Palataanpas aiheeseen näin viikon Turkin loman jälkeen
Eli Bemmiin tehtiin Joensuun Veljekset Laakkosella vikadiagnoosi, että korkeapainepolttoainepumppu on vialleni. Tämä vianmääritys oli maanantaina 5.10. Pumppu laitettiin tilaukseen Ruotsista (marmorin hinta 1600 egee) ja koko lystin kustannusarvio oli pyörimässä n. 2150 - 2300 euroa. Ajattelin, että vaikka kallista onkin, niin kun olin 5.10. lähdössä lomalle Turkkiin ja tarvitsisin auton seuraavalla viikolla, jotta pääsisi takaisin kotiin, niin korjataan sitten Marmorilla. No kuinkas tässä sitten kävikään...
Soittivat Laakkoselta tämän viikon maanantaina 12.10., että kyllä tässä autossa on nyt muutakin -> sanoin että eivät tee mitään ja että tulen tiistaiaamuna käymään henk.koht. Laakkosella (Palasin lomalta suomeen maanantai-iltana).
Tiistaina kun marssin vaimon kanssa Laakkoselle kuuntelemaan mitä autosta on muutakin löytynyt, niin yllätys oli kohtuu suuri. Laakkosen väki oli kuitenkin purkanut jo yläosaa koneesta ja totesivat, että OLIVAT SAANEET JAKOKETJUN (ylempi) POIKKI ja MYÖS SAMASSA RYTÄKÄSSÄ VENTTIILIT JA MÄNNÄT VASTAKKAIN. Voi v..tu!!!!!
Huoltoneuvoja vielä kuvaili suoraan kuinka asia oli tapahtunut:"Kun pumppu oli vaihdettu ja moottorilla koekäytön aika, niin startatessa kone kävi kuin kahvimylly. Siinä starttailujen aikana sitten kone jumi "eli käsittääkseni venttiilit ja männät kohtasivat". Laakkosen huoltoneuvojan mukaan autossa on täytynyt olla jo sinne tuodessa tuo jako sekaisin (olevinaan ketju hypännyt tai vast.), kun kuulemma pumpun vaihdossa ovat käyttäneet erikoistyökalua, jotteivat sekoittaisi jakoketjun jakoa asennuksen aikana.
Tästä korvausvastuusta on nyt tapeltu tämä viikko Veljekset Laakkosen kanssa ja jatkuu vielä ensi maanantaina, kun huoltopäällikkö tulee töihin. Kuulemma heidän pitää vielä keskustella asiasta kolmikannassa (asentaja, joka "korjasi", huoltoneuvoja ja huoltopäällikkö).
Huoltoneuvoja on kuitenkin sitä mieltä, että EI OLE HEIDÄN KORVATTAVISSA, VAIKKA HEILLÄ KETJU KATKENNUT -> VETOAA SIIHEN, ETTÄ JOTAIN ON MENNYT JO AIEMMIN RIKKI, JOKA ON SOTKENUT TUON JAKOPÄÄN JAON!!! TOSIN MYÖS TUNNUSTI SEN, ETTÄ HEIDÄN VIKADIAGNOOSI (korkeapainepolttoainepumppu) EI SATTUNUT KOHDALLEEN.
Hyvät Bemmiveljet! Olisiko antaa hyviä Tipsejä (eli neuvoja), kuinka asiassa olisi syytä edetä. Kuluttajaoikeusneuvojalle on soitettu ja sielläkin ovat jo tietoisia tilanteesta (siellä nyt alkuunsa neuvona, että yritetään päästä Laakkosen kanssa sopimukseen tuosta korjaamisesta, mutta nihkeältä vaikuttaa).
Kaiken hyvän lisäksi auto on nyt Joensuussa ja itse asun Kouvostoliitossa, niin eipä pääse oikein itsekään tuonne paikan päälle enää "vääntämään kättä" asiassa, varsinkin kun ensi viikolla pitää palata "rentouttavalta lomalta" töihin!
Että näin hyvin onnistunut syysloma vuonna 2015!!!
