Announcement

Collapse
No announcement yet.

E61 535d -07 lci Vedot loppui yhtäkkiä ja kone sammui

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Niemelainen
    Newbiemmer
    • Feb 2015
    • 17
    • Finland

    #16
    Palataanpas aiheeseen näin viikon Turkin loman jälkeen

    Eli Bemmiin tehtiin Joensuun Veljekset Laakkosella vikadiagnoosi, että korkeapainepolttoainepumppu on vialleni. Tämä vianmääritys oli maanantaina 5.10. Pumppu laitettiin tilaukseen Ruotsista (marmorin hinta 1600 egee) ja koko lystin kustannusarvio oli pyörimässä n. 2150 - 2300 euroa. Ajattelin, että vaikka kallista onkin, niin kun olin 5.10. lähdössä lomalle Turkkiin ja tarvitsisin auton seuraavalla viikolla, jotta pääsisi takaisin kotiin, niin korjataan sitten Marmorilla. No kuinkas tässä sitten kävikään...

    Soittivat Laakkoselta tämän viikon maanantaina 12.10., että kyllä tässä autossa on nyt muutakin -> sanoin että eivät tee mitään ja että tulen tiistaiaamuna käymään henk.koht. Laakkosella (Palasin lomalta suomeen maanantai-iltana).

    Tiistaina kun marssin vaimon kanssa Laakkoselle kuuntelemaan mitä autosta on muutakin löytynyt, niin yllätys oli kohtuu suuri. Laakkosen väki oli kuitenkin purkanut jo yläosaa koneesta ja totesivat, että OLIVAT SAANEET JAKOKETJUN (ylempi) POIKKI ja MYÖS SAMASSA RYTÄKÄSSÄ VENTTIILIT JA MÄNNÄT VASTAKKAIN. Voi v..tu!!!!!

    Huoltoneuvoja vielä kuvaili suoraan kuinka asia oli tapahtunut:"Kun pumppu oli vaihdettu ja moottorilla koekäytön aika, niin startatessa kone kävi kuin kahvimylly. Siinä starttailujen aikana sitten kone jumi "eli käsittääkseni venttiilit ja männät kohtasivat". Laakkosen huoltoneuvojan mukaan autossa on täytynyt olla jo sinne tuodessa tuo jako sekaisin (olevinaan ketju hypännyt tai vast.), kun kuulemma pumpun vaihdossa ovat käyttäneet erikoistyökalua, jotteivat sekoittaisi jakoketjun jakoa asennuksen aikana.

    Tästä korvausvastuusta on nyt tapeltu tämä viikko Veljekset Laakkosen kanssa ja jatkuu vielä ensi maanantaina, kun huoltopäällikkö tulee töihin. Kuulemma heidän pitää vielä keskustella asiasta kolmikannassa (asentaja, joka "korjasi", huoltoneuvoja ja huoltopäällikkö).
    Huoltoneuvoja on kuitenkin sitä mieltä, että EI OLE HEIDÄN KORVATTAVISSA, VAIKKA HEILLÄ KETJU KATKENNUT -> VETOAA SIIHEN, ETTÄ JOTAIN ON MENNYT JO AIEMMIN RIKKI, JOKA ON SOTKENUT TUON JAKOPÄÄN JAON!!! TOSIN MYÖS TUNNUSTI SEN, ETTÄ HEIDÄN VIKADIAGNOOSI (korkeapainepolttoainepumppu) EI SATTUNUT KOHDALLEEN.

    Hyvät Bemmiveljet! Olisiko antaa hyviä Tipsejä (eli neuvoja), kuinka asiassa olisi syytä edetä. Kuluttajaoikeusneuvojalle on soitettu ja sielläkin ovat jo tietoisia tilanteesta (siellä nyt alkuunsa neuvona, että yritetään päästä Laakkosen kanssa sopimukseen tuosta korjaamisesta, mutta nihkeältä vaikuttaa).

    Kaiken hyvän lisäksi auto on nyt Joensuussa ja itse asun Kouvostoliitossa, niin eipä pääse oikein itsekään tuonne paikan päälle enää "vääntämään kättä" asiassa, varsinkin kun ensi viikolla pitää palata "rentouttavalta lomalta" töihin!

    Että näin hyvin onnistunut syysloma vuonna 2015!!!

    Comment

    • Niemelainen
      Newbiemmer
      • Feb 2015
      • 17
      • Finland

      #17
      Ei ollut poikki huoltoon mennessä

      Kun pumppua vaihdettaessa hehän näkevät ketjun ja joutvat käsittelemään sitä! Niin olisihan se ketjun poikki oleminen huomattu tuossa vaiheessa. Eli ketju on katkennut vasta siinä yhteydessä, kun ovat yrittäneet käynnistää konetta pumpun vaihdon jälkeen.

