Announcement

Collapse
No announcement yet.

E61 535d -07 lci Vedot loppui yhtäkkiä ja kone sammui

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Niemelainen
    Newbiemmer
    • Feb 2015
    • 17
    • Finland

    E61 535d -07 lci Vedot loppui yhtäkkiä ja kone sammui

    Ajettiin n 80km/h, ku yhenäkin ihan kun koneesta ois kuulunu sellanen kevyt "tuff" ääni. Tämän jälkeen Moottorin vikavalo syttyi, Veto loppui ja Ajotietokone herjasi reduced power. Rullaattiin automaattilootalla kuitenki linjuripysäkille. Meni myrskyssä perjantaina hinaus hommissa. Matka jäi kesken Kouvolasta Jojensuuhun. Oltiin 132 km Joensuusta ja meinasivat hinauttaa Savonlinnaan, mut sit S-linnan hinuria soitti ja sanoi ettei S-linnassa oo Bmw:n edustuskorjaamoa. Nyt auto on Joensuun Laakkosen pihassa, kun en muutakaan paikkaa tienny siihen hätään. Jospa sieltä kysäisis vain vikakoodit... Voi olla, et Marmoritiskin hinnat on turhan kovat mulle. Oisko kellään tietoo hyvistä Bmw korjaamoista Joensuussa, jotka korjaisi hivenen halvemmalla? Niin ja toki arvauksia mikä meni autosta soiroksi, ku tolleen "tilttas"?
    Last edited by Niemelainen; 04-10-2015, 17:59.
  • MajorDrake
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 7544
    • Jyväshyvä

    #2
    Mikä verran ajettu?
    M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
    Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
    Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

    Comment

    • Niemelainen
      Newbiemmer
      • Feb 2015
      • 17
      • Finland

      #3
      328000

      Mutta, ku ostin niin pitäis olla vaihtokone, jolla ajettu nyt n. 190000km. Aiempaan koneeseen oli mennyt läpät ja ilmeisesti kone kohtuu soiroksi. Mut en oo varma mitkä kaikki osat on pantu uusiksi :-(

      Comment

      • böntti
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2011
        • 2857
        • Tampere

        #4
        Jos vaan yks kaks siististi sammui kone niin ettei olisi vain mennyt jakoketju poikki... Kaks kertaa olen ollut autossa josta on ketju (ja hihna) katkennut, kummallakaan kerralla ei tapahtunut mitään muuta kuin koneen sammuminen.

        Edit. Voi tuohon toki muitakin syitä löytyä, kuulostaa vaan niin tutulta...
        Last edited by böntti; 04-10-2015, 22:01.
        -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
        -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
        -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
        -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

        -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

        Comment

        • ekaBMW
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2010
          • 456
          • Oulu

          #5
          Tuossa sanottiin että veto loppui. Eli ilmeisesti ei sammunut?
          Voisiko ahtoputken irtoaminen aiheuttaa tommoista?
          F11 530d xDrive 09/16
          Ex E60 530d xDrive A 10/08
          Ex E60 520dA 09/08 liisari
          Ex Opel Vectra 2.0i 8v -93
          Ex Opel Kadett 1.6 -89

          Comment

          • böntti
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2011
            • 2857
            • Tampere

            #6
            Originally posted by ekaBMW View Post
            Tuossa sanottiin että veto loppui. Eli ilmeisesti ei sammunut?
            Voisiko ahtoputken irtoaminen aiheuttaa tommoista?
            Hyvinkin voisi aiheuttaa vedon loppumisen, otsikossa vaan lukee että kone sammui.
            -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
            -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
            -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
            -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

            -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

            Comment

            • Niemelainen
              Newbiemmer
              • Feb 2015
              • 17
              • Finland

              #7
              Veto loppui ja moottori sammui miltei samanaikaisesti.

