Announcement

Collapse
No announcement yet.

N52B30 keltainen moottorivalo

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MazterI
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2004
    • 312
    • Jyväskylä

    N52B30 keltainen moottorivalo

    Keltaisen moottorivalon kanssa on tullut painiskeltua paljon tuon toisen viissatasen kanssa, mutta nyt se ilo osui sitten tähän 530iA:hankin. Eli tietenkin kun auto on kaverilla lainassa ja ajossa, saan puhelinsoiton että kesken ajon syttyy moottorivalo ja iDrive kertoo kuulemma jotain kohonneista pakokaasuarvoista ja tutkimisesta ensi tilassa.

    Any ideas? Saan auton omiin käsiin vasta tänään illasta, niin täytynee sitä piuhattaa, mutta onko hyviä ideoita heti enshätään?
  • Petsku333
    BTCF Member
    • Jun 2014
    • 349
    • Kerava

    #2
    Originally posted by MazterI View Post
    Keltaisen moottorivalon kanssa on tullut painiskeltua paljon tuon toisen viissatasen kanssa, mutta nyt se ilo osui sitten tähän 530iA:hankin. Eli tietenkin kun auto on kaverilla lainassa ja ajossa, saan puhelinsoiton että kesken ajon syttyy moottorivalo ja iDrive kertoo kuulemma jotain kohonneista pakokaasuarvoista ja tutkimisesta ensi tilassa.

    Any ideas? Saan auton omiin käsiin vasta tänään illasta, niin täytynee sitä piuhattaa, mutta onko hyviä ideoita heti enshätään?
    Syitä voi olla monia, mutta saattaa olla jopa niinkin helppo kun bensatankin korkin tai tiivisteen vaihto
    Seat Cupra 290

    Ex. F20 118i MHD Stage 2
    E60 2006 525i

    Comment

    • MazterI
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2004
      • 312
      • Jyväskylä

      #3
      Originally posted by Petsku333 View Post
      Syitä voi olla monia, mutta saattaa olla jopa niinkin helppo kun bensatankin korkin tai tiivisteen vaihto
      Oikeesti ?! Kerro nyt ihmeessä lisää miten bensakorkki tähän voisi vaikuttaa Sitä tuskin vikakoodilla saa selville...

      Comment

      • BeamR
        BTCF Member
        • Jul 2007
        • 13363
        • Espoon takametsät

        #4
        ei oikeaa vastausta pysty kukaan tietämään ilman vikakoodien lukua/livedataa. Siihen asti turha spekuloida.

        vika kun voi olla mitä tahansa siitä tankin korkista vanoksen solenoideihin tai katkenneeseen johtoon, huonot suuttimet tai vaikka haljennut imupuolen putki. Tai disa on porsinut ja kone on valmis. Tai jotain muuta, kuten huono huolto ja ilmansuodatin on täynnä paskaa.
        F46 Gran Tourer -20
        Boxster 2.5 -97

        Comment

        • MazterI
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2004
          • 312
          • Jyväskylä

          #5
          Pelkän keltaisen moottorivalon ymmärtäisin näihin kaikkiin, mutta itse olen ollut uskossa että iDrive viestit rajaa hivenen syytä miksi tuo syttyy? Mutta ilmeisesti ne on sitten yhtä randomia nekin?

          Ei toki sitä yksilöi, mutta oletin että pakokaasuviesti iDrivessa rajaa sitten settiin mahdollisia vikakoodeja. Mutta toki turha spekuloida ennen kuin koodit on lapasessa...

          Comment

          • BeamR
            BTCF Member
            • Jul 2007
            • 13363
            • Espoon takametsät

            #6
            no, jos auto kertoo että päästöt on korkeat, niin sen jälkeen pitää vielä keksiä että miksi ne on korkeat. Ja siihen on paljon potentiaalisia syyllisiä. Noi on todella suuntaa antavia, esim jos näyttöön tulee että dsc ei toimi oikein, niin vika voi olla ratin asentotunnistimessa.
            F46 Gran Tourer -20
            Boxster 2.5 -97

            Comment

            • MazterI
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2004
              • 312
              • Jyväskylä

              #7
              Järjestelmä: Moottori, M54 MT/AT Siemens MS45
              *2C31 Lambda-anturi ennen katalysaattoria 1, säätely

              Osaakos joku mulle vielä valaista onko se sitten tässä kuvassa mikä? Eli onko jopa loogisesti osa 1? http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=18_0610

              Comment

              • BeamR
                BTCF Member
                • Jul 2007
                • 13363
                • Espoon takametsät

                #8
                siis eihän tuossa ole M54 vaan N52. Millä noi on luettu? Ilmeisesti haetaan bank1 pre cat lambdaa kuitenkin.
                F46 Gran Tourer -20
                Boxster 2.5 -97

                Comment

                • MazterI
                  Bimmer Fanatic
                  • Mar 2004
                  • 312
                  • Jyväskylä

                  #9
                  Sitäpä. Noi on luettu Motonetin motomaatilla, ja niiden raportti vaan tulostaa hölmösti noita eri ohjausyksiköitä 10 peräkkäinen ja koppasin vaan ekan. Koodi on kuitenkin tuo, ja bank 1 pre cat lambdaa haetaan.