      Tästähän on ennakkotapauksia, että jos jako sotketaan pumpun vaihdon yhteydessä, niin saadaan kyllä ketju poikki!

      Comment

      • suppari
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2006
        • 4049
        • Turku

        #18
        Siellähän on kaksi ketjua, kumpi niistä nyt on poikki?

        No, oli miten tahansa, niin 99,5% varmuudella se oli poikki jo mennessä korjaamolle.
        sigpic
        P:0409699000

        JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
        tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
        huollot/korjaukset!

        BMW E&F sarjaan.
        Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
        8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
        AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

        Comment

        • [Snowboarder]
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2008
          • 2187
          • Karstula

          #19
          Originally posted by suppari View Post
          Siellähän on kaksi ketjua, kumpi niistä nyt on poikki?

          No, oli miten tahansa, niin 99,5% varmuudella se oli poikki jo mennessä korjaamolle.
          Tuossa tekstissä ainakin mainitaan ylemmän olevan poikki.
          Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
          Köyhä Connection - Rahasta tiukkaa kerho

          Comment

          • Laku
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2007
            • 17522
            • Turku

            #20
            Originally posted by böntti View Post
            Jos vaan yks kaks siististi sammui kone niin ettei olisi vain mennyt jakoketju poikki... Kaks kertaa olen ollut autossa josta on ketju (ja hihna) katkennut, kummallakaan kerralla ei tapahtunut mitään muuta kuin koneen sammuminen.

            Edit. Voi tuohon toki muitakin syitä löytyä, kuulostaa vaan niin tutulta...
            +1. Näin itselle kävi.
            Näillä mennään:
            - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
            - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
            - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
            - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


            Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

            Comment

            • Niemelainen
              Newbiemmer
              • Feb 2015
              • 17
              • Finland

              #21
              Jotenkin vaan tuntuu kummalta, kun...

              Korkeapainepumppuahan pyörii ketjun välityksellä -> näin ollen miks Laakkonen ei ole sitten vaihdon yhteydessä todennut jakoketjun olevan poikki? Kyllähän se olisi jo pitänyt huomata siinä vaiheessa.

              Nythän ne olivat vaihtaneet korkeapainepumpun ja olleet tyytyväisiä siihen saakka kunnes yrittivät käynnistää moottoria. Tässä käynnistysyrityksessä se ketju oli rapsahtanut poikki.

              Tämän katkeamisen todenneet sen jälkeen, kun olivat jälleen purkaneet konetta.

              Et tällainen tapahtuma sarja lyhyesti ja ytimekkäästi!

              Comment

              • Clavurion
                BTCF Member
                • Feb 2005
                • 9157
                • Oulu

                #22
                Todennäköisimmin yläketju on ollut poikki jo huoltoon mennessä. Vikadiagnoosi on toki mennyt pieleen jo alunperin. Miten lie tuohon olivat päätyneet? Pumppua vaihtaessa itse ketju ei taida juurikaan näkyä, ainoastaan ketjupyörä, joten siinä vaiheessa alunperin väärin tehty diagnoosi ei muuttunut. Näillä lähtötiedoilla itse suostuisin tuosta maksamaan korkeintaan jonkun nimellisen summan vika-arviosta, joka on kuitenkin mennyt pieleen ja metsästäisin tilalle vaihtokoneen.
                E39 530dA -02 M-Sport
                E53 X5 3.0dA -06 Sport
                * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                Comment

                • exautisti
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2007
                  • 1267
                  • oulu

                  #23
                  Mutta jotenkihan niiden on täytynyt diagnosoida vika korkeapainepumppuun=starttaamalla. Jos siinä vaiheessa ketju olisi ollut poikki,niin sen kyllä huomaa.
                  -99 punane passatti

                  https://www.nettiauto.com/bmw/535/9505964

                  Tuikun softat
                  Webasto retrofitit (myös F sarjaan)
                  BMW Maahantuonti ammattitaidolla
                  Laatikon huuhtelut (myös F sarjaan)
                  Vuokraamme otsonaattoreita,painehuuhtelulaitteita ym..

                  www.mcars.fi

                  Kysy 041-5056506

                  https://www.facebook.com/MCarsOulu/

                  INPA DIS BMW Scanner VCDS OPCOM ,MB Star

                  Webasto,BMW,VW,OPEL,MB Vikakoodinluvut,Koodaukset,N47 jakopää remontit.RAVENOL öljyt edullisesti

                  Comment

                  • böntti
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2011
                    • 2857
                    • Tampere

