e60 outo pauke/napse ohjauksessa?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mauno83
    Newbiemmer
    • Jul 2014
    • 9
    • rauma

    e60 outo pauke/napse ohjauksessa?

    Elikkä ohjauksesta tuleva mystinen pauke tai napse vaivaa herkkää mieltä! :think
    Osaako joku kertoa mistä lähtee tuo ääni, onko rattiakselin nivel finitto tai itse hammastangossa jotain kipua?

    Ohessa linkki youtuubiin äänestä.. https://youtu.be/Q7uTcpO11OA
  • AnttiMH
    Bimmer Rookie
    • Oct 2013
    • 146
    • Esbo

    #2
    Vähän samanlaista omassa autossa. Sen huomaa kun renkaat on käännetty ja nousee korokkeelle. Ollut jo viimeiset 40 tkm ainakin.

    Itse arevelen rattiakselin niveltä. Uusi osa jotain 300e paikkeilla, käytettyä en uskalla laittaa kun omassa oli tuota oiretta jo 100tkm paikkeilla. Katselen vielä paheneeko vai pysyykö samana, ennen kuin alan ostamaan uutta ja vaihdattamaan.

    Toki saa ammattilainen katsoa johtuuko se siitä.

    Comment

    • bambino
      Bimmer Rookie
      • Feb 2015
      • 92
      • Kangasala

      #3
      Löytyy täältä myös alkoi n. 130tkm kohdilla. Ratin takana myös helisee motarivauhdeissa ja kuulostaisi, että joku hinkaa johonkin rattia kääntäessä. :think
      E60 525i 2006

      Comment

      • Flanker35M
        Bimmer Fanatic
        • Sep 2003
        • 790
        • Rovaniemi

        #4
        S!

        Sama vika. Napsuu/paukkuu hitaassa vauhdissa rattia kääntäessä ja hidastaessakin joskus. Tukitangot löysäll vai mikä lie. Keulaan tehty alustajumppa eli kaikki nivelet uusia + iskarien yläpäät. Sen verran kova äni on, että kuuluu selvästi auton ulkopuolella.
        sigpic
        ~Let Chaos Entwine On Defenceless Soil~

        Comment

        • Stroop
          Bimmer Fanatic
          • Nov 2006
          • 295
          • Jyväskylä

          #5
          Omassa oli kokolailla vastaava ääni, ja etsin vikaa useaan otteeseen. Vaihtoon meni ainoastaan etutolpat ja iskarin yläpään laakerit. Vika ei kylläkään noilla poistunut. Tänään otin itseäni niskasta kiinni ja otin auton taas nosturille... Kävin kaikki ohjaukseen liittyvät asiat läpi, tarkistin hammastangon pulttien kireydet, nivelet, rasvasin hammastangon jo toiseen kertaan varulta jne. Siinä kun kaikki oli hollilla niin kokeilin pohjapanssarin pultit. Puolet niistä oli löysällä ja juuri vänkärin puolelta mistä napsekin tuli. Vetelin pultit kiinni ja toivoin parasta. Ja kyllä, napse poistui kokonaan! Jälkikäteen ajateltuna ratkaisu on ihan looginen; pohjapanssari ilmeisesti samalla jäykistää takapäästä muuten avointa etukelkan rakennetta. Pultit on todella järeät ja se selittää tämän.

          Comment

          Working...
          X