                  Eli oikea copy paste löytysi alempaa eli tämä:
                  Järjestelmä: Moottori, N52 MT/AT Siemens MSV70/MSV80
                  *2C31 Lambda-anturi ennen katalysaattoria 1, säätely

                  Ja koska bank 1:stä haetaan niin onko se ETK:n mukaan tuo osa 1?

                  Comment

                  • BeamR
                    BTCF Member
                    • Jul 2007
                    • 13363
                    • Espoon takametsät

                    #10
                    bank 1 eli sylinterit 1-3 eli etummainen, eli osa nr1, kuten epäilit.
                    F46 Gran Tourer -20
                    Boxster 2.5 -97

                    Comment

                    • MazterI
                      Bimmer Fanatic
                      • Mar 2004
                      • 312
                      • Jyväskylä

                      #11
                      Onkos porukka muuten käyttänyt vaan orkkis lambdoja (jolla hintaa taitaa olla reilu 200 ekua) vai Boschin valmistamaa tarviketta (jota tuntuu paikasta riippuen saamaan 100 paikoille)? Kokemuksia / eroja, vai vaan erilainen paketti?

                      Comment

                      • ark28
                        BTCF Member
                        • Nov 2011
                        • 94
                        • Pirkanmaa

                        #12
                        Originally posted by MazterI View Post
                        Onkos porukka muuten käyttänyt vaan orkkis lambdoja (jolla hintaa taitaa olla reilu 200 ekua) vai Boschin valmistamaa tarviketta (jota tuntuu paikasta riippuen saamaan 100 paikoille)? Kokemuksia / eroja, vai vaan erilainen paketti?
                        Hyvä kysymys... Meikällä just nyt ongelmaa toisen BMW-ryhmän auton eli Mini Cooper R56:n kanssa. Vikakoodeissa lambdaan viittaava koodi. Tilasin tarvike-lambdan (Triscan), jonka jälkeen tulikin sitten useampi vikakoodi lambdasta. Nyt on tulossa orkkis-lambda (BMW) genuine parts:ilta. Saas nähdä auttaako asiaan.
                        K1300S -09, R 1200 GS LC -16 Mini Cooper R56 -07, Ex. E61 520 dA -07

                        Comment

                        • _Wraith_
                          Bimmer Rookie
                          • Apr 2010
                          • 156
                          • Oulu

                          #13
                          Allekirjoittaneella täysin sama ongelma M54 motilla ja lambda-anturihan se oli sipannut. Tilasin uuden mallia "Kiina" josta maksoin jopa 17€. Käy ja kukkuu ihan yhtä hyvin kuin orkkis, eikä mitään vikaa ole ollut sen jälkeen Ja minä ku luulin, että tuli kallis vika... Tai no nostihan kustannuksia toki vielä n. 10€ kun piti ostaa se anturan vaihtotyökalu :think
                          Vikakoodinlukua Oulun alueella E- ja F-sarjalaisiin
                          -14 Volvo V60 Plug-in Hybrid
                          EX -10 E70 X5
                          EX -12 MB W212 E300 Bluetec Hybrid
                          EX -13 F25 X3
                          EX -12 F11 520D
                          EX -05 E53 X5
                          EX -06 E61 520D
                          EX -04 E60 525iA
                          EX -04 MB C180 KOMPRESSOR
                          EX -02 E46 316
                          EX -98 E46 318

                          Comment

                          • MazterI
                            Bimmer Fanatic
                            • Mar 2004
                            • 312
                            • Jyväskylä

                            #14
                            Mistäs noin edukkaaseen hintaan Kiinaversion löysit? Ebay ja sieltä joku hongkong myyjä? N52:seen on ainakin kotimaiset liikkeet halvimmillaan tarjonneet lambdaa tuohon karvan alle sataseen, mutta en kyllä sitäkään pitänyt kovin pahana...

                            Comment

                            • BeamR
                              BTCF Member
                              • Jul 2007
                              • 13363
                              • Espoon takametsät

                              #15
                              noissa on sitten eri lambdat. Itse laittaisin OEM:n, vaikka onkin kallein. Ainakin toimii varmimmin, eikä tarvitse miettiä että hajoaako jotain muuta huonon lambdan takia.

                              on tullut kokeiltua sähköosissa kaikenlaista kuraa, ja kokemuksen siivittämänä en kyllä ihan ekana olisi laittamassa mitään kiinalaista halpakopiota koneeseen.
                              F46 Gran Tourer -20
                              Boxster 2.5 -97

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