Announcement

Collapse
No announcement yet.

530DA jätti tielle / moottori sammuu RATKAISTU

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Vesa
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2010
    • 363
    • Oulu

    530DA jätti tielle / moottori sammuu RATKAISTU

    Sigun auto sammui moottoritiellä kesken ajon. Moottorin saa käyntiin mutta sammuu, kun antaa kaasua. Moottori käy hieman epätasaisesti mutta mitään ylimääräistä ääntä ei kuulu. Autolla ajettu 150 tkm, imusarjan läpät poistettu, softattu. On toiminut tähän asti kuin kello.

    Luin vikakoodit DIS:llä:
    - 161401 Interrupted fuel supply or breakdown.
    - 4460 DDE Injector, cylinder 6, activation - Negative side, short circuit to positive
    - 4450 DDE Injector, cylinder 5, activation - Negative side, short circuit to positive

    Mistäs nuo nyt kertoo? Suuttimet ei hajoa varoittamatta... Siirtopumppu, johtosarja? Miten kannattaisi edetä vian diagnosoinnissa?
    Last edited by Vesa; 09-08-2018, 16:31.
    Nykyiset:
    BMW F11 535DA xDrive -15
    Toyota Yaris Hybrid -20

    Exiä noin 60 kpl...
  • suppari
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2006
    • 4048
    • Turku

    #2
    Ota suuttimien 5 ja 6 johdot pois imusarjan ja kannen välistä
    sigpic
    P:0409699000

    JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
    tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
    huollot/korjaukset!

    BMW E&F sarjaan.
    Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
    8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
    AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

    Comment

    • Vesa
      Bimmer Fanatic
      • Jan 2010
      • 363
      • Oulu

      #3
      Originally posted by suppari View Post
      Ota suuttimien 5 ja 6 johdot pois imusarjan ja kannen välistä
      Loistava neuvo
      Nykyiset:
      BMW F11 535DA xDrive -15
      Toyota Yaris Hybrid -20

      Exiä noin 60 kpl...

      Comment

      • PP hutsu
        Bimmer Rookie
        • Dec 2007
        • 77
        • Raahe

        #4
        Suuttimien vikakoodit osuis mun viime kesän arvotukseen. Kolmannesta koodista en osaa sanoa kun sitä ei mulla tullut. Mutta lueskeleppas lävotse seuraava threadi


        Pysyykö käynnissä kun annat koneen jäähtyä?

        Mulla oli koodit 5ja kutos suuttimilta mutta todellisuudessa eri suutin olikin risa.

        Comment

        • suppari
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2006
          • 4048
          • Turku

          #5
          Originally posted by Vesa View Post
          Loistava neuvo
          Tämä on kuitenkin helppo tarkistaa. Koska läpät on poistettu?
          sigpic
          P:0409699000

          JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
          tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
          huollot/korjaukset!

          BMW E&F sarjaan.
          Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
          8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
          AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

          Comment

          • Vesa
            Bimmer Fanatic
            • Jan 2010
            • 363
            • Oulu

            #6
            Originally posted by suppari View Post
            Tämä on kuitenkin helppo tarkistaa. Koska läpät on poistettu?
            Yli 2 vuotta sitten.
            Nykyiset:
            BMW F11 535DA xDrive -15
            Toyota Yaris Hybrid -20

            Exiä noin 60 kpl...

            Comment

            • Retze
              Bimmer Fanatic
              • May 2006
              • 422
              • Keski-Suomi

              #7
              Todennäköisesti 4 sylinterin suutin rikki. Mittaa maavuoto suuttimen pinneistä suuttimen runkoon.

              Edit: Jaa se kävikin selväks jo tosta PP Hutsun linkistä.
              Last edited by Retze; 27-08-2015, 21:30.
              nyk. jalkapelillä
              ex BMW 320i

              Comment

              • Vesa
                Bimmer Fanatic
                • Jan 2010
                • 363
                • Oulu

                #8
                Nyt on varmistettu, että 4. sylinterin piezo-suutin on kuollut. Nämä näemmä hajoaa aivan varoittamatta ja vikakoodien perusteella ei kannata suuttimia alkaa vaihtamaan. Vastuksia mittaamalla voi vasta olla varma, mikä/mitkä on rikki.

                Vähän hirvittää, missä vaiheessa nuo muut suuttimet hajoaa :think.

                Suuret kiitokset PP hutsulle ja Kissvesalalle vian selvittämisestä!! Luultavasti merkkiliikkeessä ois vaihettu väärät/kaikki suuttimet ja hintalappu olisi ollut XK€. Nyt pääsee parilla satasella, kun itse tekee vaihtotyön.
                Nykyiset:
                BMW F11 535DA xDrive -15
                Toyota Yaris Hybrid -20

                Exiä noin 60 kpl...

                Comment

                • Vesa
                  Bimmer Fanatic
                  • Jan 2010
                  • 363
                  • Oulu

                  #9
                  Originally posted by Vesa View Post
                  Nyt on varmistettu, että 4. sylinterin piezo-suutin on kuollut. Nämä näemmä hajoaa aivan varoittamatta ja vikakoodien perusteella ei kannata suuttimia alkaa vaihtamaan. Vastuksia mittaamalla voi vasta olla varma, mikä/mitkä on rikki.

                  Vähän hirvittää, missä vaiheessa nuo muut suuttimet hajoaa :think.

