Announcement

Collapse
No announcement yet.

apuja äkkiä e61 omistajat!!!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • makke78
    Bimmer Rookie
    • Jun 2015
    • 38
    • helsinki

    apuja äkkiä e61 omistajat!!!

    elikkä autona 2005 530d e61 jätti viimeviikolla tielle ilmeisesti akku loppu! herjas vaihteistoa,ajonvakautusta,diesel pumppua,level controllia ja yms yms!
    lähti käymään kerran mut ravisti saatanasti! (sammutin ja yritin uudestaan jollon startti jäi pyörittää konetta ilman, että starttasin eikä lähteny enää käyntiin!)
    Hinaus autosta annettiin virtaa jollon ei koodeja???
    Kävin hakee uuden akun (ennen avaimien jättöä huoltoon)
    Vaihdoin akun jollon auto heräs henkiin ilman koodeja!
    Seuraavana päivänä luetutin koko auton järjestelmän ja koodeja oli paljon (kaikki nollattiin ja anto nollata lukuunottamatta 2 ilmeisesti lastutuksesta johtuvia???)
    Okei luulin et kaikki ok ja lähin reissuun (hki-jyväskylä)kaikki toimi!
    Takas tullessa auto teki saman tankatessa eli ei käynnistynyt ja vikakoodit! Oltiin keskellä ei mitään eli jotain piti keksiä!
    No akunnapa irti ja hetken päästä takas koodit hävis ja auto saatiin käyntiin! 20-40km ja totaali stop samat koodit ajossa ja auto sammu ei ku sivuun ja hinurilla huoltoon jossa on edelleen!
    Ei vaan löytyny muuta vikaa ku vahvistin joka oli kytketty muka väärin eli suoraan +- napoihin?? (toiminu yli 3kk moitteetta) maapiuha vaihdettiin runkoon ja akku koodattiin laturi lataa ainakin tyhjäkäynnillä ja paikaltaan kaasuttaessa (siis huollon sanoilla) ja sanovat et auto ois haettavissa.
    Lueskelin topikkii ja tuli vastaan kampiakselin hihnapyörä???
    voiskohan vikaa olla siinä??
    Vai onko joku löytäny ko vian aiheuttajan (tuskin oli akun koodaus tai vahvistin) vai oisko sittenkin??
    Autosta on tullu kumin käryy kabiiniin ja tuli myöskin jyskän reissulla enkä nyt puhu renkaista lisäks parinviikon aikana on ollu jokin ihmeellinen resonointi kun kierrokset pudottaa tyhjäkäynnille, mutta se ei kuulu kokoajan (epäilin putkistoa)??? mutta??? Auto tosiaan pitäs huomenna hakee lahdesta, mutta en tiedä uskaltaako hakee noilla korjauksilla äkkiä apuja muitakin ku (et lue sivuja ku siihen ei oo aikaa!!!) KIITOS!!!
  • Hakkapeliitta
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2014
    • 552
    • P-Sawo

    #2
    -onko akun vaihto kerrottu autolle?
    -ibs anturi paskana? Kiinni akun miinus-kaapelissa. Sen voi ottaa irti ja kokeilla toimintaa.
    -virtakaapeli kontista keulaan hapettunut paskaksi tai kiinnitys löysällä? Läpivienti menee vasemman takapyörän edestä kontista pohjaa pitkin auton alla keulaan.

    Noi tuli ekana mieleen.
    Btw vahvari kuuluu kait kytkeä runkoon, ei miinusnapaan.

    annetaan BMW-osaa

    Comment

    • makke78
      Bimmer Rookie
      • Jun 2015
      • 38
      • helsinki

      #3
      Originally posted by Hakkapeliitta View Post
      -onko akun vaihto kerrottu autolle?
      -ibs anturi paskana? Kiinni akun miinus-kaapelissa. Sen voi ottaa irti ja kokeilla toimintaa.
      -virtakaapeli kontista keulaan hapettunut paskaksi tai kiinnitys löysällä? Läpivienti menee vasemman takapyörän edestä kontista pohjaa pitkin auton alla keulaan.

