Eli kesäkuun puolivälissä ekan kerran ilmoitti low coolant ja nyt tänään taas. Äkkiseltään katsottuna ei näkynyt päällisin puolin vuotoja. Egr on vielä paikallaan ja auto vm.2005. Mistähän alkaisi katselemaan vikaa?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E61 530D Hävittää jäähdytinnestettä
Collapse
X
-
Originally posted by GT-555 View PostEli kesäkuun puolivälissä ekan kerran ilmoitti low coolant ja nyt tänään taas. Äkkiseltään katsottuna ei näkynyt päällisin puolin vuotoja. Egr on vielä paikallaan ja auto vm.2005. Mistähän alkaisi katselemaan vikaa?
Omani rupes vuotaan lohkon kyljessä kuskin puolella olevasta kennosta, muita paikkoja sillä suunnalla on kennon yläpuolella olevat kannen muovinen lähtönatsa ja muovinen jakotukki. Mutta ensinhän se vuoto pitäis paikallistaa, jos edes vuotaa. Eli aluks pohjasta muovit pois niin näkee onko märkää. Ja (jos)/kun on, eikä ota selvää mistä tulee, putsata tai kuivata ja ajaa pikku lenkki niin näkee mistä alkaa kastuun. Jos siis vuotaa selvästi.
-
-
Originally posted by Mik@ View PostTai sitten egr jäähdytin halki ja nesteet menee pakoputken kautta höyrynä taivaalle.BMW E60 530d, Black sapphire metallic
BMW E36 325 cabrio, Boston green metallic
Mazda MX-5 Mk1, Pinkki
Comment
-
-
M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment
-
-
Originally posted by MajorDrake View Poste61 530da
Comment
-
-
Itsellä oli samanlaisessa laitteessa pari vuotta takaperin sama vika. Aluksi sai täyttää harvakseltaan, mutta yhtäkkiä alkoi vuotaa n. 5dl per 10km. Nesteet valui pohjmuoveja pitkin auton keskiosaan asti, eli paikallistaminen sitä kautta ei oikein onnistunut. Yläkautta kurkittuna kuskin puoli näytti kosteammalta ja kun aikani etsin, enkä vikaa löytänyt, oli pakko alkaa purkuhommiin.
Muovit koneen päältä pois ja imusarja irti, niin vika löytyi. Öljynsuodattimen juuressa olevan lauhduttimen päällä on anturi, joka oli hinkannut lauhduttimeen reiän. Tyhjäkäynnillä ei vuotoa käsikopelolla edes huomannut, mutta kun järjestelmään puhalsi puoli baaria painetta, niin sylki n. 30cm:n suihkun suoraan ylöspäin. Tulppasin reiän TIG:illä ja sulattelin sen verran reilusti materiaalia pintaan, ettei varmasti kulu läpi. 80tkm takana ja vielä pysyy nesteet sisällä...
Comment
-
-
Mulla vuoti varaosanumero 11127806196 eli siis kannesta ylävesiletkulle ja lämmityslaitteelle veden jakava muovipötikkä. Muovipötikkä oli pikkuhiljaa haljennut lisää ja lisää. Varaosalaskussa "connector".
Vuoto kasvoi kovasti ja sitten aloin tutkimaan niin sieltähän se löytyi. On ikävässä paikkaa noin niinkuin tarkistusmielessä. Nesteet valu juurikin lohkon kuskinpuolta pitkin ja loppuvaiheessa vuoto näkyi selvästi. Ei vaan oikein tuon vuodon paikallistaminen onnistunut ilman imusarjan nostamista. Sitten webastolla nesteet kiertoon niin vuotokohta valkeni..
Hintaa osalla oli bavarialta 17,65€.Jaguar XF Sportbrake R-sport.
E39 523iA Oxfordgreen
Comment
-
-
No nyt olis tilanne se että vika "ajettu" ulos. Eli vuoto sen verta reilua että ei tarvii arpoa mistä tulee Eli putki nro.10 on halki ilmausruuvin juuresta.
http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=17_0779e61 530da
Comment
-
-
Olisiko jollain kokemusta vuodosta öljynjäähdyttimen tai vaihteistonjäähdyttimen tienoilta? Täysin ajon estävä vuoto ilmestyi Viron reissulla, muutamissa tunneissa tyhjenee n. termostaattikotelon korkeudelle nesteet. Vuoto näkyy alla mutta mistään ei pääse näkemään syytä. Tipat tippuvat maahan öljypohjan ja vaihteistojäähdyttimen kohdalta, mutta kännykällä, taskulampulla ja usb-kameralla pääsi tutkimaan sen verran, että näkyi tippoja moottoriöljynjäähdyttimen alla. Se jäähdyttimen letku on kuiva samoin kuin lohkon kylki siitä imusarjan alta minne juuri ja juuri näkee.
Vittumaiseen aikaan vielä sattui: lunta, pakkasta, tuulta ja auto ulkona.
E61 on kyllä todella paska auto jos ajaa paljon, älkää muut erehtykö ostamaan.1995 E38 740iAL
1994 E38 740iA
2004 E61 530d touring
1989 Nissan 200SX S13
1981 Datsun Sunny B310
Comment
-
-
Mulla oli vuosi tuo moottoriöljynlauhdutin, polttoaineletku oli nakertanut kylkeen reiän 310tkm aikana. Hetken joutu etsimään vuotoa kun ei sinne tosiaan oikein näe ja pienempi vuoto haihtuu heti pois, uv-nesteen ja uv-taskulampun kanssa paikansin sen tonne. Muistasin lukeneeni täältä että jollain muullakin oli sama vaiva. Tuolta uutta ja kovaa ajoa seuraavaan haasteeseen asti.
Jos vaihdat itse ja olet laiska kuten minä etkä jaksa öljyjä valuttaa pois, niin litran verran tulee öljyä käsille.e61 530d 2004
ex e39 530d sedan 2001, e46 318i touring
Comment
-
-
Originally posted by Käyttäjä View PostMulla oli vuosi tuo moottoriöljynlauhdutin, polttoaineletku oli nakertanut kylkeen reiän 310tkm aikana. Hetken joutu etsimään vuotoa kun ei sinne tosiaan oikein näe ja pienempi vuoto haihtuu heti pois, uv-nesteen ja uv-taskulampun kanssa paikansin sen tonne. Muistasin lukeneeni täältä että jollain muullakin oli sama vaiva. Tuolta uutta ja kovaa ajoa seuraavaan haasteeseen asti.
Jos vaihdat itse ja olet laiska kuten minä etkä jaksa öljyjä valuttaa pois, niin litran verran tulee öljyä käsille.1995 E38 740iAL
1994 E38 740iA
2004 E61 530d touring
1989 Nissan 200SX S13
1981 Datsun Sunny B310
Comment
-
-
Infotaan tännekin. Imusarja oli pakko ottaa irti ja silti tuohon öljynjäähdyttimen lohkon puoleisiin ruuveihin on lähes mahdotonta päästä käsiksi ilman putkien purkamista yläpuolelta. Mutta nyt näyttää siltä että tuo kulunut kohta ei ole sittenkään vuodon syy vaan jäähdyttimeltä kanteen tuleva tyyppivika, eli kannen ja ylävesiletkun liitos. Lopullinen totuus selviää kun posti vaan ehtisi toimittamaan varaosan joskus..1995 E38 740iAL
1994 E38 740iA
2004 E61 530d touring
1989 Nissan 200SX S13
1981 Datsun Sunny B310
Comment
-
Comment