              Itsellekin tuli mieleen tuo jakoketju, mut ei sieltä koneesta niin mahdotonta paukahdusta käynyt. Eikös tää 535d:n mylly oo ketjukone? Onkos nää ketjut mitenkä yleisesti menneet poikki?

              Comment

              • Niemelainen
                Newbiemmer
                • Feb 2015
                • 17
                • Finland

                #8
                mites Erg-vika, DDE rele? Ajotietokone itsessään ei herjaa mitään

                Eli varmaan jotain selvinnee kuhan saadaan piuhan päähän.

                Comment

                • ruupanen
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2006
                  • 5166
                  • Joensuu

                  #9
                  E30 cabriolet(½), E46 cabriolet(½), E61 535d M-sport, E91 330 xd M-sport

                  Vikakoodien lukemista ja pieniä koodailuja Joensuun seudulla. Myös VAG, muille merkeille autocom. Yv tai O44 533 2446 tavoittaa.

                  Comment

                  • Niemelainen
                    Newbiemmer
                    • Feb 2015
                    • 17
                    • Finland

                    #10
                    Tänks ja kiitos vinkistä

                    Tuossa jo eilen raivopäissäni etsiskelin Joensuun korjaajia. En tiedä onko noista muista mitään koppia: Elmoauto tai Aptop? Tuon Rewonmotor:n bongasin eilen illalla ja sit tänään aamusta jo tiedustelin työruuhkaa sieltä.

                    Comment

                    • jaki
                      Bimmer Enthusiast
                      • Sep 2003
                      • 2979
                      • Uusimaa

                      #11
                      Voihan olla, että meni vain kampiakselin asentotunnistin.
                      BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

                      Comment

                      • Heguli 31
                        BTCF Member
                        • Oct 2004
                        • 10097
                        • KVLA

                        #12
                        Tuntuisi tuo jakopään hajoaminen ihmeelliselle,jos sieltä ei kuulunut mitään ylimääräistä ääntä.Kokeilitko tuon jälkeen yhtään pyörittää sitä konetta?

                        Mutta vikakoodeista se varmaan olisi lähdettävä vääntämään.

                        Comment

                        • ruupanen
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2006
                          • 5166
                          • Joensuu

                          #13
                          Originally posted by Niemelainen View Post
                          Tuossa jo eilen raivopäissäni etsiskelin Joensuun korjaajia. En tiedä onko noista muista mitään koppia: Elmoauto tai Aptop? Tuon Rewonmotor:n bongasin eilen illalla ja sit tänään aamusta jo tiedustelin työruuhkaa sieltä.
                          Autoelmosta kanssa kuullut hyvää. Siellä ainakin yks pemareittenkin kanssa puuhasteleva heppu töissä.

                          Samoten täällä: http://www.telitienhuoltoasema.fi/
                          E30 cabriolet(½), E46 cabriolet(½), E61 535d M-sport, E91 330 xd M-sport

                          Vikakoodien lukemista ja pieniä koodailuja Joensuun seudulla. Myös VAG, muille merkeille autocom. Yv tai O44 533 2446 tavoittaa.

                          Comment

                          • Niemelainen
                            Newbiemmer
                            • Feb 2015
                            • 17
                            • Finland

                            #14
                            Palataanpas aiheeseen näin viikon Turkin loman jälkeen

                            Eli Bemmiin tehtiin Joensuun Veljekset Laakkosella vikadiagnoosi, että korkeapainepolttoainepumppu on vialleni. Tämä vianmääritys oli maanantaina 5.10. Pumppu laitettiin tilaukseen Ruotsista (marmorin hinta 1600 egee) ja koko lystin kustannusarvio oli pyörimässä n. 2150 - 2300 euroa. Ajattelin, että vaikka kallista onkin, niin kun olin 5.10. lähdössä lomalle Turkkiin ja tarvitsisin auton seuraavalla viikolla, jotta pääsisi takaisin kotiin, niin korjataan sitten Marmorilla. No kuinkas tässä sitten kävikään...