      Noi tuli ekana mieleen.
      Btw vahvari kuuluu kait kytkeä runkoon, ei miinusnapaan.


      noi tsekattu kaikki toimii ja vahvari kytketty oikein eli runkoon (tosin on toiminu 3kk akussakin eli tuskin aiheuttaja)

      Comment

      • casino
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2007
        • 663
        • Keski-Suomi

        #4
        Originally posted by makke78 View Post
        elikkä autona 2005 530d e61 jätti viimeviikolla tielle ilmeisesti akku loppu! herjas vaihteistoa,ajonvakautusta,diesel pumppua,level controllia ja yms yms!
        lähti käymään kerran mut ravisti saatanasti! (sammutin ja yritin uudestaan jollon startti jäi pyörittää konetta ilman, että starttasin eikä lähteny enää käyntiin!)
        Hinaus autosta annettiin virtaa jollon ei koodeja???
        Kävin hakee uuden akun (ennen avaimien jättöä huoltoon)
        Vaihdoin akun jollon auto heräs henkiin ilman koodeja!
        Seuraavana päivänä luetutin koko auton järjestelmän ja koodeja oli paljon (kaikki nollattiin ja anto nollata lukuunottamatta 2 ilmeisesti lastutuksesta johtuvia???)
        Okei luulin et kaikki ok ja lähin reissuun (hki-jyväskylä)kaikki toimi!
        Takas tullessa auto teki saman tankatessa eli ei käynnistynyt ja vikakoodit! Oltiin keskellä ei mitään eli jotain piti keksiä!
        No akunnapa irti ja hetken päästä takas koodit hävis ja auto saatiin käyntiin! 20-40km ja totaali stop samat koodit ajossa ja auto sammu ei ku sivuun ja hinurilla huoltoon jossa on edelleen!
        Ei vaan löytyny muuta vikaa ku vahvistin joka oli kytketty muka väärin eli suoraan +- napoihin?? (toiminu yli 3kk moitteetta) maapiuha vaihdettiin runkoon ja akku koodattiin laturi lataa ainakin tyhjäkäynnillä ja paikaltaan kaasuttaessa (siis huollon sanoilla) ja sanovat et auto ois haettavissa.
        Lueskelin topikkii ja tuli vastaan kampiakselin hihnapyörä???
        voiskohan vikaa olla siinä??
        Vai onko joku löytäny ko vian aiheuttajan (tuskin oli akun koodaus tai vahvistin) vai oisko sittenkin??
        Autosta on tullu kumin käryy kabiiniin ja tuli myöskin jyskän reissulla enkä nyt puhu renkaista lisäks parinviikon aikana on ollu jokin ihmeellinen resonointi kun kierrokset pudottaa tyhjäkäynnille, mutta se ei kuulu kokoajan (epäilin putkistoa)??? mutta??? Auto tosiaan pitäs huomenna hakee lahdesta, mutta en tiedä uskaltaako hakee noilla korjauksilla äkkiä apuja muitakin ku (et lue sivuja ku siihen ei oo aikaa!!!) KIITOS!!!
        TARKASTA kampiakselin päässä olevan hihnapyörän kunto = värinän vaimennin. Onko kumi päässyt vulkanoinnista irtoamaan? Auto ei lataa kun remmi ei pyöri...?
        Bmw e61 535 d touring M-sport 11/2004 "TÄYSITEHOINEN"
        Ja autoa janottaa alla näkyvään tapaan...
        http://tankkaus.com/cars/public_grap...33/2016/2015/3

        e39 -530d touring 11/1999
        ex:Bmw e21 320 6 syl "kaasari" 1979

        Automaattivaihteiston huuhteluöljynvaihto

        Comment

        • exautisti
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2007
          • 1267
          • oulu

          #5
          Peilillä ja lampulla näkee dampperin kunnon nätisti.
          -99 punane passatti

          https://www.nettiauto.com/bmw/535/9505964

          Tuikun softat
          Webasto retrofitit (myös F sarjaan)
          BMW Maahantuonti ammattitaidolla
          Laatikon huuhtelut (myös F sarjaan)
          Vuokraamme otsonaattoreita,painehuuhtelulaitteita ym..

          www.mcars.fi

          Kysy 041-5056506

          https://www.facebook.com/MCarsOulu/

          INPA DIS BMW Scanner VCDS OPCOM ,MB Star

          Webasto,BMW,VW,OPEL,MB Vikakoodinluvut,Koodaukset,N47 jakopää remontit.RAVENOL öljyt edullisesti

          Comment

          • peeämvee
            Bimmer Fanatic
            • Aug 2005
            • 283
            • Taivalkoski

            #6
            dde rele, jos moottorivalo ei pala mittaristossa virrat päällä nii aika varmaa et dde releessä vika. Voi toki olla dampperipyörä sökö mut sillon pitäs ohjaustehostimen ja vesipumpunkin kuolla.
            Last edited by peeämvee; 01-09-2015, 21:44.

