e61 525da lci voimansiirrossa väljää

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • allu89
    Bimmer Rookie
    • Jun 2008
    • 43
    • joensuu

e61 525da lci voimansiirrossa väljää

elikkäs mikähän on todennäköisin väljäpaikka?
    pakilta d:lle laittaessa tumpsahtaa/kolahtaa ja vaihteenvaihdoissakin tuntuu kolaus/väljä välillä.. Onko näissä porukalla mennyt kardaanin niveliä tai ns. Rättiniveliä?
    ajettu on 222tkm. Alkanut kokoajan pahenemaan väljä n.2tkm aikana..
  • pexodus
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2009
    • 1577
    • Leppävirta/Oravikoski

Originally posted by allu89 View Post
    elikkäs mikähän on todennäköisin väljäpaikka?
    pakilta d:lle laittaessa tumpsahtaa/kolahtaa ja vaihteenvaihdoissakin tuntuu kolaus/väljä välillä.. Onko näissä porukalla mennyt kardaanin niveliä tai ns. Rättiniveliä?
    ajettu on 222tkm. Alkanut kokoajan pahenemaan väljä n.2tkm aikana..
    kardaannin keskitysholkki ja limppu uusiksi niin loppuu =) holkki 15e, limppu 60-110e, itse ostaisin oem tai lemfjöder.

samalla tarkistaa kannatinlaakerin kunto, mutta harvemmin tuota kolahdusta tekee, jumputusta ajaessa enemmänkin!
    BMW F11 LCI 530da x-drive
    Opel Vivaro biturbo - 18 vuokrattavana

Comment

• allu89
      Bimmer Rookie
      • Jun 2008
      • 43
      • joensuu

Originally posted by pexodus View Post
      kardaannin keskitysholkki ja limppu uusiksi niin loppuu =) holkki 15e, limppu 60-110e, itse ostaisin oem tai lemfjöder.

samalla tarkistaa kannatinlaakerin kunto, mutta harvemmin tuota kolahdusta tekee, jumputusta ajaessa enemmänkin!

kiitos nopeasta vastauksesta! missäkohtaa toi holkki sijaitsee? Onko siihen kumilimppuun liittyvä osa?
      ja vielä,
      saako varaosaliikkeistä osia vai vaan merkkiliikkeestä? Motonetin sivuilla ei ainakaan näy... Reissussa vielä ollaan mutta toivottavasti kestää vielä 500 km kotio...

Comment

• pexodus
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2009
        • 1577
        • Leppävirta/Oravikoski

Originally posted by allu89 View Post
        kiitos nopeasta vastauksesta! missäkohtaa toi holkki sijaitsee? Onko siihen kumilimppuun liittyvä osa?
        ja vielä,
        saako varaosaliikkeistä osia vai vaan merkkiliikkeestä? Motonetin sivuilla ei ainakaan näy... Reissussa vielä ollaan mutta toivottavasti kestää vielä 500 km kotio...
        Joensuussa näkyisi keskityshela olevan hyllyssä motonetissä, mutta epäilen että myös se limppu on kyllä aivan loppu jos käyttäytyy silleen että tuntuu hajoavan, tai sitten onko mahdollista että pultit olisi irti? onko vaihdeltu äskettäin tai käytetty kardaania irti?

limppuja saa ainakin merteliltä ja kl-varaosilta tarvikkeena, itse olen ottanut aina lemfjöderin tai oem osan, riippuen kumpi ollut paremmin saatavilla

holkki(hela) sijaitsee kumilimpun reiän sisässä ja keskittää kardaanin vaihdelaatikon päähän, eri osia siis
        Last edited by pexodus; 31-07-2015, 21:16.

Comment

• pexodus
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2009
          • 1577
          • Leppävirta/Oravikoski

Comment

• allu89
            Bimmer Rookie
            • Jun 2008
            • 43
            • joensuu

Originally posted by pexodus View Post
            Joensuussa näkyisi keskityshela olevan hyllyssä motonetissä, mutta epäilen että myös se limppu on kyllä aivan loppu jos käyttäytyy silleen että tuntuu hajoavan, tai sitten onko mahdollista että pultit olisi irti? onko vaihdeltu äskettäin tai käytetty kardaania irti?

limppuja saa ainakin merteliltä ja kl-varaosilta tarvikkeena, itse olen ottanut aina lemfjöderin tai oem osan, riippuen kumpi ollut paremmin saatavilla

holkki(hela) sijaitsee kumilimpun reiän sisässä ja keskittää kardaanin vaihdelaatikon päähän, eri osia siis
            ei ole availtu minun aikana.. Joo molemmat täytyy tilata heti alkuviikosta.
            KIITOS neuvoista! ��

Comment

Working...
            X