                  Suuret kiitokset PP hutsulle ja Kissvesalalle vian selvittämisestä!! Luultavasti merkkiliikkeessä ois vaihettu väärät/kaikki suuttimet ja hintalappu olisi ollut XK€. Nyt pääsee parilla satasella, kun itse tekee vaihtotyön.
                  Ja nyt on suutinkin vaihdettu. Helppo homma vaikka suutin olikin vähän tiukassa... Taas voi ajaa AUTOLLA. Sijaisautona oli Toyota Camry... Ikiliikkuja luultavasti maailman tappiin mutta ne ajo-ominaisuudet
                  Nykyiset:
                  BMW F11 535DA xDrive -15
                  Toyota Yaris Hybrid -20

                  Exiä noin 60 kpl...

                  Comment

                  • Vesa
                    Bimmer Fanatic
                    • Jan 2010
                    • 363
                    • Oulu

                    #10
                    Taas sattui sama. Kesken kiihdytyksen moottori sammui eikä suostunut käymään kuin tyhjäkäyntiä pitkän starttauksen jälkeen. Heti kun yritti ajaa, moottori sammui. No, useampi yritys ja auto pelaa ilman ongelmia...

                    Ista antaa vikakoodiksi 004410 DDE: Injector, cylinder 1, activation. Mihin tämä nyt viittaa? Onko joku piezo-suutin menossa rikki? Olen käsittänyt, että nuo on on/off, joten johonkin muuhun tuo viitannee. Oisko vinkkiä?
                    Nykyiset:
                    BMW F11 535DA xDrive -15
                    Toyota Yaris Hybrid -20

                    Exiä noin 60 kpl...

                    Comment

                    • Juuså
                      BTCF Member
                      • Oct 2009
                      • 207
                      • Kuopio

                      #11
                      Originally posted by Vesa View Post
                      Taas sattui sama. Kesken kiihdytyksen moottori sammui eikä suostunut käymään kuin tyhjäkäyntiä pitkän starttauksen jälkeen. Heti kun yritti ajaa, moottori sammui. No, useampi yritys ja auto pelaa ilman ongelmia...

                      Ista antaa vikakoodiksi 004410 DDE: Injector, cylinder 1, activation. Mihin tämä nyt viittaa? Onko joku piezo-suutin menossa rikki? Olen käsittänyt, että nuo on on/off, joten johonkin muuhun tuo viitannee. Oisko vinkkiä?
                      Johtosarjassa jotain häikkää?
                      G31 540d xDrive -18

                      Comment

                      • fraatti
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2002
                        • 4629
                        • Tampere

                        #12
                        Originally posted by Vesa View Post
                        Ista antaa vikakoodiksi 004410 DDE: Injector, cylinder 1, activation. Mihin tämä nyt viittaa? Onko joku piezo-suutin menossa rikki? Olen käsittänyt, että nuo on on/off, joten johonkin muuhun tuo viitannee. Oisko vinkkiä?
                        Katsopa tämä, kyseessä sama vika vaikka aiheuttaja voikin olla eri: https://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=375664
                        F11 535dX LCI
                        Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                        Comment

                        • TFV
                          Bimmer Enthusiast
                          • Mar 2006
                          • 3080
                          • Nurmijärvi

                          #13
                          Kannattaa ajaa bensalla. Ilman turboja sekin.
                          Jatkuvaa parsimista dieseieillä ja vero päälle.
                          Pitää ajaa enemmän kuin tosipaljon, että kannattaa.
                          Kokemusta on. Nyt 4.8 v8. Syö minkä syö, ei tertte parsia muu kuin valvetronic ja se vitun yhdysputki.
                          E70, koska siihen piti olla helppo istua. Astinlaudat.

                          Comment

                          • fraatti
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2002
                            • 4629
                            • Tampere

                            #14
                            Originally posted by TFV View Post
                            Kannattaa ajaa bensalla. Ilman turboja sekin.
                            Jatkuvaa parsimista dieseieillä ja vero päälle.
                            Pitää ajaa enemmän kuin tosipaljon, että kannattaa.
                            Kokemusta on. Nyt 4.8 v8. Syö minkä syö, ei tertte parsia muu kuin valvetronic ja se vitun yhdysputki.
                            Polttoainekulujen erotuksella monikin parsii autoaan jonkiverrakin jos vertaa tuollaisen 4.8 ja 3.0d kulutuksia jos ajoa on vuodessa hiukankin enemmän. Rikkaampi ei tietysti vanhoilla romuilla ajakaan ja vielä varakkaampi kulkee vaikka taksilla.

                            Esim 3-sarjalaisessa taannoin laskiessa erotusta 3.0bensalle ja ~vastaavan tehoiselle dieselille maaginen raja kulki jossain 10tkm korvilla.
                            F11 535dX LCI
                            Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                            Comment

                            • TFV
                              Bimmer Enthusiast
                              • Mar 2006
                              • 3080
                              • Nurmijärvi

                              #15
                              Originally posted by fraatti View Post
                              Polttoainekulujen erotuksella monikin parsii autoaan jonkiverrakin jos vertaa tuollaisen 4.8 ja 3.0d kulutuksia jos ajoa on vuodessa hiukankin enemmän. Rikkaampi ei tietysti vanhoilla romuilla ajakaan ja vielä varakkaampi kulkee vaikka taksilla.

                              Esim 3-sarjalaisessa taannoin laskiessa erotusta 3.0bensalle ja ~vastaavan tehoiselle dieselille maaginen raja kulki jossain 10tkm korvilla.
                              No jaa. Minä huitelen sen 50-60 tkm/vuosi.
                              Ei kestä hanuri ajella dieseleillä.
                              Vero 700-800 lisää, suuttimet 600/kpl
                              Pumppu ynnä turborempat päälle. Nähty on, ei kiitos.

                              Ja vanhoilla romuilla joutuu ajamaan.
                              E70, koska siihen piti olla helppo istua. Astinlaudat.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