            Comment

            • makke78
              Bimmer Rookie
              • Jun 2015
              • 38
              • helsinki

              #7
              Originally posted by peeämvee View Post
              dde rele, jos moottorivalo ei pala mittaristossa virrat päällä nii aika varmaa et dde releessä vika. Voi toki olla dampperipyörä sökö mut sillon pitäs ohjaustehostimen ja vesipumpunkin kuolla.

              hihnat pyöri viel ennen 20 km stoppia ja luulis pyörivän jos huollosta sanottiin et tuu hakee auto
              Mut luistosta en tiedä kaikki toimii mittaristossa mut ainakin käsken kattoo noi hihnapyörät eteenkin kampuranpyörän kunnon ennen noutoo sit mennään herran haltuun toimiiko vaiko eikö! kiitti näistä vinkeistä
              muualtakin veikkailtiin tota kampuranhihnapyörää varsinki ku autolla rullailtu sen rapiat 200000km ja kumin käry ajoittain viittais näemmä samaan!
              mut jos tulee mieleen muita vaihtoehtojakin ni täällä kuunnellaan!
              Last edited by makke78; 01-09-2015, 23:34.

              Comment

              • WSE1
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2006
                • 3242
                • Suomusjärvi

                #8
                Vaihda sininen rele eboxissa hanttarin puolella konehuoneessa. maksaa 15€.

                Comment

                • jaki
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2003
                  • 2978
                  • Uusimaa

                  #9
                  Originally posted by makke78 View Post
                  Ei vaan löytyny muuta vikaa ku vahvistin joka oli kytketty muka väärin eli suoraan +- napoihin?? (toiminu yli 3kk moitteetta) maapiuha vaihdettiin runkoon
                  Siis tuninkivahvistin kytketty suoran akun napoihin? Jos niin, nii jestas mitä amatöörejä
                  Vahvistin pitää kytketä napaan, joka menee virrattomaksi, kun auto menee nukkumaan.
                  Toisekseen, mahdollisessa peräänajossa tms, tuollainen vahvistimen virransyöttö voi toimia mukavana palonsytyttäjänä, vaikka siellä joku sulake olisikin välissä.

                  Itse viasta, olen edellisten kansa samaa mieltä, että joko DDE rele tai sitten värinänvaimennin alkaa antautua. Sellainen oireilee alkuvaiheessa niin, että ajaessa toimii todnäk ok, mutta startatessa lämpimänä alkaa luistaa.
                  BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

                  Comment

                  • makke78
                    Bimmer Rookie
                    • Jun 2015
                    • 38
                    • helsinki

                    #10
                    Originally posted by jaki View Post
                    Siis tuninkivahvistin kytketty suoran akun napoihin? Jos niin, nii jestas mitä amatöörejä
                    Vahvistin pitää kytketä napaan, joka menee virrattomaksi, kun auto menee nukkumaan.
                    Toisekseen, mahdollisessa peräänajossa tms, tuollainen vahvistimen virransyöttö voi toimia mukavana palonsytyttäjänä, vaikka siellä joku sulake olisikin välissä.

                    Itse viasta, olen edellisten kansa samaa mieltä, että joko DDE rele tai sitten värinänvaimennin alkaa antautua. Sellainen oireilee alkuvaiheessa niin, että ajaessa toimii todnäk ok, mutta startatessa lämpimänä alkaa luistaa.


                    kerroppa sitten mihin/miten vahvari pitäisi kytkeä siinä kun on heräte joka sammuttaa ite vahvarin kun virrat kytketään pois???? nyt kytketty maa runkoon ja plussa akulle ja heräte tulee tupakan sytyttäjästä ja ihan liikkeen toimesta näin vaihdettu! Ei sillä, että ottasin ajatuksesta itteeni vaan siks, että auto menossa 3 huoltoon ihmeteltäväksi ko vian takia kun vikaa ei löydy! akku vaihdettu ja koodattu,laturi lataa ajossa ja paikallaan,hihnapyörä ehjä,mutta auto vaan jättää tielle samoilla koodeilla noin 200km välein?? dde suomeksi???

