        Nyt se tuulilasinpyyhkijän moottori otti ja hajosi! Oireina useilla foorumeilla kuvailtu epämääräinen toiminta ja pyyhkimien pysähtely milloin mihinkin asentoon. Lopuksi pyyhkijät lakkasivat toimimasta kokonaan... Kulmavaihteeseen oli päässyt vettä ja sisuskalut olivat aika hurjassa kunnossa.

        Olen olen etsinyt uutta vaihdemoottoria, mutta paikalliset tarvikeliikkeet myyvät "ei-oo:ta" ja Schmiedmannillakin uusi maksaa melko härskit 404€! Korkea hinta taas johtuu siitä ettei moottoria myydä erikseen, vaan myös vivusto kuuluu aina kauppaan..:think

        E60/61:seen on ilmeisesti asennettu ainakin kahta erityyppistä moottoria, koodit 405.125 ja 404.822. Omassa E61 523:ssa (2006) on jälkimmäinen numero.

        Ja nyt kysymykseeni; tietääkö kukaan onko nuo eri mallit vaihtokelpoisia keskenään? Tiedossani olisi nimittäin ehjä, "väärällä" koodilla oleva moottori, mutta ei maksa vaivaa lähteä purkamaan, mikäli se ei käy omaani
        Onko edelleen tilanne se, ettei moottoria saa erikseen vaan on ostettava tuo koko kallis paketti? Vai onko joku vaihtoehtoinen moottori sovitettavissa tähän?

        Comment

        • ptikkala
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2007
          • 1571

          #5
          jos sinulla pyyhkijät sekoilevat niin ota paketti pöydälle ja putsaa ne ylim. rasvat sieltä rattaan päältä. Alkuvuodesta korjasin omani ja edelleen pyyhkii hienosti.

          Comment

          • KOMBI7
            Bimmer Rookie
            • Jul 2011
            • 82
            • Satakunta

            #6
            Originally posted by ptikkala View Post
            jos sinulla pyyhkijät sekoilevat niin ota paketti pöydälle ja putsaa ne ylim. rasvat sieltä rattaan päältä. Alkuvuodesta korjasin omani ja edelleen pyyhkii hienosti.
            Pyyhkijät jäävät pystyasentoon eli siihen kun pitäisi lähteä takaisin päin. Olisikohan rattaista sillä kohtaa tasaista kun käsin auttaa takaisinpäin niin ottaa kiinni taas ja palauttaa ala-asentoon.
            Tämän tekee avian joka kerta kun pyyhkijät laittaa päälle. Voisikohan syynä olla kuitenkaan rasva?

            Comment

            • KOMBI7
              Bimmer Rookie
              • Jul 2011
              • 82
              • Satakunta

              #7
              Originally posted by VolvoTDi View Post
              Juuri vaihdoin "väärän" vivuston ja ainoa mikä tökkäsi oli vänkkärin pyyhkijän mutteri, joka ei vanhasta sopinut kun oli pienempi. Uusi perusmutteri kävi ja homma pelaa.
              Onnistuuko vivuston/moottorin vaihto tavalliselta "autotallikorjaajalta" vai tarvitaanko esim. jotain erikoistyökaluja?

              Comment

              • ptikkala
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2007
                • 1571

                #8
                kyllä se teki kaikkia temppuja minulla ja lopuksi jäivät pystyyn. kaikki korjaantui tuolla putsaamisella. Se mönjä poistetaan siitä hammasrattaan päältä niistä "nystyröiltä"

                Comment

                • juice777
                  Bimmer Fanatic
                  • May 2004
                  • 230
                  • E-P

                  #9
                  Originally posted by ptikkala View Post
                  kyllä se teki kaikkia temppuja minulla ja lopuksi jäivät pystyyn. kaikki korjaantui tuolla putsaamisella. Se mönjä poistetaan siitä hammasrattaan päältä niistä "nystyröiltä"
                  Omassa ei auttanut putsailut vaan uus vivusto/moottori vaihtoon. Pystyy kyllä kotikonstein vaihtamaan kun päivän varaa aikaa :/
                  -E21-

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