Eli Bemmiin tehtiin Joensuun Veljekset Laakkosella vikadiagnoosi, että korkeapainepolttoainepumppu on vialleni. Tämä vianmääritys oli maanantaina 5.10. Pumppu laitettiin tilaukseen Ruotsista (marmorin hinta 1600 egee) ja koko lystin kustannusarvio oli pyörimässä n. 2150 - 2300 euroa. Ajattelin, että vaikka kallista onkin, niin kun olin 5.10. lähdössä lomalle Turkkiin ja tarvitsisin auton seuraavalla viikolla, jotta pääsisi takaisin kotiin, niin korjataan sitten Marmorilla. No kuinkas tässä sitten kävikään...
Soittivat Laakkoselta tämän viikon maanantaina 12.10., että kyllä tässä autossa on nyt muutakin -> sanoin että eivät tee mitään ja että tulen tiistaiaamuna käymään henk.koht. Laakkosella (Palasin lomalta suomeen maanantai-iltana).
Tiistaina kun marssin vaimon kanssa Laakkoselle kuuntelemaan mitä autosta on muutakin löytynyt, niin yllätys oli kohtuu suuri. Laakkosen väki oli kuitenkin purkanut jo yläosaa koneesta ja totesivat, että OLIVAT SAANEET JAKOKETJUN (ylempi) POIKKI ja MYÖS SAMASSA RYTÄKÄSSÄ VENTTIILIT JA MÄNNÄT VASTAKKAIN. Voi v..tu!!!!!
Huoltoneuvoja vielä kuvaili suoraan kuinka asia oli tapahtunut:"Kun pumppu oli vaihdettu ja moottorilla koekäytön aika, niin startatessa kone kävi kuin kahvimylly. Siinä starttailujen aikana sitten kone jumi "eli käsittääkseni venttiilit ja männät kohtasivat". Laakkosen huoltoneuvojan mukaan autossa on täytynyt olla jo sinne tuodessa tuo jako sekaisin (olevinaan ketju hypännyt tai vast.), kun kuulemma pumpun vaihdossa ovat käyttäneet erikoistyökalua, jotteivat sekoittaisi jakoketjun jakoa asennuksen aikana.
Tästä korvausvastuusta on nyt tapeltu tämä viikko Veljekset Laakkosen kanssa ja jatkuu vielä ensi maanantaina, kun huoltopäällikkö tulee töihin. Kuulemma heidän pitää vielä keskustella asiasta kolmikannassa (asentaja, joka "korjasi", huoltoneuvoja ja huoltopäällikkö).
Huoltoneuvoja on kuitenkin sitä mieltä, että EI OLE HEIDÄN KORVATTAVISSA, VAIKKA HEILLÄ KETJU KATKENNUT -> VETOAA SIIHEN, ETTÄ JOTAIN ON MENNYT JO AIEMMIN RIKKI, JOKA ON SOTKENUT TUON JAKOPÄÄN JAON!!! TOSIN MYÖS TUNNUSTI SEN, ETTÄ HEIDÄN VIKADIAGNOOSI (korkeapainepolttoainepumppu) EI SATTUNUT KOHDALLEEN.
Hyvät Bemmiveljet! Olisiko antaa hyviä Tipsejä (eli neuvoja), kuinka asiassa olisi syytä edetä. Kuluttajaoikeusneuvojalle on soitettu ja sielläkin ovat jo tietoisia tilanteesta (siellä nyt alkuunsa neuvona, että yritetään päästä Laakkosen kanssa sopimukseen tuosta korjaamisesta, mutta nihkeältä vaikuttaa).
Kaiken hyvän lisäksi auto on nyt Joensuussa ja itse asun Kouvostoliitossa, niin eipä pääse oikein itsekään tuonne paikan päälle enää "vääntämään kättä" asiassa, varsinkin kun ensi viikolla pitää palata "rentouttavalta lomalta" töihin!
Että näin hyvin onnistunut syysloma vuonna 2015!!!
Comment