                    Comment

                    • makke78
                      Bimmer Rookie
                      • Jun 2015
                      • 38
                      • helsinki

                      #11
                      Originally posted by WSE1 View Post
                      Vaihda sininen rele eboxissa hanttarin puolella konehuoneessa. maksaa 15€.

                      joo huomenna menee vaihtoon

                      Comment

                      • markok
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2002
                        • 3018
                        • Kuopio

                        #12
                        Originally posted by makke78 View Post
                        kerroppa sitten mihin/miten vahvari pitäisi kytkeä siinä kun on heräte joka sammuttaa ite vahvarin kun virrat kytketään pois???? nyt kytketty maa runkoon ja plussa akulle ja heräte tulee tupakan sytyttäjästä ja ihan liikkeen toimesta näin vaihdettu! Ei sillä, että ottasin ajatuksesta itteeni vaan siks, että auto menossa 3 huoltoon ihmeteltäväksi ko vian takia kun vikaa ei löydy! akku vaihdettu ja koodattu,laturi lataa ajossa ja paikallaan,hihnapyörä ehjä,mutta auto vaan jättää tielle samoilla koodeilla noin 200km välein?? dde suomeksi???
                        Jos vahvistin on ollut kiinni suoraan akun navoissa niin IBS ei saa mitattua vahvistimen kuluttamaa virtaa eikä laturilta oteta riittävästi tehoa akun lataamiseen. Tällöin akku tyhjenee pikkuhiljaa. En tiedä onko mitään tekemistä vian kanssa, mutta selvennykseksi kun et uskonut, että suoraan akun napoihin ei saa kytkeä mitään.
                        BMW 530iA Touring -05

                        Comment

                        • makke78
                          Bimmer Rookie
                          • Jun 2015
                          • 38
                          • helsinki

                          #13
                          Originally posted by markok View Post
                          Jos vahvistin on ollut kiinni suoraan akun navoissa niin IBS ei saa mitattua vahvistimen kuluttamaa virtaa eikä laturilta oteta riittävästi tehoa akun lataamiseen. Tällöin akku tyhjenee pikkuhiljaa. En tiedä onko mitään tekemistä vian kanssa, mutta selvennykseksi kun et uskonut, että suoraan akun napoihin ei saa kytkeä mitään.

                          miten ko vahvari pitäisi e61 kytkeä? mistä saa virtaa riittävästi? nyt vahvistin kytketty + napaan ja runkoon ja heräte tulee tupakan sytyttimeltä (muutos tehtiin ad:lla)

                          Comment

                          • makke78
                            Bimmer Rookie
                            • Jun 2015
                            • 38
                            • helsinki

                            #14
                            Originally posted by makke78 View Post
                            miten ko vahvari pitäisi e61 kytkeä? mistä saa virtaa riittävästi? nyt vahvistin kytketty + napaan ja runkoon ja heräte tulee tupakan sytyttimeltä (muutos tehtiin ad:lla)
                            sk-autosoundilla sanottiin,ettei vahvistimen kytkemisellä akkuun ole mitään väliä ko autossa ja on tehneet satoja vehkeitä eikä vastaavaa ongelmaa ole tullut vastaan! no vian etsintä jatkuu ja toivottavasti jotain löytyy

                            Comment

                            • jaki
                              Bimmer Enthusiast
                              • Sep 2003
                              • 2978
                              • Uusimaa

                              #15
                              Originally posted by makke78 View Post
                              miten ko vahvari pitäisi e61 kytkeä? mistä saa virtaa riittävästi? nyt vahvistin kytketty + napaan ja runkoon ja heräte tulee tupakan sytyttimeltä (muutos tehtiin ad:lla)
                              Sorry, mutta minua riepoo aina, kun turvallisuusjutuille viitataan kintaalla. Tämä siis osotettu tuonne ad:n suuntaan, ei auton omistajalle
                              Kontin sulakeskuksessa on vapaa paikka päätevahvistimen virransyötölle ja sulakkeelle.
                              EI muuta kun WDS esille ja tutkimaan.
                              Ok, jos autossa on jo joko Hifi tai L7., pitää katsoa joku toinen paikka.
                              BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