                            Soittivat Laakkoselta tämän viikon maanantaina 12.10., että kyllä tässä autossa on nyt muutakin -> sanoin että eivät tee mitään ja että tulen tiistaiaamuna käymään henk.koht. Laakkosella (Palasin lomalta suomeen maanantai-iltana).

                            Tiistaina kun marssin vaimon kanssa Laakkoselle kuuntelemaan mitä autosta on muutakin löytynyt, niin yllätys oli kohtuu suuri. Laakkosen väki oli kuitenkin purkanut jo yläosaa koneesta ja totesivat, että OLIVAT SAANEET JAKOKETJUN (ylempi) POIKKI ja MYÖS SAMASSA RYTÄKÄSSÄ VENTTIILIT JA MÄNNÄT VASTAKKAIN. Voi v..tu!!!!!

                            Huoltoneuvoja vielä kuvaili suoraan kuinka asia oli tapahtunut:"Kun pumppu oli vaihdettu ja moottorilla koekäytön aika, niin startatessa kone kävi kuin kahvimylly. Siinä starttailujen aikana sitten kone jumi "eli käsittääkseni venttiilit ja männät kohtasivat". Laakkosen huoltoneuvojan mukaan autossa on täytynyt olla jo sinne tuodessa tuo jako sekaisin (olevinaan ketju hypännyt tai vast.), kun kuulemma pumpun vaihdossa ovat käyttäneet erikoistyökalua, jotteivat sekoittaisi jakoketjun jakoa asennuksen aikana.

                            Tästä korvausvastuusta on nyt tapeltu tämä viikko Veljekset Laakkosen kanssa ja jatkuu vielä ensi maanantaina, kun huoltopäällikkö tulee töihin. Kuulemma heidän pitää vielä keskustella asiasta kolmikannassa (asentaja, joka "korjasi", huoltoneuvoja ja huoltopäällikkö).
                            Huoltoneuvoja on kuitenkin sitä mieltä, että EI OLE HEIDÄN KORVATTAVISSA, VAIKKA HEILLÄ KETJU KATKENNUT -> VETOAA SIIHEN, ETTÄ JOTAIN ON MENNYT JO AIEMMIN RIKKI, JOKA ON SOTKENUT TUON JAKOPÄÄN JAON!!! TOSIN MYÖS TUNNUSTI SEN, ETTÄ HEIDÄN VIKADIAGNOOSI (korkeapainepolttoainepumppu) EI SATTUNUT KOHDALLEEN.

                            Hyvät Bemmiveljet! Olisiko antaa hyviä Tipsejä (eli neuvoja), kuinka asiassa olisi syytä edetä. Kuluttajaoikeusneuvojalle on soitettu ja sielläkin ovat jo tietoisia tilanteesta (siellä nyt alkuunsa neuvona, että yritetään päästä Laakkosen kanssa sopimukseen tuosta korjaamisesta, mutta nihkeältä vaikuttaa).

                            Kaiken hyvän lisäksi auto on nyt Joensuussa ja itse asun Kouvostoliitossa, niin eipä pääse oikein itsekään tuonne paikan päälle enää "vääntämään kättä" asiassa, varsinkin kun ensi viikolla pitää palata "rentouttavalta lomalta" töihin!

                            Että näin hyvin onnistunut syysloma vuonna 2015!!!

                            Comment

                            • _nixu_
                              Bimmer Enthusiast
                              • Feb 2006
                              • 8974
                              • Kellokoski

                              #15
                              Originally posted by böntti View Post
                              Jos vaan yks kaks siististi sammui kone niin ettei olisi vain mennyt jakoketju poikki... Kaks kertaa olen ollut autossa josta on ketju (ja hihna) katkennut, kummallakaan kerralla ei tapahtunut mitään muuta kuin koneen sammuminen.
                              Tuossahan se syy siis oli.. Melko suurella todennäköisyydellä siis oli poikki jo huoltoon mennessä.
                              E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                              Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