                    #24
                    Jos siellä on tehty vikakoodinluku ja ajettu istan ehdottama testipolku, "testeri kertoo diagnoosin"-periaatteella...
                    -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
                    -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
                    -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
                    -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

                    -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

                    Comment

                    • Clavurion
                      BTCF Member
                      • Feb 2005
                      • 9157
                      • Oulu

                      #25
                      Originally posted by exautisti View Post
                      Mutta jotenkihan niiden on täytynyt diagnosoida vika korkeapainepumppuun=starttaamalla. Jos siinä vaiheessa ketju olisi ollut poikki,niin sen kyllä huomaa.
                      Näinhän se on, mutta eihän tuosta tarinasta selviä, mitä siellä on oikein tehty vian diagnosoimiseksi. Voiko tuon sitten selittää järkevästi muuten kuin ryssimällä ketjupyörän lukituksen pumppua irrottaessa?
                      E39 530dA -02 M-Sport
                      E53 X5 3.0dA -06 Sport
                      * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                      Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                      Comment

                      • exautisti
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2007
                        • 1267
                        • oulu

                        #26
                        En usko millään,että kukaan voisi pelkän vikakoodin perusteella vaihtaa suoraan korkeapainepumpun. Se ketju on katkennut asennuksen jälkeen,ihan varmasti.
                        Kysy mitä vikakoodeja oli autossa kun se tuli. Jos on ollut nokka tai kampi anturilta uskottavuus koodi,niin sillon ketju on ollut poikki jo mennessä.
                        -99 punane passatti

                        https://www.nettiauto.com/bmw/535/9505964

                        Tuikun softat
                        Webasto retrofitit (myös F sarjaan)
                        BMW Maahantuonti ammattitaidolla
                        Laatikon huuhtelut (myös F sarjaan)
                        Vuokraamme otsonaattoreita,painehuuhtelulaitteita ym..

                        www.mcars.fi

                        Kysy 041-5056506

                        https://www.facebook.com/MCarsOulu/

                        INPA DIS BMW Scanner VCDS OPCOM ,MB Star

                        Webasto,BMW,VW,OPEL,MB Vikakoodinluvut,Koodaukset,N47 jakopää remontit.RAVENOL öljyt edullisesti

                        Comment

                        • kye
                          Bimmer Fanatic
                          • Nov 2008
                          • 320
                          • Forssa

                          #27
                          yhdistetyllä korkeapainepumpun irroitustyökalulla ja korkeapainepumpun hammaspyörän paikallaanpitotyökalulla ei jakoa voi saada sekoitttua.
                          - N62xxx moottoreiden venttiilivarsitiiviste korjaukset ja lisäilmajärjestelmän nuohoukset,
                          - N42/46 jakopäät
                          - N47 jakoketjuvikojen korjaukset

                          tied. 0407247465

                          Comment

                          • Niemelainen
                            Newbiemmer
                            • Feb 2015
                            • 17
                            • Finland

                            #28
                            Uskottavuus koodi?

                            Mitä tää uskottavuus koodi tarkoittaa? Voisko avata jotenki?

                            Comment

                            • exautisti
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2007
                              • 1267
                              • oulu

                              #29
                              Originally posted by Niemelainen View Post
                              Mitä tää uskottavuus koodi tarkoittaa? Voisko avata jotenki?

                              Jos kampi- tai nokka-akselin asento on ollut epäuskottava... Tulee muunmuassa sillon kun kampura pyörii mutta nokka-akseli ei.
                              -99 punane passatti

                              https://www.nettiauto.com/bmw/535/9505964

                              Tuikun softat
                              Webasto retrofitit (myös F sarjaan)
                              BMW Maahantuonti ammattitaidolla
                              Laatikon huuhtelut (myös F sarjaan)
                              Vuokraamme otsonaattoreita,painehuuhtelulaitteita ym..

                              www.mcars.fi

                              Kysy 041-5056506

                              https://www.facebook.com/MCarsOulu/

                              INPA DIS BMW Scanner VCDS OPCOM ,MB Star

                              Webasto,BMW,VW,OPEL,MB Vikakoodinluvut,Koodaukset,N47 jakopää remontit.RAVENOL öljyt edullisesti

                              Comment

                              • peto2
                                BTCF Member
                                • Jan 2007
                                • 8262
                                • Järvikylä (Nakkila)

                                #30
                                Originally posted by Niemelainen View Post
                                Mitä tää uskottavuus koodi tarkoittaa? Voisko avata jotenki?
                                Sitä että anturi x antaa arvoa joka ei muiden antureiden perusteella ole mahdollinen.
                                F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                                ex:
                                E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                                Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                                Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                                Nakkaa privaa jos tarvetta.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